Modellvasút topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


V/
(titán)

Élethűről írtam. Az nem megy analógban. A világítás végig azonos fényerő és álló helyzetben is világítanak a mozdonyok, személykocsik, egy 15 vagonos "nem üres" teherszerelvény elindulása és megállása sem életszerű.
A jelzők és váltók kezelése is problémás de itt is az esetek többségében neked kell kiépítened a kész elemekből a váltóvezérlőt minek barkácsoljam ha van kész elem, ami üzembiztosabb mint amit én forrasztgatok össze.
A hang és mondjuk a gőzmozdony füst jobban szinkronizálható és a digitélis modulok lényegesen olcsóbbak mint a kombi analóg-digitális hangmodul.
A pálya vezérlés is egyszerűbb.
Én megpróbálom a valósághű irányba vinni a dolgokat és a barkácsolási késztetést az analóg mozdonyok, kocsik digitalizálásával fedem le. Mert hiába van együtt egy modulon a hang és a vezérlő annak beépítése, a világítás korszerűsítés ad azért munkát, de ha az eredmény egy digitális vezérelt üzemmódú, hangos Ludmilla 83000 Ft helyett 25000 Ft-ból, akkor azért elégedett vagyok a munkámmal.


Batman2
(őstag)

Ízlések és pofonok...

Tudom, hogy manapság már szinte mindent megkapsz készen, ha elektronikáról van szó, minden okos (az ember meg sajnos egyre butább...), de ebban pont az építés öröme a lényeg, az, hogy Te magad csinálod meg, vagy hasonlóra, vagy teljesen másra az elektronikát és az saját, nem készen vetted !
Ezt csak az érti, aki szereti az elektronikát, szeret bütykölni, persze kicsit azért ért is hozzá, kihívás házilag megcsinálni, és nem készen megvenni!

Egyébként a kocsik világításán már én is sokat gondolkodtam analógban, hogy lehetne úgy megcsinálni, hogy álló helyzetben is világítsanak.
Egyelőre nekem úgy vannak megcsinálva a személykocsijaim, hogy ha megáll a szerelvény, akkor pár másodpercig még megy a kocsi világítása.
De ezt már évekkel ezelőtt tovább gondoltam, hogy teszek a kocsikban valami kicsi áramforrást, amiről sok percig is képes világítani a kocsi álló, vagyis feszültség mentes helyzetben.
Amikor pedig közlekedik a szerelvény, akkor a pályából töltődik a kocsi áramforrása.
Használaton kívül pedig a kocsi alján elhelyezett mikrokapcsolóval le is tudom kapcsolni a világítást teljesen.
Vagy egy másik egyszerű ötlet és elektronika, hogy vak válgány esetén a mozdony a vágány végén a bak előtt automatikusan megáll és nem fut bele a bakba, akár úgy, hogy szépen fokozatosan lelassít, stb.

Üdv.


rita7107
(aktív tag)

Boldog Új Évet minden fórumtársnak!


Batman2
(őstag)

Viszont !


[w]
(őstag)

Boldog új évet mindenkinek!

hátőizé, ennyire szofisztikált megoldásokra sajnos nem vagyok képes az eszközpark és képzettségbeli korlátaim miatt, mindenesetre nagy tisztelet az alapos tanácsért!!! :R

(persze nyilván nem sírnám el magam, ha lenne egy plug'n'play megoldás a LED-esítésre, de hát na... :DDD)

most hogy már jó a mozdony, elkezdtem egy kisebb pályában gondolkodni, viszont ehhez még sínekre lesz szükségem.

a régi U-profilos sínekhez viszont sehol nem találok egy "kompatibilitási" leírást, hogy az újfajta rendszerben minek felel meg a régi. :((( egyeneseknél nem akkora gond, de ahogy elnézem a kanyarnál már nem mindegy. például ami nekem van, abból 4 szakasz tesz ki egy negyed kört, az új fajtából 3, de emiatt nem tudom belőni, hogy R1-2-x melyik kategória. (próbáltam mérni sugarat/átmérőt, de azt inkább hagyjuk...)


rita7107
(aktív tag)

Mivel régi PIKO sinekről beszélünk az alábbi linken lévő sínnel áttérhetsz az új PIKO A rendszerre.
[link]
Innentől kezdve pedig már azt tudsz építeni amit szeretnél.


[w]
(őstag)

habár ez nem oldja meg a problémámat úgy tűnik mégsem ez lesz a vesztem...

megpróbáltam volna egy modern layout-ot összerakni a régi típusú sínek felhasználásával, de mivel ezek között még nem is létezett az ívelt kitérő (fogalmam nincs mi a szakszerű elnevezése), pl. 55222 avagy BWL, így nem tudom helyettesíteni. :(((


rita7107
(aktív tag)

Akkor marad az hogy kiegészítésként felhasználod a régi sineket. Tervezel egy pályát a SCARM (esetleg wintrack) nevezetű programmal (abban van régi és új PIKO rendszer is). Majd az alapján állítod össze a pályát. Megszámolod mennyi régi van, és először azokat rakod le a tervben, majd jönnek az újak. Ez természetesen csak akkor jó, amennyiben a sinek valóban jó állapotban vannak. Bár 30 év után nem valószínű...


[w]
(őstag)

jaja, a SCARM-on már túlvagyok és annak ellenére, hogy a demóval csak a pálya kb. 70%-át tudtam kirakni már abból látszik, hogy a régi elemekkel nem lehet összehozni, amit szerettem volna

szerk.: nyilván amatőr kérdés, de a különböző gyártók termékei mennyire kompatibilisek egymással? feltételezem szabvány miatt kellene, csak nem nagyon akarnak passzolni :F

most keresek használt síneket, végül is nem kell sok darab, hátha

[ Szerkesztve ]


rita7107
(aktív tag)

Nem javaslom a különböző gyártó sineit keverni. Én már ezen túl vagyok, tehát tapasztalat. Volt régi Fuggerth+Piko, aztán vettem Marklin C, na itt ment el a kedvem a "bütyköléstől".Maradok a PIKO A-nál. Esetleg a PECO H0 rendszernél.


[w]
(őstag)

az egyik hajtó kerékpárról darabokban letölt a fogaskerék...

ez vajon jó lenne helyettesíteni? :F

[ Szerkesztve ]


RAiN91
(őstag)

Sziasztok

Kb. 15 éve, 15 évesen foglalkoztam vasútmodellezéssel, aztán pénz hiányába abba maradt a terepasztal építés. Most újra neki lendülnék, viszont helyhiány miatt egyelőre annyira gondoltam, hogy egy íróasztalnyi területen csinálnék egy állomás részletet, fordítókorongos fűtőházzal. Viszont mozognának rajta is a modellek, előre programozva, oda-vissza a váltókon stb. Ez mennyire rossz elképzelés? :)

A géppark nem nagy, és egyik sem digitális még. Piko 1047 Taurus van, ezt tudom, hogy könnyebb digitalizálni, illetve egy régi, szerintem kb. 50 éves Piko Nohab van (ezen kívül van még egy-két modell ami nekem jellegtelen, azokkal nem foglalkoznék). Ennek a Nohabnak a digitalizálását felejtsem el, inkább szerezzek be egy "új" Nohab-ot?

szerk.: H0

[ Szerkesztve ]


V/
(titán)

A Nohabra úgy emlékszem hogy van annyi hely hogy egy 2-4 funkciós dekóder beépíthető, ha jó motorikusan akkor miért ne? Én belekezdenék, most két Ludmilla átépítésén dolgozom az egyik hangos lesz, én is vadásztam Nohabra, de nem találtam megfelelő minőségűt, dekódereket szereztem jó áron, így nincs akadály.
Ha privátban küldesz róla képet és megnézed hogy megy-e normálisan akkor szívesen segítek.

[ Szerkesztve ]


[w]
(őstag)

a kitérők elektromos bekötéséhez van valahol egy igazán szájbarágós magyar leírás? :F

nem vagyok teljesen satu, de amíg nem értem pontosan, addig nem tudom jól megcsinálni...


rita7107
(aktív tag)

Szia!
Azt hiszem ez eléggé szájbarágós...
[link]


[w]
(őstag)

jó oké, teljesen satu vagyok :DDD:(((

azért köszönöm! :R


pirosvilamos
(tag)

Először is méretarány, aztán válaszolok :) :)


[w]
(őstag)

a delej bekötésére meg úgy általában mindenhez milyen vezetéket ajánlotok és honnan beszerezni?


rita7107
(aktív tag)

Szia.
Itt vannak a javasolt vezeték típusok.
Piros-Fekete az áram általában.
A váltóknál pedig a sárga a javasolt (általában).
[link]


[w]
(őstag)

őőő én mondjuk egy awg-számra gondoltam, hogy milyen vastagság kell legalább

én 22-essel kezdenék, az még vezet is és ízlésesen elhelyezhető

[ Szerkesztve ]

üzenetek