Konzolokról KULTURÁLT módon - Konzol játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


alratar
(addikt)

Ja, biztos messze van a sír és még dugó is van! :))


negyven2
(veterán)

Sea of Thieves Goes Multi-Plat: PS5 and Xbox Series X/S Tested!

Röviden: ismét egy olyan MS exclusive játék, ami nem csak jobban néz ki, de jobban is fut PS5-ön, mint a "világ legerősebb konzolján"!

Persze ez esetben is jöhetnék - és jövök is- azzal, hogy megmagyarázzam a rossz bizonyítványt. Például, hogy ez a világ legerősebb konzolja kifejezés, kb. addig volt a marketing része amíg meg nem jelentek az első infók a PS5-ről, mert utána a legerősebb Xbox konzolra változott ez. Ami részben igaz is volt, hiszen amíg nem volt hivatalos PS5 infó, addig hivatalosan még bejelentve se volt hardverileg erősebb konzol. De nem ez a lényeg, ezért is off ez a része.

Ugye ott volt a Pentiment esete, ahol a PS5-ön 120 fps-el ment a játék miközben Series X-en, csak 60-al. Igaz ez nem az a játék, ahol ez számít, de bizonyos köröknek mégis sokat. Persze ennek az oka főleg az volt, hogy újabb build volt PS5 alatt, amit aztán később a X változat is megkapott (és az új mérések szerint sokkal jobban is tartja a 120 fps körüli értéket, mint a PS5).

Ott volt a HiFi Rush esete, ahol az árnyékok minősége sokkal jobb PS-en mint, Xbox-on... ez is igaz, de azért hozzá kell tenni (és a df is megjegyezte az apró betűs részben), hogy a PS5-ön lévő árnyékok még egy RTX 4090-es VGA-val rendelkező PC esetében is jobbak. Tehát akkor a PS5 GPU-ja erősebb mint egy 4090-es kártya? Vagy csak simán megont az van, hogy alapvetően egy új build-re, épül és amit aztán be lehet építeni a meglévő platformok build-jébe is... már ennyire fontos ez!

És ugyan itt van most a SoT, ahol ismét jobban néz ki és jobban a fut a PS5-ös változat, mint az Xbox Series X-es, igaz ismét minimális a különbség, és ismét megegyezik az apró betűs részben, hogy mi lehet ennek az oka, de aztán mintha ezt a videó, cikk későbbi részében mintha elfelejtenék. Konkrétan SoT esetében én pl. tudom, hogy a PS5-ös build egy sokkal frissebb build-re épül, mint ami a publikus Xbox/PC build-ben elérhető (ez majd S12-vel jön majd a többi platformra is). Azt is tudni lehet, hogy a PS5-ös build-et a Lucid Games, és nem közvetlenül a Rare. De itt is megvan az, mint a többi port esetén is, hogy a PS5-ös build-et, utólag, külön csinálták.

Vagyis simán lehet, hogy a különbségek főleg azért lehetnek, mert ezek olyan apróbb dolgok, amiket a portolás alatt építettek be, de nem jelenti azt, hogy ezt ne tudná ugyan így az Xbox verzió. Csak ott már kint van több mint 3 éve, és így ezek nem annyira lényegesek mint pl. a picivel jobb minőségű árnyékok (ami esetében pl. a One X-es kiadás is jobb mint a Series X-es).

Az meg, hogy jobban tartja a 60fps-t a PS5-ös kiadás, annak nagyon egyszerű oka van (el is hangzik). Ez pedig networking rész a játéknak. Részben azért mert az Xbox-os kiadás az full multiplatform, tehát te ha úgy állítod be, akkor nem csak Xbox Series X|S-es, de akár FAT One-os, vagy low/ultra High PC-s játékossal is lehetsz egy lobby-ban, míg a PS5-ös beta alatt, a PS5-ös játékosok, csak PS5-ös játékossokkal lehettek együtt. Amúgy az is elhangzik a videóban, hogy amikor solo-ban voltak solo lobby-ban, akkor nem volt különbség a 60fps-ben (mindenhol tartotta). Ja, és amúgy sajnos egy ideje nincs top-on a SoT networking része, és csak ígéretek vannak arra, hogy ez javulni fog).

De, hogy lezárjam ezt a kisregényt. Ez a kritika, főleg a df videó-ról szólt, hogy bár alapvetően jól elemezték a két platform közti különbséget a videóban, de megint úgy dobták be, hogy a fogyasztóra bízza, hogy ezt miként értelmezi.

És ezt nem csak én látom így, mert hiába van az, hogy nyers hardverben erősebb a Series X, mint a PS5, azért jópár cím esetében láttuk már azt, hogy a PS5-ös változtatta a játéknak jobban néz ki, jobban és mindezt akár magasabb felbontásban is teszi. Ahol meg a Series X az erősebb ott nincs akkora előny, mint várható lenne. Nos ezt a miért-et nem igazán akarják, akarták eddig körbe járni, még a df-nél se.


Wesder
(félisten)

"A világ legerősebb konzolja" a One X volt. A Series X-et már úgy mutatta be Phil a TGA-n hogy "a világ legerősebb Xboxa."

Legalábbis én így emlékszem.

Szerk.

Irigylem hogy van türelmed így kifejteni dolgokat, csak néha az az érzésem hogy nem sokat ér.

Mármint most ha ezt Facen vagy X-en írnád le, 3 mondatnál tovább ùgyse jutna az akinek amùgy el kéne olvasni.

[ Szerkesztve ]


_drk
(őstag)

Ez a különbség amúgy számít? :)
Megnéztem a videót de ez a játék amúgy is csúnya, nem a grafikája miatt játszik vele bárki is. Az meg hogy a fps itt-ott droppol egy kicsit meg észre veszed.

Amúgy meg szerintem az indok annyi, hogy az friss ropogós új kód hibákból tanulva, nem sok éve "tákolt" mint xboxon.

Vagy úgy vannak vele, hogyha másnak csinálják akkor jobbnak kell lennie. Asszony is úgy főz, ha másoknak lesz akkor sokkal jobban odafigyel :D


Moby
(addikt)

És ezt nem csak én látom így, mert hiába van az, hogy nyers hardverben erősebb a Series X, mint a PS5
Csakhogy ez sosem volt igaz, csak addig, amíg ilyen kőmatekkal TFLOPS-t számolunk. De a valóság meg az, hogy vannak, voltak, és lesznek helyzetetek, amikor a jóval magasabb freki többet hoz, mint a lassabb, de több CU. És akkor arról még nem beszéltünk, mennyivel fejlettebb API-ban a sony, mint az MS.

[ Szerkesztve ]


l.skywalker
(félisten)
Blog

Szerintem sem számít. Biztos van aki ilyen hobby digitalfoundry alkat és otthon gumikesztyűben méri a legapróbb különbségeket játék helyett, de szerintem aki egy konzolt bekapcsol talál magának játékot akkor is ha az nem a világ legerősebb konzolja


negyven2
(veterán)

Szerintem nem, és szerintem szerinted sem :D...

De a megfelelő SoT-os felületek-en (meg az ezzel foglakozó felületeken), már megy a vita és kárörvendés, hogy ez megint egy " jó nagy L" az MS-nek! Az fps drop meg mint írtam, a hálózati része és minden hozzá köthető dolog miatt van (több platform, különböző build, több játékos, és több olyan játékmód, ami PS5-ön, majd csak az ottani megjelenés után lesz elérhető.

De amúgy itt nem a tákolt kód a lényeg, hanem tényleg az, hogy frissebb a build, eleve egy új platformra írták át, tehát jópár dolgot nem csak átvittek, hanem újraírták. Illetve szerintem a Rare-ék, amikor megcsinálták az X|S kiadást, akkor beállították ezt a grafikai beállításokat, és szerintem az elmúlt 3-4 évben nem is nyúltak hozzá (hiszen minek).

Amúgy mint írtam is, a tesztelt PS5-ös béta változat az részben egy sokkal újabb, Xbox-on jelenleg csak Insider-ben elérhető build-re épül.

Moby: ebbe már nem akartam ennyire belemenni, de nagyrészt itt lehet a megoldás egyik kulcsa. Azért csak az egyik, mert ettől még azért a multiplatform címek többsége (talán 60-70%) azért mégis csak jobban teljesít Series X alatt, mint PS5-ön. Csak ugye annak nagyobb a hírértéke, hogy a papíron gyengébb gép, jobban futtatja a játékokat, mint a "világ legerősebb konzolja".

Amúgy szerintem is főleg a jobb API-hez lehet köze. Mert bár már nem teljesen ugyan az a kettő, de ugye elviekben ( vagyis papíron) a PS3 sokkal erősebb hardver volt mint az X360, de aztán a multi címeknél szinte mindig az X360-as verzió volt a jobban kinéző. És ott is ez nagy részben jobb API-nak volt köszönhető (vagy inkább annak, hogy a Sony-é volt nagyon rossz).


Moby
(addikt)

Ott nem az API volt a probléma, hanem az, hogy sokáig foglamuk sem volt a devekenek hogyan és mire lehetne a valós felhasználásban az SPE-ket munkára fogni. Olyannyira nem, hogy az első években még a sony belsős címei is úgy használták a PS3-at, hogy csak az a csoffadt PPC mag, és az RSX működött benne. Aztán lassan-lassan kezdték csak el használni az SPE-ket, de úgy teljesen, kihasználva a ringbus-ban rejlő potenciált csak nagyon kevés címben.
Ha a PS3-ból kivonjuk logikailag az SPE-ket, akkor tonképp minden ponton egy rohadtgyenge konzolt kapunk mondjuk az X360-al összehasonlítva, és pontosan ezt láttuk a játékokon is. Viszont az SPE-k használata az akkori eszközökkel és általános fejlesztői tudással finoman szólva sem volt triviális.

[ Szerkesztve ]


Moby
(addikt)

Még a nótidognak is csak az Uncharted2-re jött össze, hogy úgy használták a SPE-ket, ahogy azt a sony eredetileg tervezte. Aztán ezzel promózták szét a sonynál a világot, hogy hát így kellene ezt, de csak keveseknek jött ez össze ilyen szinten.
[link]
Inenn nézve az X360 felépÍtése sokkal tradicionálisabb volt, egyszerűbb is volt rá fejleszteni, és a CELL körüli szenvedés szerintem erősen hozzá is járult, hogy a konzolok jó messzire hajították ezeket az egzotikus architekturákat örökre. Persze a userek még most a sokadik architekturálisan agyonismert konzoloknál is nagyon várja, hogy majd a generáció végére "kiismerik" a hardvert, és nem hajlandók észrevenni, hogy ez nem jön már el, és azért nem, mert ténylegesen nem volt az jó senkineksem.

[ Szerkesztve ]


consono
(nagyúr)

Azért PS4-en a generáció végén még mutattak olyant a Last of Us Part 2-vel, amitől mindenkinek leesett az álla, de jah.


Moby
(addikt)

A részletek végletekig kidolgozottságán túl technikailag nem mutatott semmi olyat az sem, amit ne láttunk volna korábban.
Nagyjából tudjuk mostanra hogy dolgozik a ND, a pc portok óta meg egy kicsit mégjobban: minden, de mindent megicsnálnak per helyszín baked cuccokbók, meg shaderekből, de az egész emiatt rettenetesen statik az adott scene-re, emiatt az egész annyira technikai szempontból nem egy óriási truváj, és nem is egy túl produktív valami, mert csak az alaptooljaikat tudják minden egyes új játékra felhasználni. A "motort" nem.


zozika84
(őstag)

Ez megint arra lesz jó, hogy csináljon a "gamer" oldalaknak pár kattintást


l.skywalker
(félisten)
Blog

Mi?


zozika84
(őstag)

Df teszt


l.skywalker
(félisten)
Blog

:((( Andy Robinson on X: Flaming Fowl, the studio formed by ex-Lionhead devs, says it’s been forced to announce and postpone its game on the same day, and lay off more than half of its staff, due to the sharp downturn in investment in the games industry. :(((

Érdemes a Tweet alatti thread-et is végigolvasni


ldave
(félisten)
Blog

Ó, ők csinálták a remek Gloomhaven PC változatot, ezek szerint annak is annyi, a lehetséges Frosthaven-t pedig el lehet felejteni :(


l.skywalker
(félisten)
Blog

Pontosan :(((


Wesder
(félisten)

Microsoft's Q3 2024 (fiscal) earnings:

• 💻 Windows OEM revenue up 11%
• 🖥️ Devices revenue down 17%
• 👾 Gaming revenue up 51%
• 🕹️ Xbox content + services rev up 62%
• 🎮 Xbox hardware down 31%


F-ECT$
(titán)
Blog

Az a +51% illetve a +62% nem gyenge. Van hozzá magyarázat is?


Wesder
(félisten)

ABK

üzenetek