Konzolokról KULTURÁLT módon - Konzol játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


negyven2
(veterán)

Nem tudom, hogy lehet-e ilyenről beszélned, vagy van valami belső félpublikus policy erről, de ha egy belsős fejlesztőstúdió, bár kritikailag siker (sajtó és játékos), de maga az ezt fejlesztő stúdió igazából csak veszteséget termel folyamatosan, akkor azt vajon egy Sony meddig pénzelné?

A Tango esetén leírtam az Xbox topik-ban, hogy bár az első Evil Within aránylag sikeres volt, de az azóta megjelent játékaik (Evil Within 2/Ghostwire: Tokyo és a Hi-Fi Rush is) nem igazán nem igazán termelt nyereséget Találtam még korábban egy cikket, ahol leírták, hogy a EV2 és a G:T is masszívan veszteséges volt a Zenimax-nak. A Hi-Fi Rush pedig hiába büszkélkedhet 3+ milliós játékosszámmal, azért eladásáilag valószínűleg nem teljesített olyan jól. És most már kijelenthető, hogy a Hi-Fi Rush volt az utolsó olyan Tango játék, amit még bőven az MS felvásárlás elött kezdtek el fejleszteni (2018).

Vagyis én csak annyit mondok, vallok most, hogy bár maga a Tango részben érthetetlen, de jelenleg (és lehet sosem) tudjuk, hogy mi vezetett ide.

Illetve de, mert Phil nyilatkozott anno egy olyat, hogy ők rentábilisé szeretnék tenni az általuk birtokolt stúdiókat (termeljenek nyereséget, ne csak vigyék a pénzt). Ugye a Sony is ezzel magyarázta az idei leépítéseiket. Ott is érdekes volt, hogy a 10+ milliós eladást produkáló Spider-Man 2 után jópár embert küldőt el az Insomniac-tól (meg máshonnan is). Vagyis ha egy 10+ milliós eladást és az azzal közvetve járó konzoleladás se volt elég arra, hogy biztonságban legyen a PS5 jelenlegi koronaékszer stúdiója, akkor nagyon komoly gondok vannak az iparban. És akkor szerintem nem kell csodálkozni, egy nem éppen a top-on lévő stúdió bezárásán (hiába sajnálatos dolog az egész).

üzenetek