[RIOS ERROR] Konzolokról KULTURÁLT módon - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

Konzolokról KULTURÁLT módon - Konzol játékok fórum

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

Wesder
(félisten)
[RIOS ERROR]

Pont ezt akartam írni hogy kb még 2-3 hétig működik a NT, aztán hello.



(tag)
[RIOS ERROR]

Mást pedig még mindig lehet Game Passba vásárolni, talán olcsóbb és kockázatmentesebb.



(tag)
[RIOS ERROR]

Kifejezetten bírtam a Hellblade-et, de 7 év alatt produkáltak egy Bleeding Edge-et, melyet soha el nem indítanék, és lassan révbe ér a HB2, melyen azóta sem érzem, hogy szükséges folytatás. Remélem rám cáfolnak, de apátiát váltanak ki belőlem.

Amúgy a Heavenly Sword és az Enslaved sem volt rossz, de leginkább kedvelhető - illetve a PS3-as performance miatt gyűlölhető - egypatronos nem éppen hiánypótló játékok voltak.

[ Szerkesztve ]


Moby
(addikt)
[RIOS ERROR]

Fura, hogy ez senkinek nem jutott eszébe a "megávásárolom" gomb megnyomásakor. Az már kevésbé, illetve jól ismert MS köröben, hogy felelőse ezeknek sincs. Meg hát ha azt elhiszem, hogy se abban nincs pénz, ami szar, sem abban, ami jó, akkor tényleg kell tartani az egész gémingen egy parádés temetés nagy bulival, és rá kell oltani a vellanyt. De azért nekem még mindig vannak komoly kétségeim ennek az igazságtartalmáról.

[ Szerkesztve ]


Wesder
(félisten)
[RIOS ERROR]

A Bleeding Edge azért készült el, mert máskülönben nem írtak volna alá a MS-nek.


hombre[EU]
(veterán)
[RIOS ERROR]

Megmarad kiadónak, aki kiadja a COD-ot

szerintem ezek szupertehetséges emberek,akik pár év alatt tönkre tudják tenni a világ egyik legnagyobb franchise-át is...én bízok bennük :D


Moby
(addikt)
[RIOS ERROR]

De attól, hogy a játékaik nem voltak hiánypótlóak, még nem vezet egyenes út a darálóba mondjuk úgy "organikusan" :) Fura világ lenne, ha a hentesnél holnaptól csak T-bone-t, rib-eye-t, meg wagyu lehetne kapni :)



(tag)
[RIOS ERROR]

Nem, de máshogy érintette volna a kosárrajongókat, ha Michael Jordant zavarja el annak idején a Chicago Bulls, mintha Dávid Kornélt :) És ezzel nem Dávid Kornél ellen ebszélek, ő teljesen korrekt szinten nyomta, ha nyilván nem is volt világklasszis, és el is volt utána európai szinten nagyon jól. Aki elég tehetséges, az reményeim szerint most is talál magának munkát, meglepődnék, ha Johanas azonnal nyugdíjba vonulna.

Az NT eleve még csak egy elméleti felvetés, de ők adták el magukat az MS-nek. Mindenesetre a Double Fine bezárását jobban sajnálnám, bár Tim Schafer valószínűleg megint össze akarna rántani egy csapatot, akár nagyjából ugyanazt, ha akarna. De mondjuk mutathatnának is már valamit, hogy léteznek még egyáltalán a gyakorlatban.

Mindenesetre az NT létezése az én személyes játékfogyasztásom szempontjából jelenleg irrelevánsnak tűnik, ami csak ténymegállapítás, nem ellendrukkerség.



(tag)
[RIOS ERROR]

A nagy kiadók egymással versenyezve írják le magukat. Oké, megértem, hogy nehéz évente virítani, mint a 90-es évek végén, amikor az E3-ra vagy az ECTS-re egy EA is játéktömegeket tudott kivinni a sportjátékokon túl is, de talán valamit nem a legjobban csinálnak.


Moby
(addikt)
[RIOS ERROR]

Innen nézve nekem is.


opr
(veterán)
[RIOS ERROR]

- Redfall developer Arkane Austin: Enyhen szolva nem lep meg.

- Hi-Fi Rush developer Tango Gameworks: :W Gratulalok nekik. Mennyi sikeres, ertekelheto sajat cimuk volt az egesz generacioban? Ketto? Harom? Teljesen logikus a legnagyobb sikert elert jatekuknak a studiojat bezarni, classic MS, jar a taps. :C

- Alpha Dog Studios: Ezekrol annyit tudok, hogy valami mobiljatekokat csinalnak, fingom nincs roluk, ugyhogy kizart dolog, mert nem tudom. Nincs velemenyem. Kerem kaccsojja ki. :D


negyven2
(veterán)
[RIOS ERROR]

Nem tudom, hogy lehet-e ilyenről beszélned, vagy van valami belső félpublikus policy erről, de ha egy belsős fejlesztőstúdió, bár kritikailag siker (sajtó és játékos), de maga az ezt fejlesztő stúdió igazából csak veszteséget termel folyamatosan, akkor azt vajon egy Sony meddig pénzelné?

A Tango esetén leírtam az Xbox topik-ban, hogy bár az első Evil Within aránylag sikeres volt, de az azóta megjelent játékaik (Evil Within 2/Ghostwire: Tokyo és a Hi-Fi Rush is) nem igazán nem igazán termelt nyereséget Találtam még korábban egy cikket, ahol leírták, hogy a EV2 és a G:T is masszívan veszteséges volt a Zenimax-nak. A Hi-Fi Rush pedig hiába büszkélkedhet 3+ milliós játékosszámmal, azért eladásáilag valószínűleg nem teljesített olyan jól. És most már kijelenthető, hogy a Hi-Fi Rush volt az utolsó olyan Tango játék, amit még bőven az MS felvásárlás elött kezdtek el fejleszteni (2018).

Vagyis én csak annyit mondok, vallok most, hogy bár maga a Tango részben érthetetlen, de jelenleg (és lehet sosem) tudjuk, hogy mi vezetett ide.

Illetve de, mert Phil nyilatkozott anno egy olyat, hogy ők rentábilisé szeretnék tenni az általuk birtokolt stúdiókat (termeljenek nyereséget, ne csak vigyék a pénzt). Ugye a Sony is ezzel magyarázta az idei leépítéseiket. Ott is érdekes volt, hogy a 10+ milliós eladást produkáló Spider-Man 2 után jópár embert küldőt el az Insomniac-tól (meg máshonnan is). Vagyis ha egy 10+ milliós eladást és az azzal közvetve járó konzoleladás se volt elég arra, hogy biztonságban legyen a PS5 jelenlegi koronaékszer stúdiója, akkor nagyon komoly gondok vannak az iparban. És akkor szerintem nem kell csodálkozni, egy nem éppen a top-on lévő stúdió bezárásán (hiába sajnálatos dolog az egész).


opr
(veterán)
[RIOS ERROR]

Hi-Fi Rush nem tunik akkora jateknak, hogy 3 millio jatekos mellett ne legyen boven nagyon nyereseges. Kiveve, ha a GP model olte meg, azt el tudom kepzelni.

De persze ha van errol adat, hogy a sikerek ellenere is veszteseges volt a studio, akkor so-so ok, ertem, de... Az van, hogy hany masik studiojuk van, ami tenyleg sikeres jatekot rakott le az asztalra ebben a generacioban? A SONY azert rossz pelda, mert nekik meg ugy is sok van, hogy ez eddig egy gyenge generacio. De MS-nel? Hirtelen nem is emlekszem a Hi-Fi Rush-on kivul egyetlen jatekra sem, aminek az lett volna a vege, hogy pozitivan nyilatkoznak Xbox studios jatekrol a kritikusok es a jatekosok is. Azert ezt leloni, az akkor se tunik okosnak, ha amugy tenyleg nem hoz sok penzt.


balazs025
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Pedig Greenberg megmondta, hogy mindenféle szempontból sikeres lett a Hi-Fi Rush. Meg hogy a 60 fps lesz az alap, de az már egy más hazugság dolog. :DDD

[ Szerkesztve ]


Moby
(addikt)
[RIOS ERROR]

"komoly gondok vannak az iparban"

Csakhogy ez nem egy természetes folyamat következménye, és most pontosan azoktól várod a megoldást, akik létrehozták. Márpedig amit biztosan tudunk, hogy nem lehet ugyanazzal a gondolkodással megoldani, ami létrehozta. Az iparnak az a baja, hogy ha egy játék nem termel 500 millió dollárt, akkor rá van mondva, hogy veszteséges.
Nade miért is?
Valszeg ugyanazért, amiért normálisnak gondolja a piac, hogy egyetlen piaci szereplő ér 80 milliárd dollárt. A videójáték évtizedekig nem arról szólt, hogy nagybefektetők végtelen pénzeiket forgassák meg benne. Megjelentek a végtelen pénzek, a végtelen tétek ebben az iparágban, és már másról sem szól az egész csak arról, hogy elhitte mindenki, hogy ez nem lehet már másképp csak így, és ezt most így kell működőképessé tenni. Egyrészt nem lehet, szerintem erre mindenki megkapta a választ, csak még nem hajlandók elhinni. Másrészt sokáig működött másképp. Persze a mindig is a pénzről szólt, és mindig a profit kergetése hajtotta, csak nem a 80 milliárd dolláros tétekben, amikben ma játszák. Ez nem normális dolog, nem természetes dolog, nem szükségszerű dolog, és nem racionális dolog.
Neki kell állni racionalizálni, de nem úgy, hogy szétverik a működő szervezeteket. Ez nem racionalizálás, ez csak pazarlás, illetve a hanyatlás jele. Az sem nagy baj, ha ez nem történik meg, mert léterjön organikus módon: addig fog tartani a hanyatlás, amíg kivonul a nagytőke, és megindul az újraépítés a maga módján. Ez a hosszabb, és fájdalmasabb út, de úgy fest ez marad, mert a jelenlegi szereplők nem hajlandók változtatni semmin.


negyven2
(veterán)
[RIOS ERROR]

Az a baj, hogy GP nélkül egy ilyen játék, Xbox-on nem igazán lett volna sikeres. Teljes multiplatformban talán. De mint írtam, nem tudjuk a részleteket. Tango esetében annyit lehet talán biztosan tudni, hogy 4, max 5 millió ment el az első Evil Within-ből összesen. A második részből ennek alig negyede. Ghostwire: Tokyo-nál eladásilag kb. csak annyi van, hogy a megjelenést követő első hónapban összesen kb. 100 000 db talált gazdára (ekkor még PS5 ex. volt illetve elérhető volt PC-n is), illetve, hogy aztán a Xbox megjelenés után nem sokkal elérte a 4 milliós játékosszámot (Game Pass + PS Plus is benne van).

De még egyszer, nem tudjuk, hogy mi vezetett ide, de azt szerintem egy esélyes dolog, hogy ha több évnyi veszteség termelés, és közepes kritikai sikerek után jön egy bár kritikailag sikeres, de amúgy nagy részt az érdektelenségbe lévő cím, az nem biztos, hogy javítani tud már a folyamtokon. Ugyan ez igaz részben az Arkane Austin-ra is, ahol bár a Prey kritikailag sikeres volt (inkább vegyes), de anyagilag bukás. Utána volt a Redfall bukása. A kettő között meg ott voltak a bedolgozások, amik esetében is azért a legtöbb cím az nem volt éppen sikeresnek nevezhető.

Amúgy a Hi-Fi Rush az Bethesda cím, nem Xbox Game Studios. Igen mindkettő MS tulajdon, de pl. anno a Bethesda volt az aki ragaszkodott a Redfall kiadásához.


sz_b
(csendes tag)
[RIOS ERROR]

Az Insomniac-nek volt egy elkaszált Spiderman multi projektje. Sanszos hogy onnan küldték el az embereket.


l.skywalker
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Nem baj. Ha másra nem, a backlogomra mindig fogok tudni számítani :DDD


negyven2
(veterán)
[RIOS ERROR]

Persze, hogy ők teremtették, én ezt nem vitattatom. De gondolom ezt sem kell magyarázni, hogy ennek az oka leginkább még mindig az ami mindig is volt. Mégpedig, hogy nagyobb szebb jobb legyen a stúdió következő játéka. És a kedves stúdió akkor megpróbál nagyobb szebb, jobb játékot csinálni. Ami persze azzal jár, hogy elszálnak a költségek, miközben a bevételük nem igazán nő (mivel annyival többen nem veszik meg).

És bár az elmúlt években láthattuk, hogy kvázi fillérekből összerakott játékok is tudnak nagyon sikeresek lenni, de ez nem biztos, hogy működne egy blockbuster Sony/MS vagy más nagy kiadó játékai esetében. Mármint csak meg kell nézni, hogy bár a Sony PS5-re érkező folytatásai esetében azért elég gyakori volt az, hogy nem látni a fejlődést, és igazából ez a játék simán elmehetet volna egy DLC-nek is. Pedig ezek a "DLC-k" volt, hogy kétszer háromszor annyiba kerültek.

Amúgy ez csak poén, de ha tartani akarják a követelt "minőségi fejlődést", akkor az egy megoldás lehet, hogy hasonlóan az elektronikai dolgokhoz ezeket is kiszervezik Banglades-be vagy Kongo-ba... igaz lehet, hogy ekkor előfordulna az ami a PoP remake esetén, hogy látszani fogsz, hogy hol készült... :D



(tag)
[RIOS ERROR]

A kérdés az, hogy ha építkezés, rendcsinálás helyett kukáznak mindent, ami pillanatnyilag nem nyomtatja a pénzt, akkor mi marad abból, amibe öntötték a pénzt? Ha el akarnak kergetni az ökoszisztémájukból, jó úton jár a két nagy konzolgyártó.

Eközben a Nacon örömködik az UE5-tel azért többnyire elég durván kinéző RoboCopnak (melynél kellett fizetni a licencért, költöttek reklámkampányra), mely all-time peakre annyit tud Steamen, mint a Hi-Fi Rush (nulla reklám), de az azóta sem volt Game Passban, nemhogy day1 óta folyamatosan.

Persze nem tudhatjuk, hogy mennyi projektet lőttek le, milyen működési problémák voltak, miket prezentáltak stb., de ha csak arról van szó, hogy ezek nagy veszteséget termelnek, akkor valami valahol nagyon nincs rendben. A live service többnyire nem működik, szét-DLC-zésre sem alkalmas minden játék, 100-200 euróért árulva 10-20 órás játékokat pedig csak tovább csökkentenék az eladásokat (pláne, ha Game Passban is van, hiszen akkor végképp "mindenki" így játszaná). Marad a költség oldala (benne a nevetségesre nyúlt fejlesztési időkkel). Csak vicces lesz, amikor az indie-k töredéke pénzből grafikában is leverik a nagyokat :D

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]