Konzolokról KULTURÁLT módon - Konzol játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


Moby
(addikt)

Amikor a Tango az evil withint csinálta, akkor egy 20-30 fős manufaktúra volt.
Az utolsó jelentésük szerint most meg voltak 140-en. Elhisszük, hogy egy Ghostwire: Tokyo elkészítéséhez valóban ötször annyi ember lenne szükséges? Annyival szebb/jobb/nagyobb projekt lenne?
Ugye nem.
Megnézném hány totál elmebeteg poszt van ezekben a stúdiókban tanácsadásra, viráglocsolásra, diverzitás fenntartására, pszichofelvigyázásra, meg az isten tudja milyen nyomorékságra nem. És hány olyan tényleg szakmai poszt, akik a 60 hónapos projektben dolgoznak maximum ötöt. Ezelőtt 10-15 évvel meg úgy készültek a nagyprojektek is, hogy összedobta az a pár tucat szaki amilye volt, és a hangokat a studó udvarán csinálgatták meg pvc csövekkel, meg lánocokkal, mindegy volt, hogy grafikus vagy kóder, aki ráért, az csinálta lelkesedésből. Nem kellett minden fosra fulltime ember. Ok, mondjuk nem is az volt a cél, hogy min 200 millió dollár profitot letegyenek a nagybefektőnek, hanem az, hogy bankhitelek vissza legyenek fizetve, és mindenki megkapja a fizuját. És ha ez megvolt, akkor érdemes volt a projektet végigvinni.

[ Szerkesztve ]


negyven2
(veterán)

Még egyszer. Nem tudjuk a pontos okát az egésznek. De szerintem itt több van, mint hogy Phil felkelt és azt mondta a fogmosás közben, hogy : "F*ck it, bezáratom a Tanago Games-t mert csak... ha... ha...".

Simán lehet, hogy Shinji Mikami távozása után már nem volt cég mint korábban. Az is lehet, hogy a Bethesda is be akarta már zártatni a felvásárlás elött ha nem lesz sikeres a Ghostwire, és az MS csak időt adott nekik, hogy a még futó projeckteket befejezzék. De lehet ez a "nyereséget kell mindenáron termelni" dolog is a háttérben (mondjuk ez esetben akkor szinte minden MS birtokában lévő stúdiót be lehetne zárni).

Én azon a véleményen vagyok, hogy kell lennie egy logikus magyarázatnak erre, és nem csak annyi amit most a neten lehet kb. olvasni, hogy az MS, Phil-el az élen az maga az ördög, mert ezt megtette.


Moby
(addikt)

A racionalizálás helyett most az történik, hogy vagy szétverik a szervezeteket, vagy leépítik, de továbbra is ugyanazokon a pazarló, végeláthatatlan, gigarizikós projekteken dolgoztatják őket mint eddig, csak így már készülnek 8 évig. És persze egy eleve rizikós projekt ennyi idő alatt szét is esik magától, elévül, elveszti relevanciáját, tehát elbukik, és majd eztután verik szét a szervezetet :D


negyven2
(veterán)

10-15 éve az már a mai világ volt főleg (2009-14). Az amit te írsz az inkább a 20-25+ évvel ezelőtti lehetett. Amúgy igen, nagyon sok a kvázi feleslegesnek tűnő poszt.

Pár hónapja volt, hogy kirúgott fejlesztőkkel csináltak valami riportot, és a riport olvasása közben kiderült, hogy a kirúgott fejlesztők között volt több PR/Community/Social Media worker, meg vagy 2-3 valamilyen gender HR worker. Akinek a nagy része telesírta az egészet, hogy most mi lesz a megélhetésükkel...De ezt már talán írtam, hogy szintén egy olyan ember aki valami személyzeti részen volt, hogy nekik is most spórolni kell, mert Kaliforniában egy fizetésből nehéz megélni a mostani helyzetben. De ők maradnak és inkább a családban lévő Tesla-ból eladják az egyiket.


Moby
(addikt)

Szerintem ez mostanra tökéletesen érthető. Phil a játékosok szemében évek óta kudarcot-kudarcra halmoz. Az egyetlen komoly sikere inkább jogi és pénzügyi szempontból tekinthető sikernek, ami a játékosokat kevéssé érdekli. Ő maga lett a platform első számú ellensége. Ami szerintem csak részben igaz, de ez igazából mindegy, mert emberünk egy kommunikációs csődtömeg, ami még akkor is bajokat hozna, ha amúgy minden sikeres lenne.


Moby
(addikt)

Nem, ez pontosan akkor történt. Ahogy az evil within első része is akkoriban történt. Hogy lett volna a mai világ? Éppen erről írok.


negyven2
(veterán)

Ja, én általánoságban írtam ezt, nem konkrétan egy induló cégnél. Legalábbis sok nagy fejlesztő cég, ha jól tudom akkor már (2010-es évek első fele) szinte hasonlóan működött (felépítésileg) mint most.



(tag)

Sok minden lehet a háttérben, én is ezt írtam, de ami történik (gyenge megjelenések, bezárások) a nyilvános információk alapján teljesen bizalomleépítőek játékosszemmel (és azt sem hiszem, hogy a piacnak jó üzenet). Ha ezt sem kommunikációval, sem tettekkel nem tudják ellentételezni, annak nem lesz jó vége. Várom a további fejleményeket.


negyven2
(veterán)

Az a baj, hogy egy ilyen kommunikációs (értsük úgy, hogy több mint egy belsős memo, és gyászkeretes szöveg) dolgot hogyan lehet úgy előadni, hogy azt meg is értsék az emberek.

Vagyis hogyan magyarázod el az internet "bölcsnek tűnő" (amúgy nagyon nem az) "hatalmas egyéniséggel rendelkező, kulturált" tömegeinek, hogy bár tényleg az utóbbi idők egyik legjobb és leggyedibb Xbox játékát leszállító Tango Games-t sajnos be kell zárnunk ezen és ezen okok miatt. Vagyis leírnák több A/4-es oldalon keresztül, hogy mi vezetett ehhez a szomorú dologhoz, és miért nem tudtak ellene tenni.

Mert manapság már sokszor az se segít, ha úgy elmagyarázzák a különböző tetteket, mintha egy 5 évesnek mesélnéd el ezt ugyan ezt.

Amúgy kíváncsi vagyok, hogy vajon kiderül-e majd a valódi ok valaha is. Ugye a Redfall esetén is legelőször ment az MS any*zása, aztán kiderült, hogy bár részben megérdemlik, de nagy részt ez a Bethesda és az Austini csapat vezetése miatt lett olyan amilyen. Az MS hibája nagyrészt ott az volt, hogy miért engedte így, vagy egyáltalán kiadni a játékot... persze ha lelövik akkor meg azért kaptak volna, hogy a "világ valószínűleg legjobb, legegyedibb Co-Op vámpíros játékát kivégezte a gonosz MS"...



(tag)

Talán jó lenne épkézláb játékot felmutatni, aminek nem éppen kukázzák az alkotóit. Vagy valami jónak tűnő jövőt illető döntést.


negyven2
(veterán)

Ez meg már az dolog az a része, hogy ki mit tart jó játéknak... és sajnos lehet látni, hogy van, hogy hiába jó egy játék, ha a netes hype-ja nagyobb mint a valós érdeklődők (vásárók) száma. Pl. a tavalyi év egyik legjóbbjának tartott Alan Wake-et alig vették meg (még nem termelt nyereséget). De egy nyíltan Pokémon (with Guns) copy játék, meg brutálisan sikeres lett... eladásáilag és játkosszámban... pár hétre, mert steam-en jelenleg ~15 000-en játszák, de az elmúlt 24 óra topja is csak 34 000 volt (ugye az első egy-két hétben volt, hogy több mint két millióan is játszottak vele)...

De be lehet mutatni játékok tucatjait is (az MS most megteheti), ha abból csak évek múlva lesz valami, vagy azokat is csak közepesnek (ami ma már sz*rt jelent) ítéli a net népe.



(tag)

Jelenleg elég sok értelemben hiánycikk ott a siker, és Phil Spencer sem most került oda. Eközben leépült a 343i, sok év után problémásan jelent meg az új FM, az FH egyre inkább önismétlés stb. Egyelőre a felvásárolt Bethesda csalódás keltő játékokat ad ki (nyilván nem az lett a Starfield, aminek várták, a Redfallt nem kell magyarázni, a Hi-Fi Rush kiadóját meg beszántották, az Obsidian, inXile lassan haladgat, a Double Fine látszólag tetszhalott stb.). Nem mondom, hogy ez mind Spencer hibája, de a valamit (bármit!) virítástól messze van, ha nem Game Passról, felvásárlásról vagy felhőjövőről beszélünk.

Az AW2 helyzete egy érdekes kérdés. Egyrészt a Remedy leggyorsabban fogyó játékaként nyitott (tehát durván sokba kellett kerülnie, hogy ne térüljön meg azóta sem), másrészt a fizikai kiadása vagy PC-n az Epic-exkluzivitás alig segített, miközben tavaly éppen akörül sorjázott a konkurencia szépen.

És ugye az AW1 sem tarolta le annyira a piacot. Személy szerint mindig is gyengécskének tartottam a játékmenet miatt, de ma már azt látom, hogy aki szerette régen, az is repetitívnek tartja már (szerintük rosszul öregedett, szerintem meg mindig is problémás volt). Ez persze csak az én kis mintám, érdekes lenne látni, hogy általában az AW, mint IP mennyire húzónév, mert ebben pedig a számokon és a személyes érzéseken túl emiatt is szekptikus vagyok.

Érdekes, hogy a Controlnál elégedettek voltak az eladásokkal, pedig az sem volt éppen egy indie projekt. Talán túl megalomának voltak az AW2-nél, vagy csak sok felhőhorgoló technikust vettek fel jó magas bérért, hogy tartalmasabb lehessen a stáblista.


hombre[EU]
(veterán)

játszuk még a hülyét :D tudjuk,hogy mi történik. felvásároltak egy rakás céget, elzavarták a fejeseket, beültetik a "sógorokat", akiknek egy dolguk van: duzzasztani a micro számláját és költséget csökkenteni. nem pedig az,hogy számunkra érdekes,jó játékok készüljenek.

miért zárt az austin? mert a felvásárlás elōtt gyorsan egy live service játékkal próbálták értékesebbé tenni a portfóliót a micronak, akik miután megvették biztosan tudták,hogy ez egy nagy kamu projekt, de végigvitték...aztán eljátszotta a spencer,hogy meglepōdött majd felgyújtotta az egész céget. abban a putriban senkinek sincs kedve gondolkozni, az a nagy baj. még az is lehet,hogy ezeket a döntéseket egy chatgpt dobja össze :DDD


hombre[EU]
(veterán)

engem ez nagyon fel tud b***ni. amikor azt látom,hogy elküldenek ~50embert,akik nemrég összeraktak egy nagyszerū hifirusht,tehetséges,jólképzett emberek...akkor nem fent kell keresni problémát,azokban,akik ezeket az embereket nem tudják hatékonyan használni?


l.skywalker
(félisten)
Blog

Én az egész iparágat nem értem. Pár hónappal ezelőtt a Bungie (vagy a Sony) elküldött egy valag embert. Én ugye a szabadidőm nagyrészét a Destiny előtt ülve cseszem el, ezért a platformokon is javarészt azok vannak bekövetve. Amióta megvolt a Bungie layoff, azóta folyamatosan fossa magából az álláshirdetéseket a cég. Nem direktbe persze, hanem az ott maradt dolgozók osztják meg folyamatosan, hogy milyen pozícióba keresnek embert. Mi a pék tojásáért nem rakták be azokat ezekbe, akiket elküldtek? Nem tudták, hogy fog majd kelleni ember? És akkor mire volt a leépítés?


consono
(nagyúr)

Seniorok helyett felvesznek juniorokat fele, harmada annyi pénzért...


l.skywalker
(félisten)
Blog

Igen erre én is gondoltam, de nem lehetett annyi senior ott, amennyit elküldtek.


hombre[EU]
(veterán)

ez most sok helyen történik. a kezdōk és azok között,akik 5-10éve ott dolgoznak szabad szemmel jól látható $$$ különbség van


l.skywalker
(félisten)
Blog

eddig is egekben volt az új játékok minősége (sarcasm!), eltekintve egy két kivételtől, de akkor ezek után nem tudom mit várjunk.



(tag)

Aztán meg lehet csodálkozni, hogy nem mennek el day tízmilliós példányszámban a 7 évig hegesztett csodák.

Az a baj, hogy a játékok minőségén, fejlődésén nem látszik a rájuk öntött csilliárd munkaóra, legfeljebb a grafikán, de annyira azon sem, hogy megérje. Aztán lehet keresni a legnagyobb közös nevezőt, hogy mindenkinek tetsszen a játék, de mivel mindenki erre megy rá, a végeredmény nem biztos, hogy izgalmas lesz. Külön képesség a népjátékká váláshoz szükséges kompeomisszumok megkötése is. Engem meg az AAA-ból szinte kiégettek, lassan már olyanok lesznek, mint 46. Marvel-filmet nézni egy minőségi kamaradráma helyett.

üzenetek