OLED TV topic - TV & Audió fórum

üzenetek

hozzászólások


janos666
(nagyúr)
Blog

Úgy tűnik, hogy HDR Játék képmódban (csak ebben választható ez a beállítás a felhasználói menüben) a 2019-es új Dinamikus Tónus: HGHI opció gyakorlatilag egy 700 nit hard-clip mód.
Más abból is gyanítottam, hogy egy Frostbite3-as játékban ~700 nit-re (ez így számszerűleg a developer console-al olvasható ki) kellett beállítani a játékmenüs kalibrációs csúszkát (ahol a bal és jobb téglalapok már épp egybeolvadnak). A másik indikátor pedig, hogy nagyon hasonlít a kép így HGIG-vel arra (ezt most nem fényképeztem, csak szemre léptettem a képmódok közt), amit Cinema módban is látok az után, hogy CalMAN-el átállítottam a normál tone mapping paramétereket úgy, hogy soha ne legyen roll-off (1000, 4000 és 10000 nit pontokhoz is feltoltam 100%-ra a roll-off kezdőpontokat).
Ezzel kapcsolatban érdekesség, hogy a Technicolor módot választottam ki, mikor a CalMAN-el feltöltöttem a tone map paramétereket, de a Cinema mód is ugyan úgy néz most ki, mint a Technicolor, szóval úgy tűnik ez minden rokon képmódra egyformán alkalmazva lesz (nem lehet képmódonként egyedi), ugyanakkor a Játék mód HGIG nélkül mégis a gyári állapotban maradt. Szóval valószínűleg gyárilag más a Játék mód paraméterezése, mint a Cinema és rokon Szakértő módoké (azt még nem próbáltam, hogy CalMAN-ben a Játék módot választom ki és úgy is alkalmazom az egyedi tone-map paramétereket).
Ez amúgy jó dolog, mert játékoknál szinte mindig fix 10000 nit a metadata, van viszont az a kalibrálás, ahol be lehet állítani, hogy milyen csúcsértékre működjön a játék saját tone mapping feldolgozása. Csak ugye hard-clip mód nélkül az a kalibrálás sohasem lesz igazán helyes, mert eltorzítja a tesztábrát a TV roll-off módú tone mapping-je... Tehát HGIG be, játékcsúszka szemre behúz (vagy developer console-ban pontos 700-at megad az ember) és akkor (elvileg) minden optimális a HDR játékhoz.
Alternatíva valami olyasmi lehetne HGIG nélkül, hogy a játék a TV-re küldött metaadatot is átállítja a csúszkával iterált értékre (valós időben), akkor is meg lehet találni pár ide-oda tologatás után a ~700 nit állást, de ezt valamiért nem csinálja a Frostbite, és szerintem más játékmotor sem (talán azért, mert nem minden HDR10 kompatibilis készülék kezeli jól, ha változik a metaadat, vagy a játékfejlesztők veszik túl komolyan, hogy a HDR10 metadata az konstans és nem dinamikus, szóval nem "szabad" csak úgy változtatni teljesen kijelzőmód újra-inicializálás nélkül - ami LG esetén nem igaz, de más gyártóknál talán igen).

@chros -> Erről jut eszembe, meg kéne kérni madshi-t, hogy csináljon egy "fake HDR10+" módot a madVR-hoz, ahol minden képkocka mellé a madVR által a képkockán mért peak white értéket küldi ki a TV-re. Szerintem ez viszonylag jól működhetne LG-nél, és szinte csak ennél a gyártónál nincs (még, és legalább is hivatalos) HDR10+ támogatás. Na meg sima HDR10 anyagoknál amúgy sincs benne a videóban sem a képkocka/jelent sűrűségű maxCCL, így más gyártóknál is jó lehet (ha tudja kezelni a TV a sűrű változásokat az elvileg statikus paraméterben). Lehet, hogy le kéne ezt butítani képkockák helyett "jelenet" sűrűségűre, mert nem tudom mennyi késéssel reagálja le a TV a változást (és "meghülyül", pl. villódzik-e, ha túl sűrűn változik túl sokat), szóval lehetne benne valami hiszterézis és átlagolás (talán a Dolby-nak van is erre valami javaslata a tartalomkészítők felé, és nem, vagy nem csak a saját algójuk limitálja ezt a CMU chip-ben, ha van egyáltalán erre bármi limitjük).

[ Szerkesztve ]

üzenetek