Opel topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


ncc1701
(veterán)

Én inkább bevásároltam az osram h7 40 ezres ledjeit, azok már 6 EU országban road legálnak számítanak. Plusz vadi új hella lámpatestbe tettem őket, amik kaptak fóliát is. :)

[ Szerkesztve ]


body007
(addikt)
Blog

Nem is értem az osram-ot. Nézem a lument oldalán, ott van 2 fajta h7-es. Egyik 18,6k a másik 40,5k. Hasonlítom össze az adatlapjait de az olcsóbbik még erősebb is (18 vs 16 W), minden egyébben megegyeznek :U


ncc1701
(veterán)

Írtam nekik mailt, ezért vettem a drágábbat. Az már 6 eu országban road legál, és esélyes, h mindenhol az lesz. Az olcsóbb meg sehol sem az, és nem is tűnik úgy, h abba az irányba mennének vele.


peterattila
(aktív tag)

:R


MaddeNNNN
(őstag)

Tothgera30 javasolta itt. Ezen felbuzdulva rendeltem én is.A másik amit szintén ő ajánlott a MAXGTRS volt.


body007
#108259

Nemsokára megjön kínából, remélhetőleg nem fog hibát dobni az Astraban. Nincs még más tapasztalatom a márkával.


peet137
(tag)

Srácok, a CD30 MP3 feliratai közül melyik a szín? Az AC lenne az?


ncc1701
(veterán)

Na, a héten insigniában kicserélésre került pár tömítés, ne legyen már olajos a mocc. Olajdekni le, vissza volt a történet szerelő haverral, ez nekünk 4 órába került. Motorolaj le, szűrőt nem cseréltem ~1000km után, csak átmostam féktisztítóval. Lejön még a váltó olaj fele is, mert egy kicsit a féltengelyt ki kell húzni a művelethez. A bölcsőt lejjebb kell engedni annyira, amennyire a futómű engedi, illetve a rezonátor csöves kipuff részt ki kell kapni. Váltó olaj, amit leengedtünk már szép tiszta piros volt (ezt is 1000km-el ezelött cseréltem), de ha már itt voltunk, akkor kapott újat. Motorolaj dettó, nem töltöttem vissza az 1000km-t futott olajat, dízel autó lévén már fekete volt. Olajteknőt ennél a kocsinál tömítőpasztával kell visszatenni, amúgy teljesen tiszta volt az alja (semmi olajsár), látszik az ~5ekm-es olajcsere periódus, illetve az olajcserénél a mocc tisztító hatása.

Ami cserélve lett:
-turbó visszafolyó olajág műanyagját kivettük, ebben volt 2 tömítés, teljesen kukák voltak, cserélve lettek, plusz kapott tömítő pasztát.
-kapott egy új olajszint szenzort is (53eft), nem mertem betenni az ebayes tömítést, nem akarom mégegyszer lebontani, így nyugodtabban alszom.
-4L castrol motorolaj, 3L castrol atf olaj (kb 40eft)
-automata váltó olaj leeresztő csavarjai (20eft)
-gyári GM olajleeresztő csavar (4300ft csergőben, vicc)

Anyag költség volt 120eFt, a 4 óráért a szerelő kért 80eFt-ot. Ezzel idén már átléptem megint a fél millát (330eft volt az első lámpatestek, ledek, fóliázás).

Jövő héten megy Novóth Tibihez vezérlés cserére. Novemberben megint olaj+szűrő cserék, akkor majd megelőzésképpen kap egy új önindítót is a vas.

[ Szerkesztve ]


body007
(addikt)
Blog

Arra a deklire is van tömítés, parafából. Nekem is ugyanez a formája. Persze lehet csak pásztázni is, nem lesz semmi baja :)


ncc1701
(veterán)

Lehet igazad van, sőt én el is hiszem. Mindenesetre mikor először levettük, akkor is csak pasztázva volt. Ugye nagybátyámé volt a vas, mondjuk úgy, h sokan kókányoltak már rajta. :( Nem győzöm kijavítani a pancserek okozta dolgokat.


body007
(addikt)
Blog

Én is újítottam valamit. Igen zavar, h nincs infóm az olajnyomásról, hőmérsékletről. Mostmár lesz:

Majd nézek valami apró digitális visszajelzőt, h ne tűnjön nagyon racsingnak a dolog :D


ncc1701
(veterán)

Linkeket mindenképpen. Most hirtelen nem emlékszem, h az insignia ad-e olajnyomás jelet valahonnan odb csatin keresztül, de ez nem hülyeség. :)


body007
(addikt)
Blog

Hát a tied modern autó, sztem tuti tudja az ecu. Bár sokmindenből kispórolták már, pedig szerintem legalább olyan fontos adatok mint a vízhőfok.

Ali-n lehet jó áron találni olajszűrő adaptert (olajszűrő szendvics :D ):

oil adapter oil sandwich

Ehhez még nézni kell szenzorokat, meg visszajelzőt
pl. ez nem rossz mert pont a két fontos adatot méri:

Digital 2 IN 1 Oil Temperature+Oil Pressure Gauge


ncc1701
(veterán)

Én azt nem értettem soha, h ha már kb minden újabb kocsiban ott az egérmozi, akkor miért nincs olyan opció, amhol ki lehet listázni rá a mindenféle hőfok-nyomás adatot, amit ad a kocsi összes érzékelője, plusz a hibakódokat...
Mert mondjuk én nem szeretnék mindenféle extra műszereket beberhelni a verdába.


orc88
(őstag)

Sziasztok.

Szervízben parkol kb. fél éve a 2006-os 1.9 CDTI Zafira B.

Alapjárat van, viszont terhelésre nem gyorsul. A porlasztó és a turbó rendben van, a felujított és a régi sem produkál eltérő működést. Részecskeszűrőt is kitakarították, de semmi változás.
Visszafelé füstöl, több szaki is ránézett de egyelőre nem találják a hiba forrását.

Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a típussal, hasonló hibajelenséggel? :R


gban
(Közösségépítő)
Blog

Ha fél éve ott van, tuti néztek hibakódot is, van ilyen irányban infód hogy milyen hibakód van / volt benne?


ricsi8800gt
(addikt)

Sziasztok
Szeretnék venni egy 2005ös évjárati 1.7 CDTI GTC-t,Miketlehet ezekről tudni ?mik a nyügjei ennek a Z17DTH motornak ?a kocsiban 360e km van ez egy dizelnek sok vagy ideális vagy átlagos ?Mennyire macerás ez a motor?tipus hibák érdekelnének.
Köszönöm :R


ricsi8800gt
(addikt)

Illetve hogy ha netán inyektor felújítás esedékes akkor az mibe fáj,? Vagy kettős tömegű csere, turbó, ilyesmik ék a cserélye mennyi?


ncc1701
(veterán)

Vészüzemmódba bedobja nagy gázra?


ncc1701
(veterán)

250ekm után bármi letérdelhet, úgy számolj. Injektorok, turbó, magas nyomású, üzemanyag szivattyú, dpf(ha van). Bármi, és akármi.
Ja, nem csak opelnál, bárminél. Árat a kedvenc szerelőd fog adni úgyis. Alkatrész árat meg kovács autónál meg tudsz nézni plö.

[ Szerkesztve ]


ricsi8800gt
(addikt)

Köszönöm :R de jöhetnek még infok

üzenetek