RC modell földön, vízen, levegőben - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


tvamos
(nagyúr)
Blog

Ma hozzajutottam (vettem) egy hasznalt Futaba T4PM-hez. (Regota szeretnek egy LCD kijelzos tavot, ami birja a Mini-Z-t iranyitani.) Hat, ezen jo sok beallitas van.
Nincs ehez valami PC szoftver, hogy ne a jog gombokat kelljen nyomogatni 100-szor?


ADAM1337
(nagyúr)

Nincs, mit szeretnél beállítani ?
Miért kell 100x nyomni ? (sok távnál hosszan nyomod az epa-t stb, 10-eket vagy többet ugrik az adott értéken)


tvamos
(nagyúr)
Blog

Throttle dual rate-et kerestem volna, de mintha nem lenne ilyen rajta... :F
Eloszor azt gondoltam, vegignyomkodom a menut, de nem talaltam meg, most a manual alapjan sem talalom.

Ez a jog gomb mar lekoptatta az ujamrol a bort. Piszok sz@rul sikerult ezt megoldaniuk.

[ Szerkesztve ]


ADAM1337
(nagyúr)

Felső komment:
https://www.rctech.net/forum/radio-electronics/1031575-futaba-t4pm-2-4ghz-radio-system-6.html


tvamos
(nagyúr)
Blog

Ahogy en latom, ez a dual rate (D/R) csak a steeringre vonatkozik. Az ATL, ami a throttle-re van, az nem throttle dual rate, hanem csak a brake-re vonatkozik. Ha lejjebb akarom venni a kraftot, akkor az END POINTOT tudom allitan.

Amugy a manualban a 15, meg a 70. oldalon is tokre mas van.

Az meg lehet egy megoldas, ha ket modellnek is be tudom allitani ugyan azt a vevot. Akkor esetleg a kormanyt is lassabbra tudom venni, nem csak a motort. De ezt most meg nem tudtam kitalalni.

[ Szerkesztve ]


ADAM1337
(nagyúr)

Throttle epa jó lehet kraft levételre, mi is úgy szoktuk le venni rwd driftnél, vagy csak a gáz expot 0-hoz közelebb rakjuk a görbéjét, nem -50-60 körül.
Ha az esc-be van rpm limit az is megoldás, vagy ugye a gearing spur/pinion csere.


tvamos
(nagyúr)
Blog

Hat ezek "Ha az esc-be van rpm limit az is megoldás, vagy ugye a gearing spur/pinion csere." azert nem olyanok, amit meg szeretnel azert csinalni, hogy odaadd valakinek 5-10-20 percre az autot.

Az EPA-t meg nem tudom, hogy mit jelent, annak utana nezek.

Ja jo, ugyan arrol beszeleunk akkor. End Point Adjustment.

Mondjuk, ha lesz bluetoothos programozom az ESC-hez, az lehet egy jo megoldas, hogy telorol atallitom... es akkor lehet allitani az RPM limitet.

[ Szerkesztve ]


ADAM1337
(nagyúr)

Ha lehet live-ba setupolni igen akkor megoldás a telefonos állítgatás is.


tvamos
(nagyúr)
Blog

Jo lenne, mert a gyerek rajott, a lejton azert felgyorsul az auto, es utana a bitumenen szaggat rendesen.

[ Szerkesztve ]


tvamos
(nagyúr)
Blog

EZRUN MAX8 G2S lett az ESC, amit a boltos a kezembe nyomott. Azt mondta, ez f@sza lesz. Benne van a bluetoot is, nem kell kulom programozo.


ADAM1337
(nagyúr)

Offroadba teljesen jó lesz az.
Én már azt várom 1:10 rc drift-nél is alap legyen az integrált bt programozó, mert van pofájuk 20k+-t elkérni egy 80+ ezres szabályzohoz még bt modulra, ami tudjuk hogy anyag költségbe kb 1-2 ezer forint. :DDD


tvamos
(nagyúr)
Blog

1-200 Ft-nak jobb lesz az! 1-2 ezer Ft-ert mar wifi is kijon, webszerverrel.


ADAM1337
(nagyúr)

Igen pár dolláros cucc az usb fejlesztés stb-vel együtt gondoltam, de filléres tétel lenne bele integrálni.
[link]
De az biztos, hogy ez is túlárazott.
A sanwa megoldása sanwa ssr/code10-es cuccot vegyél mindenből, hogy távról mindent is paraméterezel meg overpriced egyenként brutálisan.


tvamos
(nagyúr)
Blog

Most kiprobaltam egy Sanwa tavot, ez nekem sokkal kenyelmesebb, mint a Futaba. Lehet, hogy lecserelem ra, mert annyival jobban elerem a gombokat.


ADAM1337
(nagyúr)

Én is egy régebbi sanwa távot használok nekem fogásra jobbak.


tvamos
(nagyúr)
Blog

Nem tudtok valami nagyobb kapacitasu lifepo aksit a Futaba tavba? Az enyem eleg hamar lemerul.

[ Szerkesztve ]


ADAM1337
(nagyúr)

Milyen távba milyen aksid van most ?
Futaba távok nagyon éhes fajták btw.


tvamos
(nagyúr)
Blog

T4PM van, (nem a plus verzio,) es egy felirat nelkuli 800mAh lifepo aksi van most benne.


ADAM1337
(nagyúr)

Jah az mindenképp kevés bele:

Ugye a 4db elem szokott bele lenni ilyen 4x2500mah de azok csak 1,2v és nihm.
Szerintem legalább 4000mah kellene de az fizikailag is batár már bele, ilyen 2-2200mah körülieket találtam.
Like this


tvamos
(nagyúr)
Blog

"Ugye a 4db elem szokott bele lenni" En nem kaptam ilyen tartot hozza.


ADAM1337
(nagyúr)

Használtan vetted akkor az előző tulaj az elemtartó tokot a belsőt csak lehúzta és nem adta oda tippre.
Gyárilag jár hozzá az elemtartó. Unboxing videója: 1:48 után ki is szedi belőle: [link]

[ Szerkesztve ]


tvamos
(nagyúr)
Blog

Okes. Mondjuk pont jo lett volna, mert van egy csomo AA meretu LFP aksim, mehetett volna bele ketto, +1 rovidzar aksi.
Mindegy, rendeltem 2 valami 2.3 Ah akut bele.


jerry311
(nagyúr)

Kicsit off, kicsit nem...
Van itt egy kb. 7-8 eves Corona DS558HV szervo. Meg tud ez "faradni"?
Ugy ertem, hogy X kivezerlesre mar nem mozog annyit mint uj koraban?
Vagy inkabb a vezerles teren keressem a hibat?


ADAM1337
(nagyúr)

Nem off egyáltalán.
Kefés szervó abból se a legkorszerűbb, más távval, EPA-t (end point adjustment) vagyis végállást kitolod 120-ra mit csinál ? terhelés nélkül bekötö karok nélkül nézted csak önállóan a szervót ?
Rákerestem 10usd-s szervó én jako-ban vennék egy hasonlót, nem kiemelkedő a tudása.


jerry311
(nagyúr)

Thx!
Azert gondoltam hogy off egy kicsit, mert csak a szervo tartozik a topikba.
Egy automata Sodastream gepben van. Semmilyen rahatasom nincs a vezerles beallitasaira. Van 3 gomb, ami csak azon valtoztat, hogy hanyszor aktivalja a vezerles az egesz mechanikat. (ami egyebkent hibatlan, konnyen jar)
Ranezesre kb. feleannyit mozog mint kellene.
A valaszodbol azt veszem ki, hogy elhasznalodhat ugy, hogy ugyanarra a kivezerlesre nem mozog annyit, mint amikor uj volt..
Mi tudna helyettesiteni?


ADAM1337
(nagyúr)

Ránézésre bármelyik vízálló standard 25t profilú servo.
Nem is tudtam hogy ilyen servo van benne, hazaérek és rálesek. :DDD


boyka003
(csendes újonc)

Sziasztok!
Teljesen amatőr vagyok RC-ben és nem is sokat tudtam még használni az aliról rendelt WLtoys 1:28 284010-em. Leírom a történetem, hátha valaki tudna segíteni, merre induljak el, kihez, mihez kezdjek a bajommal. Próbálom részletesen leírni, amire emlékszem, hátha a tapasztaltak meglátják benne, amit lehet látni.
Szóval az autó adott, pár hete feltöltöttem az aksikat, hétvégén tudtam normálisan menni vele először. Délután vagy 20 perc, minden ok. Szürkületkor második akksi be, járdán hajtottam vele, és sajnos túl gyors volt hirtelen, lement a füves, homokos részre, ahol beakadt.
Felvettem, az első kereke kifordulva 45 °ban beakadva, úgy maradt, nagyon nem mertem erőltetni. Vittem a lámpa alá, próbálgattam közben, hogy megy-e, gáz, kanyarodás. /Erre nem emlékszem, hogy itt ekkor forogtak-e a kerekek/ arra igen, hogy halk folyamatos zúgás, ciripelés hallatszott (olyan volt, mintha a hátuljából jönne amúgy) olyan, amiből gondoltam, hogy nagyon gyorsan ki kell kapcsolni. Persze mire levettem a burkolatát már magától elhallgatott, kikapcsolt úgy tűnik. A fekete részen (ami a kormányzásért felel gondolom) megfogtam, ami nagyon forró volt, pedig még egy percig se működtettem sztem.
[kép]

Később fénynél próbáltam újra, ekkor 3 kerék forgott, a jobb első nem, és továbbra se mozdult a kormányzás. Kb 5 mp után viszont leállt. Az -én mindent megjavítok- haverom kilazította az első kerekeket, nem tudom mekkora erővel, vagy szakított e meg valamit, de kézzel már lehet forgatni. A mozgató mechanizmusa pedig elég könnyen mozog. Sajnos nem tudom előtte milyen lehetett, de nekem most olyan érzés, hogy túl könnyen mozog. Nincs az az ellenállás, hogy én most egy tengelyt forgatok vele.A távirányítós kormányzás továbbra se működik. Gázadásra ugyanúgy forognak a kerekek pár másodpercig, aztán leáll.


jerry311
(nagyúr)

Beszereztem egy szep uj 20 kg-os szervot, kb. mert ez volt a boltban, a tobbi csak erosebb.
Mozog.
Sajnos pont annyit mozog, mint a regi, ami szopo mert ez azt jelenti, hogy a vezerlessel van gond. :(
Ha nem talalok rajta trivialis hibat, amit meg is tudok javitani, akkor marad a programozas meg egy arduino.


ADAM1337
(nagyúr)

Nem tudod a kart annyival arrébb ráfogni hogy többet nyomjon le vele ?
Tehát mondjuk alapból ne vízszintes legyen, hanem pár fokot a servon eltolva rögzíteni.


jerry311
(nagyúr)

Nem, mert akkor a mechanika nem engedi kivenni/betenni a palackot. A felso vegallasban lehet betenni/kivenni a palackot, az also vegallasban nyit a CO2 szelep. Kb. kozepallasban zarja/nyitja a leereszto szelepet.
Tehat jelenleg azt tudja, hogy beteszem a palackot, megnyomom a gombot, behuz a szervo annyira, hogy a leereszto szelepet elzarja, de annyira mar nem, hogy ranyissa a CO2-t is.


gabe_
(őstag)
Blog

De jó, elhalálozott a Surpass 60A brushless ESC-m... :O
Először csak rángatózott az autó, nehezen akart elindulni, azt hittem, hogy a hajtásban szorul valami.
Szétszedtem, csak magában a motort próbálgatva ugyanazt művelte, rángatózva indult, pedig kézzel forgatva könnyen forgott a tengelye.
Aztán próbálgatás közben az ESC-böl kis pukkanások, zizgés, majd amperszag, gyorsan lehúztam az akksit. Maga az ESC elég forró lett, pedig először a motorra tippeltem, hogy biztos behalt...

Most kicsit szomorú vagyok, és gondoltam, kiírom magamból...


tvamos
(nagyúr)
Blog

Ohh.. ez szomoru.


Emunem
(senior tag)

Hali, valaki tudja mi lett a régi rcmodell fórmával?


ADAM1337
(nagyúr)

Kire gondolsz ?
Elég sok régi forma van. mind magyar mind külföldi. :F


HummeRC
(senior tag)

Ha a régi forum.rcmodell.hu-ra gondolsz, akkor az tavaly megszűnt. Az admin Dudkin tartotta fenn saját pénzből sok évig, de már nem volt ideje és kedve foglalkozni vele. Külföldre költözött, ráadásul gomba módra szaporodtak az rc-s facebook csoportok és inkább azokban folyik a társasági élet, így a régi fórum elég kihalt volt már.
Az RCPandások próbálják újraindítani forum.rcmodell.com címen.

[ Szerkesztve ]


Emunem
(senior tag)

Igen, erre gondoltam. Tudom, hogy dud kint van egy ideje, de többen is írtuk, hogy szívesen támogatjuk anyagilag a dolgot, csak ne zárja be a fórumot, hatalmas a tudásbázis, ami ott felhalmozódott. Kár érte… :(


Emunem
(senior tag)

Hali, elírás sajnos, fórum akart lenni. (Mobilos javítás…. :((( )

[ Szerkesztve ]

üzenetek