RC modell földön, vízen, levegőben - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


ADAM1337
(nagyúr)

Használtan vetted akkor az előző tulaj az elemtartó tokot a belsőt csak lehúzta és nem adta oda tippre.
Gyárilag jár hozzá az elemtartó. Unboxing videója: 1:48 után ki is szedi belőle: [link]

[ Szerkesztve ]


tvamos
(nagyúr)
Blog

Okes. Mondjuk pont jo lett volna, mert van egy csomo AA meretu LFP aksim, mehetett volna bele ketto, +1 rovidzar aksi.
Mindegy, rendeltem 2 valami 2.3 Ah akut bele.


jerry311
(nagyúr)

Kicsit off, kicsit nem...
Van itt egy kb. 7-8 eves Corona DS558HV szervo. Meg tud ez "faradni"?
Ugy ertem, hogy X kivezerlesre mar nem mozog annyit mint uj koraban?
Vagy inkabb a vezerles teren keressem a hibat?


ADAM1337
(nagyúr)

Nem off egyáltalán.
Kefés szervó abból se a legkorszerűbb, más távval, EPA-t (end point adjustment) vagyis végállást kitolod 120-ra mit csinál ? terhelés nélkül bekötö karok nélkül nézted csak önállóan a szervót ?
Rákerestem 10usd-s szervó én jako-ban vennék egy hasonlót, nem kiemelkedő a tudása.


jerry311
(nagyúr)

Thx!
Azert gondoltam hogy off egy kicsit, mert csak a szervo tartozik a topikba.
Egy automata Sodastream gepben van. Semmilyen rahatasom nincs a vezerles beallitasaira. Van 3 gomb, ami csak azon valtoztat, hogy hanyszor aktivalja a vezerles az egesz mechanikat. (ami egyebkent hibatlan, konnyen jar)
Ranezesre kb. feleannyit mozog mint kellene.
A valaszodbol azt veszem ki, hogy elhasznalodhat ugy, hogy ugyanarra a kivezerlesre nem mozog annyit, mint amikor uj volt..
Mi tudna helyettesiteni?


ADAM1337
(nagyúr)

Ránézésre bármelyik vízálló standard 25t profilú servo.
Nem is tudtam hogy ilyen servo van benne, hazaérek és rálesek. :DDD


boyka003
(csendes újonc)

Sziasztok!
Teljesen amatőr vagyok RC-ben és nem is sokat tudtam még használni az aliról rendelt WLtoys 1:28 284010-em. Leírom a történetem, hátha valaki tudna segíteni, merre induljak el, kihez, mihez kezdjek a bajommal. Próbálom részletesen leírni, amire emlékszem, hátha a tapasztaltak meglátják benne, amit lehet látni.
Szóval az autó adott, pár hete feltöltöttem az aksikat, hétvégén tudtam normálisan menni vele először. Délután vagy 20 perc, minden ok. Szürkületkor második akksi be, járdán hajtottam vele, és sajnos túl gyors volt hirtelen, lement a füves, homokos részre, ahol beakadt.
Felvettem, az első kereke kifordulva 45 °ban beakadva, úgy maradt, nagyon nem mertem erőltetni. Vittem a lámpa alá, próbálgattam közben, hogy megy-e, gáz, kanyarodás. /Erre nem emlékszem, hogy itt ekkor forogtak-e a kerekek/ arra igen, hogy halk folyamatos zúgás, ciripelés hallatszott (olyan volt, mintha a hátuljából jönne amúgy) olyan, amiből gondoltam, hogy nagyon gyorsan ki kell kapcsolni. Persze mire levettem a burkolatát már magától elhallgatott, kikapcsolt úgy tűnik. A fekete részen (ami a kormányzásért felel gondolom) megfogtam, ami nagyon forró volt, pedig még egy percig se működtettem sztem.
[kép]

Később fénynél próbáltam újra, ekkor 3 kerék forgott, a jobb első nem, és továbbra se mozdult a kormányzás. Kb 5 mp után viszont leállt. Az -én mindent megjavítok- haverom kilazította az első kerekeket, nem tudom mekkora erővel, vagy szakított e meg valamit, de kézzel már lehet forgatni. A mozgató mechanizmusa pedig elég könnyen mozog. Sajnos nem tudom előtte milyen lehetett, de nekem most olyan érzés, hogy túl könnyen mozog. Nincs az az ellenállás, hogy én most egy tengelyt forgatok vele.A távirányítós kormányzás továbbra se működik. Gázadásra ugyanúgy forognak a kerekek pár másodpercig, aztán leáll.


jerry311
(nagyúr)

Beszereztem egy szep uj 20 kg-os szervot, kb. mert ez volt a boltban, a tobbi csak erosebb.
Mozog.
Sajnos pont annyit mozog, mint a regi, ami szopo mert ez azt jelenti, hogy a vezerlessel van gond. :(
Ha nem talalok rajta trivialis hibat, amit meg is tudok javitani, akkor marad a programozas meg egy arduino.


ADAM1337
(nagyúr)

Nem tudod a kart annyival arrébb ráfogni hogy többet nyomjon le vele ?
Tehát mondjuk alapból ne vízszintes legyen, hanem pár fokot a servon eltolva rögzíteni.


jerry311
(nagyúr)

Nem, mert akkor a mechanika nem engedi kivenni/betenni a palackot. A felso vegallasban lehet betenni/kivenni a palackot, az also vegallasban nyit a CO2 szelep. Kb. kozepallasban zarja/nyitja a leereszto szelepet.
Tehat jelenleg azt tudja, hogy beteszem a palackot, megnyomom a gombot, behuz a szervo annyira, hogy a leereszto szelepet elzarja, de annyira mar nem, hogy ranyissa a CO2-t is.


gabe_
(őstag)
Blog

De jó, elhalálozott a Surpass 60A brushless ESC-m... :O
Először csak rángatózott az autó, nehezen akart elindulni, azt hittem, hogy a hajtásban szorul valami.
Szétszedtem, csak magában a motort próbálgatva ugyanazt művelte, rángatózva indult, pedig kézzel forgatva könnyen forgott a tengelye.
Aztán próbálgatás közben az ESC-böl kis pukkanások, zizgés, majd amperszag, gyorsan lehúztam az akksit. Maga az ESC elég forró lett, pedig először a motorra tippeltem, hogy biztos behalt...

Most kicsit szomorú vagyok, és gondoltam, kiírom magamból...


tvamos
(nagyúr)
Blog

Ohh.. ez szomoru.


Emunem
(senior tag)

Hali, valaki tudja mi lett a régi rcmodell fórmával?


ADAM1337
(nagyúr)

Kire gondolsz ?
Elég sok régi forma van. mind magyar mind külföldi. :F


HummeRC
(senior tag)

Ha a régi forum.rcmodell.hu-ra gondolsz, akkor az tavaly megszűnt. Az admin Dudkin tartotta fenn saját pénzből sok évig, de már nem volt ideje és kedve foglalkozni vele. Külföldre költözött, ráadásul gomba módra szaporodtak az rc-s facebook csoportok és inkább azokban folyik a társasági élet, így a régi fórum elég kihalt volt már.
Az RCPandások próbálják újraindítani forum.rcmodell.com címen.

[ Szerkesztve ]


Emunem
(senior tag)

Igen, erre gondoltam. Tudom, hogy dud kint van egy ideje, de többen is írtuk, hogy szívesen támogatjuk anyagilag a dolgot, csak ne zárja be a fórumot, hatalmas a tudásbázis, ami ott felhalmozódott. Kár érte… :(


Emunem
(senior tag)

Hali, elírás sajnos, fórum akart lenni. (Mobilos javítás…. :((( )

[ Szerkesztve ]


peet137
(tag)

Van valami ötlet, mi lehet az oka, hogy folyamatosan lelazul a pinion a motorról és mivel lejjebb tud csúszni a tengelyen, ezért kb 3 mp alatt végzi ki mind a spur, mind a pinion fogait... mindkettő alu. Sakura zero spurjár használom, mert annak pont jó a fogszáma/átmérője, de a gép egy Tamiya TA04 (volt, mielőtt átalakítottam driftre), 6,5t-s, szenzoros BL szettel, vagyis fordulat van bőven, de eddig nem volt gond vele, ezt mostanában kezdte el. A pinion hernyócsavarja nincs beragasztva, de eddig sem volt, nem is szeretném, ha nem muszáj, mert egy tortúra utána leszedni.
Most épp 92t spur és 22t pinion van, ha ez esetleg számítana, bár nem hinném, mert nem szenved a technika és kb 1 órát megy az 5600-as akksival, szerintem az áttétel ok.


ADAM1337
(nagyúr)

Tudsz róla fotót felrakni hogy néz ki ?
Sima kék menetrögzítő ből egy picit rakhatsz a hernyóra.
A motor tengelye nem lazult meg ? csapágyai jók ?


peet137
(tag)

Nem szeretem a menetrögzítőt se különösebben. Kicsiben sztem semmit sem èr.

Ez már a sokadik hernyó benne, most épp ilyen hosszú volt kéznél.
A motor tengelynek nulla lógása van, szépen fut, csapágy ok. A spuri tengelye szemre picit üt, de sztem az is ok.

üzenetek