üzenetek

hozzászólások


yuing
(őstag)

Elképesztő hova jutottak ilyen rövid idő alatt. Emelem kalapom. Remélhetőleg az autóik is a kiváló ár-érték arány vonalat képviselik majd.


gyonyoruwok
(tag)

az első gondolatom az volt, hogy be nem mernék ülni egybe :DDD


Lami66
(őstag)

Az eautó hasonló mint a mobil eszközök. Az elektromos hajtáslánc miatt már kellően egyszerű szerkezet ahhoz, hogy gyakorlatilag bárki össze tud legózni egyet, aki veszi hozzá a fáradtságot, és az induló tőkéje is megvan hozzá. Pont úgy, ahogy ahogy mobiltelefont gyártani sem egy olyan nagy durranás, hardveres szempontból persze. A tök egyforma kinézetű és tök egyforma hardverelemekből felépülő sokféle mobilt szinte csak a szoftver különbözteti meg egymástól. Meg az, hogy melyikből mit hagynak ki. Az eautóknál a kinézet nem lesz egyforma, de a "hardver" választék nagyon hamar le fog csupaszodni 2-3 beszállítóra, és Xiaomi autót ugyanolyan motor hajtja majd mint a VW, PSA stb. autókat.


Pirosász
(aktív tag)

Lassan a sarki lángosos is e-autót gyárt. Sokkal egyszerűbb, mint a hagyományos autók.
Kb. úgy lesz ez, mint a telefonoknál. Nem fejlesztünk kamerát, veszünk a Sony-tól.
Akksit, motort, elektronikát is lehet venni beszállítóktól. Személyre szabja a gyártó, és kész.

Van egy elmélet, hogy a kínaiak nyomják az e-autókat. A hagyományosban 100 év lemaradásban vannak. Soha nem hoznák be. E-autó viszont teljesen más kategória. Mindenki az elején jár.
Azért persze lesz meló. Nézzünk meg egy Audi E-Tront egy Teslához képest. Összeszerelés minőségében a Tesla is fényévekre van a régi nagyoktól. (még úgy is, hogy műszerfalat sem kell csinálni nekik, mert kiváltották egy középre ragasztott iPad-del)


vkp
(aktív tag)

Szép új világ. Főleg amikor valamiért nem lesz elérhető a Xiaomi felleg és áll a garázsban az autó és nem mozdul....


Schuler888
(senior tag)

Csak ne miui fusson rajta ;]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Látom van pénz lovéra. :D


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Ha olyan minőségű szoftvert írnak az autóhoz, mint a telefonjaikhoz, akkor mindenki érdeke, hogy ezeket ki ne engedjék az utakra. :DDD


gattolino
(senior tag)

Ez egy Lucid Air. Xiaominak soha nem lesz ilyen szép autója :U


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Csak nem becsüld le a Xiaomit, igazán szép telókat gyárt és nem csak. Van tőlük egy kompresszorom az is remekmű és használható is. Ha pénzről van szó feltalálják magukat. :)


QwErTy42
(addikt)

Azért itt a nagy hurráoptimizmus közepette érdemes lenne végig gondolni, hogy az autó nem egy kategória egy okostelefonnal.
Előbbi megölhet téged és másokat is. Kicsit nagyobb a felelősség. Lényegesen több szabványnak és előírásnak kell megfelelnie egy autónak.
A telefonnál nem gond, ha hajlik (rosszul tartod...) de egy kasztninál igen is baj és nem annyira triviális azt megcsinálni jóra, mint azt sokan gondolják.
A fék sem árt, ha fog. Az autóba szánt elektronika lényegesen szigorúbb előírások mellett készülnek. Egy autóban egy csavart nem húzhatsz meg kézzel és az utolsónak is tudni kell, hogy milyen paraméterekkel lettek lehúzva. Sok évre visszamenőleg. Hogy ha egy baleset történik vagy egy visszahívás, akkor meglegyen az infó.
Más kávéház.


Lami66
(őstag)

Tuti, hogy a Xiaominál senki nem gondolt erre. Biztos, egy céges kávézás közben bedobott váratlan ötletbe tolnak bele 10 milliárdot, azzal a felkiáltással, hogy na, egy próbát megér hátha bejön, most úgyis mindenki eautót csinál.

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

:D


Elemental
(addikt)

És ezt ők biztos nem tudják. Szerintem írj nekik egy emailt, hátha segítesz :)


Rodi 4.80
(senior tag)

Azért az is igaz hogy a kínaiak fújtak már sok ilyen lufit. Hazai piacra biztos megéri nekik fejleszteni de nem hinném hogy Indiánál messzebb jutnának ha minőségben/megbízhatóságban tarolni akarnak. Amerika, (Ny)Európa felejtős, marad Afrika meg egy-két baráti diktatúra.


mzso
(veterán)

Ez elég abszurdan hangzik.
Max akkor bírok sikert elképzelni. Ha felvásárolnak a a több tucatnyi kínai autógyárból egyet-kettőt, és kikupálják őket, hogy Kínán kívül is életképes (legális) kocsit tudjanak gyártani.


Lami66
(őstag)

Tudod kik mondták ugyanezt? 12 évvel ezelőtt az akkor világelső Nokia vezetői, amikor kiröhögték a kínai mobiltelefon gyártókat. Aztán mennyire igazuk lett.

[ Szerkesztve ]


tzolee21
(csendes tag)

Azért az autóipart, ne hasonlítsuk a filléres mobiliparhoz. 10 milliárd dollár ott csak gombok. Még egy Teslanak is rohadt nehezen megy az árakat lejjebb vinnie, ezért kacsintgatnak most a Toyota felé. Ahhoz h olcsón tudj gyártani, vagy alacsony minőség vagy brutál nagy darabszám kell, akár közös platformokkal.
Nyilván a hajtásláncot venni fogják valakitől, de ebből akkor sem lesz egyhamar karika az biztos.
Biztos nem az ablakon öntik ki a pénzt, csak nem biztos h olcsó és magas minőségű termék lesz az output.

[ Szerkesztve ]


dilajoska1
(őstag)

Csak mondok egy példát. Koenigsegg. Néz meg most hol tartanak és nem 10 milliárd dollárral indítottak. Igaz ott nem nagy darabszámok vannak mivel kis manufaktúra, viszont ahhoz a kis darabszámhoz a hajtáslánc, alkatrészek...... legyártása, főleg hogy teljesen saját brutál költségesek. Valahol el kell kezdeni! Gondolom ők is majd kisebb darabszámmal kezdenek hogy milyen lesz a fogadtatás.

[ Szerkesztve ]


dilajoska1
(őstag)

Meg ugye gondolom lesznek itt is plusz befektetők. Az a 10 milliárd önrész.

üzenetek