üzenetek

hozzászólások


cinemazealot
(addikt)
Blog

A "több gondhoz" (laikus megfogalmazásban):
- A vízkeringetés alacsony teljesítményen volt, hiszen pont egy áramszünetet akartak szimulálni, amikor már csak a lendület hajtotta a pumpákat a dízel generátorok beindulásáig.
- Mikor a xenon mérgezéstől nagyon leesett a teljesítmény kihúzták a szabályozó rudakat, így azok grafit végei voltak a reaktor térben, gyorsítandó a reakciót.
- Mivel a víz keringetés lassú volt, a grafit pedig elkezdte gyorsítani a reakciót, a mag alsó része túlforrósodott, túlnyomás alakult ki gyakorlatilag mindenben, ezért a szabályozó rudak járatai eldeformálódtak.
- Az AZ-5 itt már csak döngölő béka szerephez jutott, hiszen a rudak leereszkedés közben elakadtak.
- Mivel az elakadt rudak még a maradék vizet is kiszorítottak a járatukból, a grafit részük pedig nem jutott ki a reaktor térből, ahogy a bór részük sem jutott be, a reakció még inkább felgyorsult.

Normál üzemben nincs xenon mérgezés, nincs teljesítmény zuhanás, a vízkeringetéssel sincs gond, így nincs egyenetlen túlhevülés a mag alján, nincs deformitást okozó túlnyomás, nincs járat deformálódás, nincs rúd elakadás. A rudak grafit vége így rendben kijut a járatból, a bór pedig bejut a járatba, vélhetően gyorsabban, mint ahogy a reakció extrém mód fel tudna gyorsulni. Bár a reaktorok reakció idejéhez (tehát, hogy milyen hamar gyorsul fel a reakció, ha a szabályozó rudak grafit vége csak lassan cammog ki a járatból és lassan veszi át a helyét a bór) én sem értek. :B

[ Szerkesztve ]

üzenetek