üzenetek

hozzászólások


DarkByte
(addikt)
Blog

Ez helyett én biztos gyűjtögetnék inkább még egy-két hónapig ha ennyire nem futja jobbra, és az ára kétszereséért már egészen korrekt Bluetooth fejegységeket lehet kapni normális márkáktól. Igaz, azon nem lesz 4"-os egérmozi, de legalább a hangminőség rendben lesz, és értelmes FM tuner is jár hozzá, valamint a kihangosítónak is van esélye hogy használható lesz menet közben. Pl. [link] Ennek egy elődmodelljét (kd-x250bt) használom egy zajosabb kisautóban és meg vagyok vele elégedve.

Sajnos az is a tapasztalatom, hogy az ilyen olcsó kínai Bluetooth A2DP képes dolgokban valami eszméletlen gyenge DA részt tesznek és az embernek egy életre elveszi a kedvét a BT-n keresztüli zenehallgatástól, pedig egy jó dekóderrel bőven hallgatható tud lenni. Természetesen aki Hi-Fi minőségre vágyik az keressen FLAC képeset (pár ezer forinttal többért van ebből a JVC-ből olyan verzió), vagy ami BT-n tudja az apt-X-et (bár ahhoz olyan mobil is kell, pl. a Moto X Play-em tudná)

[ Szerkesztve ]


gkaroly
(csendes tag)
Blog

Két dolgot hiányoltam a cikkből, amiket én most meg is kérdeznék:
Milyen autóba szerelted be (a teszt idejére)? Mennyire volt nehéz a beszerelése? Gondolok itt arra, hogy kellett-e bármit is gányolni az autóban, hogy be tudd kötni a kábeleket.
Ugyanis a kínai autó hifi gyártók tesznek magasról a ISO szabványra. Én is szemezgettem Ebay-en bluetooth-os autós fejegységgel, amit egy Suzuki Ignisbe szántam, de megvenni nem mertem.

Ettől függetlenül köszönöm a cikket. :R

[ Szerkesztve ]


Carlas
(senior tag)
Blog

What? Egy autórádió ami gagyin szól? Jó vétel jah, végül is ez a lényege. Inkább ne elgyen benne semmi hülyeség de a hang penge legyen. Olyan mintha vennék egy TV-t ami mindent tud, de szar a képe.


tibor72
(tag)

Nagyobb hangerőn torzít....tekintsd úgy, hogy ez csak előerősítő és mindjárt jobban fest a kép. Ez az egész amúgy is nagyon szubjektív megítéléseken alapul, ami másnak, máshol, máshogy szól, mert a körülmények is mások. Rádió vételi érzékenysége inkább ad okot bizonytalanságra mint ez a "nagyobb hangerőn......" dolog, de másik antennával ez is változhat, .....vagy nem :K :R


TaaT
(veterán)
Blog

Jogos a felvetés, ezeket sajnos elfelejtettem bele írni. :B

Egy 3ajtós négyesgolfba került beszerelésre, elől a gyári hangszórók és kábelek vannak, hátul valami alap blaupunkt 16.5cm-es koax. Egyetlen komolyabb eltérés az első ajtókon található bitumenlapok. (Még a régebbi "komolyabb" hifiből maradt meg) [link]

A beszerelés semmilyen problémába nem ütközött, összedugtam és működött.


DarkByte
(addikt)
Blog

Rádió is RDS nélküli. Az azért így 2016-ban már elég ciki. Na nem a rádió cím kiírása miatt hanem az AF hiánya miatt.


Mercel
(senior tag)

Most egy átlagautóm van beépített gyári fejegységgel - szódával elmegy 6 hangszóró ide vagy oda.

Viszont volt két olyan autóm is amelyekbe komoly fejegység, kábelezés, minőségi hangrendszer került profin beszerelve és hát volt különbség azok között, az átlagautók gyári hangrendszere között meg a rettenet alsókategóriás fejegységek + hatrugós sztereró hangszórói között.

Ülj be egyszer egy felsőkategóriás autóba, ott már néha a gyári rendszerek is jól szólnak, vagy egy olyan autba ahol a tulajdonos komoly rendszer építtetett be és rájössz, hogy autóban is szólhat szépen és jól a zene.
Magam se tartottam sokra a kategóriát amíg nem voltak kedvező tapasztalataim.


Mercel
(senior tag)

Köszi az írást!

A magam részéről biztos, hogy ennyi és ilyen hiányosságokkal semennyi pénzt nem adnék érte.

Minőségibb kialakítással és a hiányosságok nélkül naéspersze legalább normális szintet megütő hangzással viszont kétszer ennyiért is elgondolkodtató lenne.


Mercel
(senior tag)

Tudod milyen sokan vesznek vacak lcd tévéket mer' ócsó vót a madaras tescóban meg milyen vékony már öcsém! alapon?:D
Amúgy teljesen igazad van.


davidsone
(addikt)

kár a hangzásért amúgy ennyiért teljesen jó vétel lenne...


zseko
(veterán)
Blog

Én netes videók és képek után most vettem egy ilyet, ha van aux akkor ezzel lehet 'BT-síteni'. Kár, hogy nekem nincs benne :D (jvc kd-g701). Így vennem kell olyat amiben van. Néztem már ilyeneket, tolatókamerának használni még tetszene is. De azért tényleg szóljon már kicsit jobban mint a sokol, és ismerje a könyvtárrendszert.


fpeter84
(senior tag)

Ne számíts csodára - valószínűleg sípolni, búgni, generátorzajolni fog a szemetes tápja miatt az autóban... Én egy ilyen modult használok az AUX-ra kötve, de tápnak elé kötöttem egy ilyesmi táp-izolátor kockát - azóta zajmentesen tisztességes hangminőséggel teszi a dolgát...

[ Szerkesztve ]


KoLa_2
(csendes tag)

Nekem is volt deh-7xxx sorozatú egységem. Valóban az OEL (oled) kijelzőre volt ráizgulva mindeki. Szerintem nem sokat ért. Nagyon alacsony volt a felbontása (128x32), meglehett számolni rajt az összes pixelt. Már akkor más gyártóknak jobb lcd-s egységei voltak. Később PIO is rájött, hogy ez zsákutca. Ugyan megjelent ezekből a színes nagyobb felbontású verzió, de nagyon hamar EOL lett és lecserélték nagyméretű 1-din kibukó,vagy 2 din 4-5-6.. coll LCD-re, illetve megmaradt másodlagos 'funkció' kijelzőként abban az árkategóriában.
Bluetooth és egyéb igények miatt pont nem kellett volna lecserélni az egységet. DEH-5000-től már volt kék színű IP-BUS csatlakozó az egységeken. Erre mindenféle PIO kiegészítőt lehetett csatlakoztatni: Bluetooth modul-kihangosító, DAB modul, külső EQ, CD váltó, műholdas rádió stb....

[ Szerkesztve ]


The DJ
(addikt)
Blog

"DEH-5000-től már volt kék színű IP-BUS csatlakozó az egységeken. Erre mindenféle PIO kiegészítőt lehetett csatlakoztatni: Bluetooth modul-kihangosító, DAB modul, külső EQ, CD váltó, műholdas rádió stb...."

Hoppá, hát nem láttam a fától az erdőt, egyértelmű, hogy az enyémen is van IP BUS csatlakozó, a jack csatit is így oldottam meg. Akkor már csak találnom kell valami bluetooth kiegészítőt hozzá, így biztosan nem lesz cserélve. A gond csak az, hogy annyi átalakítóm van már hozzá (Audi A6, gyári BOSE, át kellett alakítanom az antennát és az összes többit is), hogy alig fér be a rádió a helyére, így is kilóg picit, egyszerűen nem tudom hova tenni a kábeleket. Félek, hogy ha még ezt is beszerzem, akkor végképp nem fog beférni, de mindenképp utánanézek, mert ha ez teljesülne, akkor minden igényemet kielégíteni a Pio.

[ Szerkesztve ]


Veatta
(aktív tag)

Jó írás. De hogy került megint címlapra?


TaaT
(veterán)
Blog

Ez egy remek kérdés. :DDD


nemlehet
(őstag)
Blog

Ültem a német főnök S mercijében tényleg remekül szól a zene, de attól még ugyan úgy az út felét telefonálással tölti, amikor nyomja neki autópályán 200 felett akkor merci ide vagy oda, a szélzaj ugyan úgy jelen van. Jah meg az autóban beszélgetni is szoktak amikor amúgy is le van tekerve a zene.

Én megértem, ha valakinek ez fontos, de azért látni kell, hogy az autósok 95%-nak a valami szóljon és lehessen minél kevesebb macerával kiröffenteni a kisgrofót az igénye. Innentől ez a termék meg tök funkcionális, az, hogy a hangminősége nem a legjobb kit érdekel? Sokra mennék egy profi cuccal ha csak CD-t játszik le, mert pl egy CD-m sincs. De a hangminősége nagyon jó, de ugyan úgy a Class FM-t lehet fogni recsegősen az autópályán...

Szóval az egy tök érthető szempont, hogy NEKED (most nem kifejezetten hozzád beszélek) nem felel meg, de anblokk kijelenteni, hogy ez szar, mert 2x ennyiért mennyivel jobbat lehet venni kissé foteltudós, arrogáns hozzáállás.


Wiz Khalifa
(addikt)
Blog

A cikk írója lenne oly kedves szétkapni a fejegységet? :DDD

Kíváncsi vagyok hogy esetleg ha szétszedné mi fogadna bent. A végén kiderülne hogy a hang chip cserélhető akkor viszont bomba vétel mert akkor az ember ha vesz bele 1-2k-ért egy normális chip-et akkor már meg van oldva a gond. Bár kétlem hogy chip-es lenne de a kínaiaknál sose lehet tudni. :DDD


Freebush
(csendes tag)

Hogyan kötötted be a bluetooth modult? Nekem is ez jutott eszembe, ez tűnik a legszebb megoldásnak hogy a gyári rádió hátsó, 14 pines bemenetére egy ilyesmit tegyek, van egy ilyen modul elfekvőben. Kicsit tartok a mókolásától...


fpeter84
(senior tag)

Itt már minden azon múlik, hogy miféle rádióról van szó - milyen autó, milyen évjárat - vagy inkább szerencsésebb kihúzni a helyéről és megnézni hogy mi van ráírva mert évről évre lehet más gyártótól is, esetleg a címkén is lehet már bekötési rajz is (az is autófüggő hogy szabad e kihúzni a tápját csak úgy, előfordulhat hogy utána biztonsági kódot kér!)

A 14P csati alatt nem tudom most így hirtelen hogy mire gondolsz, mert az ISO illetve Mini ISO csatik mind kevesebb/több érintkezővel rendelkeznek. Valami egyedi csatlakozója van?


Freebush
(csendes tag)

Írtam privátot, folytassuk ott.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Az ilyen 5000Ft-kínálat legalja-rádiók az ebayről vajon ugyanilyen rosszul szólnak? Nekem kb. arra lesz majd keret, jó lenne az aux miatt, inkább mint a mostani, egész jó rádiót átalakítani. Hangszórók is cserések az autóban úgyis... :( Arra se lesz pénz...

Mondjuk ha nem tökéletes, és magasabb hangerőn torzít csak, az nem zavar, nem audiofil rendszer lesz, csak a navigáció szóljon rajta, meg néha hallgatok - nem kopp hangerőn - zenét. Erre remélem megfelel...

(Amúgy mennyire kínai? Filmet lejátszik, könyvtárkezelés nincs :D Hang nem túl jó, színes LCD van :D )

[ Szerkesztve ]


TaaT
(veterán)
Blog

"Az ilyen 5000Ft-kínálat legalja-rádiók az ebayről vajon ugyanilyen rosszul szólnak?"

Nagy valószínűséggel igen. Akinek csak háttér(zaj)zenének kell és elfogadja a többi kompromisszumot is, az együtt tud majd vele élni. :)

Mondjuk ennél pl jobban szól a kínai LCD-s fej. [link]

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

De hát az is csak egy kínai LCD-s fej :)

Nekem szerintem elég lesz. Lehet előbb meglesz, mint az első hangszórók, mert kihangosíás nagyon kéne.
Hátul is cserések a hangszórók, meg a kalaptartó is... Hátul is kisebb hangszórók lesznek, hogy kivett kalaptartóval is legyen zene, meg amúgy sem az a cél, hogy durva zene legyen.


sgery
(őstag)
Blog

Hallod-e, ha már így elő van profin kábelezve az egész verda, miért nem teszel bele egy rendes hifit? Ha minden a helyén van akkor alig pár óra munkával egy nagyon komoly hangzást kaphatnál.

A fejesről:
1. miért venne valaki fejegységet, ha nem a hangzás miatt? kíváncsi lennék mit használsz most, mert szerintem még a 20-e-res pioneer fejesek is nagyon alul teljesítenek - bár átlag hangzásra már azok is sokkal jobbak (nekem is ilyenek vannak a céges kocsikban, de a személykocsiba 1x bepórbáltam a komoly hifi elé, hát az egész rosszul szólt tőle)
2. Semmilyen szabványnak és tesznek nem felelnek meg ezek, simán le tudja égetni a kocsit ha zárlatot kap. Én semmilyen kocsiba nem mernék ilyet betenni.

Akinek legalább egy átlagos hifire pénze az embernek, akkor felesleges bármi ilyet venni bele, mert a gyári fejegységek általában jobbak... De vannak olyan verdák, ahol nagyon korrekt a gyári rendszer is (pl. B Vectra).

HLC
Inkább a 4 hangszóró helyett vegyél a 4 árából két jobbat előre. Semmi szükség hátul hangszórókra. Nekem sincs hátul, mégsincs panasz hogy nem lehetne hátul hallani.. :)

[ Szerkesztve ]


TaaT
(veterán)
Blog

"Hallod-e, ha már így elő van profin kábelezve az egész verda, miért nem teszel bele egy rendes hifit?"

A kábelezést és a "rendes hifit" eladtam a gazdasági válság után, a bitumen lapokat érthető módon nem tudtam.

"mert szerintem még a 20-e-res pioneer fejesek is nagyon alul teljesítenek"

Az emberek kétharmadának meg bőven elég, és lehet keveset mondtam. :)

"Akinek legalább egy átlagos hifire pénze az embernek, akkor felesleges bármi ilyet venni bele"

Persze, az olyan ember nem fog ilyet venni, de elég sok ember bevállalná. :)

üzenetek