üzenetek

hozzászólások


adlersson
(aktív tag)
Blog

A "telefon" igazából egy mezei, Yahata Electric gyártmányú hangos utastájékoztató (a tisztességes japán neve egyébként 制御増幅器 (seigyo zōfukuki) a magyar fordítást csak a funkciójából állítottam elő :D ), mely a jegykezelő szobája és értelemszerűen az utastér között teremtett összeköttetést, úgyhogy nincs mögötte sok ördöngösség. Alant megtalálod egy hasonlónak a kapcsolási rajzát:

Az Osaka - Sapporo táv meg meg azért volt ilyen nagy, mert a járat nem Tokyo-n át, hanem a Japán-tenger partja mentén, az Osaka - Kyoto - Tsuruga - Fukui - Kanazawa - Takaoka - Toyama - Naoetsu - Nagaoka - Niitsu - Akita - Odate - Hirosaki - Aomori vonal mentén közlekedett. Így az Osaka - Sapporo viszonylatú járat 1495,7km-t, a Sapporo - Osaka járat pedig 1508,5km-t ment. (Ennek oka, hogy az ellenkező irányú járatok a hokkaido-i Komagatake-hegyet különböző irányokból kerülték meg.)

üzenetek