Kb én is a low-tempózást szeretem, nincs kedvem hajtani, ha állatkodni akarok, kimegyek Kecskemétre Gokartozni egyet...
hozzászólások
Azért jólesik megcsavarni a bajszát kicsit. Ez a motor szinte könyörög néha, hogy fordulaton legyen De lapvetően én is a türelmesebbek közé tartozom.
(#22) D1Rect köszi.
[ Szerkesztve ]
Az a bibi, hogy hiába írod le, az nem adja át, én már lemondtam, hogy másokkal megértessem. Amikor azzal jön, hogy de a kocsi meleg, akkor legyintek, te sem fogod megérteni a miértet.
simonkera! ------ semmi!
[ Szerkesztve ]
Na igen meleg, de azzal nem vagyok előrébb, hogy állok a dugóban vagy fél óráig keresek parkolóhelyet. Motorhoz kapok behajtási engedélyt kocsiszínbe és senkit nem zavar. A Citaro is meleg, gyakorlatilag rosszul lettem rajta és inkább leszáltam a friss levegőre. De a motoron a fél óra cidri is kevesebb mint a hajnali 2órás fagyoskodás az ütött kopott IK280-asokon meg amikor betalálnak...
Nálatok máshogy vannak a dolgok, itt a parkolás, behajtás, semmi sem gond. Többen járnak motorral. A 35cm3-ról a V2-es 1000-ig mindennel. Nyáron olcsóbb így, de részemről élményt is ad. Én döntöm, hogy unatkozom vagy sem hazafelé.
Kocsiszín válogatja... De mindegy igazad van a döntés mindig a miénk és zsbadok vagyunk. Ha akarunk nagypapisan jövünk haza, de ha olyanunk van akkor mint egy punk pukkasztjuk a népet Hányszor vagyok úgy vele, hogy végzés előtt már alig várom, hogy hazaérjek de valahogy mikor itt vagyok az utcánknál már olyan rövidnek tűnik az út és mennék még egy kört.
Jó kis moci, nekem inkább robogóim voltak, mint a nick nevem is mutatja, Ő volt a kedvencem!
180-as kétütemű, 21LE, kb 100kg önsúly. BRUTÁLIS! A Runnerem is kb 6 liter evett, de egy csepjét se sajnáltam, akkora élmény volt. Jön a jó idő, én meg azon agyalok, hogy megint veszek egyet.
Ilyenből van egy itthon, de nem ez a köbcenti ismerősnek volt, tényleg jó volt.
SP-ből van itthon Malossi-s, óra szerint 100, amúgy meg hanta-adat olaszok kicsit bizakodóak voltak.. Illetve van egy NRG is Piaggo-tól.. injektoros , az 3 éve áll... Nem tudjuk mi baja, de folyton gondjai voltak az üzemanyagellátással.. Ha van tipped, vagy szakmai fórum hozzá jöhet az infó
[ Szerkesztve ]
Nekem is volt 50-es kétütemű tuning gépem, azok is jók tudnak lenni, de annyit zabált mint a gyári 180-as runner, viszont úgy azért nem ment, meg aztán a tartóssága sem volt olyan mint egy gyári mocié.
Én a gyárilag nagyobb köbcentire esküszöm. Aprilia leonardo 250-es gépem is volt, na az is elég komoly kis gépezet, ment mint a barom, evett kb 4-5 litert csutka gázon (120-130). Egyébként volt egy piaggio nrg mc2-es robogóm, 50-es vízhűtéses, gyári hengerrel, 80-90-et ment. Az is nagyon jó kis gép volt.
Injektoros robogókat épp azért nem szerettem mert sokkal macerásabb, drágább a javítása. Sajnos nincs tippem mi lehet a baja a tiédnek, ebbe annyira nem ástam bele magam.
Most nézegettem a hirdetéseket és ezt néztem ki: [link]
[ Szerkesztve ]
Közben én is ide találtam
Kawasánszki vonalon nekem nagy kedvencem a Versys (főleg magasságom okán). És 400-as mocitól az a fogyasztás nem szokatlan. Főleg mert azért tömeget kell mozgatni a négy szerencsétlen 100ccm-es hengernek... Fordulat motor... V2-vel szerintem kevesebbel is beérné.
Párom nézeget most hasonló motorokat magának, de előbb megörökli a kis VTR250-et. Aztán ha már azzal tud "viselkedni", akkor jöhet valami "nagyobb" vas
Jó cikk lett, szép képek és átérezhető.
Respect
Tőlem elég messze állnak a robogók. Mondjuk valamelyik nap rendesen "megkergetett" egy robeszos a Helsinkin kifelé pedig bőven 9000-es fordulat felett voltam.
(#32) creation nekem is bejön a Versys, de erre is nehezen mászok fel néha a 175cm-emmel. 6000-es fordulat alatt olyan is mintha egy döglött béka hátán ülnék. De ha felpörörög akkor hamar fent van 140-en.
[ Szerkesztve ]
Érthető, egy robogó azért nem motor, főként a kis kereke és a gagyi futóműve miatt. Viszont vannak olyan példányok amik már nem annyira robogós érzést adnak, annak ellenére, hogy első ránézésre egy sima robogónak tűnik. Ilyen a Runner is. 400-as motorokat simán megfogok vele, a futóműve is elég stabil.
Valahogy én kerülöm a "fordulat" motorokat (annak ellenére, hogy a VTR is a kis ccm miatt nagyobb fordulaton érzi jól magát, bár azért alul sem olyan rossz a V2 miatt).
Mivel magasságom meg van a túra-endúró kategóriákba tartozó paripákra, így azokat bűvölöm. Alul is nyomatékosak és fent sincs miért szégyenkezniük.
Ilyen a Triumph XCX, a Versys 650, a DL650 aka V-Storm, a Transalp 650 és a TDM 850 3vd... Esetleg az abszolut elmebeteg DR800 big
De nincs miért szégyenkeznie a te járművednek sem. Bár lehet városban jobban jönnél ki egy alul is nyomatékos vassal, mint egy pörgőssel. De ahol szegény az eklézsia, ott azzal kell beérni ami van.
Eredetileg V2-es gépet szerettem volna, de ennek az árában vagy kisebb ccm-es lett volna vagy Virago amim már volt és nem akartam megint olyat. Haver vett most egy Transalpot. Nekem nagyon nem tetszik külsőre, ilyen túraenduróból kevés van ami tetszene.
Majd jövőre lehet tudom már cserélni, de 2év múlva szinte tuti. Ha minden jó akkor egy VT750C2B a kiszemelt.
Na mondjuk abban már lesz alul is nyomaték
TDM850 megjelenése meg motorikus felépítése tetszik, csak a gond az, hogy alig 2000 táján leálltak a gyártással, ergo a piacon nem 0 km-es gépek vannak, nem bízom bennük.
Xaels! DL1000-est kaptam kölcsön egy lezárt úton megnézhettem milyen. Hát hallod.... Az valami huuu! Csak azzal nem lavírozol a forgalomban, mint egy bálna.
[ Szerkesztve ]
Az semmi, az ami nekem tetszik, azzal már '95-ben leálltak (3vd).
Néha előfordul belőlük 1-2 40ekm alatti példány. Azokkal érdemes kezdeni, ha jó az állapotuk. Megéri rájuk szánni a pénzt, mert igencsak alulról indulnak (450-500eHUF környékén már van).
Az biztos. Teljesítményben elég amit ezek tudnak. De nyomatékban azért kell. Ilyen téren eléggé haragszom a gyártókra, mert 1000ccm alatt elég lagymatag a cruiser/chopper piac, bezzeg felette ott a Triumph Rocket és Thunderbird, a Moto Guzzi California, Yamaha Roadstar Warrior, Honda VT1300CX. A kicsik meg alig-alig változtak az elmúlt években.
(#38) SymbianOS ezekre nem tudok rendesen felülni. Meg sem próbálom. A Kawa Z750-ről is csak pipiskedve ért le a lábam.
Protekt
(csendes tag)
Gratulálok hozzá, használd óvatosan, sok a figyelmetlen autós.
Én elég rég motorozom, volt egy pár év kihagyás a gyerekek miatt.
De tavaly vettem egy 400-as robogót, azzal már elég jól lehetett közlekedni a forgalomban is.
Idén lecseréltem egy FZ1N-re, kicsit más, még szokni kell.
De az érzés amit a motorozás ad az semmivel sem összemérhető.
Üdv.
Széles utat!
Azért ez nem teljesen igaz, hogy 1000 alatt nincs élet...
Páromnak kawasánszkiéktól ez tetszett meg:
Bár tény, hogy ez nem a chopper kategória, de kis ráhagyással azért átnyergelhető.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm.
(#42) creation most mennek ezek a Classic vonalak. A Yamahának is ott az SR400. De most a Scrambler és a Café is nagyon pörög. Viszont chopperben alig van valami. A Kawa Vulcan 650 meg a Yamaha XVS950, de egyik sem az igazi.
[ Szerkesztve ]
ncc1701
(veterán)
Egy 1.3-as Yarissal járok, az városban kb 5.5L körül eszik, városon kívül, ha nem megyek gyorsan, még ez alatt. Rekordom 4.6L. És az 1.1T. Ehhez képest egy negyed súlyú moci ugyanennyit eszik kb, ez meglepő.
Nem annyira meglepő, ha belegondolsz, hogy ennek a mocinak a motorja majd 2x fordulaton pörög minden sebességi tartományban a yarisodéhoz képest. Valamint amíg te a dugóban rostokolsz, addig mi a negyed súlyú vasunkkal már letekertük a távot
Nem csak a ccm számít!
Én például 95 kontra 99-100 oktánszám között is érzem a különbséget a kis VTR-el. Nem csak teljesítményben, fogyasztásban is.
Készülök egy cikkre már egy ideje, amiben megpróbálom az adott oktánszámú üzemanyagokkal való hajtás közti különbségeket kihozni. (Csak sajnos ez nem olyan egyszerű, mert nem igazán vannak zárt körülmények, ahol ez teljesen jól mérhető lehetne...)
Technikailag ezek teljesen összehasonlíthatatlanok. A Yaris-oddal hasonló korú motorok között biztos van ami már az autódnál kevesebbel is beéri. Az enyém meg öreg vas, majd lesz egyszer modernebb takarékosabb járgányom
Te sem érted miért motorral járunk. Ez detto az a mondat, hogy a kocsiban meleg van, csak te a benzinnel jössz.
kovgab
(aktív tag)
Húú...
ez de jól néz ki így feketén
a képek nagyon jók, és az írást is csak dicsérném ...
Jól néz ki a motor, feketében mutat, a súlya tényleg nem vészes. A motorja volt már nagy generálozva?
Ezekkel a magas oldalfalú gumikkal mennyire tudsz dönteni a kanyarokban, nincs kefe hatása nagyon?
[ Szerkesztve ]
Nagygenerál nem volt az én időmben. "Szalon"-ból hoztam ki, ők vállaltak rá garanciát és rendbe szedték mielőtt elhoztam. Motorikusan egyébként nincs semmi gond vele. Mínuszokban és nagy esőben sem hagyott cserben még.
Ezek a gyári méretű gumik, mondjuk cserénél volt szívás mert az ajánlott méretduóból nem sok típus érhető el, ami meg igen az elég borsos. Ezért elől BT45 van hátul meg Exedra Max R. Dől rendesen ha kell, de a lábtartó hamar lent van így is. Kefe hatás alatt mire gondolsz?
Szerintem arra, hogy nem ér e be a sárvédőbe
Inkább arra tippelnék, hogy oldalirányba nem tart a gumi. Mint a kefe megbicsaklik. Ilyenről szó sincs. Stabil a gép.
Igen erre gondoltam, nekem is hasonló van fent, (hátul túra, elöl sport), de azt vettem észre, hogy szeret mászkálni a hátsó gumi kanyarban. Persze ezek között is van erősített oldalfalú stb.
Szerencsére ilyen bajom nincsen. Gyári méretek, a hátsó mellesleg radiál is mert akcióban az volt a legolcsóbb abban a méretben.
kiskacz
(senior tag)
Jó cikk, gratulálok!
Ha az idő engedi én is motorral járok dolgozni (Ha nem akkor P+R ig kocsi és bérlet/vagy tömb jegy...) és bízom abban, hogy az idén jobb nyarunk - motoros időnk lesz, mint tavaly volt...
(Honda CBF 250 volt az első "bejárós", most Suzuki GS 500 van...)
Volt olyan év, hogy március 01-től december 08-ig szinte csak nagy bevásárlásokhoz vettem elő a kocsit... Nálam a reggeli +4 fok a határ, az alatt már nem ülök fel a mocira.
Köszönöm.
Én -6-ban is mentem motorral, de ott a kesztyű éppencsak elég volt munkahelyig. Ez nagyjából fél óra hajnalban a kihalt városon keresztül, de néha megváltást jelentett 1-1 piros. Tavaly elég esős volt a szezon, mi is 3-szor áztunk szarrá a Balaton körüli túránk alatt. De amíg meleg van addig nem érdekel igazán, télen meg vízhatlan a cuccom. Nálam sokat számít a motor, még ha időben nem is de szellemi és lelki állapotban sokkal jobban vagyok mikor hazaérek egy hosszú műszak után is mintha buszoznom kellene. Nálunk nincs nagybevásárlás vagyis van, de évekkel ezelőtt ráálltunk, hogy házhoz szállítatjuk a tartós dolgokat. Húsért meg romlandóért meg el tudok menni motorral is.
Akkor te nagyon rosszul ismered az MZ-t... Amelyikkel 7-9 litert meg lehet etetni, csoda hogy megy.... Ne rohogtess mar! Nekem egy 251-es ETZ-m van, de még 5,5 l/100 km felett nem sikerult vele uzemanyagot etetnem. Pedig sokszor huzom 20-30 km-en keresztul 120-as tempoval. Amelyik MZ annyit eszik, annak a blokkja a halal kuszoben van! Nekem a 251-essel 4,5 - 5 l/100 km az atlagfogyasztasom, es ebben benne van a varos is