üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

"Engem az lep meg (ami persze nem igaz), hogy a legtöbb híroldalon fel sem emlegetik a másfél évvel ezelőtti bejelentést..."

Mert kb. semennyire nem érdekli őket a valóság közlése, csak a könnyen eladható szenzáció. Az ilyen hírek nem Neked szólnak.

"De ez előtt utoljára februárban volt olyan, hogy egy hónapon belül csak 1 indítás volt"

+1 FH, ebből a szempontból lényegtelen, hogy kevésbé volt hasznos a teher.
Igazából a képességeik/kapacitásuk szempontjából nézem ezt. Az idei évre néha 30-nál is hosszabb volt a lista. Az év elején akár még fogadni is mertem volna min. 25 startra (ha nincs nagyobb baleset), elméletben még összejöhet, de valójában már most vesztésre állnék.

"Novemberre van tervezve egy FH indítás (Arabsat-6)"

Minden jel szerint már csak jövőre. (jelenleg 2019Q1)

"a Dragon v2 személyzet nélküli tesztrepülése"

Időpontról komolyan beszélgetni majd csak az LC-39A átalakításának befejezése után lehet. Az építkezés nem a SpaceX erőssége :) (még úgy sem, hogy a tényleges kivitelezést nem ők végzik) A jelen állásról sem nagyon találni infót, a "beszállóhidat" a helyére tették, azóta jóformán semmi. A Dragon 2 már Floridában van (ami nagyjából "röpképes" állapotot jelentene), az alá szánt B1051 még Texasban.

"SpaceX eredetileg még ennél is gyorsabb fordulással számolt"

Az eddig megvalósult (B1046) és tervezett (B1048) "visszaforgatás" még bőven 2 hónap feletti. Igazából ez sem lenne olyan nagy probléma, ha lenne már bőven használt B5 booster. De használt nem áll hegyekben, a következő új példány (B1050) leghamarabb novemberben repül. A 2. fokozatokról meg kb. semmit nem tudni, márpedig abból minden indításhoz kell egy új és gyártása ugyanazt az eszközparkot köti le, mint a booster. Szóval jelenleg egy "sima" F9 indítás sem egyszerű, egy Heavy-t összelegózni 1-2 hónapon belül reménytelen.

üzenetek