[Re:] Alul motorizált autó? Mi a fenének? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#90933760
(veterán)

Itt inkább most az egyszerű csóróemberről van szó. Megveszi a régebbi dízelt amit már hajtottak is, olcsó, abban a tudatban hogy de faszán jár vele mert kevesebbet fogyaszt. Aztán 200-250-300k-nál, mert kb ott vannak ezek a gépek legtöbbször vagy legalábbis hamar odaérnek, jönnek a százezres tételű szervizek.
Ellenben egy benzinessel amiben szinte nincs ilyen egyéb alkatrész, összességében ugyanoda vagy még jobb helyzetbe is jön ki benzinessel, nem beszélve róla hogy könnyebben kifizet tankolásnál 10 helyett 14k-t, mint százezret egy szerviznél.

A nagy régi szívódízelekkel meg az a baj, hogy bár elpusztíthatatlan mint egy benyás és nincs semmi sallang rajta, mai rohanó világban a vezetési használhatóságuk megkérdőjelezhető.

Blindmouse
Igen ez az egyik bár ez minket még jelenleg nem érdekel itthon, a másik meg hogy kint lecserélik hamar az autókat, nem várja meg amíg a pöcsköszörű tönkremegy, nekik nem gáz ilyen szempontból se. Itthon viszont szop a csóró, pont az olyat tudja megvenni használtan ami egy romhalmaz már, mert nem bír többet a pöcsköszörű. A régi elpusztíthatatlan autók meg kezdenek egyre idősebbek lenni.

[ Szerkesztve ]


bagkri01
(őstag)
Blog

Egyetértek, a családban lévő benzinesek autóknál csak a gyertya, gyújtótrafó, olajszűrő, olajcsere, vezérlés csere volt eddig, filléres tétel mind ( na jó a vezérléscsere az nem) és még csak nem is új autókról van szó, a 5 évestől a 25 évesig van minden.


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Nagyobb bajnak tartom, hogy megint olyanba szól bele az állam, ami hülyeség, és teljesen eltorzítja a világot.
Pl azért van hollandia meg belgium tele 5 méter széles négyemeletes házakkal, mert valamelyik okos kitalálta párszáz éve, hogy az utcafront hossza alapján fizessél adót. Gratulálok, most az egész ország egy hatalmas lépcsőház.
Itt is ahelyett hogy a fogyasztást adóztatnák meg... rákényszerítik az ország felét olyan autókra amibe a nyakamat nem tudom kinyújtani, és bevásárókosárnak is kicsik. Ha napi 5 KM-t használnád, az nem számít.


#90933760
(veterán)

Ez meg már elég összetett és nehéz eset, nem is akarok nagyon belemászni.
A fogyasztást adóztatva lenne reális a dolog stb. De az meg az államnak nem jópofa.
Inkább arra megy ki, hogy a piacot pörgessék ezzel is, az kinek érné meg hogy 20 évig használják ugyanazt, ellenben ha 7-8 évesen szarrámegy, már a tudatban is ez van, 5 évesen elpasszolja és megveszi az újat.
Oké, a piacot is pörgetni kell megértem, ha 20 évig ugyanazt használnád mi késztetné a gyártót az újításra és a fejlődésre.
Az biztos, hogy aki kevés pénzből használt kocsit akar majd venni az egyre jobban beszopja, mert tényleg a régi megbízható autók kiöregednek, ezek az újak meg semmitérők lesznek már mikor megvennéd használtan. Meg persze szop vele most is az aki nem tudja a nyakát kinyújtóztatni benne.

[ Szerkesztve ]


#90933760
(veterán)

És elég brutális árkülönbségek ezek a kuki motoros autók javára, nem semmi. Ilyenkor mondjuk örülök, hogy "mi" lemaradottak vagyunk és járhatok Ladával ugyanannyiért. Mer ugye ha kipörög a hátsó kerék az a fasza. :DDD

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

hagy javítsak ki egy tévedést a kérdésfeltevésben: ebben a topicban nem dízelt hasonlítunk össze úgy általában benzinessel, mert az az esetek zömében alulmotorizált benzines vs. hozzá képest nagy dízel.

a helyes kérdés az, milyen vezetni egy sok köbcentis benzinest meg egy dízelt. milyen sok köbcentis benzinest vezetni? mindig látod a tükörben a dízeleket...

a dízelesek mindig jönnek, hogy mekkora a nyomaték. ami önmagában akár igaz is lehetne, de ez kb. semmit nem jelent, amikor hozzátesszük, hogy az a "mekkora" nyomaték mondjuk 1750-es fordulattól 2800-ig van meg. 1750-ig agyhalál és lefulladás, utána meg csendes agónia. hogy ezt kiküszöböljék, már NYOLC fokozatú automatával nyomulnak a jobb cégek, hogy a dízelt mindig abban a fordulatszám tartományban tartsák, ahol megy is. nyilván van kivétel, pl. a bmw-nek van egy-két sportosabb dízele, amit meg lehet kicsit pörgetni, de az kivétel.

a másik probléma a turbó. egyrészt a turbó késik. akármit csinálnak, a kipufogó meghajtású turbó mindig késni fog, ezért rak a csúcsdízelébe a bmw NÉGY turbót és próbálja összelegózni, hogy valamelyik mindig pont annyit töltsön, mint amire szükség van. Az audi a turbólyuk ellen két megoldást talált ki:
- a régebbi megoldása, hogy elektronikusan visszafogja a motort. gyártanak egy motort, ami (hasraütéssel, a példa kedvéért) tudna 300 lóerőt, de elektronikusan visszafogják 200 lóerőre, ettől szép nagy sík lesz a nyomaték és a teljesítmény görbéje
- mostanában kezdik autóba tenni az elektromos meghajtású turbót, ami egy fából vaskarika marhaság. nem levegő meghajtású turbó volt már régen is, kompresszornak hívják, csak azzal (meg a villanyossal is) elveszítik a kipufogó gázból való energiavisszanyerés lehetőségét. egyébként vezetni a totálkárosok szerint jó.

sosem értettem, miért nem nyomástároló tartállyal szüntetik meg a turbólyukat...

a régi szép időkben volt dízel autóm, családban is, azokat sokat vezettem. de modern dízel csak tratkorban volt a kezem alatt :)

kérdésedre a válasz: a szabadszívású benzines és a turbók (dízel és benzin egyszerre) között a fő különbség, hogy tervezhetően épül fel a nyomaték és a lehető legkisebb a válaszidő. nincs olyan, hogy bepadlózod, várni kell, míg a hirtelen kinyitott szívószelepen először elég sok levegő bemegy a motorba, hogy legyen kipufogó nyomás, amitől majd ha kedve lesz, felépül a turbónyomás, és amikor felpörgött végre a turbó a maga kis 120 ezer körüli fordulatszámára, akkor van végre töltés és elkezd húzni a motor, de akkor meg úgy kezd el sok mostani autó, hogy hátbavág. szóval hirtelen ki akarsz fordulni egy mellékutcából a főútra, esélyes, hogy lefullad, de ha nem, pár tizedmásodperc után meg megy, mint a barom.

a bátyámnak van egy viszonylag új kétliteres benzines turbós kocsija, amit ráadásul hagyományos automatával vert meg az ég, na az valami félelmetesen tohonya. mert mire eltalálja az automata, hogy melyik fokozatba tegye a váltót, mire felpörög a turbó, mire megjön a lóerő, addigra én háromszor körbeautózom. ha már megy, akkor megy, mint a barom, nem ezzel a részével van probléma.


bambano
(titán)
Blog

majd jön a szívósor/egr/agr csere, befecskendező fúvóka csere, kettőstömegű lendkerék csere, stb. utána térjünk vissza a témára.

eleve sokkal drágább a dízel autó, eleve gyakrabban drágább a gázolaj, mint a benzin, ezt a fogyasztás csak nagyon hosszú idő alatt kompenzálja ki. a dízel annak éri meg nagyon, aki tud okosba' gázolajat szerezni.

de ne csak a dízelről beszéljünk, a valódi választóvonal a szívó benzinesek (egyik oldal) és a turbó (dízel és benyás, másik oldal) között van.

(#40) Blindmouse: a regadó meg egyéb költségek változása a környezetvédelmi mizéria következménye.


#90933760
(veterán)

Ú, azért ennyire ne ferdíts kérlek, főleg ne olyannak aki nem ért hozzá és a te ferdítéseddel okosodik tovább, nem reálisan vagy közel reálisan. Ennyire nem szarok a dízelek, maradjunk annyiban.


bambano
(titán)
Blog

olvass totálkárt, ott pontosan ugyanezek vannak leírva.


8th
(addikt)
Blog

Ó az a mindenható a totálkár...


bambano
(titán)
Blog

a személyes tapasztalatom egybe szokott esni az ő véleményükkel.


nemlehet
(őstag)
Blog

Egy benzinesnél a 7 literes fogyasztás vegyes használatban teljesen elfogadható. Ráadásul az astra nem is kicsi autó. Persze tudom, mindenkinek olyan autója van ami 3 litert fogyaszt, sőt termeli a benzint, de szerintem egy valós 5 személyes kombi benzines 7 literrel teljesen korrekt. Ez nem dízel. Vezettem céges autóként 2 literes TD Megane-t azzal 160-nál sem nagyon ment 6 liter felé a fogyasztás a német pályán, óvatosan vezetve városon kívül meg olyan 5 liter körül döcögött el. De hát az dízel és sokkal könnyebb is.

(#16) bambano

Még mindig európában és főleg magyarországon vagyunk. Itt a 2 literes motor már nagynak számít. Elvétve látni 2,5-öst és nagy ritkaság a 3 literes vagy nagyobb. Nem egyszer hallottam már, hogy "1.8-assal kértem mert sportosat akartam".

Elhiszem hogy amerikában ez a belépő kategória, de valahogy én nem érzem magam az USA-ban....

Én nem közhiedelmeket szajkózok hanem a tapasztalatomat osztottam meg. Elmondtam, hogy mi az egyetlen előnye SZERINTEM a kis motornak. Ettől függetlenül én se preferálom a kis motort mert az csak papíron gazdaságos HA tud az ember spórolósan vezetni. De hidd el egy kezdő attól eltekintve, hogy kb az első kanyarban elszáll egy 3 literes motorral nem fog tudni gazdaságosan vezetni.


bambano
(titán)
Blog

"Még mindig európában és főleg magyarországon vagyunk. Itt a 2 literes motor már nagynak számít.": ez a kijelentés önmagában igaz, de a poszt pont arról szól, hogy miért nem jó ez így.

sokat vezettél 2.5-ös benzinest, amivel elszállt a fogyasztásod 20 literig?

"De hidd el egy kezdő attól eltekintve, hogy kb az első kanyarban elszáll egy 3 literes motorral nem fog tudni gazdaságosan vezetni.": maradjunk annyiban, hogy nem hiszem el.


nemlehet
(őstag)
Blog

"ez a kijelentés önmagában igaz, de a poszt pont arról szól, hogy miért nem jó ez így."
Igen, de ez nem értem mitől védi azt, hogy sokan itt 3-4000 köbcentis amerikai kocsikat hoznak fel példának amikor ilyet elvétve látsz itthon. Ilyen alapon lehet a 7 literes cadillac-ről is beszélgetni a témában, csak tökre nem releváns. Itthon nagyon kevés autóból tudsz 3 litereset venni, főleg használatan ahogy az emberek nagy része autót vesz. Ilyen alapon a Fülöp szigeteket is felhozhatjuk, ahol meg mindenki robogóval jár...

sokat vezettél 2.5-ös benzinest, amivel elszállt a fogyasztásod 20 literig?

Meglehetősen sokat, igen. Skóciában amikor kint dolgoztam a bárfőnöknek volt egy 5-ös BMW-je és mivel szeretett italozni sokszor én vezettem haza. Amikor nyomtam neki ahogy kifér a csövön simán evett annyit.

maradjunk annyiban, hogy nem hiszem el.
Jó hát hiszel amit akarsz.


tomiii.
(aktív tag)
Blog

Én csak azt írtam, hogy megfelelő méretű motorral legyen az adott autó, az adott felhasználást figyelembe véve.

Tehát, példának, Astrát, Golfot melós, cipelős autónak ne 1.4-el vegyenek, ha valaki egymagában használja és elég neki a dinamika, akkor az úgy jó.

BMW E36 1.6 ugyanez, csak ott még pakolni se kell, mert alapból nem jó semmire :D mindegy az, ha zabál, csak BMW legyen

Ez a cikk átültethető arra, amit mondok, csak nem minden esetben, mert van, aki tényleg tudatlanságból veszi a kisebb motort és manapság már azért elég elterjedt az internet, tehát ez kilehetne küszöbölni kis utánanézéssel.


tvamos
(nagyúr)
Blog

:R
Semmi sem muzsikál szebben, mint egy V10...
[link]


tomiii.
(aktív tag)
Blog

de, egy V8 ;]

Szerintem.


#90933760
(veterán)

Dehogynem, egy V16.
G-J 16 VFE 17/24


tvamos
(nagyúr)
Blog

1st Gen Dodge Viper RT/10 - thunderous 8.0 V10 SOUND!! startup, revs

(#58) Baltoafarkas válasza tvamos (#56) üzenetére
Yo!

[ Szerkesztve ]


tomiii.
(aktív tag)
Blog

ezt nem értem, ha a videó nem változtatott a véleményemen, akkor a kimásolt címe sem fog :D

na jó, esetleg a turbós sor6 is veri :D

[ Szerkesztve ]

üzenetek