üzenetek

hozzászólások


#31600896
(senior tag)

Nem rossz eredmények ezek! :)
Várom már a Kaveri APU-t, talán le is cserélem a CPU + DVGA (7770) párosomat egyre :)


Spancho
(őstag)

Ez egy nagyon jó összehasonlítás volt.
Az eddigi tesztek és videók alapján kicsit jobbnak tűnt nekem az 5800k.
Így egy 'gyenge' CPU + egy 'közepes' VGA'-val szemben is nagyon gyenge.
Nem tudom ,hogy érdemes e megvárni a Kaveri APU-t...


mickemoto
(őstag)
Blog

Az a baj ezzel az apu-dologgal hogy le van maradva a kijelzők általános felbontásához képest ami jelenleg fullHD többségben.Bár ez lehet nem is baj mivel ha megbirkózna a fullHD-vel akkor dvga nemigen fogyna. :)

Spancho: Szerintem pont ezért az is kevés lesz fullHD-hez,

[ Szerkesztve ]


bolcsodal
(addikt)
Blog

Hybrid crossfire? Ott ahol kevés az IGP? :U


mickemoto
(őstag)
Blog

Hybrid crossfire-el még mindig alatta van a pentium+7770 kombónak, fogyasztásban meg árban meg felette.Szóval annak se sok értelme van.

[ Szerkesztve ]


Lacces
(őstag)

Szerintem van értelme az APU-nak, és igen is van olyan fogyasztó réteg ami megcélozható vele.


merkucyo
(aktív tag)
Blog

Játszik még ma valaki 1280x720 felbontáson újabb játékokkal ?
Szerintem aki pl. Grid 2 vel játszik az minimum 1600x900 felbontáson teszi .


huskydog17
(addikt)
Blog

Számomra is egy kisebb csalódás, ugyanis én arra számítottam, hogy sokkal erősebb ez az APU játékok alatt. A casual alatti förtelmes sebességek szerintem a nagyon alacsony költségvetés és ember/időhiány miatti optimalizálás hiányának tudható be. Azért az, hogy a legerősebb Trinity több száz számolóegységgel nem tudott 60 FPS-t kisajtolni egy 2d platformer játékból még 720p alatt sem, az azért nagyon elszomorító (illetve egy rossz viccként is felfogható), bár engem aztán nem érdekelnek a casual játékok, csak megdöbbentettek az eredmények.

A Grid 2-nél szerintem nem kéne így kijelenti, hogy nem ér fel az elődjéhez, mert sok ember van, akinek pont a 2. rész tetszik jobban, ez nagyon szubjektív dolog. Az viszont kétségtelen, hogy a Codemasters a legmodernebb/legfejlettebb motort rakta alá, ugyanis az EGO Engine ma már ugye az úgynevezett Forward+ Lighting render-t alkalmazza, ezen felül példaértékű az optimalizálása.

Óh, a Prey, számomra az a 2006-os év legjobb játéka! Az egy remekmű minden szempontból! Ezen felül amit a Human Head Studios művelt az id Tech4-nek, azt oktatni kellene, zseniális, a mai napig a legszebb, tech4-re épülő játék, a hangulata fantasztikus!

A régi AAA címeknél a cikk elején azt hittem, hogy a 2004-es klasszikusokat (Far Cry; HL2; Doom3) rakod bele, de aztán rájöttem, hogy nem, csak kíváncsi lettem volna, hogy ezek alatt mire képesek.

Köszi a cikket, érdekes volt! :R


bolcsodal
(addikt)
Blog

Sőt! Van még mit tenni driver téren is: [link] :(


Shing
(őstag)

Így van... haverral ilyet vetettem. Sokat photosoppol, mert pályázgat. Néha játszik, de nem komoly játékokkal. Tökéletes az ilyen embereknek.


DarkByte
(addikt)
Blog

Nekem is ilyenem van. Arra hogy esténként pár órát LoL-ozzak vagy Prop Hunt-ozzak tökéletes. És ott nincs gond a Full HD-vel :D


O_L_I
(őstag)
Blog

Jó tartalmas teszt köszi érte.
Most is jól kijött, hogy nem véletlen van a dGPU-kon DDR5.
Ilyen formán sajnos a Kaveritól sem várok megváltást mert akármilyen bika is lesz a GPU rész a sovány memória sávszél miatt nem lesz itt modern játékokban 40+ FPS full HD-ban.
Persze majd ha játékok kihasználják a huma adta lehetőségeket akkor lehet de az még asszem odébb van.

[ Szerkesztve ]


#13260800
(őstag)

Elég komoly írás volt ez na. :R Köszönet érte. :C


.mf
(veterán)

Köszi a tesztet, meglepő volt számomra a fogyasztás szempontjából. Az ellenkezőjére számítottam. Bár valószínű, hogy ez lefelé jobban skálázódik, vagy fordítva megfogva, alacsonyabb fogyasztás-szintre lett tervezve, s a teljesítmény megemelésével a fogyasztása is elszállt.


daneeeeee
(aktív tag)
Blog

A cikk nagyon tetszik, de szerintem egy mélyinterjúba egy kis tuningnak is bele kellet volna férnie. Már csak azért is mert úgy hallottam ezek a dGPU-k simán meglépik az 1GHz-et is.

Néhány mérésednél hajszál híja volt, hogy nem futott játszható sebességgel egy játék. Ezekben a szituációkban érdekes lett volna megnézni, hogy tuningal mennyit javulnak az fps-ek, ha esetleg az ember mégis ragaszkodik az adott beállításhoz és felbontáshoz.

Ezt leszámítva az írás szerintem tényleg kíváló nagy tisztelet érte! :R

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

köszi mindenkinek az elismerő szavakat :R

többen felvetettétek, hogy csalódást okozó az 5800k teljesítménye. sajnos az AMD a saját maga legnagyobb ellensége ezen a téren - nem először csinálják, hogy olyan elvárásokat keltenek egy termékük iránt, amit aztán képtelenek megugrani. kár, mert nem lenne rossz a cucc.

(#4) bolcsodal: szívesen megnéznék egy alapos hybrid-CF tesztet az érdekessége miatt, de megcsinálni biztos nem fogom - a hybrid-CF az AMD fentebb említett kommunikációs melléfogásai közül talán a legrosszabb.

(#6) Lacces: tudsz olyan réteget mondani, akinek jó az APU, és nem tudok neki költséghatékonyabb + gyorsabb megoldást javasolni?

(#8) huskydog17: melyik játékra gondolsz, mint 2D platformer? ui. ahol a casualok között nem elég gyors a 7660D, az mind 3D-ben van renderelve.
a GRID 2-nek nem volt valami jó sajtója, engem meg éppen csak a guta meg nem ütött tőle - innen indulva asszem nagyon diplomatikus voltam :)
a 2004-es játékok kapcsán: a Doom 3 a Prey alapján teljesen jól menne, a másik kettő valószínűleg szintén. ami érdekes lett volna, az a HL2EP2 a felújított source-szal, az sajna nem jutott eszembe.

(#11) DarkByte: iiiiigen, és el is hiszem, hogy teljesen jó. a bőkkenő a value - amit írsz, ahhoz minden bizonnyal elég lenne egy A4 vagy egy Pentium is.

(#14) .mf: az A10-5700 elvileg nem sok kompromisszum teljesítményben, és biztosan kevesebbet eszik.

(#15) daneeeeee: nem szeretek tuningot tesztelni, az a nagy helyzet. a stabil maximum megtalálása macerás és időigényes, a +tesztsorok rengeteg időt vesznek el, és alig vonható le belőle következtetés, az sem általánosan (mert hogy minden példánynak más a limitje). ráadásul előre megmondom Neked, mi lesz az eredmény - ha 20%-ot húzol a GPU-n, és 2133-ra teszed a memóriát, akkor nagy vonalakban 20-25%-kal fogsz több FPS-t kapni, mint az 1600-as memóriával végzett tesztekben. ezt most leírtam 3 perc alatt, és nem sok kedvem lenne 3-4 órát tesztelgetni miatta :DDD

[ Szerkesztve ]


DarkByte
(addikt)
Blog

Nos én ezt a gépet most már több mint fél éve gyötröm. Akkor nem akartam diszkrét VGA-ra áldozni mert úgy is alig játszom felkiáltással. Akkor még bő 30k+-ba került volna ha az IGP teljesítményét érdemében meghaladó videókártyát veszek hozzá. Ennyit nem akartam rááldozni. Amit összeraktam ITX-es gépet abban van hely későbbre két slotos grafikus kártyának. De igazából nem nagyon érdekelnek az új játékok, nem nagyon tudok/akarok rájuk időt szakítani. Amikor még is játszom jobban szeretem a csapatjátékokat amik összehozzák a társaságot. Ezt a LoL tök jól meg is adja most már évek óta, be is vált és 1800-as RAM-okkal a kis AMD nagyon szépen el is viszi max grafikai beállítássa. Én boldog vagyok ezzel :) Nyilván aki komolyabban játszik az nem erőlködik APU-val hanem vesz rendes kártyát.

[ Szerkesztve ]


martonx
(veterán)

"tudsz olyan réteget mondani, akinek jó az APU, és nem tudok neki költséghatékonyabb + gyorsabb megoldást javasolni?" - abból indulj ki, hogy ha már játékhoz elég jó egy APU, akkor az ember minek bohóckodjon ba...tt nagy házakkal?
Én pl. nem tudok a családban egy olyan gépet se mondani neked a háromból, amelyikbe befér egy normál méretű VGA kártya.
Aztán ott van egy nagyon széles réteg, hidd el szélesebb, mint a hardcore játékosok, akik rohadtul nem akarnak játszani, nem akarnak azzal foglalkozni, hogy CPU-t, meg GPU-t válogassanak a gépükbe. De évente 1-2-szer, lehet hogy belekukkantanának egy játékba. És őket az sem érdekli, hogy a vsync micsoda, vagy hogy 25 vagy 45 fps-el fut egy játék, egyszerűen úgy alakul, hogy szükség van némi GPU teljesítményre. Ezekre is tökéletes egy APU. Egyik ismerősöm is így vett gépet.

Aztán mondok még egy érvet: GPGPU és azonos a CPU-val azonos címterület. Ez a Kaverivel meg fog valósulni, és az új generációs konzolok is ezt fogják tudni, úgyhogy a világ két éven belül ide fog eljutni. Lehet ugrálni, hogy per pillanat akkor is jobb egy külön CPU + külön GPU, de egy év múlva nézd majd meg mi lesz a helyzet? A DirectX 11.2 már most is ebbe az irányba megy. Mihelyst az Intelnek is lesz normális APU-ja (legkésőbb 2015-ben), a külön CPU + GPU felállást elfelejtheted.

Senkit nem akarok meggyőzni, de amit te csináltál, az az hogy meggyőzted magad, hogy hardcore játékosként, illetve gép építő geek-ként minden esetben jobb a külön CPU + GPU. Hidd el ti vagytok kissebbségben, még ha te a kedvenc fórumaidan szétnézel, plusz felidézed a szintén gépbuzi 1-2 barátodat, és azt hiszed, hogy mindenki olyan mint ti.


ceia
(őstag)

Jó lett a cikk, szerintem ilyenekre is nagy szükség van! Nem csak a gamer konfigoké és a túlhajtásé a világ..
Egész jónak tűnik a teljesítménye a tesztek alapján. De meg tudná valaki mondani, hogy a HD7660D melyik Nvidia gpu-val nyújt kb. azonos teljesítményt?


GerykO
(aktív tag)

Tetszik nagyon az írás, bár kicsit elfogult szerintem az írója. Ellenben a ráfordított energia ettől nem csökken, és tényszerű mindenhol a cikk. Viszont minden cikkben lehet érezni, hogy olyan beállításokat keresnek, amivel a saját igazukat tudják alátámasztani. Sok helyen határon táncolt játszhatóságban az APU, persze mint tanács elhangzik, hogy ezt a kedves tulaj megteheti, ellenben leírásban nem folyamatos jelzőt kap.
Amikre én személy szerint még kíváncsi lettem volna, hogy mi történik, ha dual-grapich aktiválódik, egy olyan kártyával, ami még árban belefér. Mivel szerintem a 3W amit az inaktív dGPU hozzáad IDLE szinte semmi, de ha meg kell az erő, akkor mégis aktiválható.
Illetve, az érdekelt volna, ha csökkentjük a feszültséget az APU alatt, hogyan változik a teljesítmény/fogyasztás mutatója. Akár hybridCFX rendszer alulfeszelve.
Vagy az integrált északi híd tuningja hogyan befolyásolja a rendszer teljesítményét.
Amúgy köszi a cikket!

üzenetek