[Re:] [andris1602:] Nem éri meg. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


kenwood
(veterán)
Blog

A korrozio megelozheto,a horpadasok is kezelhetoek.
Ugy neznek rad a szervizekben,ahogy az elozo tulajok bantak vele.
Nyilvan ok nem tudjak,hogy miota van nalad a verda, hogy nem te voltal az igenytelen,aki hagyta idaig fajulni a dolgokat.
Ha csak az alap allagmegorzes megtortenik, maris nincs ez a fintorgas,sot jonnek a kerdesek,dicseretek.

Nyilvan nem kell atesni a lo tuloldalara, egy gyari allapotu zsiguli mar inkabb hobbi,fanatizmus,de azert van egy hatar,ami ala nem illik leengedni a kocsit.

En sose ertettem azokat az embereket,akik torott kijelzoju telefonnal,piros kocsi melle fekete lokharitoval kepesek honapokig,evekig jarkalni.

Egy atlagos,nem leharcolt allapotu swiftet siman bevallalnek,az egyetlen ok, amiert meg utaskent sem szivesen ulok bele,a biztonsag.
Lenyegeben 0 csillagos a toresteszteken az auto, vannak olyan utkozesek,amik egy Volvonal lokharito fenyezest igenyelnek,a swiftnel meg kirepul a motor a hatso ablakon.

[ Szerkesztve ]


zolikaDB
(veterán)
Blog

Autoszerelokkel vigyazni kell, mert nemelyik azt hiszi, ő kakilja a spanyolviaszt. Benezel par autos topikba, a sirankozas megy, h 1 epkezlab szerelo nincs, csak olyan aki felveszi a penzt, a munkaja meg szar.
Persze, h fitymalva nez, hisz altalaban egy jo suzit ritkan kell karbantartani, meg akkorsem lehet vagyonokat elkerni erte. Vegyel 30 eves mercit, ott lesznek koltsegek, es lehet mire fogni, h mi miert nem jo.


hcl
(félisten)
Blog

Ja, általában a kötelező azt szokta jelenteni, hogy tankol bele :D

@andris1602 : Nem lenne baj a bonyolultabbakkal sem, csak ott tartunk, mint a telefonok esetén : teljesen kiforratlan technológiák használata, autók esetén némileg szándékosan lejáró élettartamú alkatrészekkel, amikhez utána nincs értelmes support. Valószínű meg lehetne a kéttömegű lendkerekeket is tartósabbra csinálni, csak a gyártóknak nem lenne annyira jó.

[ Szerkesztve ]


#73173120
(tag)

Szóval, van egy autód, ami ...

- ingyen került hozzád
- keveset fogyaszt
- olcsó hozzá az alkatrész
- magad is szerelheted
- fényévekkel jobb mint bármilyen tömegközlekedés.

Ki is a hülye? :))

Leld benne sokáig örömöd :) és élvezd azt a szabadságot, amit egy autó tud nyújtani.


kenwood
(veterán)
Blog

Ha meg lehetne csinalni,akkor egy gyarto megcsinalna,tolna egy kis penzt a medianak, hogy az emberek is tudjanak rola, es mindenki az o dizel autojukat venne.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Van nagyobb szabadság is.


#73173120
(tag)

Mit írtam? :) Élvezze azt a szabadságot, amit egy autó tud nyújtani. Nem azt, hogy az autó nyújtotta szabadság a legnagyobb.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Te nem érted, bár ez az én hibám. Az autónál van nagyobb szabadság is. Üdv, egy motoros.


D1Rect
(félisten)
Blog

Attól függ, szerintem sem éri meg egy lelakott swiftre vagyonokat költeni.

Azt amit beletolnál n idő alatt ( n = műszaki érvényessége - mai nap) félreteszed és erre csak annyit költesz, hogy műszakin áttold, majd meghirdeted reális áron, aztán a félretett pénzt meg hozzáteszed és veszel egy rendben lévő swiftet, azt meg használod békében.
(amik már vicces áron mennek itthon, mert az átlag lenézi a swiftet)
Persze a gumikat meg ilyeneket simán át tudod menteni az újra.

tldr: ha örököltél egy lelakott autót, akkor ne öntsd bele a pénzt, hanem cseréld egy jó állapotúra és az legyen rendben évekig.


futo001
(senior tag)
Blog

+1 :C


DonElvis
(tag)

+1

Ez nálunk soha nem fog megváltozni. Míg világ a világ itt mindíg kocsi/nő/lakás tulajdonlása alapján fogják megítélni az embert. Soha nem fogod tudni senkinek megmagyarázni, hogy az autód te használatni eszköznek vetted/üzemeltted, nem státusszimbólumnak.
Akit régebbi v. alsókategóriás autóban látnak, autómatikusan csórónak béjjegzik, vagy szimplán hülyének.
Pár éve, egy 1984-es évjáratú VW Golf típusú személygépkocsival merészeltem lemenni asszonynal Balatonra, nyaralni.
Annyi szánakozó pillantást még soha nem sikerült bezsebelnem. A legbátrabbja megkérdezte: Ti ezzel jöttetek el idáig? Valhogy képtelenek voltak feldolgozni, hogy egy ilyen vén autó tulajának tellhet két hétre a Balaton mellett.
Szerintem ha kiteszek egy kalapot és egy táblát a motorháztetőre, hogy bocsi, csak kettes golfra tellik, tuti öszekoldultam volna estig vagy húszeret ott a Balaton parton.
A legkomolyabb hogy a 10 év törlesztővel vásárolt ótótulajdonosok a legnagyobb sznobok, és ők nézik le a legjobban a szuzukist, golfost, stb.

És ez itt így is marad.

Üdv:
Don


DeFranco
(nagyúr)
Blog

hanem cseréld egy jó állapotúra

nem tudom mennyire vagy tisztában a magyar használtautó-piaci helyzettel, de ez ma (rokontól-ismerőstől átvételen és/vagy kiterjedt, valós szakmai ismeretekkel rendelkező autóbuzeriális kapcsolatrendszeren kívül) valahol a lehetetlen határát polírozza metálfényre.

nagyon-nagyon kicsi az esélye ma egy elfogadhatóan jó állapotú autót kifogni utcáról beesve, mert rettenetesen be van állva az autópiac a reális sávban (6-15 éves kor 0,6-2 millió forint)

szerk: a jó állapotban tartásról nem is beszélve, ha képes és hajlandó vagy fizetni akármekkora, papírra leírható nagyságú rezsióradíjat, akkor sem kapsz értelmezhető szolgáltatást csak nagyon ritka esetben. akkor is csak kompromisszumokkal. aki ma itthon autót szerel, az túlnyomó többségében pék. vannak persze legendary grade szerelők, de elvétve, és esetleges, hogy tudsz-e róluk illetve beférsz-e a naptárjukba.

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

Mondjuk ez a lenezes dolog nem mindig azert van,amiert a tulaj gondolja.
Ha van egy olcso,idos autod, csak a sznobok,idiotak fognak lenezni.
Ha van egy autod,ami neked annyira hasznalati eszkoz, hogy nem baj,ha akkora rozsadafolt van rajta,hogy kilog belole a labad,a negy kerekbol egyen van disztarcsa, a szegelylecek hianyosak,a szelvedo berepedve stb ..
... Akkor nem csak a sznobok neznek le,hanem kb. mindenki,aki nem igenytelen.

D1rect irta le a frankot:
ha 50-100 kval dragabban evekkel fiatalabb, koranak megfelelo allapotu autot kapsz,akkor nem eri meg 150 ezret rakolteni egy roncs exhumalasara.
Foleg ha olyan rokontol orokolted,aki nem koltott ra.

[ Szerkesztve ]


SutPet
(aktív tag)
Blog

Szintén egy 2000-es évjáratú swift-et örököltem meg. Jelenleg pihen szegény mert defektes is lett, motorháztetőn pattogzik fel róla a lakkréteg, pár helyen meg is van nyomva, van kavicsfelverődés ablakon, de szeretném rendbe rakni amint lesz rá egy kis keretem mert nagyon jó kis autó(nekem is az első, és tudom hogy többet fogok rákölteni mint amennyit most ér :D de motorikusan nem hiszem hogy találnék újabbat ilyne jó állapotut), keveset eszik, alkatrész mondhatni olcsó hozzá, ha kell menni is tud az 1.3-as motorral, és motorikusan hibátlan annak ellenére hogy külseje kicsit lelakott.
Két dolog az ami hiányzik nagyon belőle, nyáron a légkondi, meg állandó jelleggel a fordulatszám mérő :D bár utóbbi nélkül már simán elvagyok... mindig szívesen ülök be vezetni mert szerintem baromi jó élményt nyújt ezt a kisautó, jobban szeretem mint amit mostanában néha szoktam vezetni (első gen yaris)

[ Szerkesztve ]


DonElvis
(tag)

Szerintem az olyan bontószökevény autóval amit leírtál elindulni sem érdemes, mert az első rendőr leszereli a rendszámot. Esetemben az öregautó teljesen rendben volt, és nem csak szerintem. Egyetlen "hibája" a kora volt.


kenwood
(veterán)
Blog

A honapokig hianyzo szegelylec,vagy a negy kerekre egy disztarcsa nem jelent bontoszokevenyt , csak olyan tulajt,akit jogosan neznek le.
Mint az ember,akinek iphoneja van,de az elso ket foga 15-20 eve hianyzik,vagy szet van rohadva.

Nem tudom,milyen korokben mozogsz,nalunk egy Golf i,de meg egy Kadett is menonek szamit,ha nincs nullara lelakva.
Nem is kell ehhez ketnaponta mosni,es 3 evente fenyeztetni.

Aki csak a kora miatt itelkezik,az nem is melto ra,hogy a velemenyevel torodj :)


DonElvis
(tag)

Pontosan azt próbáltam leírni, hogy a nem bontószökevényeket is sokan lenézik cssopán a kora miatt. A kor nem feltétlen jelent rosz állapotot, ahogy esetemben sem jelentett.

"Mint az ember,akinek iphoneja van,de az elso ket foga 15-20 eve hianyzik,vagy szet van rohadva." Számomra ez lett a hét mondata. :) . Ez a 10év hitelből vett, mást lenéző autós szinonímája. Az én tapasztalatom szerint, ez a kommuna az aki csípőből fikáz minden régebi vasat.

Nem is arról van szó, hogy törödnék különösebben a véleményükkel. Ha őszinte akarok lenni, azt mondanám, hogy ez inkább düh. Biztos tudod menyi melót kell beleborítani egy régebbi autóba esetenként, hogy kulturált közlekedési eszköz legyen. Erre jön az említett jóember típus, és bátornak/csórónak/hülyének art azért, mert megtettem vele 200km-t, teszi mindenzt mert az évjáratnál a forgalmiban 1984-van beírva.

Az én köreimben mindenféle jármű előfordúl, kivéve a traktort (amit nagyon sajnálok, mert szívesen kipróbálnék egyet) és katonai járműveket. Családi szűk körben: Lada 2107, Corsa C, Mondeo, Golf IV, Mercedes G. Eléggé tág a paletta.


andris1602
(aktív tag)
Blog

Amúgy az enyém messze van a roncs állapottól, éppen ez inspirálta a cikket. :)


#73173120
(tag)

Ne aggódj, értettem én elsőre is :) és gondoltam, hogy egy motor és/vagy kerékpár van a szabadság szavacska mögött.

Én arra értettem, hogy egy autó, megadja azt a szabadságot, hogy pl. 4 felnőtt ember, nagy csomaggal, viszonylag kényelemben egy hosszabb távot is megtehet, a tömegközlekedéstől függetlenül. Ezt egy motorral nem teheted meg. Ahogy pl. nem mész gondolom nagy bevásárlásra se vele. És magunk közt, bár tömegközlekedési eszközökkel is megoldható, de azért jobb ezt autóval megtenni.


Phülöp
(addikt)
Blog

Az én Ford Fiestám már nagykorú volt, mikor hozzám került. Friss jogsihoz, tanulóautónak nem a szalonból választunk.


megott
(tag)

Sziasztok!

Nekem egy 20 éves autóm (Mercedes W210) van, aki nem ért hozzá azt mondja, hogy milyen jól megy nekem, hogy újszerű luxus autóm van. Aki egy kicsit ért hozzá, hogy ez egy pénztemető, miért nem veszek kisebbet, újabbat. Aki ért hozzá, azt kérdi mennyibe kerül, hogy ilyen állapotban tudom tartani és mikor adnám el neki! :) 38 vagyok, mindig vigyáztam mindenemre, ha valamit használtan vettem, mindig alaposan rendbe szedtem, hogy az én igényeimnek megfelelő legyen és ne más mocskát nézegessem fogdossam rajta. Az autó is ilyen, meg kell adni neki ami jár és nem az alsó polcról válogatunk, akkor sem ha kevés pénz is van a tárcánkban, mert ahogy már jónéhányszor bebizonyosodott olcsó kerül a legtöbbe. Vezettem Swifteteket éveken keresztül, helyükön kezeltem őket, a motorjuk elpusztíthatatlan és igen venni kell rá négy normális gumit, ha nem akarsz leesni az útról, mi több meg is akarsz biztonságosan állni.
Ne arra figyelj mit mondanak mások, hanem arra miként leled meg az örömöd abban, ami neked fontos és értékes!


freeknight
(őstag)
Blog

Valószínű csak azért volt meglepve, mert csak a gumikra ráköltötted az autó értékének közel 10%-át :D . De közlekedőedénynek remekek ezek a swiftek. Csak tényleg nem szabad rá sokat költeni már, elég, ha csak menni tud saját erejéből, inkább azt a pénzt tedd félre egy következő, jobb kocsira.

megott: egy jó állapotú w210-nek már csak feljebb mehet az ára :D . Viszont tényleg akkora hibagyár, hogy hiába szép, otthonra nem kéne :D . A legnagyobb baja ezeknek a régi, de már technikás merciknek, hogy az itthoni állomány teljesen le van lakva, javításnál meg ezek a vasak igényelnék a gyári alkatrészeket, de a parasztja úgy van vele, hogy "jó lesz bele a kínai utángyártott is, ha lerohad, legfeljebb gyorsan eladom". Ilyet csak külföldről, lehetőleg orvos, mérnök, pap első tulajdonostól. :D
De maximális tisztelet, ha te rendben tartod, mert remek autók ezek :R


Kolondrum
(félisten)
Blog

Teljesen más ez a vonal. Te sem azt fogod meg benne amiért tartom. 1 fő, nem bevásárlás hanem az élmény. De közlekedek is vele és vásárolok, ha úgy van. Más na. :R Jah és rhdt veszélyes. Megmutassam a TK-t? NEm régen tört rommá amiből 4-5 régebbi swift kijönne szó nélkül. Szabadság max annyi h elvisz mindenhova, az autó.
Amikor még minden rendben volt.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Akkor simán jó. :K

(#43) SymbianOS: Ő teljesen más szabadságról beszél mint te. Persze, értjük, hogy motor, meg jó is az.
De autóval közlekedni tudsz, akár hóban is, bevásárolni, stb...

[ Szerkesztve ]


megott
(tag)

Nálam hibagyárként nem nagyon funkcionál 3literes 6 hengeres szívódízel, (a motorja örökélet meg két nap!) a kasztni a gyenge pont, pontosabban a nem megfelelő üreg és alvázvédelem gyárilag. Egyébként attól Mercedes egy Mercedes, hogy elvisz oda ahova akarod, DE vissza is hoz onnan, még ha lóg a bele akkor is!
Most lakatoltattam ki egy vagyonért (200k) a nagyobb bajait, a beltérről nem mondod meg hogy 20 éves sehol egy szakadás, folt, lógás, kikönyökölés, igaz jártam a bontókat és csak a legszebb darabok kerülhettek bele amikor valami nem tetszett! :)


hcl
(félisten)
Blog

Pláne, hogy azért telik, mert nem veszel (nem veszek) össze mindenfèlét, hanem meggondolod, mire költesz.


#90933760
(veterán)

És milyen a dinamika egy ekkora szívódezsőtől? Személyautóba még sose vezettem ilyet, azt tudjuk hogy a dízel ordít a turbóért, mert levegővel megy, és még egy kis levegővel, meg még egy kicsivel. Kíváncsi vagyok ekkora méretben, hat hengerrel is ordít-e érte, vagy megy már rendesen. Bár gondolom van közel 2 tonna, nehéz összehasonlítani egy 1100 Kilós átlagautóval.

[ Szerkesztve ]


megott
(tag)

Hát papíron 136 lóerő van benne, de amikor az automata átvált kick-down üzemmódba akkor olyan, mint egy birodalmi cirkáló, amikor átlép a hiperűrbe. A közel 1,7 tonna egy pillanatra gondolkodik, majd a hátsó kerekek elkezdik tolni a csillagot az orrán, te meg mosolyogsz odabent, mert tudod, hogy bármikor meg is tud állni, ez nagy batár! :)
A szívócsőbe befér az öklöm, a légszűrővel meg takarózni lehet (ha jó nem, de kispárnának elmegy)! :)


#90933760
(veterán)

Helyes. ;]
Az a baj személyautóban nagy szívódízel csak a prémium kategóriában van, vagyis volt ezer éve, nekem nem lenne bátorságom tartani ilyen autókat még nagyobb háttérrel se. A hármas Golf egykilences szívója meg hát minden, csak nem az az élmény amit leírtál. :DDD


aero.
(veterán)
Blog

Ja a regi merciknel kickdownra jon a hajo effekt. Imadom en is, nekem egy 96-os c230 van. Zabal is rendesen. :D


Earl_Muttley
(aktív tag)
Blog

27 éves Ford Sierrámtól váltam meg nemrég... Fel akartam újítani, de nem érte volna meg, viszont szépen kitoltam az életét. 10/9 ember lenézett, potya fuvarra használt, mert ez öreg autó, szar autó, nincs benne szervó, nincs klíma, stb.

Most lett helyette egy 17 éves Citroen Xantia, hidrós futómű, még nem HDI dízel motor, stb. Erre is megy a fika, mert francia, meg betegágy, meg ilyesmi...
Mindkét kocsimat úgy fikázták, hogy 100% saját pénzből lett véve, stb
Tanulság: Le kell szarni, mindig lesznek gyököerek, és a legtöbbnek vagy nincs még jogsija se, vagy apuci rakta a seggük alá a verdát. :)


#73173120
(tag)

Földim vagy? Borsodi? :U

(Nem vagyok kocka, de a második videó az ssd boot test volt amit nálad megnéztem :D )


Kolondrum
(félisten)
Blog

Nem. Dunakanyar - Bp ahol mozgok.
Sok néha elmerülök a számítógépek világában felszínesen.

üzenetek