[Re:] [andris1602:] Nem éri meg. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


kenwood
(veterán)
Blog

A korrozio megelozheto,a horpadasok is kezelhetoek.
Ugy neznek rad a szervizekben,ahogy az elozo tulajok bantak vele.
Nyilvan ok nem tudjak,hogy miota van nalad a verda, hogy nem te voltal az igenytelen,aki hagyta idaig fajulni a dolgokat.
Ha csak az alap allagmegorzes megtortenik, maris nincs ez a fintorgas,sot jonnek a kerdesek,dicseretek.

Nyilvan nem kell atesni a lo tuloldalara, egy gyari allapotu zsiguli mar inkabb hobbi,fanatizmus,de azert van egy hatar,ami ala nem illik leengedni a kocsit.

En sose ertettem azokat az embereket,akik torott kijelzoju telefonnal,piros kocsi melle fekete lokharitoval kepesek honapokig,evekig jarkalni.

Egy atlagos,nem leharcolt allapotu swiftet siman bevallalnek,az egyetlen ok, amiert meg utaskent sem szivesen ulok bele,a biztonsag.
Lenyegeben 0 csillagos a toresteszteken az auto, vannak olyan utkozesek,amik egy Volvonal lokharito fenyezest igenyelnek,a swiftnel meg kirepul a motor a hatso ablakon.

[ Szerkesztve ]


zolikaDB
(veterán)
Blog

Autoszerelokkel vigyazni kell, mert nemelyik azt hiszi, ő kakilja a spanyolviaszt. Benezel par autos topikba, a sirankozas megy, h 1 epkezlab szerelo nincs, csak olyan aki felveszi a penzt, a munkaja meg szar.
Persze, h fitymalva nez, hisz altalaban egy jo suzit ritkan kell karbantartani, meg akkorsem lehet vagyonokat elkerni erte. Vegyel 30 eves mercit, ott lesznek koltsegek, es lehet mire fogni, h mi miert nem jo.


hcl
(félisten)
Blog

Ja, általában a kötelező azt szokta jelenteni, hogy tankol bele :D

@andris1602 : Nem lenne baj a bonyolultabbakkal sem, csak ott tartunk, mint a telefonok esetén : teljesen kiforratlan technológiák használata, autók esetén némileg szándékosan lejáró élettartamú alkatrészekkel, amikhez utána nincs értelmes support. Valószínű meg lehetne a kéttömegű lendkerekeket is tartósabbra csinálni, csak a gyártóknak nem lenne annyira jó.

[ Szerkesztve ]


#73173120
(tag)

Szóval, van egy autód, ami ...

- ingyen került hozzád
- keveset fogyaszt
- olcsó hozzá az alkatrész
- magad is szerelheted
- fényévekkel jobb mint bármilyen tömegközlekedés.

Ki is a hülye? :))

Leld benne sokáig örömöd :) és élvezd azt a szabadságot, amit egy autó tud nyújtani.


kenwood
(veterán)
Blog

Ha meg lehetne csinalni,akkor egy gyarto megcsinalna,tolna egy kis penzt a medianak, hogy az emberek is tudjanak rola, es mindenki az o dizel autojukat venne.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Van nagyobb szabadság is.


#73173120
(tag)

Mit írtam? :) Élvezze azt a szabadságot, amit egy autó tud nyújtani. Nem azt, hogy az autó nyújtotta szabadság a legnagyobb.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Te nem érted, bár ez az én hibám. Az autónál van nagyobb szabadság is. Üdv, egy motoros.


D1Rect
(félisten)
Blog

Attól függ, szerintem sem éri meg egy lelakott swiftre vagyonokat költeni.

Azt amit beletolnál n idő alatt ( n = műszaki érvényessége - mai nap) félreteszed és erre csak annyit költesz, hogy műszakin áttold, majd meghirdeted reális áron, aztán a félretett pénzt meg hozzáteszed és veszel egy rendben lévő swiftet, azt meg használod békében.
(amik már vicces áron mennek itthon, mert az átlag lenézi a swiftet)
Persze a gumikat meg ilyeneket simán át tudod menteni az újra.

tldr: ha örököltél egy lelakott autót, akkor ne öntsd bele a pénzt, hanem cseréld egy jó állapotúra és az legyen rendben évekig.


futo001
(senior tag)
Blog

+1 :C


DonElvis
(tag)

+1

Ez nálunk soha nem fog megváltozni. Míg világ a világ itt mindíg kocsi/nő/lakás tulajdonlása alapján fogják megítélni az embert. Soha nem fogod tudni senkinek megmagyarázni, hogy az autód te használatni eszköznek vetted/üzemeltted, nem státusszimbólumnak.
Akit régebbi v. alsókategóriás autóban látnak, autómatikusan csórónak béjjegzik, vagy szimplán hülyének.
Pár éve, egy 1984-es évjáratú VW Golf típusú személygépkocsival merészeltem lemenni asszonynal Balatonra, nyaralni.
Annyi szánakozó pillantást még soha nem sikerült bezsebelnem. A legbátrabbja megkérdezte: Ti ezzel jöttetek el idáig? Valhogy képtelenek voltak feldolgozni, hogy egy ilyen vén autó tulajának tellhet két hétre a Balaton mellett.
Szerintem ha kiteszek egy kalapot és egy táblát a motorháztetőre, hogy bocsi, csak kettes golfra tellik, tuti öszekoldultam volna estig vagy húszeret ott a Balaton parton.
A legkomolyabb hogy a 10 év törlesztővel vásárolt ótótulajdonosok a legnagyobb sznobok, és ők nézik le a legjobban a szuzukist, golfost, stb.

És ez itt így is marad.

Üdv:
Don


DeFranco
(nagyúr)
Blog

hanem cseréld egy jó állapotúra

nem tudom mennyire vagy tisztában a magyar használtautó-piaci helyzettel, de ez ma (rokontól-ismerőstől átvételen és/vagy kiterjedt, valós szakmai ismeretekkel rendelkező autóbuzeriális kapcsolatrendszeren kívül) valahol a lehetetlen határát polírozza metálfényre.

nagyon-nagyon kicsi az esélye ma egy elfogadhatóan jó állapotú autót kifogni utcáról beesve, mert rettenetesen be van állva az autópiac a reális sávban (6-15 éves kor 0,6-2 millió forint)

szerk: a jó állapotban tartásról nem is beszélve, ha képes és hajlandó vagy fizetni akármekkora, papírra leírható nagyságú rezsióradíjat, akkor sem kapsz értelmezhető szolgáltatást csak nagyon ritka esetben. akkor is csak kompromisszumokkal. aki ma itthon autót szerel, az túlnyomó többségében pék. vannak persze legendary grade szerelők, de elvétve, és esetleges, hogy tudsz-e róluk illetve beférsz-e a naptárjukba.

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

Mondjuk ez a lenezes dolog nem mindig azert van,amiert a tulaj gondolja.
Ha van egy olcso,idos autod, csak a sznobok,idiotak fognak lenezni.
Ha van egy autod,ami neked annyira hasznalati eszkoz, hogy nem baj,ha akkora rozsadafolt van rajta,hogy kilog belole a labad,a negy kerekbol egyen van disztarcsa, a szegelylecek hianyosak,a szelvedo berepedve stb ..
... Akkor nem csak a sznobok neznek le,hanem kb. mindenki,aki nem igenytelen.

D1rect irta le a frankot:
ha 50-100 kval dragabban evekkel fiatalabb, koranak megfelelo allapotu autot kapsz,akkor nem eri meg 150 ezret rakolteni egy roncs exhumalasara.
Foleg ha olyan rokontol orokolted,aki nem koltott ra.

[ Szerkesztve ]


SutPet
(aktív tag)
Blog

Szintén egy 2000-es évjáratú swift-et örököltem meg. Jelenleg pihen szegény mert defektes is lett, motorháztetőn pattogzik fel róla a lakkréteg, pár helyen meg is van nyomva, van kavicsfelverődés ablakon, de szeretném rendbe rakni amint lesz rá egy kis keretem mert nagyon jó kis autó(nekem is az első, és tudom hogy többet fogok rákölteni mint amennyit most ér :D de motorikusan nem hiszem hogy találnék újabbat ilyne jó állapotut), keveset eszik, alkatrész mondhatni olcsó hozzá, ha kell menni is tud az 1.3-as motorral, és motorikusan hibátlan annak ellenére hogy külseje kicsit lelakott.
Két dolog az ami hiányzik nagyon belőle, nyáron a légkondi, meg állandó jelleggel a fordulatszám mérő :D bár utóbbi nélkül már simán elvagyok... mindig szívesen ülök be vezetni mert szerintem baromi jó élményt nyújt ezt a kisautó, jobban szeretem mint amit mostanában néha szoktam vezetni (első gen yaris)

[ Szerkesztve ]


DonElvis
(tag)

Szerintem az olyan bontószökevény autóval amit leírtál elindulni sem érdemes, mert az első rendőr leszereli a rendszámot. Esetemben az öregautó teljesen rendben volt, és nem csak szerintem. Egyetlen "hibája" a kora volt.


kenwood
(veterán)
Blog

A honapokig hianyzo szegelylec,vagy a negy kerekre egy disztarcsa nem jelent bontoszokevenyt , csak olyan tulajt,akit jogosan neznek le.
Mint az ember,akinek iphoneja van,de az elso ket foga 15-20 eve hianyzik,vagy szet van rohadva.

Nem tudom,milyen korokben mozogsz,nalunk egy Golf i,de meg egy Kadett is menonek szamit,ha nincs nullara lelakva.
Nem is kell ehhez ketnaponta mosni,es 3 evente fenyeztetni.

Aki csak a kora miatt itelkezik,az nem is melto ra,hogy a velemenyevel torodj :)


DonElvis
(tag)

Pontosan azt próbáltam leírni, hogy a nem bontószökevényeket is sokan lenézik cssopán a kora miatt. A kor nem feltétlen jelent rosz állapotot, ahogy esetemben sem jelentett.

"Mint az ember,akinek iphoneja van,de az elso ket foga 15-20 eve hianyzik,vagy szet van rohadva." Számomra ez lett a hét mondata. :) . Ez a 10év hitelből vett, mást lenéző autós szinonímája. Az én tapasztalatom szerint, ez a kommuna az aki csípőből fikáz minden régebi vasat.

Nem is arról van szó, hogy törödnék különösebben a véleményükkel. Ha őszinte akarok lenni, azt mondanám, hogy ez inkább düh. Biztos tudod menyi melót kell beleborítani egy régebbi autóba esetenként, hogy kulturált közlekedési eszköz legyen. Erre jön az említett jóember típus, és bátornak/csórónak/hülyének art azért, mert megtettem vele 200km-t, teszi mindenzt mert az évjáratnál a forgalmiban 1984-van beírva.

Az én köreimben mindenféle jármű előfordúl, kivéve a traktort (amit nagyon sajnálok, mert szívesen kipróbálnék egyet) és katonai járműveket. Családi szűk körben: Lada 2107, Corsa C, Mondeo, Golf IV, Mercedes G. Eléggé tág a paletta.


andris1602
(aktív tag)
Blog

Amúgy az enyém messze van a roncs állapottól, éppen ez inspirálta a cikket. :)


#73173120
(tag)

Ne aggódj, értettem én elsőre is :) és gondoltam, hogy egy motor és/vagy kerékpár van a szabadság szavacska mögött.

Én arra értettem, hogy egy autó, megadja azt a szabadságot, hogy pl. 4 felnőtt ember, nagy csomaggal, viszonylag kényelemben egy hosszabb távot is megtehet, a tömegközlekedéstől függetlenül. Ezt egy motorral nem teheted meg. Ahogy pl. nem mész gondolom nagy bevásárlásra se vele. És magunk közt, bár tömegközlekedési eszközökkel is megoldható, de azért jobb ezt autóval megtenni.


Phülöp
(addikt)
Blog

Az én Ford Fiestám már nagykorú volt, mikor hozzám került. Friss jogsihoz, tanulóautónak nem a szalonból választunk.

üzenetek