üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Rettegés, kattintásvadászat, bullshit, ábrándozás. Szóval csak a szokásos.

Aki ilyet mond, mint amit idéztél, az az alapokkal sincs tisztában. A cikk címéből már tudható, hogy komolytalan az egész.
800 kilós akku? Legyen, bár egy 62 kWh (nettó 58 kWh) akku 400 kiló. Tehát egy átlag elektromos autóban lesz kb. 120 kWh? Minek ekkora átlag akku az egyre gyorsuló tölthetőség, egyre növekvő töltőhálózat mellett?
"rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak"
[link] Egy ilyen 800 kilós akkuban (NCM kémiával) van 16 kiló Lítium és 18 kiló kobalt. Érdekes továbbá, hogy pont ezeket hozza fel kritikus elemnek. A lítium egyáltalán nem kritikus, kimerülőfélben levő elem. Hol van pl. a 82 kiló nikkel? Az egy dolog, hogy a tömegeknek szánt LFP akkuba se kobalt, se nikkel nem kell, de ezek az anyagok 90+ % - ban újra is hasznosíthatók. Egy idő után pl. kobalt bányászatra se nagyon lesz szükség az akkuk miatt, mivel elenyésző lesz az új NCM akkus autók aránya. Ez a jelenlegi állapot, "ahova az elektromos autók fejlődtek", hogy 20-50-100 stb. év múlva hova fognak fejlődni - senki sem jós, hogy megmondja, de pl. : [link] . De ha csak ennyivel számolunk, ami most van, az is sokszor jobb, mint amit a belső égésű autók tudnak. (kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás, hatásfok, újrahasznosíthatóság, lég és zajszennyezés) [link]

üzenetek