Mondanál példát erre? De ellenpéldát is mondhatsz. Komolyan érdekel.
Végigvezettem az archetípust a hozzászólásaim során.
Nyilván nem fogsz a saját kenyered ellen beszélni nem is célom meggyőzni erről téged, csak a hozzá(m)szólásodra válaszoltam.
Azt te is látod, mert le is írod, hogy rendszerszinten kellene ahhoz a nyelvoktatáshoz meg a nyelv-elsajátításhoz (ami magában foglalja azt is, hogy a gyerek tanórán kívül is találkozzon a nyelvvel) mert ebből a megközelítésből ez az eredmény (általános idegennyelv-ismeret) születik.
Ennek sok aspektusa van, a nyelvrokonság hiányától a szinkronizáláson keresztül a nemzetközi programok alacsony elérhetőségén át, és véleményem szerint ebből egy, hogy a technikai minimum iskolai nyelvórán sem a nyelvhasználatot szerettetik meg hanem addig-ütik-amíg-le-nem-ragozza-rendesen-mer-nem-végzünk-félmunkát (és ügye az ott van a könyvben a tanerőnek se gondolkodni se készülni nem kell)
És még azt is elhiszem hogy te ezt tényleg tudod élvezetesen integráltan, minőségben tanítani, jó lenne akkor, ha a te szakmai színvonalad lenne többségben, sajnos nem ez a tapasztalat.
Ettől fogva meg lehet a gyerekre mutogatni hogy nem akar tanulni (tényleg nem akar, lusta disznó), csak éppen akkor fog akarni ha a saját bőrén érzi hogy a) elkerülhetetlen b) durva ciki hogy rendszeresen kuka idegen nyelvi társaságban (mert belekerül) a többiek meg milyen jókat röhögnek brandonnal és susieval c) nem megaláztatásnak érez minden hibát
[ Szerkesztve ]