[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


iday
(aktív tag)

Kinek hogy, én egy Toyota Prius 2 (2008) mellett döntöttem.
Az ársávodba belesik.

[ Szerkesztve ]


Ramirex
(csendes tag)
Blog

Volvo S40 https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/volvo/s40/volvo_s40_1_6_summum-13774428

Galvanizált kasztni, pofás megjelenés, minden bizbasz benne van amit szeretnél. De ha rám hallgatsz addig használod a Suzut amig szét nem rohad. Mellesleg 3 autóm van Egy 1991-es Volvo 460-as még nem rohad motorja jó, de már nem kapok hozzá index burát meg belső féltengelyt :( Ezért kellet most egy újat vennem nekem újat :) Ez lett egy S40-es 2004-es gyönyörű állapotban 1.3Mft-ért. Emelett feleségem régi 2000-es Suzuki swiftje lett az én munkás autóm. Aminek sajnos kasztnija rohad itt ott. Van még 1-2 éve. De a legjobb üzlet volt 2012-ben 400eFt-ért vettük. 6 év alatt ami elromlott az a központi befecskendező volt. 38eft. Szívem szerint vennék egy ugyanilyet majd munkásnak ha eladó a tied szólj :) Ford és Opelem is volt VICC kategória. nehogy vegyél. Fordom 17 évesen annyira rohadt, hogy bontóba kellet leadnom :).


nullpoint
(senior tag)

Pont volvot javallottam volna én is.

Mindezek mellett a használtautó árak durván elszálltak.


bambano
(titán)
Blog

1500 kilós kasztniban 101 lóerős 1.6-os motor, na az a vicc, nem az opel.

szerk: most arról ne beszéljünk, hogy aki eddig suzukit tartott fenn, az hogy fog prémium autót szervizeltetni, mégha az csak egy ócska ford is.

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

Mitsubishi Lancer szívó benzinmotorral? Jól néznek ki, jól mennek, a motor pedig kipróbált stabil technika.

https://www.google.com/search?q=mitsubishi+lancer+sportback&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjN1ZTMrNXfAhXroosKHeTIAsEQ_AUIDigB&biw=1923&bih=1586


joysefke
(veterán)
Blog

szerk
jól mennek: pontosítok, az 1.8-as megy jól :)

[ Szerkesztve ]


buherton
(őstag)
Blog

Megnézed törött-e, van-e cserélt elem rajta, kiülték-e már az ülést, úgy általában le lakott-e, a levegő- és pollenszűrőket cserélték-e, a motorolaj színe és szintje, a motortérben van-e valami rendellenes, a tönkremenő alkatrészeket láthatóan kicserélték-e, megnézed rozsdás-e valahol a kasztni, van-e rendellenes motor- és futóműhangok vannak-e, mennyire kopottak a gumik, stb.


twollah1976
(őstag)
Blog

Ennyi penzert teljesen jo kiallasu Suzuki Swift MK4-et vagy MK5-ot kapsz.

Az alkatresz ellatottsag adott, a legutolso "kendacsolok neked autot jol" muhelyben is szinte biztos, hogy van hozza alkatresz, nincs fej vakargatas, hogy "en meg ilyen tipussal, hibaval nem talalkoztam".


Victoryus
(addikt)
Blog

Én a mostanit mondom, te meg az előző generációst. Egyébként az se volt rossz, nagyon olcsón fenntartható volt, össze is jött egy új :) 5 évesen vettem, 12évesen adtam el a régit.
3 évig minden héten egy Swifttel jártunk dolgozni, 50km-re, hát... utána vettem sajátot. Nagyon kicsi benne a hely, de jól ment. Ismerősnek meg volt 3 ajtós sport verzió, na az tényleg gyorsult is, csak imádkozni kellett benne ne menjen neki senki. :) 47esen repesztett vele a nyomvályúk között.
Nem könnyű dönteni, anno az Ignis , Punto, I30 is tetszett, sőt még a Golf is. De bármelyiket megnéztem, drágák voltak és bontó szökevények dupla annyi évvel mint az öreg autóm. Őszintén szólva a régebbi 5-10 éves autók egy fokkal sem szebbek belülről, mint az új Daciák. De olyat kell venni, ami neked tetszik, nem a szomszédnak :) Ha nem tetszik ne vegyél, mert sose fogod jól érezni magad benne. Az Sx4 is jó, csak mini a csomagtartója, de van sedan verzió is. Volt mindkettő munkatársnak.


A Zéé
(addikt)
Blog

"de mégis tökéletes közlekedőedény, ami 500e Ft volt."

Igen, nekem is ezért van még meg. Ér az autó kb. fél milliót, az elmúlt 2 évben ráköltöttem még ennyit, a nagyobb alkatrészekre: kuplung csere, vezérlés, kilyukadt klíma hűtő, hátsó lengéscsillapító csere, külső lakatolás, fényezés javítás. Plusz a szokásos 1-1 garnitúra téli-nyári gumi, az éves karbantartások és a kopó alkatrészek, de ezeket mondjuk másik autóra is elköltöd.
Ha eladom, és veszek másfél-két millióért valami olyant, ami tetszik, akkor egy 2006-os 300k-t futott autóból át tudok ülni egy 20010 körüli, 200k km-t futott kocsiba, amiben cserélhetem újra a vezérlést, a kuplungot, és 1-2 éven belül jönnek majd szépen sorban ismét a korból adódó hibák. Baromi jó üzletnek hangzik valóban... :D
Szóval maradt megint a Fiesta.

Amúgy ha lenne garázsom, vagy lehetne normális áron bérelni itt a környéken, akkor lenne a Fiesta munkába járni, és vennék mellé egy cabrio-t (pl a 306 Cabrio Roland Garros zöld színben, beige belsővel most nagyon be van akadva nekem) minden másra. És akkor a 2 kocsi közül az egyik bármelyik időpillanatban elérhető lenne, nem zavarna, ha egy hétig nincs az egyik.

Egyébként is nem az autók drágák, mi vagyunk csórók a 3-4 évenkénti cseréhez... :O


kenwood
(veterán)
Blog

Nem egeszen tiszta nekem ez az egesz.
Irod,hogy akar 2.5 is lehet a keret,de 2007-es corsarol beszelsz,mikozben 3 millio szalonbol az auto, 2.5-ert meg uj szaga van a full extras 1-2 eves corsanak 10-20 ezer kilometerrel.
Astraba siman rendelheto elektromos ablak mindenhova, igy az sem teljesen vilagos, miert kellett leirni, hogy talaltal olyat hasznaltban,amibe nem kert az elso tulaj.
Szerintem meg csaladosoknak is tok felesleges az extra, de ha egyedulallo, vagy egy par hasznalta,esetleg ceges kocsi volt, akkor netto penzkidobas, mert evente 2x ul hatul valaki.
Kb. olyan kifogas ez,mintha ket darab 1 millios pc kozul a haz , vagy a dvd iro alapjan dontened el, hogy melyiket veszed.

Egyebkent az autod ar/ertek bajnok a maga kategoriajaban, igy abban igazad van, hogy sokkal tobb penzert kapnal picit tobbet. Ezzel nem tudsz mit kezdeni.
max. azt, hogy veszel egy ugyanolyat,ami van ,par evvel fiatalabban,2.5-os keret felebol.

Ilyenkor azt erdemes csinalni,hogy rakeresel az adott evjaratra,bejelolod az extrakat,ami mindenkepp kell,es az 50 legolcsobb hirdetest meg se nyitod.

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

3 millió szalonból, na az olyan is...
Azt elfelejtettem írni, hogy fontos, hogy valamennyire nagyobb legyen az autó mint a mostani swift...
Így sajnos az újabb Swiftek is kiesnek.. részemről beleférne de a feleségem azt mondta hogy nem pálya, hiába az volna a leg célszerűbb, mert olcsó fentartani is, meg megbízható is...
Nálunk hátul nagyon sokat ülnek... havi 2X10 alkalommal 5 főt szálít az autó, és megszámlálhataltanul sokszor 4 fővel megy.. az a ritkábba ha csak 1-2 fővel közlekedik a kis családi kedvenc...
TERMÉSZETESEN MINDENKINEK KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGÉT!!!!!
Sikerült jó tanácsot adnotok.. valószínűleg lejjebb adunk abból, hogy max 5 éves legyen... mert árban ezekért tényleg hurkák vannak... Honda Civic, Toyota Prius, esetleg Suzuki SX4 lesz az irány így első körre :)


Lenry
(félisten)
Blog

és a magammal cipelt, általam megbízhatónak vélt autószerelővel körbenézzük.

ezzel nyilván kevésbé baszok ki magammal, mintha lendületből kizárnék egy csomó autót, csak mert túlléptek egy hasraütésszerűen megadott életkort.

(#50) bambano a kilométeróra-állás egy random szám, ahová épp beállította a nepper. nem igazán mérvadó.

[ Szerkesztve ]


gondoni
(csendes tag)

Ha elfogadjuk, hogy jó ideje az autók SEM az örökkévalóságnak készülnek, egyúttal lemondunk a 15 évnyi tervezett használatról, és beérjük inkább 6-8 együtt töltött boldog évvel, akkor nyugodtan nézelődhetsz az "érettebb", de jobban felszerelt 8-10 éves autók között is.

Az ilyen "gyakori" autócserékkel pl. jobban követheted a család igényeinek, életvitelének, de a technológia változását is.
Ha egyszer, megvételkor gatyába rázol egy megbízható konstrukciót, amiben nem ketyeg több tucat időzített bomba, akkor nyugodtan ülhetsz bele reggelente, illetve tervezhetők lesznek a karbantartások is.

Én másfél éve ültem át egy 20 éves, 200k-t futott fapados F Astra-ból egy akkor 12 éves 240k-t futott Avensis Sol-ba, az általad belőtt költségkeret kb. feléből. Különbség: mintha a szakócát váltottam volna lézerkardra... :-)

Persze plusz 250k azóta már elment új gumiszettre, műszakira, kopó-fogyó cserékre főleg a futóműben, amik 1-2 évig akár még maradhattak is volna.

Sok sikert a nézelődéshez és bölcsességet, plusz egy kalapnyi szerencsét a döntéshez!


twollah1976
(őstag)
Blog

CITROEN Xsara Picasso

Akkora, mint egy istallo, hatul 3 ember kenyelmesen elfer.


eddie17
(addikt)
Blog

2018-as Peugeot 208 BlueHDI, közepes felszereltséggel.
Műanyag kopogós elemek, hátul kurblis ablak, műanyag tömött székek, zörög-csörög, beszűrődik sok kinti zaj, konkrétan vissza kellett vinni, hogy eláll a hátsó ajtó mert be lehetett nyúlni rajta a gumicsíknál. Nagy kegyesen gariban :DDD megcsinálták. A kormányon a gomboknál a műanyag részek recsegnek ha picit megnyomom.
Az USB olyan vacak, hogy hozzáérek a pendrive-hoz és újraindul az egész mint ha kihúznám.
USB-n keresztül olyan gyenge a töltés, hogy éppen csak szinten tartja a telefont de nem tölti. Navi közben meg konkrétan merül de lassabban mint ha nem lenne rádugva. Tehát kb. 500mA-t tudhat.
Céges autó, ezért egy szavam sincs, de ez kb.3.5-4 millió és ócska minőség. Valószínű a dízel motor, az érintős központi egység, a bőrkormány és a tolatóradar elvitte a büdzsét és a többire nem maradt.


Lenry
(félisten)
Blog

nekem egy 2013-as Peugeot 208 Van a céges autóm.
nah az a műanyaghasználat koronázatlan királya. minden kellemetlen érintésű, kemény, kopogós műanyag. a kaszni minden ferdén felkanyarodáskor (aka: minden egyes esetben, amikor befordulok a cég elé) úgy csavarodik, hogy az egész autó nyikorog, a Van kivitel miatt semmi nem fér el benne, és így hátul nem hogy kurblis ablak, kurbli sincs :DDD

"USB, multikormány, érintős központi egység, bőrkormány és tolatóradar"

hah! micsoda habzsi-dőzsi!!! :D
nekem a központi egység egy Bluetooth-os Sony rádió, ami random időközönként eldobja magát és nyom egy factory resetet (legtöbbször hívás közben), a kormány ugyanolyan rossz érintésű műanyag, mint minden más, az egyetlen gomb rajta a duda, a tolatóradar helyett meg maximum én pittyeghetek :DDD

[ Szerkesztve ]


Stanlee
(őstag)
Blog

Volt nalam egy C4 Picasso lassan egy honapja. Csak 1 hetig es 2000 km-en kellett elviselni, de amikor leadtam a repuloteren elmormoltam egy imat, mert volt annyi lelkierom, hogy nem gyujtottam fel az autot.

Azzal meg egyutt lehet elni, hogy ott van a bazinagy szines kijelzo a kozepkonzolon, ami a legfontosabb dolgokat kijelzi, de iszonyat gagyi az elrendezese, merete, szine a dolgoknak, meg ha minimalisan lehet valtoztatni rajtuk.

A franicakra jellemzo erintokepernyos klimaallitas egy haszontalan feature, de ami meg jobban zavart, az az, hogy ha android auto ment, majd a homersekletet allitottam, az android auto megadta magat. Ez csak a PSA gepekben van igy, minden mas gyartonal normalisan megy az android auto.

A kemeny muanyagok az egesz autoban mindenhol fellelhetoek, iszonyat rossz hozzaerni barmelyik reszehez is az autonak.

A kuplungja annyira rossz volt, hogy nem tudtam normalisan indulni, valtani, mindig ossze-vissza ugralt az auto, Mindez egy 18 e km-t futott peldany.

Egy pozitivuma volt az autonak, a nagy helykinalat, igy volt csomagtere, ill. akiket szallitanom kellett, azoknak is volt legalabb boven helyuk. Nekem egy nogo ez az auto.


bitpork
(veterán)
Blog

Még akár lehet is. Meg az is lehet h ennek alapján aki bármilyen használtat vesz az marha mert ugye újabb= biztonságosabb :W


flymi
(addikt)
Blog

Ha a helyedben lennék és lenne 2,5 misim én Toyota Avensis Wagon-t vennék. Ennyiért már van 2007-2010 közötti, 1.6-1.8 motorral sok extrával.
Vagy másik alternatíva Subaru Legacy lenne a 2 lityis motorral, mert Outback elég ritka benzinesben.
Fordból 7-10 éves Mondit vennék ennyiből, vagy egy pöpec Focus S-Max-ot gondolván a családra is.

Nekünk most 1,5 misi volt autóra, Focus MK2 kombi lett végül. 13 éves, 1.6-os motor, igaz műanyag belül, de jéghideg digit klímás, légzsákok, abs, szervo, stb... Bele fogunk férni a keretbe, 1 misi volt, eddig ~300k-t költöttem rá.

üzenetek