[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

saját szememmel láttam, ahogy megfogtam a kábelkorbácsot az autómban és leporlott róla a külső szigetelés. szóval az, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot meg nem kilométert, kamu duma.

az újakkal más baj van: minél újabb, annál több benne az elektronika és annál nehezebb összerakni rendesen. nem is szokott sikerülni. akinél új autóról tudok, az mind szidja a sok kis biz-baszt a kocsiban. beszélgettem családban is erről a kérdésről, azt mondta a bátyám, hogy a szerelője kategorikusan kijelentette, hogy új bmw-t ne. másik ismerős frissen vett új mercit, gyakrabban van szervizben, mit nála. ő se adta el az előző autóját (egy nagykorú accordja van).

meg persze attól is függ, hogy adott autógyártó életciklusának melyik szakaszában van. amikor feltörekvő gyártó, akkor beleadnak apait-anyait, ilyenkor a második-harmadik generáció gyakran jól sikerül, lásd most a kia-t meg a hyundait. amikor meg már elviszi a hírnév a piacot, akkor jön az, hogy minden fillért meg kell fogni, jó lesz a két centtel olcsóbb csatlakozó is, hiába hullik szét három hónap alatt. és akkor jön a tipikus fillérb-szás végeredmény autó, mint pl. a toyoták, a fóccvágen, a bmw, a merci, stb.

ezt tetézi még az emberanyag probléma: egy q.va olajcsere után is be tudják úgy zárni a motorháztetőt, hogy eltörik a zár érzékelőjét, amitől vidám zenés menetté változik minden utad (=toporzékol a rablásgátló).

aktuálisan nagyon tele van a fundoklim az autóiparral.


bitpork
(veterán)
Blog

Érdekes, nekem a 3 literes alfámban nem volt gond 20 év után a kábelekkel. Másnak meg 1-2 évesen elfoscha magát mint pl a 600v12 vagy 750 7er. Szóval ez is inkább szerencse függő. Szerintem.


426os
(őstag)
Blog

20-30 éve még máshogy fejlesztették az autókat.
Manapság a sok kutatásnak és a nagy számítási kapacitásnak köszönhetően sokkal pontosabban lehet számolni az anyagok fáradását, élettartamát Ezt megspékelve a hatalmas árversennyel kijön az, hogy mindenki úgy fejleszt, hogy a gyártó által előírt élettartam alatt (10-15 év, 2-250k km) ne legyen probléma az adott alkatrésszel (mondjuk gari időn túl, ha nem fődarabról vagy biztonságkritikus alkatrészről beszélünk, akkor kb úgyis mindegy az elmúlt 10 év típushibáiból kiindulva). Utána akár el is porladhat, nem számít. Régen nem tudták ilyen pontosan belőni az anyagokat, így a biztonság felé elmozdulva "túltervezték" őket. Ha hozzávesszük azt, hogy egy mai autó mennyivel bonyolultabb, mennyivel több dolog van benne, akkor belátható, hogy sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy 20 év múlva olyan szinten autó lesz még, mint ma egy 20 éves.


eddie17
(addikt)
Blog

Ez is Van, de 5 ajtós csak annyi a különbség a simához képest, hogy hátul nincs ülés így tök ugyanaz mint az 5 személyes.
Igen, 2014-ben volt belőle Facelift utána már jobban felszerelt volt alapból de egy vacak. :)


Lenry
(félisten)
Blog

az enyém is ugyanez. van hátsó ajtó, de nincs hátsó ülés, helyette van egy rács, az első ülések mögött, hogy még véletlenül se tudj valami hosszabbat berakni a kocsiba, ellentétben az 5 személyessel, aminek ha lehajtod a hátós üléseit, több helyet kapsz, mint a Van verzióban :D
és arra nem 7000 a pályamatrica :W


eddie17
(addikt)
Blog

Na akkor ugyanaz. :D Igen ezt én is felvetettem hogy nem éppen a legpraktikusabb de kellett a Van az adó miatt... Úgy hogy én árut sem szállítok :)
De alapból jobban felszerelt Mert extra csak a bőrkormány és a radar volt. Jó azért attól a bőrtől nem kell ám hanyatt esni, nem prémium. :)
Na de ez már eléggé eltért a témától. :)

[ Szerkesztve ]


Eastman
(őstag)
Blog

Szerdai.


bagkri01
(őstag)
Blog

Én is az sx4-et mondanám. Elég nagy, kényelmes, pakolni is lehet bele, vannak belőle jól felszerelt példányok és még a forma is elég jó szerintem. A céges autók SX4 fapadok, de már azok is elég jók, bírják a strapát.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az automata nem tudja melyik nap van.

A mai felállásban, a robot/automata munkáját ember ellenőrzi. Az ember munkáját az automata.
A BMW-nél jártam üzemlátogatáson. Ember már csak olyan helyen dolgozik, ahol egy lépésben háromnál több műveletet kell elvégezni, ellenkező esetben olcsóbb az automatizálás.

Az eltérés nem a szerdai nap okán van.
Nyilvánvalóan a 3 literes Alfa, prémium kategóriás autó. Az árába belefér a jobb minőségű kábelek használata.
Az olcsó modellek esetében a gazdaságosság elsődleges szempont.


Csabroncka
(addikt)
Blog

1. Veszel japánt, igénytelen szívóbenzinest (ennyi pénzért 7-8 éves gépek vannak szép állapotban, általában >150 ezer felett)

2. Veszel német vonalat, turbó benzinest (ennyi pénzért 5-6 éves gépek vannak, általában >100 ezer felett)

Jellemzően Toyota, Suzuki igénytelen, kevésbé szervizigényes, mint a német vonal....


szabonagyur
(félisten)
Blog

Azért szerintem van 1-2 dolog amit mindenképpen érdemes figyelembe venni:

1. Használtat veszel, valahol érdemes kompromisszumot kötni és nem feltétlen a piacot hibáztatni azért, hogy valami hiányzik (pl. hátsó elektromos ablak) és annak aki újonnan vette más volt a prioritás. Pl. nekem van 4 elektromos ablak, de nincs tempomat és mind a 4 elektromosat odaadnám érte, mivel annyira keveset van használva, amikor kell lekurbliznám én.

2. Rengeteg céges autó van eladó ahol bizony igenis mennek bele a km-ek, ha 2010-st nézel és van benne 150-200e km teljesen normális, ami meg kevesebb km-s azok nagy része drágább tehát nem fér bele az évjárat követelménybe is, illetve sokszor tapasztalom, hogy amiben 8-10 éves korára nincs csak mondjuk 100e km ott azért a rendelésnél az X-k nem jelentek meg túl gyakran, tehát kevésbé jól felszereltek.


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

A lancer meg z asx nagyon gyenge minőségű autók. Csak a motorjuk megbízható, egyébként hulladék.


szabonagyur
(félisten)
Blog

-

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

1: Még igazad is lenne... A gond az hogy 2018-at írunk... A mi kotlák suzukinkba ami 300-at ér, belefér az elöl/hátul elektromos ablak? Most úgy beszélünk, mintha ez valami nagy extrának számítana... s nem valami 5Ft-os dolgról lenne szó.. úgy gondolom, manapság ez minden autóban ALAP felszereltségnek kéne lennie... Ennyi erővel örüljünk neki, és extrának számít, hogy motor hajtja az autót, nem a lábamat kell kidugni a kasztni alatt és magamnak hajtani :U Szóval igenis gáz, hogy ilyen téren kell kompromisszumot kötnöm... Van olyan autógyár aki szerint nem így van? hát akkor az én pénzemet tuti nem az fogja megkapni :(

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

Akkor javaslom, hogy nézz meg egy új autó konfigurátort. Sok gyártónál manuális klíma az alap (talán van még olyan is amiben klíma sincs) és tekerős ablak hátul. Ez van ezt kell elfogadni ahogy azt is sok embernek/cégnek nem éri meg X ezer forintot kiadni azért, hogy egy amúgy szinte sosem használt funkciót megvegyen.

Az meg, hogy a Suzukiban benne volt anno mit ad? Nem alap felszereltségű volt gondolom akkor sem, lehetett venni tekerőssel is.

(#97) flymi: így van lehetne sorolni rengeteg dolgot amire azt mondja valaki, hogy 5 Ft-s extra, de pont ez a jó, hogy választható akinek nem kell nem veszi még így az új autót. Használt autónál meg el kell fogadni, hogy nem kellett senkinek.

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Szerintem akkor nem nagyon fogsz találni így autót, bár ne legyen igazam. Értem én, hogy minden eddigi extrát meg akarsz tartani, csak legyen újabb és jobb, de ez így elég nehéz lesz.
A mi Focusunkba is akkora extra lett volna az állítható utasoldali ülés? Nem hiszem, mégsincs.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Hyundai i30 / KIA Cee'd, Honda Civic (UFO), esetleg Honda Insight-ban gondolkodnék. Suzukiból SX-4. Toyotából biztos régebbi darabok vannak, elég jó az értéktartásuk.


8th
(addikt)
Blog

Vegyél egy ilyen amerikai szutykot ebben van négy elektromos ablak ha ez annyira fontos neked. Csak saját magad szopatod az ilyen buta kikötésekkel. És akkor mi van ha a hátul ülőknek tekerni kell kettőt a kurblival? Leesik a gyűrű az ujjukról vagy mi?


.Szaki.
(addikt)
Blog

A BLS annyira amerikai, hogy Amerikában nem is volt kapható, ez egy Vectra / 9-5.

Egyébként a 4 elektromos ablak pont azért jó, mert ha egyedül utazol, akkor is kényelmesen le tudod engedni résnyire mind a négyet és nem kell körbejárni az autót.

üzenetek