[Re:] [Carlytoo:] Automata váltó felújítás - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


norbx
(aktív tag)

Milyen váltó az amit meg lehet akkor venni több százezres ráfordítás nélkül?


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Manuál, illetve az, aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként. Illetve az új autó. Ott túl sok kérdés nincs.

Még egy nagy gond van. Hiába van a váltófelújításról számla, nagyon sok esetben kiderül, hogy az nem egészen úgy van, ahogy gondoljuk. Tehát a számla hivatalos helyről származzon és utána is kell érdeklődni, hogy mit cseréltek benne. Azt ugye dokumentálniuk kell.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

"A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet."

Így születnek a városi legendák. Nem tudom ez hol és kitől hallottad de biztosan nem igaz. Hat kilóból itthon nulláról újjáépítik és felprogramozzák az amúgy teljesen kuka állapotú keresztmotoros olajos hatos dsg-t. Kétmillióért a gyártó is ad neked zsír új váltót a polcról és abban benne van a márkaszervizben történő beépítés díja is.

"aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként."

Az sem jelent semmit. [link] Német import autó volt. Nesze neked német precizitás. :DDD

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Insigniám alatt egy japán aisin af-40 6 gangos tiptronik van, épp gyűjtöm a lelkierőt, mert asszem ott is érik egy automata váltó felújítás. És hát igen, kis hiba esetén megáll 400e-ből, de ha full felújítás kell, akkor 8-900e a történet vége szereléssel, mindennel.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Van váltós ismerősöm, mint írtam. Rengeteg DSG-t csinálnak. Mondták, hogy örüljek, hogy nem az van, mert dupla ennyi lenne. Szóval érdekelne, hol csinálnak 600-ért egy koppra felújítást egy DSG-n!


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Te legalább tudtál gyűjteni lelkierőt. ;] ;] Nekem időm se volt.


addamka
(őstag)

C5 alatt nekem is ilyen van. Milyen tünetei vannak nálad?
Az enyémbe 280ezernél lett először olaj cserélve, kb. 60ezrenként lenne ajánlott. Most 370ezernél vagyok, volt azóta 2 teljes átmosás, még bírja.
Jelek vannak, hogy lassan ráfér a felújítás, néha ránt P-ből kivéve, 5-ből 4-be nem a legszebben vált.


futo001
(senior tag)
Blog

DSG nem is rossz, ha Powershifttel hasonlitod ossze. :DDD
Amugy ez kb minden osszetetteb extraval igy van. Nem fer bele a keretbe egy felujitas, ne vedd meg, ahogy irtad is. Aki megis megteszi ugy, hogy nem a zsebehez merte a lehetseges koltsegeket es elromlik alatta, az ugyis frocsogni fog es epp ebbol indulnak a varosi legendak es a fotelben edzett autoszerelok mivel sokan rosszul merik fel a lehetosegeiket.
En nem valto alapjan valasztottam, egy adott autot akartam, tudtam, hogy a Powershift nyugos de nem erdekelt, bele volt kalkulalva, nem is szidtam soha. DSG-vel sokkal kevesebbet szivtam (szinte semmit).

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

GM tudott valaha is váltott készíteni ? Gondolok itt a manuális M32-es bakijára is. (Fiat-Opel-stb)


bitpork
(veterán)
Blog

De a váltós ismerősöd csak az eredménnyel foglalkozik - a váltó nem rossz de itthon ha olajat kell benne cserélni akkor mindenki átmegy Fazekas Mihályba és kígyónyelven szidja mert költeni kell rá. No meg használni is tudni kellene. De értjük mi, a váltó a szar.


ncc1701
(veterán)

Harmadik autó a családban. Két probléma mentes japán mellé kell valami kalandos, szép kocsi is. :) Úgyhogy ha nem megyek vele, hát nem megyek vele. És még nem vészes, csak néha csinált érdekességeket ritkán, amit nem kéne.


ncc1701
(veterán)

Ebben végig volt olaj cserélve, de van a vasban 350ekm. Nagybátyámtól örököltem, ő műszaki ember volt, minden folyadékot idő elött cserélt, illetve költött a vasra rendesen, csak sok a méter.

Néha tempomattal nagyobb tempónál elkezd csúszni a váltó, fordulatszám fel-le mocorog. Nekem óvatosabb lábam van, nem nyomok akkora gázt, mint a tempomat, nélküle nem csinálja.
Csinált olyat, szintén csak néha, h D-be rakva megrántotta a vasat.
Meg asszem 2x olyat, h N-ből D-be téve nem tette sebességbe. Kulccsal leállít, újraindít után jó lett.
Váltani a fokozatok között nagyon finoman vált.

Ezekben rendszert nem találtam. De alattam évi 3-5ekm-t megy maximum, vagy még annyit sem. Most is a muternál áll a fűtőtt garázsban, jó dolga van, néha bütykölök rajta valamit, de most is valami 6 hete nem is mentem vele.


bitpork
(veterán)
Blog

Pedig 350k sem sok. Nekem a Teddyben a gyaníthatóan kis híján 500k méternél még észrevétlenül tette a dolgát. Igaz én évente lecserélem a váltóban az olajat ha kell ha nem.


ncc1701
(veterán)

Tényleg.

A váltómból 1 literrel több olaj jött le, mint szabadna (3.5 vs 4.5L). Szerelő haverom elve az, h annyit tölt rá, amennyit leenged, nem volt erőm vitatkozni vele. Most májusban majd a gyári módszerrel állítjuk be a szintet.
De milyen problémát tud okozni, ha egy váltóban 1 literrel több olaj van?


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nem vagyok szakember, csak egy tájékozottabb laikus. Szét kellene szedni a váltót és megnézni, hogy mi okozza a hibát. Ha P-ből ránt egyet az nem túl biztató. Az már még kevésbé, hogy nem volt cserélve 280.000-ig az olaj. Milyen olaj jött le belőle? Volt benne fémreszelék?


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Konverter problémád van szvsz.. Ha volt cserélve az olaj, akkor olyan óriási probléma nem lehet. A wandlert fel kell újítani (75-130K) és menni kell vele még sokáig. Arra viszont figyelj, hogyha ezt nem teszed meg időben, akkor a turbina(wandler, konverter,citrom stb.) egyre több fémreszeléket fog az olaj által bejárt térbe juttatni és kopik tőle az egész.

bitpork: Használni is tudni kellene. - Ilyen kijelentéseket ne tegyünk. Az átlag ember úgy is azt fogja reagálni rá, hogy de hisz magától vált, minek foglalkozni vele. Váltósnak kellett volna mennem egyébként. Akkor pénzeket kérnek érte el ,hogy hihetetlen. Az anyag ár, amit én is meg tudok rendelni 250.000 HUF. A többi meg munkadíj. Az utcáról beesett embernek 750.000 a javítás költsége minimum. 2 nap alatt megvan. A többi idő azzal megy el, hogy várjuk az alkatrészeket külföldről.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Köszi a tippet. Nem akarom húzni a dolgot, most viszem műszakira, május legelején megyek vele szerelő haverhoz, van automata váltó szerelő ismerőse, úgyhogy viszem hozzá. Beleül, megy vele, és mond valamit. Mivel nem mozog a vas, nagy rohanás nincs is a történettel. :)


Mr X
(veterán)
Blog

Asszem az enyém is lassan megadja magát. A citrom fixre zárása után (100 km/h felett) gyorsításkor valami erősen dübög és morog hátul. Az előző váltóval is ez volt (gondolom a kardán hátraviszi a hangot), a váltó cseréje után megszűnt. Eddig...


addamka
(őstag)

Nem értek hozzá, sok km-vel vettem (265ezer), ellőtte Dánia-Németország között volt céges autó, kb. csak pályán használták minden előnyével és hátrányával együtt ennek.
Van C5 specialista Budapesten, náluk csináltattam az átmosásos olajcserét, elsőre 17 liter olaj kellett, hogy megtisztuljon :D
Csúszni nem csúszik még, a rántás nem vészes, olajcsere előtt sokkal rosszabb volt. Kb. havi 1-2 alkalommal csinálja, ezt még kibírom, olajcsere előtt amint melegebb idő jött minden elindulásnál produkálta. Ez teljesen elmúlt.
A felújítástól nem félek, mert tisztában voltam a költségekkel, turbo is már frissült rajta, és a 2.2 HDi 200hoz az sem a felújítós téma :)


bitpork
(veterán)
Blog

A több olaj nagyobb nyomást is eredményezhet ami miatt a váltóban a mágnesszelepek , a kopótárcsák minden kap egy maflást. Én az utóbbi időben olyat is hallottam hogy nem szabad a váltót átmosatni géppel mert a nyomás elnyírja a fentieket mivel nem üzemszerű. Inkább javallják a kétszer leereszt majd feltölt módszert.

üzenetek