[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


alcsa
(senior tag)

Nem lehet, hogy el volt dugulva már az a szűrő? :F


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Az egyik szerelő kicserélte próbából és benne hagyta. Csak tudnám, hogy miért. Ráadásul használtat tett bele. HASZNÁLT üzemanyagszűrőt!


alcsa
(senior tag)

Lehet az volt a teszt szűrőjük :)


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Mindegy is. Szerelem magamnak. Abból még nem volt probléma. Amúgy is a sajátom, ha valamit elcseszek nem tudok mást hibáztatni.


HussarF
(addikt)
Blog

Mennyi volt a feleslegesen vásárolt AC pumpa ára?


alcsa
(senior tag)

Dehogynem, a mérnök felmenőit kell olyankor hibáztatni, aki kitalálta ;]


Tikakukac
(titán)

Tízszer hozta vissza az árát a diagnosztika a kocsihoz. Kulcsmásolás, általános parajelenségek olvasása és keresése stb. OBD olvasót minimum rakatnék minden autóba. Filléres tétel.


Somatom
(veterán)
Blog

Hááát... A topikunk szerelőjéhez hordom az autómat. Minden második olajcserénél (tehát 20 ezrenként) cseréli az üzemanyagszűrőt.


#90088192
(senior tag)
Blog

Akinek van egy kis érzéke, annak érdemes Mindent magának csinálni. :R

Barátom 1996-os Merci Hátsó ablakfùtés nem megy, nem szakadt, bizti jó és a relé is kattan.
5 másodpercbe telt, hogy szetszedjem azt a dobozt amiben a relé volt, és mi csoda, a forrasztás elengedett.

Másik érdekes Z2056 ha jól emlékszem az asztalt folyamatosan rázta, emelgette. Kontur követő volt, de minden érzékelő rendben volt. Nem maradt más mint a szabályzó elektronika, hiszen az Minden manuális kapcsolóval párhuzamos volt. Lehuztam és megszűnt a baj. A legolcsóbb javítás. :DDD


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nem volt egy nagy összeg. 20 ropi. Feleslegesnek sem érzem, mert el szokott fáradni és még a gyári volt benne. Így azzal sem lesz gondom egy jó ideig.

Somatom: Én is úgy szoktam.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

20 ezer alatt eltömődött? Próbáld úgy, hogy sütés után a Vénuszt átszűröd egy harisnyán, mielőtt beleöntöd a tankba! ;]


futo001
(senior tag)
Blog

A helyzet az, hogy teljesen jogosan tippelt a pumpára, feltételezve, hogy a szűrő rendszeresen van cserélve.
Egyszerűen annak volt nagyobb esélye a hiba és gondolom a hibakód alapján. Ez nem vet árnyékot a szaki szakértelmére. Szép is lenne, ha mindannyian hibamentesen tudnánk tevékenykedni a szakmánkon belül, de ez még nem is volt különösebben nagy hiba szerintem.


Tikakukac
(titán)

Ha a szaki úgy indul neki, hogy "feltételez dolgokat másokról" akkor az nem szaki, hanem kókler.

Minden javításnak úgy indulunk neki, hogy azzal kezdjük: minden amit előttünk csináltak rossz, mindent kezdünk előről. Másik gond a hibakód alapján szerelés.

Ha én csak kódok meg feltételezések alapján javítanék akkor olykor 5 perces műveletek kerülnének napjaimba az ügyfélnek meg 6 számjegyes pénzeibe.


D1Rect
(félisten)
Blog

Mindenhol le van írva végtelenszer, hogy amikor az ember használt autót vásárol cserélje le a szűrőket.
De mintha az üzemanyag szűrő nem is létezne.
20 éves autók futkosnak eredeti darabbal.
Ezt így, hogy?


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Az előbb írtam le, hogy az üzemanyagszűrőt 20.000 km-ként cserélem, tehát minden második olajcsere alkalmával. A hibát az okozta, amit fentebb kommentben leírtam. Nem írom le még egyszer.

Somatom: Basszus, lehet, hogy ez volt a baj. Nem Vénuszt szoktam, hanem tescos olajat.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Ugyanitt keresek profi opel insignia szerelőt, aki ért az a20dth motorhoz. A Ricsivel ne fárasszatok pls. Akihez vittem, már 2 hónapja ott van, eddig kifizettem neki ~700-at. Most már a telefont sem veszi fel, sms-re sem reagál.
Több baja volt a vasnak:
-10-ből 1x kérte, h csekkoljam a battery systemet, mert kicsi a töltés. Gyújtás le-vissza, és ok a dolog. Felújított generátor mellett. Vetetett egy új akkut, kicserélte a generátort bontottra, hiba maradt, ~100eft ugrott.
-A kocsi nem húzott, szervízbe akart menni. Kicserélte a tankban levő pumpát, egy magas nyomású szelepet, egr rendszert átnézte, cserélt, amit kellett, meg végül fel lett újítva a 4 injektor. Erre megint ráment vagy 500e.

Két hete mondta büszkén, h kész a paripa, lehet vinni. Vittem, kb 50km után éktelen csörömpölés, nincs alapjárat, füstöl, visszavittem. Ekkor még bekért 100-at, mert valahogy homok került az injektor csúcsokba, azokat újra fel kell újítani, 3db-ot, munkadíjat nem kér, de a felújítást anyagáron fizessem már ki. Gondolom ez garis lett volna, de nem akartam vele kib@szni, pedig gondolom alaposabban át kellett volna mosni a rendszert.
Na, szép sztori. A végén csak kigyújtom a járgányt.


bambano
(titán)
Blog

kénytelen vagyok egyetérteni a poszttal...

legutóbb kértem az éves szervizben, hogy cseréljenek üzemanyagszűrőt az autómon. az volt a válasz, hogy nincs benne külön szűrő, a tankkal egybeépített benzinpumpában van egy fix szűrő.
a mérnök megérdemel egy hét csuklást.

szerk: mit mondott House? hogy a beteg mindig hazudik :) :) :)

[ Szerkesztve ]


Syl
(nagyúr)
Blog

Vettél volna inkább egy normális autót, amit nem kell szerelőhöz hordani ;] :DDD


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Vegyek neked is? ;] ;]

ncc1701:

Rádírok.


#89309696
(őstag)

Üzemanyag szűrő, fékfolyadék, váltóolaj, hűtőfolyadék az rengeteg autóban nincs lecserélve gyári töltetről vagy az utolsó garis szerviznél volt csak pár évesen.
Én is ezeket mind kicseréltem, meg olaj+szűrő, meg lég- és pollenszűrő, a Rönómba az egész lózung került kb. 40 ezerbe anyagban márkás darabokkal, magamnak javítottam. Igaz, mivel lusta dög vagyok nem azonnal a vásárlás után, de pont leszartam. Ja meg még 4 új gyertyát is kapott. :D

üzenetek