[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#90088192
(senior tag)
Blog

Igaz :R

Tapasztalatom pont az ellenkezőjét mutatja: Citroen Berlingo 1.6 CTDI 10E olajcsere, 5l/100 rakottan, 100E km alatt 1db kuplung Bowden. 1.6 Turbo benzines pl az új mini, mennyi baj is van vele, a TSI miatt?

Cherry Picking mindenhol működik, itt is. ;)


kenwood
(veterán)
Blog

Ezert szeretik az emberek specialistahoz hordani a kocsit.

Meg ott is gyakran megy a talalgatas,mert sok olyan tunet van,amit nem csak egy alkatresz hibaja okozhat.

Ha olyan helyre viszed,ahol mindenhez is ertenek, akkor sejtheted,hogy a tobb ezer modell szazezres nagysagrendu hibalehetosegeibol mennyivel talalkozott mar eloben is az adott szerelo.

Orvosoknal is ez van. Rengeteg olyan tunet van,ami utan 4-5 kulonbozo osztalyra is beutalnak kivizsgalasra.


ncc1701
(veterán)

Shellnél tankolok a legdrágább gázolajból. Bőven 500ft felett van literje... És ott az üzemanyagszűrő, amit szerelő havernál cseréltünk még novemberben, filtron, azóta nem mentem azzal a kocsival 2-300km-nél többet. Szerettem volna, csak szar volt, azzal mentünk volna sógorékhoz, meg szlovéniába nyaralni. Ugye harmadik kocsi, télen nem használom vacak időben, csak egészségügyi sétára viszem havonta, amúgy áll muternál a fűtött garázsban.

[ Szerkesztve ]


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Amiket én cseréltem/javítottam a kocsimban:

Kerékcsapágyak, első futómű(kompletten), esőérzékelő és automata fényszoró szenzor javítás, olajcsere difiben, váltóban, motorban, egyéb folyadékok cseréje, cooler, üzemanyagcsövek, vízcsövek stb. Rengeteg van csak néhányat felsoroltam. Akkor vittem szerelőhöz, amikor valami komolyabb beavatkozás kellett, de volt már rá példa, hogy ott sem sikerült, ahogy a fenti példa mutatja és meg kellett magamnak oldani.


Mr X
(veterán)
Blog

Jópár éve én is magamnak csinálok mindent az autón. Amellett, hogy súlyos pénzeket spóroltam a munkadíjon, hobbinak sem utolsó. És így tudom, hogy amit megcsinálok (ha lassabban is, mint egy profi´, az meg van csinálva. Mondjuk nekem nagy előny, hogy egy kompletten felszerelt műhely van.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez csak hozzáértő szerelő és matek kérdése. Ha van hozzáértő szerelő és én egységnyi idő alatt többet keresek, mint az ő munkadija, akkor sztem jobb, ha mindketten azt csináljuk, amihez értünk.

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

A szabadidőmben csinálom, amikor nem keresek pénzt. És nem azt mondtam, hogy tízszer annyi idő nekem valamit megcsinálni, csak hogy valamivel lassabb. És ahogy a fenti több példa is mutatja, egyáltalán nem biztos, hogy az autószerelő érteni fog hozzá, nem csak tippelgetni.


Somatom
(veterán)
Blog

Én inkább egy nappal többet dolgozok, minthogy másféllel többet szereljek a szabadidőmben.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Ha van hozzáértő szerelő...."

Itt bukik meg a matematika. Sajnos a szerelők többsége csak a betanított munkás szintjén tolja az ipart. A probléma megoldó képesség még a probléma felismerése előtt kerül rövidzárlatba. Ráadásul jobb biztosra menni. Ha üzemanyag ellátási probléma van, akkor automatikusan a pumpa lesz a hibás. Mellékesen kicserélik az üzemanyag szűrőt is. Ja, hogy csak a szűrő volt a baj, most már nincs jelentősége.


Mr X
(veterán)
Blog

A hobbi rész felett gondolom elegánsan elsiklottál.Plusz még mindig nem kalkuláltad bele a megtakarított munkadíjat és esetleges alkatrész árkedvezményt a képletbe, ha már ennyire matekozni akarunk.


Somatom
(veterán)
Blog

Kinek mi. Szabadidős hobbiként én inkább beleülök, minthogy aláfeküdjek.


Mr X
(veterán)
Blog

Én szeretem csinálni, kikapcsol a bütykölés.


bambano
(titán)
Blog

feltéve, hogy az autód házi módszerekkel szervizelhető.


Mr X
(veterán)
Blog

Mint írtam, itt van a garázsban egy komplett autószerelő műhely (csápost leszámítva, de az is van a nagy műhelyben egy kerülettel arrébb). Ha nem valami olyan feladat, amit csak és kizárólag márkaszerviz tud megoldani, vagy szakműhely kell hozzá, az itt is megy.


bambano
(titán)
Blog

három autóm van, abból kettőt egy itteni Bosch szakszervizbe hordok, általában szoktak vele boldogulni. mondjuk igyekszem nem elhanyagolni a szekereket, úgyhogy nem véres a nyakuk.
a legújabb autómra azt mondták, mikor náluk vettem téli gumit rá, hogy azzal oda ne merjek állítani, mert se fogalmuk nincs az egészről, se felszerelésük. azt azóta is márkaszervizbe hordom, és még abból sem mindegy, hogy melyikbe.

szóval amelyik autóra a gyártó beszállítójának szervizhálózatában azt mondják, hogy sakk-matt, azt sufniban biztosan nem fogja senki megszerelni.


Mr X
(veterán)
Blog

Épp most írtad le, hogy a szakszerviz sem tudna vele mit kezdeni. Ergo annyit érnek ebben az esetben, mint a sufnik. Hozzáteszem, a mechanikai szerelés ezeknél sem bonyolultabb. A lengőkar az lengőkar, váltó az váltó. Max a szoftveres rész igényel gyári információforrást.

Én nem olyan árkategóriájú autókat tartok, ahol ez gondot okozhatna. 10-15-20 éves tucatautókkal nincs olyan gond, hogy nem lehet "sufniban" javítani. Tutorial is van hozzájuk bőven.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

Így van, a lengőkar az lengőkar. Ha kiveszed a lengőkart és beraksz helyette egy másikat, akkor abból a célból, hogy a parkpilot ne zúzza le a fél parkolót, amikor parkol helyetted, olyan futómű beállító padra kell feltenni az autót, ami neked biztosan nincs. meg ennek a szakszerviznek se.
a téli-nyári kerékcsere se triviális, mert nyomásszenzor van benne.
az akkumulátort nem tudod kicserélni, mert a stop-start rendszer miatt komplett akkumulátor menedzsment van benne, amit nem tudsz felprogramozni. A váltóban nem tudsz olajat cserélni. A can buszos cuccokat nem tudod berakni. Motorolajat nem tudsz cserélni, mert programozni kell hozzá a fedcompot. Izzót nem lehet benne cserélni, elsősorban azért, mert nincs benne. A ledmátrix lámpát nem tudod kicserélni, egyrészt nem tudsz alkatrészt szerezni hozzá, másrészt olyan az elektronikája. Ha megcsapod a kasztnit, nem fogod tudni megjavítani házon belül, mert tele van érzékelővel, amit szakszerűen át kellene szerelni. A kilincset nem tudod megjavítani, mert szügyig van elektronikával.

nagyjából egy óvatos mosás és az ablakmosó feltöltése az, amit otthon biztonságosan el lehet végezni rajta.


Somatom
(veterán)
Blog

Hogy gebedjen meg! Vettem négy felnit, de csak kettőben van szenzor. Kell vennem még kettőt, aztán találnom valakit, aki felprogramozza az autó buksijába és csak azután rakathatom fel rájuk a téligumikat. :W

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

én ezért vettem gyári szenzorokat, hogy hátha azzal nem lesz gond a gumisnál. ez a része be is jött, felrakták, működik. viszont az ára.... aaaaaaargh. egy csomó embert ismerek, aki kevesebbért gumizza át a komplett autóját, mint amennyiért a gyári szenzort nekem ideadta a márkakereskedés.


Somatom
(veterán)
Blog

Akkó majd télen lesz hibakód. Lesz@rom. Biztos nem fizetek ki 100 rugót négy gyári szenzorért.

[ Szerkesztve ]

üzenetek