[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

mert dízel :P


Somatom
(veterán)
Blog

Az öreg??? Az igazi utolsó eredetijét 1973 és 76 között gyártották. :)


#90088192
(senior tag)
Blog

Na most mindjárt mondok valamit, mint például az elnyújtott égés és a nagyobb suritesi vegnyomas(benzineshez képest de ugye ott nem a feltöltött motorról beszélünk, ha az is feltöltött akkor változik gyorsan a helyzet), ami miatt nagyobb erőt és hosszabb ideig fejti ki aminek a következménye:? :DDD

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Nem vagyok ennyire benne, mert engem nem a történelmi része érdekel, hanem a technika. :B
Bár az ezer éves és a a sólyom szavak össze illesztése Szerintem teljesen más útra visz. ;]

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

ha eltekintünk attól, hogy a dízel motor nagyjából mindenben rosszabb, mint a vele hasonló műszaki színvonalon álló benzines, akkor is kijön a végén az, hogy rendes hangja a sok köbcentis benzines v8-nak van. :)
a többi az csak porolás.


#90088192
(senior tag)
Blog

Értem, elnézést csak ilyen szart kaptam.
:DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Technikai szempontból messze megelőzte a korát. Már akkor külön keverték hozzá a motorhangot, ami még manapság is ritka. Plusz az elektromos kompresszor. Persze, bele lehetne kötni, hogy nem töltött semmit, de az ilyen kötekedőkkel nem szabad foglalkozni. :)

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Azért egy sok hengeres tankot hallgass meg egyszer. Brutális.


#90088192
(senior tag)
Blog

Mit akarsz azzal a pici szúnyog csipéssel?

Cat CG260 hangja az már érdekes, 4MW kimeneti teljesítmény 50fokos környezeti hőmérséklet mellett. :DDD
Igaz legalább 50 méterről szabad hallgatózni, ha nyitva az ajtó. ;]


#89309696
(őstag)

Ja, hogy ja, szóval újnak küldi el bejelentkezés után és nem válasznak. Gratulálok. Mikor lesz már az új kinézet a Logoutra is felhúzva, hogy megszűnjön ez a bugtenger? :U

[ Szerkesztve ]


#89309696
(őstag)

Nem lennék ebben annyira biztos. Szubjektív dolgok esetén meg aztán főleg nem.


#90088192
(senior tag)
Blog

Csak szivat engem, tudja jól, hogy pl a termikus hatásfokban még mindig verhetetlen a benzin üzeműhez képest. :DDD
Csak az a fránya nyomaték..... ;]


bambano
(titán)
Blog

már nagyon régen nem gyártanak szívó dízelt, a turbó pedig megöli a hangot. turbóbenzinest csak egy rövid ideje gyártanak, a hangja annak is nyeszlett.
hangja két cuccnak van, ami jó: a nagy amcsi benzineseknek és a felszálló b-52-es hajtóművének :)

azt a vitát, hogy egyéb jellemzőkben szubjektíven kinek mi tetszik jobban, nem akarom megnyitni.


bambano
(titán)
Blog

mint mondtam, azonos műszaki színvonalú motorokat hasonlítsunk.
az kétségtelen tény, hogy az 1.9 pdtdi meg az 1.9 cdti sokkal jobb motor, mint az 1.2 htp skoda félmotor. az egyik nagynyomású befecsken-
dezéses, turbós, mindenféle módon vezérelt motor, a másik meg egy 100 éves technológia.
viszont ha összehasonlítom a legutolsó, relatíve normális, opel benzinmotort a vele egykorú dízelekkel, akkor a dízel sehol sincs.

és mint emlegettem, ettől egy teljesen különböző történet, hogy valaki vezetési stílusához, közlekedési szokásához milyen hajtás passzol legjobban. az enyémhez például a dízel passzol legjobban, ezért van kizárólag benzines autóm :)


#90088192
(senior tag)
Blog

1.6 szívó dízel Audi 80 (B2) és 1.6 szívó benzines Audi 80(2).

1.6 szívó dízel 4liter/100km 1.6 szívó benzin 8l/100km.
Közelítő értékek, 10% hibával amit az emlékezet okoz. :R
Mi volt a kérdés? :DDD
Jobb e a dízel hatásfoka? Ezek szerint nem. ;]

Bocsánat a sok javításáért, nem fog már úgy az agyam.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Tegnap sikerült beszélni a szerelőmmel. Azt mondja, azóta már 3x bontotta ki az injektorokat, mert belemegy homok, akárhogy is tisztítja. Van valami ismerőse, akitől hoz egy bontott komplett üzemanyagcső-rendszert...

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

nem lehet, hogy máshol kellene tankolnod?


bambano
(titán)
Blog

régen a turbódízel nyomatéka nagyobb volt, mint a benzineseké, akár duplája is. ez ma már nincs így, elég gyakran egyforma a nyomaték. régen a turbódízel felét, néha harmadát fogyasztotta, mint egy azonos teljesítményű szívó benzines. ma már ez sincs így, a modern, változó geometriás turbós benzinesek nem sokkal fogyasztanak többet, mint a dízel. egy rendes benzines mindig jobban gyorsult, mint egy dízel, és mindig szebb hangja volt. persze itt ismét nem az 1.2 htp-t hasonlítanám az 1.9 cdti-hez.
mivel a benzin egyneműbb folyadék, mint a gázolaj, ezért még mindig szebb az égése, kevesebb káros anyagot bocsát ki. adblue-t például nem kell tankolni. tudomásom szerint katalizátor regenerálás sem szokásos.
mivel a nyomás még mindig kisebb a benzinesben, mint a dízelben, olcsóbb a motor, olcsóbb szervizelni. ráadásul "egyesek" szerint baromira jó ötlet drágábban adni a gázolajat a kúton, mint a benzint.

a turbódízel hatásfoka egyértelműen jobb, mint a szívó benzinesé, és nem egyértelműen vagy csak minimálisan jobb, mint egy rendes turbós benzinesé. cserébe van egy rakás hátránya.


#90088192
(senior tag)
Blog

Én erre reagáltam:" dízel motor nagyjából mindenben rosszabb, mint a vele hasonló műszaki színvonalon álló benzines"

Hoztam egy példát ahol a dizel simán veri a benzinest. :R

A többi meg mindegy ilyen szempontból, mert igaz, csak irreleváns az eredetileg felvetett megállapításhoz.

Különben meg az LPG üzemű veri a benzinest is, keresztbe hosszában, vagy éppen a CNG. :C


bambano
(titán)
Blog

a nagyjából kitételt nem cáfolja egy ellenpélda.

üzenetek