[Re:] [Carlytoo:] Vegyünk hitelre drága cuccokat 160 ezres fizetésből? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Tikakukac
(titán)

Nahát! Sikerült megint elvinni egy beszélgetést olyan végpontra küldeni aminek semmi köze az eredeti kijelentéshez? Ezt én sem gondoltam volna.

Akkor ess neki megint, kicsit kisebb arccal. Kotla :DDD

Mert abból indult ki az egész szál, hogy a 15 évvel ezelőtt vett G Astrához képest milyennagyonsokkal kerül ma többe egy K Astra szervizelése.

Egyfelől sajnos de, csak az EURO6 miatt egy rakat olyan cuccod van az autóban, amiért horror pénzeket fizetsz majd. Másfelől de, a nettó alkatrészárak is többe vannak jelenértéken is. Ezért mondtam, bátran írj táblázatot. Mikor előtét ellenállást kellett cserélni a belső ventiben megnéztem ha H-t veszünk nem G CII-t, akkor mennyit ugranak a dolgok. 6k vs 46k. Ezekről ugatok, te meg ezeket nem érted meg.
Ha nincs pénzed új autóra és a fenntartására még mindig előrébb vagy a régivel ha azt top formában tartod. Te ezt nem akartad megérteni és jött a kotla meg ugyanannyibakerül és a mitbizonyítez. De utálom mikor szájba kell rágni mindent.

[ Szerkesztve ]


Coyot
(őstag)

Ha jól rémlik a kata 12m limitje felett kb duplán volt bevétele, szóval ez így nem éppen igaz.


Depression
(veterán)
Blog

Semmi hülyeséget sem engedhetek meg magamnak, és eszem ágában sincs hitelt felvenni. Még pár év, és talán lesz egy fürdőszoba felújjítás.


stickermajom
(addikt)
Blog

"Ha nincs pénzed új autóra és a fenntartására még mindig előrébb vagy a régivel ha azt top formában tartod. Te ezt nem akartad megérteni és jött a kotla meg ugyanannyibakerül és a mitbizonyítez. "

Pedig de, megértem. Látszik is hányan tartják top formában a régi autójukat itthon. ;]

Annak minden esetre örülök, hogy a te kristálygömböd működik egy autó várható szervizelési költségei tekintetében.

Viszont ez az előtét ellenállás felkeltette az érdeklődésem. Előfordulhat, hogy egy nem klímás G-t hasonlítasz a H-hoz, amiben alapból ott van a klíma? Csak mert a klímás G-hez ugyanazt a cikkszámot hozza nekem a katalógus, mint ami a H-ban van..


Tikakukac
(titán)

Pedig de, megértem. Látszik is hányan tartják top formában a régi autójukat itthon. ;]

Nem, nem érted. Leírod, hogy a régi autók így is egy vödör romok, de azért új autót vegyen a nép. Mert arra aztán főleg lesz pénz rendben tartani, ha ez sem megy. Fuck logic.

Annak minden esetre örülök, hogy a te kristálygömböd működik egy autó várható szervizelési költségei tekintetében.

Ugye? Tök jó kis gömböm van. Például kettős-tömegű lendkerék. Részecskeszűrő. Magasnyomású elemek és szivattyú. Tonna szenzor, egybeöntött leömlők hengerfejjel és így tovább, a lista karakterlimitig megy. Ezek azok amik garantáltan többe fognak kerülni a mostani autón, mint azon amiben ezek vagy nincsenek vagy egyszerűbbek jóval.

Viszont ez az előtét ellenállás felkeltette az érdeklődésem. Előfordulhat, hogy egy nem klímás G-t hasonlítasz a H-hoz, amiben alapból ott van a klíma? Csak mert a klímás G-hez ugyanazt a cikkszámot hozza nekem a katalógus, mint ami a H-ban van..

Előfordulhat, hogy valami valamit hoz valakinek valahol, de még mindig klímás az autó és ahhoz vettem az ellenállást. Amúgy a ritkább, de digitklímás G-hez is egy vagyon ugyanez az elem, ami pedig úgy emlékszem árban ott futott, mint a H-s demás cikkszámon :B


aujjobba
(addikt)
Blog

'Látszik is hányan tartják top formában a régi autójukat itthon.'

Ebben azt hiszem udito kivetel vagyok, en a tizeneves automba is megveszem a meregdraga 0w20 olajat amit a gyarto ajanl, es normalis uj gumi van rajta, nem KlingKong.
A kulseje mas kerdes, azt osszecsikarta a kutya, en is meghuztam itt-ott, nem erdekel kulonosebben.
:)


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Egészen biztos vagyok benne, hogy a nullrevízión már csak kicseszésből is belefinganak a szervizesek, hogy ezt a kis örömöt is elvegyék tőlünk.

Csak hát ez soha nem derül ki. Az öröm meg megmaradt. :D


stickermajom
(addikt)
Blog

Kérlek mutass rá hol írtam, hogy vegyen új autót a nép. De tényleg!

"Ezek azok amik garantáltan többe fognak kerülni a mostani autón, mint azon amiben ezek vagy nincsenek vagy egyszerűbbek jóval."
Ez valóban kikezdhetetlen logika! Ami nincs az nem is tud tönkremenni, nem is értem miért váltottunk lovaskocsiról.

Minden esetre engem azért érdekelne egy statisztika az említett alkatrészek meghibásodási arányáról x, illetve x+100000km-nél. Mert itthon valóban nagy mumusnak van kikiáltva minden amire az olajcserén kívül esetleg költeni kell, mindenkinek van egy ismerőse, aki hallotta, hogy az ismerős mennyit fizetett érte, de mégsem látom a sorokat a szervizek előtt, pedig például az 1,4TSI-k lassan 10 éve itt vannak velünk.

Nekem van konkrét tapasztalatom is egy (óra szerint) 210 ezret futott turbódízel kettőstömegű cseréjével: 180 ezer forint volt cakkumpakk a LUK lendkerék kuplunggal, kinyomóval, gyári csavarszettel, munkával. Ez körülbelül az autó akkori értékének 10%-a volt. Ha egy ilyen összeg 10+ év és 200k+ megtett kilométer után problémát okoz, akkor valóban nem ezt kell megvenni, marad a még régebbi. Kérdés ezek az emberek mit fognak hajtani 15 év múlva.

"Előfordulhat, hogy valami valamit hoz valakinek valahol, de még mindig klímás az autó és ahhoz vettem az ellenállást."
Mondjuk ezt a részét így cikkszámok nélkül annyiban is hagyhatjuk.

(#106) aujjobba Ennyi. Ha csak az autósok fele így tenne..

[ Szerkesztve ]


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Én a következőket cseréltem a Passatomban kezdés gyanánt:

- Teljes kuplungszerkezet ( tárcsa, kinyomó, kettőstömegű)
- Porlasztók le. Korrekció mérés.
- Vezérlés + hosszbordás+ feszítők+ vízpumpa
- Motorolaj + szűrők (üzemanyagszűrő is)
- Váltóolaj
- Első futómű (komplett)
- Klímakompresszor + klímaventi

Kérdezték többen, hogy minek. A kompresszornak már volt hangja. A többitől jobban alszom. Ennyi.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Kérlek mutass rá hol írtam, hogy vegyen új autót a nép. De tényleg!

6 hó az minek meg miért. Régi szart ne vegyünk mert sokba van. Kotlák. Használt romok.

Ez valóban kikezdhetetlen logika! Ami nincs az nem is tud tönkremenni, nem is értem miért váltottunk lovaskocsiról.

Ugye? Az idióta lovaskocsi példa megint, csak bár lenne ahhoz is sütnivaló, hogy megérted amiről szó van és jó helyen alkalmaznád. Mesélj, hogyan látod? A teliműanyag, magát megsemmisítő szívósorok mennyire előrelépések? Mind környezetvédelmi, mind fenntartási, vagy úgy bármilyen szinten. Hajrá.

Minden esetre engem azért érdekelne egy statisztika az említett alkatrészek meghibásodási arányáról x, illetve x+100000km-nél.

Pár százas, de szerintem ezer feletti az otthoni céges flotta. Egy olyan statisztikát tudok, hogy vissza kellett adni a fele autóflottát, mert akkora szar volt az új Ranger, hogy kábelkötegek repkedtek a 0km-es autókhoz szervizben és volt, ami ezután 2km-t bírt megtenni. És még innen messze vezet az út, tengelytörésekig is.

Mert itthon valóban nagy mumusnak van kikiáltva minden amire az olajcserén kívül esetleg költeni kell, mindenkinek van egy ismerőse, aki hallotta, hogy az ismerős mennyit fizetett érte, de mégsem látom a sorokat a szervizek előtt, pedig például az 1,4TSI-k lassan 10 éve itt vannak velünk.

:DD :DD :DD A jó 1.4 TSI? :)) Az az 1.4 TSI amiből lett vagy 30 átdolgozás az elmúlt 14 évben, 3 tonna új cikkszámos alkatrésszel, mert az átugró láncos vezérlésektől kezdve a dugattyú szétrepüléseken át a kokszosodáson át a turbó meg ég tudja milyen bajokig mind sz@r volt? Áhá. Azért nem látod a szervizek előtt őket, mert bent állnak a csáposon vagy mert a belső udvarban állnak halomra, nem pedig kint az üvegvitrinben. Ember. Erre meg az 1.6 motorra konkrétan több tucat vállalkozás meg cég épült fel, annyit kell őket javítani.

Nekem van konkrét tapasztalatom is egy (óra szerint) 210 ezret futott turbódízel kettőstömegű cseréjével: 180 ezer forint volt cakkumpakk a LUK lendkerék kuplunggal, kinyomóval, gyári csavarszettel, munkával. Ez körülbelül az autó akkori értékének 10%-a volt. Ha egy ilyen összeg 10+ év és 200k+ megtett kilométer után problémát okoz, akkor valóban nem ezt kell megvenni, marad a még régebbi.

Az fasza. A szívó benya meg 67k volt cakk-pakk. Akkor itt is csak 3-szoros a szorzó.

Mondjuk ezt a részét így cikkszámok nélkül annyiban is hagyhatjuk.

Szerintem is. Megvolt, megnéztem, tudom. Pont. Ha cáfolni akarsz, tessék. Nem dolgozok helyetted, hogy bizonyítsam, hülye vagyok :N 1 fajta előtét ellenállás van sima klímás G-hez, nem több.

[ Szerkesztve ]


stickermajom
(addikt)
Blog

"6 hó az minek meg miért. Régi szart ne vegyünk mert sokba van. Kotlák. Használt romok."

Na ezt még gyorsan tételesen.
1. A 6 hónapra azóta sem érkezett senkitől válasz, hogy miért az a vízválasztó, azon kívül, hogy a kiszámolós Miklós azt mondta. De ez nem jelenti azt, hogy újat kéne venni.
2. Sehol nem írtam, hogy ne vegyél régi szart, mert sokban van.
3. Ha valaki a kotlák alapján azt hozza ki, hogy újat kell venni, akkor arra annyit tudok mondani, hogy fapapucs. Remélem ebből pedig az jön ki, hogy le kell igáznunk Amerikát.
4. Használt romot sem írtam sehol, ne vetítsd ki rám a saját problémádat.

A többi állításodban is ennyi kb. az igazság.

Igen, a jó 1,4 TSI. Hány modellbe is került, mennyit adtak el belőle? Hány lett problémás? Úgy beszélsz, mintha mindegyik ott állt volna a szerviz udvarán, miközben messze nem így volt, revíziók után pedig főleg nem. Egy beszállító elcseszett kábelkötegéből sem lehet messzemenő következtetéseket levonni, mégis megteszed.

Nincs ezzel gond, értem én, hogy szüleid G Astrája a világ legjobb autója. Sok boldogságot hozzá, én maradok a K-nál. :R (és a J-nél, de annak mennie kell év vége felé, valami zöld rendszámos kell a helyére)

(#109) Carlytoo Akkor egy jó 10 évre letudtad a dolgot, csak kopóra lesz gondod. :C Ez így összesen az autó értékének hány százalékát tette ki?

[ Szerkesztve ]


Jhonny06
(veterán)
Blog

Az a 6 hónap egy viszonyítási alap és átlagos/átlag közeli kereset esetén egyébként nagyjából meg is állja a helyét. Nyilván nem a szentírás, nem kell ennyit rugózni rajta, más se tette ezt rajtad kívül. És mégegyszer, ez nem a Kiszámolótól ered.


Tikakukac
(titán)

A többi állításodban is ennyi kb. az igazság.

Mert olyan atom tételesen ömlenek azóta is a tételes cáfolatok, árak. Akkor maradunk abban, hogy ez egy semmi eddig :K

Igen, a jó 1,4 TSI. Hány modellbe is került, mennyit adtak el belőle? Hány lett problémás? Úgy beszélsz, mintha mindegyik ott állt volna a szerviz udvarán, miközben messze nem így volt, revíziók után pedig főleg nem.

Hát basszus, még a végén kiderül, hogy csak ismered ezeket a számokat! Ne tartsd magadban akkor! Én azt tudom, amit leírtam. Nem azt, hogy mindegyik, azt, hogy egy fostömlő az egész és iparágak létesültek a javításukra. Hogyan is mondjam... mikor átdolgozok valamit többször és adott alkatrészre igen sebtében jönnek a módosítások, nos, nyilván ehhez is kell IQ kikövetkeztetni, hogy miért történik, de inkább hagyom akkor. Gazdasági oldalról szintén ne menjünk bele, mert talán be kéne vallanod, hogy igazam van, az meg hujuj.

Egy beszállító elcseszett kábelkötegéből sem lehet messzemenő következtetéseket levonni, mégis megteszed.

Abból, hogy szelektíven csemegézel írásokból és úgy válaszolsz szintén nem olyan, hogy messzemenő dolgokat kéne levonnom belőle, max azt, hogy tudod te miről van szó, csak inkább megy a tikiteke.

Nincs ezzel gond, értem én, hogy szüleid G Astrája a világ legjobb autója.

Érted te a nagy lófszt ;] Azért írtad le ezt is és nem reagáltál érdemben egyik pontra sem, mert marhára nem érted, ezért inkább benyögsz egy ilyet. Neked meg értem, a K Astra a világ legjobb autója. Szerintem elég dedó, de továbbra is várom a listádat, hogy összevessük az enyémmel.

Sok boldogságot hozzá, én maradok a K-nál. :R (és a J-nél, de annak mennie kell év vége felé, valami zöld rendszámos kell a helyére)

Azt teszel, amit akarsz ha rám hallgatsz.


stickermajom
(addikt)
Blog

"Akkor maradunk abban, hogy ez egy semmi eddig :K"
Szerintem is. Azóta se jött a 100 ezres Excel, vagy a sokszoros árú előtét ellenállásról bármi, csak a nagy szavak. És azt továbbra sem sikerült elmondani, hogy mégis mit vársz egy 15 éves és egy 2 éves autó költségeinek összehasonlításától. De ha ennyire izgulsz: valahol 130 körül van összesen amúgy 2 éves szerviz plusz egy köztes olajcsere és ennyi. Ha hozzáveszem az értékvesztését, akkor meg hajjaj.. Na most akkor ebből mit tudtunk meg? Leginkább semmit.

"Gazdasági oldalról szintén ne menjünk bele, mert talán be kéne vallanod, hogy igazam van, az meg hujuj."
De miben van igazad? Azt tudjuk már? Abban, hogy egy új fejlesztéssel problémák voltak és ez módosítást igényelt? Igen, valóban igazad van. Mondtam én, hogy nincs? A revíziók után viszont köszöni szépen jól van, a VAG csoport egyik legnagyobb számban értékesített motorja lett. Az előző munkahelyemen is sok (~500 körül) futott belőlük, a 150000km-es csere után boldogan vették meg az addigi tulajdonosok saját használatra. Pedig ott van bennük a turbo-kettőstömegű-közvetlen befecskendezés sátáni triója.

[ Szerkesztve ]


stickermajom
(addikt)
Blog

Ez persze Tikakukacnak ment, csak béna voltam. :D


Tikakukac
(titán)

Szerintem is. Azóta se jött a 100 ezres Excel, vagy a sokszoros árú előtét ellenállásról bármi, csak a nagy szavak.

Na várjál. Akkor most az van, hogy én megnéztem valamit és tudom mennyi az annyi, te meg nem, de én bizonygassam neked, amit nem tudsz, de állítani akarsz? :DDD Mi a tököm, fordított nap van? :N

És azt továbbra sem sikerült elmondani, hogy mégis mit vársz egy 15 éves és egy 2 éves autó költségeinek összehasonlításától.

Ötször leírtam, csak mindig megy a szalmabábozás és nyomod újra meg újra: azt várom, hogy ha valakit zavar a 10-15-20 éves autóállomány és azt mondja üljön bele a paraszt az újabba, akkor okés, legyen, üljön át, verje magát a hitelbe megint, mert majd ez így mindenkinek jó lesz. Csak akkor legyen kedves mindenki arról is beszélni, hogy a 15 éves autó komplexitása és nem egyszer építésbeli megoldásai olyan árú üzemeltetést tudnak nyújtani, amikhez a mai kényszerből szétkomplexelt társaik nem, ha arcon pörögsz sem. Ebből fakadóan mertem kijelenteni, hogy szerintem még mindig jobb a 10-15 éves taliga, amin rendes gumi van és rendesen szervizelt, mintsem az 5 éves, amire klingiklongi gumi van rádobva, atomra kopott fékekkel, rég nem működő ESP-vel stb. Átmegy vagy kell a hatodik menet?

De ha ennyire izgulsz: valahol 130 körül van összesen amúgy 2 éves szerviz plusz egy köztes olajcsere és ennyi. Ha hozzáveszem az értékvesztését, akkor meg hajjaj.. Na most akkor ebből mit tudtunk meg? Leginkább semmit.

Hát ebből tényleg semmit. Egy fasza kis nem széttorzított alkatrész lista erről inkább. Egy 200k km-ig kifuttatott fogyó-kopó lista még jobb lenne.

De miben van igazad? Azt tudjuk már?

Én tudom, aki olvas, az is, mindenki más még várakozó állásponton van.

Abban, hogy egy új fejlesztéssel problémák voltak és ez módosítást igényelt? Igen, valóban igazad van. Mondtam én, hogy nincs?

Valaki itt nagyon hajtja, hogy annyiba van az új autó is szervizelés szinten, mint a régi. Igen, ez vagy te. Szerinted ki a tököm fizeti ki ezeket a "problémákat" és "módosításokat"? Mert ezeket ám szépen gari után szopod be és mint azt tudjuk nagyon szeretik nem megcsinálni garin belül sem, utána meg főleg. Helllóóóóó Opel gyújtáskapcsoló gate, ezúton is reméljük az összes fejes aki tudott róla és mai napig mély tagadás van találkozik azokkal, akik beakadt kormányzárral mentek le az útról és haltak meg.

A revíziók után viszont köszöni szépen jól van, a VAG csoport egyik legnagyobb számban értékesített motorja lett.

A revíziók előttiek meg jól besz0pták :DDD Meg így jártak, meg izé. Megvették a szép újat ők is, ráköltöttek pluszba egy misit a beállt motorra aztán gondolom jól megveregették a vállukat, hogy fasza vétel volt, érdemes volt cserélni :P Ja igen, erre sincs visszahívás. Csak a margó és a szép autó, új autó, nyugodtan vegyél rá hitelt, mert jobb lesz az margóra.

Az előző munkahelyemen is sok (~500 körül) futott belőlük, a 150000km-es csere után boldogan vették meg az addigi tulajdonosok saját használatra. Pedig ott van bennük a turbo-kettőstömegű-közvetlen befecskendezés sátáni triója.

És azt ugye tudod, hogy miért ott történik meg a flottás csere, de max 180 esetleg 200k km körül? Pontosan. Ott keződik a felsorolt sátáni trió bedőlése és kell a kocsikra költeni egy szép köteg pénzt. Leasenél pont tudom, hogy úgy mentek ki a verdák, hogy maxi olajcsere periódus, azt cserélünk amit a szerviz ír, de dekával sem többet és az eladás előtt már nem csináljuk meg a szervizt, előtte behozzuk egy 10k km-el, mert még akkor virít, hogy amúgy volt szervizben és még van abban egy kevés. Mert ott tudják a matekot.


stickermajom
(addikt)
Blog

"azt várom, hogy ha valakit zavar a 10-15-20 éves autóállomány és azt mondja üljön bele a paraszt az újabba"
És akkor itt álljunk is meg Don Quijote és fejezzük be. Most már sokadszor: olyan ellen harcolsz amit senki nem állított.

93-as hozzászólást ajánlom figyelmedbe tanulmányozásra, figyelmesen, szóról szóra.

Ha meglesz a 100k (még ~2,5 év) megkereslek egy részletes listával és akkor beszélgetünk.


Tikakukac
(titán)

Sokadszorra: amikor kiragadsz mondatokat és a tizedjére átfogalmazott verzióra írod, hogy nem állítod, mert Ctrl+F kombóval nem adja ki, attól még ezt sugalmazod. A fenti egyébként nem közvetlen neked szólt, ott az előtte-utána rész lett volna érdekes, de levágtad. Ismét.

93-as hozzászólást ajánlom figyelmedbe tanulmányozásra, figyelmesen, szóról szóra.

Sajnos pontos hsz. számokat én nem tudok írni. Mindet figyelmesen olvasd át te is, majd amikor nem a felét lehagyva tudsz rá válaszolni, tedd meg. Ez igaz a most leírt utolsó bekezdésedre is. Mert még mindig nem értem mire várunk. Én egy ilyet szeretnék látni, de olyat, amiben a te általad említett összegek "hasonló" kaliberűek. Szerintem nem azok. Csak a kedvedért dolgoztam egy kicsit. K-ban esélyesen a Mahle lesz a gyári beszállító, G-ben a Hengst. Akkor ez itt egy 2.6-os szorzó instant. Az nekem nem hasonló.


stickermajom
(addikt)
Blog

És akkor vissza a 93-ashoz megint, mert úgy látom nem sikerült értelmezni:
"Egy új K Astra megvétele és fenntartása ma drágább, mintha egy 15 éves G Astrát vennénk."

Ebben a mondatban én mit állítok szerinted?

Nézd meg ugyanezt az alkatrészt a G 2 éves korában (én nem tudom, hisz neked van csak felírva), és szorozd meg körülbelül 1,5-1,6-tal. Kb. ennyivel ér kevesebbet egy forint hivatalosan. Na én erre mondtam, hogy hasonlónak kell lennie.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Ebben a mondatban én mit állítok szerinted?

Azt állítod, ami amúgy nem érdekelte eddig a lőtéri kutyát sem. Az állítás az volt, szimplán bármikor drágább volt/van/lesz még fenntartani, nem is kicsit, ergo ha valaki hitelezne és venne autót, mert az új lesz és fu, végre nem a régi szar, akkor kicsit számoljunk a hitel és minden más mellé egy kényelmes összeget arra is, amit el fog verni szervizre azon felül amit ő megszokott, független az előző autó életciklusa bepárhuzamosításától.

Nézd meg ugyanezt az alkatrészt a G 2 éves korában (én nem tudom, hisz neked van csak felírva), és szorozd meg körülbelül 1,5-1,6-tal. Kb. ennyivel ér kevesebbet egy forint hivatalosan. Na én erre mondtam, hogy hasonlónak kell lennie.

Sajnos márkaszervizes volt az első 3 szerviz, azt sem tudták milyen olajat öltsenek bele szerencsétlenek, így ilyen távlatból ez az infó sajnos nincs meg. Azt viszont szerencsére tudjuk, hogy azóta mi van, az elmúlt 5 év pedig mosófeltöltés szintig excelezett is elrakott számlákkal. Hát sok nincs. 90%-ban azonos alkatrészeket veszek azonos helyekről, inflációs diffi van és ennyi.
Ennél izgalmasabb amit kerülsz, kerülsz, kerülsz, de nem mered leírni: hogy hiába veszed ugyanazt az 1.4 szívóbenyát a K-ba is, olyan dolgok kerültek azóta be az autódba ami neked sok extrát nem ad, ellenben a szemed fennakad, mikor benyögik a cseréjét. Márpedig ilyenből bepakoltak párat az elmúlt évben. Nyilván ha lízingelsz, ez téged sosem fog érdekelni.

üzenetek