üzenetek

hozzászólások


fsb1000
(nagyúr)

- Te egy gyorsabb, az 5400-al egyező árú Intelt ajánlottál.
Igen, így van.

"- Én azt állíítom, hogy az erősebb CPU semmit sem javítana, mert a játék GPU limites az intel IGP-n,"
OK, ez már elfogadható állítás (a jelenben), de sajnos korábban te ezt írtad:
"A COD4 megjelenesekor piacon levo procikhoz kepest viszont meg az A6 is erosnek szamit, igy nem CPU limit lesz."

Ezért javasoltam, hogy A6-5400K-val legyen elvégezve a 30%-os órajel emeléses teszt COD4 min beállításokkal. Ha van fps növekmény, akkor nem beszélhetünk CPU limitről.

Természetesen abban egyetértünk, ha a belépő szintű Intel procikat lehetne szorzózármentesen vizsgálni, akkor egy hasonló tesztben más eredményt is kaphatnánk azonos IGP jellemzők esetén, de nem erről volt szó.
Én nem tartom érdemesnek összehasonlítani az Intel belépő szintű legolcsóbb CPU-ját egy 40-50%-al drágább és nyilvánvalóan nem a sor elejére pozicionált AMD CPU-val.
Lehet ilyen cikkeket írni.... de az eredmények és következtetések borítékolhatóak.

****
A másik:
Az X platformon végzett tesztelései eredmények valamilyen módon transzponálhatók, vagy tapasztalati úton átszámíthatóak, Y platformra, de ezeket a kreált eredményeket fenntartással kell kezeljük.
Belátható, hogy minél több komponens különbözik annál nagyobb hibával lehet elvégezni az ilyen fajta becsléseket. Ha nem így lenne akkor 10 éve nem kéne a PC világ amatőrjeinek teszteket csinálni, mert a korábbiakból egy képlet alapján levezethetőek lennének az aktuális eredmények.

Szóval nem tudom elfogadni azt a véleményed, hogy "egy program skálázódását meg lehet mérni egy másik rendszeren". Elég józan ésszel belegondolni, hogy a két rendszerben más architektúrájú CPU és GPU dolgozik, más órajelen, más cache paraméterekkel...
Mintha egy dízel kisfurgont hasonlítgatnák egy olcsó benzines személygépkocsihoz és azon elmélkednénk, hogy a 100 Km-re vetített fogyasztást miként lehet egyikből a másikba átszámítani.

üzenetek