üzenetek

hozzászólások


Molyzsa
(aktív tag)

Ha jól működik akkor felőlem maradhat a neve ugyanez örökké is :)


HUfantom
(őstag)

AMD írt rendes drivert ??? ;] ;] ;] ;]
Ica meddig aludtam ? :Y :Y :Y
Milyen évet írunk ??? :Y :Y :Y

[ Szerkesztve ]


ScomComputer
(veterán)

Ennek nem tegnap kellett volna kijönnie,mintha olvastam volna valahol,hogy a CES alkalmával jelenik meg a RSR driver ? :F


GodGamer5
(addikt)

Én Lossless Scalingot használok így még driver sem kell hozzá, nemhogy Radeon. ;)


Chiller
(őstag)

És melyik volt ez előző hét? :DD :DD


b.
(félisten)
Blog

nagyjából az Nvidia szolgáltatásaira válasz. Nvidia gamestream, NVIDIA Broadcast,Nvidia upscaling ... Kérdés fognak e olyan jól működni.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A pre-brief szerint elég sok különbség lesz. A Broadcast az egyáltalán nem kapcsolódik ide, arra teljesen más alternatívák vannak a Radeon Software-ben, több éve bevezetettek.

Nvidia GameStream lényege, hogy a PC-ből a helyi hálózaton juttass tartalmat elsősorban a Shield eszközökre. [link]

Az AMD Link 4.0-val a világon bárhova juttathatod a tartalmat, a kritérium a Link kliens telepítése a kliens PC-re. És ez a PC nem csak a játékot veheti át, hanem a player two szerepét is, és azért lesz kiterjesztve négy felhasználóra, egy streamelőre és három kliensre, mert vannak olyan partijátékok, ahol négy játékos is tud játszani ugyanazon a gépen. Normál működés mellett ez helyi szintű, de a Link 5.0-val akárhol lehet a négy játékos a világban, a lényeg, hogy legyen Link kliens és internet. Tehát ez nem teljesen ugyanaz, mint a GameStream.

Az NV NIS és az AMD FSR között elég sok különbség van. Felskálázásnak felskálázás mindkettő, de a hogyan azért nem mindegy. Itt leírtam, hogy mi az eltérés: [link]
Alapvetően mindkettő játékon belül szállítva jó. Meghajtóból engedélyezve félkarú óriások ezek.

[ Szerkesztve ]


martonx
(veterán)

Szánalmas. Előbb talán stabil drivert kellene végre írni. Kezd ugyanolyan érzésem lenni, mint a windowssal. Sok a csicska, csak éppen alap funkciók nem mennek.


LGG555
(aktív tag)

Volt amikor az Nvidia javító csomagnak a javítása is fekete képernyőt eredményezett vagy kártyák sültek meg mert nem volt kellő fordulatszáma a ventilátornak, mindkettő megéri a pénzét.


b.
(félisten)
Blog

nem az FSR ről beszéltem hanem a RSR ről.
jah látom pontosan micsoda az szemkövető pontosan, azt hittem szem mozgást animálja illetve korrigálja mint az Nvidia megoldása. Ennek én nem sok értelmét látom, de lehet hasznos lesz valakinek.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A kettő ugyanaz az algoritmus, csak az FSR-nél be lehet megfelelő helyre rakni a rendszert, míg az RSR-nél nem, de ez a driverből kényszerített dolgok átka.

Ez üzleti fícsőr. Otthon semmi értelme nem lesz. De enterprise öltönyös szinten ezeket zabálják, mert a takarító Józsi így biztos nem tudja lelopni a szemével az új fúziós erőmű működését. :)

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

Látom, elaludtál a kétezres évek elején, és azóta nem vagy képben.
Jelenleg az AMD átlagos minőségű drivereket ír, ahogy kb az NVidia is, alapból mindegyik jól működik, ha peched van, mindekettőnél lehet találni olyan bugot, amivel az érintetteket sír(ás)ba lehet vinni. A tendencia javuló,
Engem az AMD-nél konkrétan a World of Warships helyzete akaszt ki, ami a desktop gépemen időnként meghülyül/megpusztul(bár mióta tegnap visszatettem a legújabb WHQL drivert, alig fordult elő gond).
Mielőtt lecseréltem az RX480-amat, semmi gondom nem volt AMD driverekkel, pedig X1950 Pro óta szinte minden generációban az ő cuccaikat vettem(az utsó desktop NV kártyám emlékeim szerint egy 6800GS volt, azt imádtam, csak gyorsan avult). Jelenleg NV-ből a laptopomban van egy 1650M(1024 shaderes), azzal semmi bajom, igaz másodlagos gépben van, sokkal ritkábban is használom, mint az AMD-t, de mondjuk pont a WoWs-szal jóban van.


Duck663
(őstag)

Ezzel a "Radeon Super Resolution"-nel adtak a sz@rnak egy pofont. Jó lenne már előállni valami MI alapú megoldással, mert ez elég halovány. Ha ugyanezt megcsinálnák, egy mindenhol működő MI alapú megoldással, az igen, de ez! Pfff


Kansas
(addikt)

Aha, és nem is NIS-t meg FSR-t használ... ja, de.


b.
(félisten)
Blog

:DDD :DDD


Kansas
(addikt)

Amíg MI nélkül is közel azt az eredményt hozzák, mint a DLSS2, addig minek szarakodjanak MI-vel...? Extra tranzisztor kell hozzá, ami extra hibalehetőség, pláne így, hogy DLSS-en kívül kb. semmi más nem használja(kivéve esetleg tudományos progik, azokkal nem vagyok képben). És akkor még ott vannak a temporális feldolgozás miatti artifactok, pl. ghosting, shimmer, stb.

Amíg az FSR (és az érkező Intel-féle megoldás is) platformfüggetlenül működik, kb. észrevehetetlen minőségvesztés mellett(az ahol a DLSS2 látványosan jobb, tehát alacsony felbontás esetében, az kb. nem létező, de legalább is nagyon niche use case), addig én nem jósolok nagy jövőt a DLSS-nek, úgy fog járni, mint a GSync(meg a PhysX), van még, de már csak prémium kategóriás(és árú) termékekben, abszolúte nem selling point, mióta az NV kártyák is AdaptiveSync képesek, pláne mióta kezd terjedni a HDMI DRR is...

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Nem közelíti azt az eredményt sebességben igen, de minőségben nem.

Az, hogy MI alapú a megoldás, nem azt jelenti, hogy ugyanúgy kell felépíteni, mint a DLSS-t, vannak más lehetőségek is. Extra tranzisztor kérdése. Nem kell túltervezni, csak annyi tranzisztort kell rá áldozni, amennyi a GPU célzott felbontásának felskálázásához szükséges. Nem kell a fél GPU-t elfoglaló megoldást készíteni, ha elég a 10%-át elhasználni rá.

Vulkan API mellé pedig jöhetne valamilyen gyártói kiterjesztés is, amiből aztán készül majd valamilyen gyártófüggetlen, amit aztán mindenki használhat és támogathat.


Cathulhu
(addikt)

ajtoval hattal ulve kivancsi kollegak ellen is jo lehet. Kerdes, hogy mukodik-e masodlagos kijelzovel is, mukodik-e nVidia dedikalt GPU-val-e (ugy hogy az AMD integralton keresztul jon azert a kep) illetev lesz-e linux verzio. (utobbi kb 100% hogy nem, innentol mar el is vesztette reszemrol az erdeklodest)


Kansas
(addikt)

Az, hogy MI alapú a megoldás, azt sem jelenti, hogy jobb a nem-MI alapúaknál. A MI nem ezüst golyó, amit minden problémára rádobva jobb megoldást kapsz az eddigieknél - elég sok időt töltöttem MI-t/DL-t erősen nyomó cégnél(IBM) hogy ez nyilvánvaló legyen számomra.

És de, minőségben alig van eltérés a DLSS2 javára 4K felbontáson. Ennél kicsivel több van 1440p-n, 1080p-n és alatta pedig szvsz semmi értelme DLSS-t használni, ott inkább azt kéne meggondolni, hogy AAA-val akarsz-e játszani vagy inkább valami jobbfajta indie-vel, esetleg kicsit régebbi játékokkal, fele akkora rendszerkövetelmények mellett...
Most komolyan, milyen VGA-ja van annak, aki 1080p-ben nem kap elég fps-t, tud az egyáltalán DLSS-t? Még az én 1650-em is elég FHD High-ra a legtöbb játékban 60+ fps mellett - az fps-huszárok meg azért nem fogják a DLSS-t használni, mert bár több frame-et eredményez másodpercenként, de a latency-t ezzel együtt növeli, ha még oly kis mértékben is...

Ezzel együtt persze jobb a DLSS kicsivel, ha az artifact-okat el tudod viselni(különösen a ghosting csúnya, mintha egy lassú PVA panelen tolnád...), de azonos teljesítmény-kategóriában annyival drágábbak most a GeForce-ok a Radeon-oknál, hogy annyit nem biztos, hogy megér a DLSS mindenkinek. De persze ha már zálogba csaptad a családi kompaktot egy 3070-ért cserébe, nyilván hülye lennél nem kihasználni...

[ Szerkesztve ]

üzenetek