üzenetek

hozzászólások


Cathulhu
(addikt)

MI-vel egyszerubb komplex problemakra elfogadhato megoldast adni, ezert golden hammer most mindenhez, de cserebe fogalmad sincs hogy mukodik*
Hagyomanyos algoritmusokkal megkozeliteni azt a minoseget neha lehetetlen is, de ettol fuggetlenul ugy gondolom, hogy a felskalazas nem olyan nehez problema, es ha az FSR 2 mondjuk kiegeszulne elozo kepkockakbol vett adatokkal is, akkor mar kozel hozna a DLSS minoseget. Most se rossz, ahhoz kepest, hogy ingyen van (marmint nem penzben, hanem szukseges szamitasi kapacitasban), de azert nem egy DLSS 2.3. Megha en se vagyok hive, hogy csak egy neuralis halo odahaluzik reszleteket, attol meg egesz jol csinalja.


Duck663
(őstag)

Nézd, én 1440p-n vagyok, és pl az Anno 1800, még FSR Ultra Quality beállítások mellett is fos eredményt ad, a többiről nem is beszélve!

Nem arról van szó, hogy az MI ezüstgolyó lenne, de rengeteg helyzetben egyszerűen jobb eredményt ad! Az MI alapú eljárásoknak is megvan a maguk hibája ahogy írod, de egyszerűen csak tovább kell fejleszteni, tovább kell dolgozni rajta. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a XeSS mire jut majd, elég ígéretesnek tűnik.


Kansas
(addikt)

Nézd, őszintén szólva én speciel az utolsók között leszek, akik az ilyen felskálázó technológiákat használni fogják, én az éles képet szeretem, ha rajtam múlik, kikapcsolom az összes olyan effektet ami az élességet rontja, bloom, motion blur, depth of field, sőt, ha tehetem még az összesfajta AA-t is - a 28" 4K kijelző előnye, hogy akkora a ppi, ami ezt lehetővé teszi, mert az aliasing nem igazán komoly probléma így...

Szóval engem kevéssé érdekel úgy a DLSS/NIS mint az FSR/RSR, aligha lesz bármelyik bekapcsolva, max nagyon szükség esetén, ha végképp nem lesz elég a kártyám a 4K/60fps-hez...
Csak az urban legendek bosszantanak... ez nem mesedélután meg népszerűségi verseny, nézz körül a komolyabb tesztelők közt, többségük kimérte, nagyítóval csekkolta, és arra jutott, hogy a felskálázás leggyakoribb felhasználási módozata(4K-képessé tétel) esetén az FSR nemn csinál szemmel észlelhetően rosszabb képet a DLSS2-nél, ráadásul kevesebb és kevésbé látványos artifactok mellett. És igen, minél alacsonyabb a render felbontás, annál jobb a DLSS az FSR-hez képest, de annál kisebb a szükség is a felskálázásra, a leggyengébb DLSS-képes VGA(RTX2060) is simán kinyomja magából a 1080P-t, maximum RT használata mellett lesz kevés az erő, az meg még mindig elég kevés játékban tényező.

OK, aláírom, a 1440p az határeset, ahhoz legalább egy 2070 szintű VGA kell az újabb AAA játékokban, ami manapság nem túl olcsó(igaz, új korában se volt az), cserébe a népszerűbb film-formátumokat(FHD, UHD) csak interpolálva tudja, ami nem az igazi, ha valaki nem TV-n akar filmet fogyasztani(pl. mert nincs neki, vagy más is használná épp)

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Én is a tűéles képet preferálom, egy csomó esetben használok is utólagos élesítést. Pl.: DiRT játékok esetében. 32"-on 1440p esetében azért kicsit más a helyzet, nem hagyható el az AA.

Urban legend? :) Én nem annak hiszek amit valaki tesztelő elmondott, hanem a saját szememnek! És látom, hogy nem jó. Az Anno esetében is inkább kikapcsolom, és visszaveszek a beállításokból, minthogy ezt a borzalmat nézegessem, sajnos a RIS-t kivették, helyette jött az FSR, de inkább ne nyúltak volna hozzá. És ez nem urban legend, hanem a saját szemem. :) Egyszerűen ettől jobb eljárás kell.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nehéz továbbfejleszteni, mert alapvetően nem lehet megmondani a gépnek, hogy bizonyos dolgokból ne rajzoljon többet, és ezáltal ne artifactoljon, míg bizonyos dolgokat rajzoljon újat.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

RIS sose volt beépítve a játékokba, az egy driver funkció, és a driverben még mindig ott van. A játékokban CIS volt, de erre nincs szükség FSR mellett, mert az FSR eleve tartalmaz egy RCIS algoritmust, ami kiváltja a CIS-t.
Az AA eleve kötelező az FSR-hez. Anélkül nem működik jól.

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

No azt készséggel elhiszem, hogy nálad majdnem a lehető legrosszabb formáját hozza az FSR... eleve 1440p, aztán ezt még megspékelve azzal, hogy 32"-on(ami ppi-ben kb. a 24"/FHD szintje), ami szépen felnagyítja a képhibákat(mosottságot, artifactokat).
Valószínűleg nem véletlen, hogy szinte az összes tesztelő a 4K-ra helyezte a hangsúlyt, és nem a 1440p-re, nem csak az FSR, de a DLSS esetében is. Pár helyen kuriózumként megmutatják a nagyon kis felbontásokat(pl. 320p, 240p), ahol a DLSS magasan viszi a pálmát, de a 1440p-ről nem szoktak sokat írni, különösen nem 32"-on(a tipikus inkább 27").

Ha felskálázásra akarod bízni magad a jövőben, lehet érdemes lenne inkább egy 4K/32" kijelzőt venni a mostani helyett, lassan jönnek megfizethető árban a 120+Hz-esek is... már ha nem egyhamar akarsz erősebb VGA-ra költeni(tényleg, abból mit hajtasz?)...

És igen, "urban legend", mert nem azt írod te se, hogy "az FSR nem valami szép 1440p-ben 32"-on".
Hanem azt, hogy "még FSR Ultra Quality beállítások mellett is fos eredményt ad". Mihez képest? Natívhoz? DLSS1-hez? DLSS2-höz? Valami saját spéci elváráshoz? És akkor a "fos" definícióját nem is firtatnám...
Ehhez képest pl. 4K felbontáson eddig csak dícsérni hallottam(olvastam), gondolom az is 27-32"-on(már monitorok esetében).
Így lesznek az urban legendek...

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

RIS, CIS majdhogynem ugyanaz! A gond az Anno esetében ott van, hogy az élesítést natív felbontáson már nem tudod használni, az hogy felskálázás mellett van, ki a fenét érdekel?

#27 Kansas: Közben megnéztem a monitor 89ppi-vel rendelkezik. 32" 4K-ra nem futja, amúgy is amikor ezt vettem, azokból csak 60Hz-es volt, azt meg nem kell. VGA árakra meg néha ránézek és nyomok egy piros X-et a jobb sarokban. Nem veszi be a gyomrom ezeket az árakat.

Miután az Annoban nincs DLSS, így gondolhatod, hogy natív felbontásról van szó, ezt nem gondoltam, hogy külön le kell írnom, azt hittem evidens!

Nem akarom a felskálázásra bízni magam, mint lehetőség vizsgáltam. egyrészt azért hogy mennyi sebességtöbblet érhető el vele, másrészt azért, hogy ez a sebességtöbblet fordítható-e a minőségi szint növelésére. Majd ha esetleg lesz 4K-s monitorom, majd lehet hogy dicsérni fogom, azért vannak efelől kétségeim, ma ezt 1440p-n egy felejthető megoldásnak tartom. (mindenki ott alkot véleményt, azon a hardverkonfiguráción amit használ)


Hopkins95
(addikt)

Tuti egy játékot nézünk? :U Én megjelenéskor próbáltam az FSR-t Anno 1800-ban a 3440x1440-es monitoromon és bitang jól nézett ki ki egészen a balanced módig. Én ultra quality és quality módban meg sem tudtam mondani a különbséget, olyan jól működik benne az FSR.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Használd a driverből a RIS-t.

Egyébként pro tipp. Az AMD-nél van virtuális szuperfelbontás. Azt kapcsold be, és beállíthatod magasabb felbontásra a játékot úgy, hogy nincs olyan felbontást kiszolgáló monitorod. Aztán a játékban kéred az FSR-t, ami a virtuális szuperfelbontásra fog működni, de a ténylegesen számolt felbontás így is nagyobb lesz a monitorod felbontásánál. ;)

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Hmmm, hogy vagy az én szemem bitang jó, vagy... :)

Nézd meg mondjuk az épületek sarkait, az épületek ablakait, ott látszik leginkább, hogy kilóg a lóláb.

#30 Abu85: Windows 7-esen? Marad a ReShade és a CIS. És igen, én még mindig a Win7-tel "büntetem?" magam.

Aranyos a "pro tipped" ha bírná a VGA még használnám is!

Egyébként korábban ezt kérdésként (még a FSR megjelenése előtt) én vetettem fel, és egy jót mosolyogtál rajta, hogy semmi értelme nincsen. Most pedig javaslod, ami ugyancsak megmosolyogtató! :D

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Virtuális szuperfelbontás ott is van, így működik a pro tipp. :)

Az FSR-rel tudod állítani a felbontást. [link]
Az Anno pont a gyári paramétereket használja. 4K-ban 2560x1440-ben számol a Quality mód. Erre pedig megy az élesítés az RCIS-szel. Az FSR számításigénye -10% körüli veszteséget fog jelenteni, de kapsz RCIS-t, és ugyanúgy 2560x1440-ben számolsz.

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Persze VSR az van, csak azzal nem lesz gyorsabb, a minőségi szintet sem tudom majd feljebb venni, csak össze-vissza machinálom az egészet. De majd kipróbálom, felteszem 4K-ra, és megnézem, úgy Ultra Q mellett.

"Az FSR-rel tudod állítani a felbontást. [link]
Az Anno pont a gyári paramétereket használja. 4K-ban 2560x1440-ben számol a Quality mód. Erre pedig megy az élesítés az RCIS-szel. Az FSR számításigénye -10% körüli veszteséget fog jelenteni, de kapsz RCIS-t, és ugyanúgy 2560x1440-ben számolsz." Na látod erről beszéltem, akkor adok a kakesznak egy pofont! Ultra Q mellett nagyobb részletességgel fog számolni azaz lassul a játék. Szuper lesz, ezzel sem sebességet nem nyerek, se feljebb nem tudok állítani semmit! :D Jók vagyunk!

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Simán csak a Quality-t használd. Az 4K-nál az Annoban 1440p-t számol. Ugyanannyi pixelnél vagy, mint a natív.

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Marad szerintem a natív! :D De azért megnézem, már csak a móka kedvéért is.

Ha már móka, Strange Brigade alatt megnéztem maxra húzott ingame felskálázás, plusz 5K-ra állított VSR mellett milyen eredményt kapok. Kétségtelenül éles képet kaptam és három képkockát másodpercenként! :D


Duck663
(őstag)

1 perc után

Egyébként abban az egy percben, kiderült, hogy ez így minőségre nem is olyan rossz, viszont lassabb a natívnál.


Duck663
(őstag)

Nem tréfáltam (win 7-ben nem ismerek tréfát) :D . Amúgy nem szokott semmi gond lenni, de az tény, hogy már nem sokat törődnek vele.


Kansas
(addikt)

Lehet csak én vagyok így éjjelre értelmi csökkent, de ennek mi a franc értelme? Nem az lenne a lényeg, hogy majdnam natív szintű grafikát kapjunk a natívnál alacsonyabb felbontáson számolva, így több fps-t nyerve mint amennyi képminőségbe a mutatvány kerül?
Vagy közben változott a cél?


Duck663
(őstag)

Szerintem azért gondolja, hogy így javul a minőség, mert FSR használatakor van egy negatív LOD eltolás. De ez így nem igazán lesz jobb, mintha simán csak a CIS-t vagy RIS-t használnánk, cserébe romlik a sebesség, ergo, semmi értelme sincsen. Viszont miután a CIS kikerült az Anno esetében a beállítások közül, így valószínűleg úgy gondolja, hogy ez kompenzálható így. Szerintem viszont jobb a natív felbontás és ReShade + CIS. Így igaz nincs negatív LOD, ellenben nincs sebességvesztés sem, és van élesítés.

üzenetek