[Re:] [chopin42:] Friss jogsi, első autó...de milyet? Kis pénz, kis foci, tudom... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Geller72
(veterán)

A G-s astrák (is) ugyanúgy, ugyanott rohadnak, mint az F-es verziók. A rokonságban van kettő is, általában nincs velük gond, de a rohadás az megvan. És sajnos a karosszéria munka baromi drága.


dugo_
(veterán)

Szerintem ilyen esetben nem a felejtéssel van gond, hanem sosem voltak meg az alapok, de akkor ez már egy másik probléma...


chopin42
(őstag)
Blog

Épp azon ülök, illetve állok. 10 éve már. Apropó, ez volvo, de tökmindegy. Belefáradtam :(
Lábtér és busz egymás mellett? Manapság nem létezik, max a négyesben.


Diabolis
(tag)
Blog

Az, hogy neked rendetlen a méreted, nem a rendes méretű autó hibája :D

Egyébként poén volt, bambano tudja, hogy nekem GAsta és BVeki is van. Tény, hogy a Gastra kisebb. De az én kb 180-as magasságomhoz teljesen kényelmes. A konzolon pedig max a fűtést és a rádiót piszkálom időnként.


FLx
(addikt)

Hidd el, senki nem akar neked itt rosszat, de ennyi penzbol es ilyen celokra nem szabad autot venni, egyszeruen nem eri meg. Ha azt mondanad, hogy kaptal egy uj munkat sokszoros fizetesert es csak kocsival tudsz bejarni, akkor azt mondom csinald, mert penzt termel. De igy felesleges. En kozel vagyok a 40-hez es most vettem az elso automat, pedig a magyar atlagfizetes sokszorosat keresem. 15+ eve tomegkozlekedem, sokszor faraszto, de akarhogy matekozok, ez jon ki a legjobban. A kocsit csak akkor hasznalom, ha autozni ha kedvem ugy hobbibol.


Dilikutya
(félisten)

Vectrával egy baj van, nehezebb az Astránál, de a futómű majdnem ugyanaz, gyenge hozzá.


Dilikutya
(félisten)

Astra-G Classic. 2004-2008 évjárat, a kasztnija a régi, futómű, motor már Astra-H, az 1.4-es láncos.
Régiek közül az 1.6-os Z16XE motorkódos már 10 éve is hajlamos volt 3 hengerezni.


GreatL
(őstag)

Peugeot 206


Geller72
(veterán)

A hátsó futóműve egy pénznyelő. Tele van típushibákkal.


Geller72
(veterán)

Én is ezt mondtam. Ebben a kategóriában, vagy ez alatt csak hulladékok vannak lassan, azok is drágán. Én személy szerint elmennék az egy millás kategig, ott már lehet találni tűrhető autókat. Az idősebb, olcsó kocsikkal a legnagyobb baj, hogy már rohadnak és mint említettem, a karosszéria meló arany árban mozog. Venni kell egy jó állapotú, kasztnira egyben lévő kocsit. A vasaló swiftek elég jók, 800-tól felfele már lehet találni jókat. Annak is vannak típushibái, amire figyelni kell, de alapvetően megbízható és olcsón fenntartható. A Honda Jazz még nagyon faja kocsi, de árban felette van a suzukinak.
Fusionból én benzinesben csak az 1.6-os verziót venném meg, alatta gyenge.
Toyota még ebben az árkategban is drágább. Vagy gyűjts egy 2000-es szívó Honda Accordra és felejtsd el a problémákat. ;). És helyed is lesz.


sagesz93
(addikt)

Most vettem egy 2006-os Grande Puntót városi szaladgálósnak, 1.2 benzin, klímás, 180 ezer km, első tulajos magyar autó, 400 ezer ft, kicsit csúnyácska itt-ott már, de egyben van, és nem lyukas az alja. Ilyet ritkán talál az ember ennyiért, de ki lehet fogni.
Gondold meg az olasz vonalat is, hálás gépek, és el lehet bennük férni, csak mögéd ne akarjon beülni senki :) Próbálj olyan típust/variációt találni, ami az internet népe szerint is leginkább problémamentes, aztán ha bejön valami friss hirdetés, azonnal rá kell ugrani, mert ebben az árkategóriában percekig aktuális egy jó használtautó.

A bejegyzés ezen részét: " Azt megtanultam, hogy:...." el kell felejteni, minden márkából vannak jól sikerült modellek, illetve nagyban függ a kocsi tartóssága attól, hogy használták a tulajok előtted.

[ Szerkesztve ]


freeknight
(őstag)
Blog

Ha kifut a "Covid-műszaki", akkor azért az olcsóbb kategóriában várható szerintem egy kis realizálódás az árakban, szóval az őszig mindenképp várnék a helyedben. Rohadtul nem normális, hogy pl a 2-es golfokat vagy a papír swifteket árulják 500-ért, ha ezek a romok nem kapnak műszakit, akkor ismét csak a tényleges piaci értékükön lehet majd őket eladni, ami 100ezer környékén van, ez picit lejjebb fogja szerintem húzni az árakat, még ha nem is megyünk vissza a 2019-es szintre. Ahogy olvasom, nem sürgős neked az autó, nincs új meló, amit nem tudsz máshogy megoldani, és ráadásul az asszonynak van kocsi, ha valamiért SOS-ben kéne. Csak azért, hogy legyen, szerintem nem érdemes kocsit venni ebben a piaci helyzetben, ráadásul már kopogtat a 800 forintos benya is (ez az olcsóbb kategóriában szintén kereslet és árlehajtó tényező lesz majd).
Szerintem ne mondj le róla, de mindenképp aludj rá párat, és szeptember/október környékén fuss neki újra az autóvásárlási projektnek, addig talán még spórolsz is a kerethez.

De ha mindenképp most akarsz 600-ért kocsit, én is a benzines, 1.4-es G Astra felé nézelődnék. Rozsdára figyelj, és legalább ne okádjon kék füstöt a kipufogó, padlózva se. Más baja ezeknek nem nagyon szokott lenni.
Dízeleket ebben az árkategóriában kerüld el, az 1.9 tdi, vagy ha már Opel, az 1.7 Isuzu legendásan megbízható motorok, de az az igazság, hogy ezekbe 500-700 ezer km belement már, mutasson bármennyit is az óra, szóval ezek már a végüket járják.

sagesz93: a Punto is nagyon jó tipp! Nem is tudom, miért nem jutott eszembe. Van ételfutár ismerősöm, tavaly adta el 5 év után az említett 1.2-es motorral, talán neki 2004-es volt, kopó-fogyókon kívül semmi baja nem volt, pedig az az autó kapta rendesen.

[ Szerkesztve ]


Elf
(aktív tag)

Nyíííílván közöm semmi hogy hogyan szervezed az életedet de azért e miatt a mondat miatt:
"Erre van (lesz) kb. 600 ezer Ft, ami gyakorlatilag nemigen lehet több, tanár vagyok, lakáshitellel, diákhitellel."
szerintem helyes ha megemlítem:
A 600ezres autó kb. 900ezres lesz az első éveben.
Utána benzinnel együtt elmegy rá kb. 300-500ezer évente.
Lehet kevesebb de számolj ezzel és akkor nagy meglepetés nem lesz.

Én a 800ezres F astrára 10 év alatt 3,8milliót költöttem az utolsó index izzót is beleszámítva.
84 forintba került minden egyes kilométer.
Csak tudd hogy nem úgy van hogy kiadsz 600ezret szkész.
Ha csak megvonod a válad amikor egyszerre fog tönkre menni a mosógép ,reped keresztbe a szélvédő és lyukad ki a kipufogó mert fizeted zsebből akkor minden oké. :R


freeknight
(őstag)
Blog

Ezt sokan érzik, hogy mindig meg kell jegyezniük, de szerintem a legtöbb autóvásárló tisztában van vele. Mondta, hogy 600ezer a keret, ennyi van kocsira, azt nem írta, hogy ez minden megtakarítása. Úgyhogy tényleg semmi közünk hozzá szerintem, miből javítja majd a mosógépet :D


bambano
(titán)
Blog

nekem áll itt az udvaron g astra, és nem rohad úgy, mint az f.
nem tudsz meggyőzni arról, hogy rohad, mert nem rohad. se a g astra, se a c vectra nem rohad.


freeknight
(őstag)
Blog

Az lehet, hogy neked nem rohad, de sajnos általánosságban rohad. Ez egyéni dolog, nekem is garázsban áll, télen 2-3 naponta lecsapatom a mocskot az aljáról magasnyomásúval, nem is rohad a Lacetti, gondolom te is odafigyelsz ezekre valamennyire. De ettől függetlenül a galvanizált kaszni semmit nem jelent, 15 év ridegtartás után ugyanúgy beleharap a rozsda.

szerk.: de egyébként 13 éves korában nekem is lyukas lett az egyik küszöb, és a másik is elindult a halál útján. Időben el lett kapva, akkori áron 60ezerből kilakatoltattam és újrafényeztettem, lekopogom azóta nem jött ki újra, de ha még egy telet várok vele, lehet, hogy rá kellett volna költeni 400ezret. És láthatod, úgy van rá vigyázva mint a hímes tojásra, újkora óta nálunk van, apám gurította ki a szalonból, és még a kaszni is galvanizált, aztán mégis tudott rohadni.

[ Szerkesztve ]


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Nekem 10 éve volt egy calibrám az nem igazán rohadt (galvanizált az is), az modjuk motorilag szinte halhatatlan volt (c20ne).
Astra G igen kicsit a kerékjárati íveknél legkinkább meg a kipufogó porrá bár az fogyóeszköz. De mivel szinte a legolcsóbbat vettem meg ami csak fent volt a használatautón enyhén (bár kitudja) törve szóval nem biztos hogy mérvadó.


tsiga18
(tag)

Chevrolet Lacetti esetleg? Technológiája hasonló a G Astrához, egy idősek kb. Az 1.4-es gyenge belőle, az 1.8-as verzióban szeretnek kinézni a hajtókarok a blokk oldalán, az 1.6-ossal nincs nagy baj.

Előnye a Lacettinek, hogy nagyon kényelmesek az ülései, a 185 cm magasságommal a nekem beállított ülés mögött kényelmesen elférek.

Nekem szedán van, a csapotthátuljúnak (hatchback) sok elektromos nyűgje van, a kombinak meg akkor ha a hátsó szélvédőnél megtörik az ablakmosó csöve és áztatja az elektromos kábeleket. A szedánnak nincs hátul ablakmosója, ott nincs ilyen gond.

Nagyon szeretnek a küszöbök és a hátsó kerékívek rohadni. A küszöbön ha hólyagot látsz, akkor az belülről kifelé majdnem átrohadt már.


8th
(addikt)
Blog

Ja, az F Astra, az az utániak már nem.


Geller72
(veterán)

..elég kevés emberre emlékszem, aki téged meg tudott győzni (bármiről is, itt és egyéb fórumokon) ezért meg sem próbálom. ;).

üzenetek