[Re:] [chopin42:] Friss jogsi, első autó...de milyet? Kis pénz, kis foci, tudom... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

az enyém csillaggarázsban áll 23 éve, nincs hol és nincs mivel lecsapatni bármit is.
a vectrám ugyanígy. a vectrában egyedül a rugók rozsdálnak.


tserrof77
(senior tag)

Annak csak a fogyasztása ami a baja :U :U


zolikaDB
(veterán)
Blog

2db G van itthon, egyik 2 éves kora óta garázsban, másik 10 éves korától.
Sárvédőívek és küszöbök rozsdásodnak.


freeknight
(őstag)
Blog

Nálam is Lacetti van, nekem is az első ajánlatom lett volna, mert nagyon bevált, de legutóbb 2020-ban kaptad meg 600-ért, annyiért most már csak 300ezer km felett futottak vannak szétrohadt küszöbökkel ki tudja milyen egyéb nyűgökkel. Most már a jobb állapotúak 1,1 milliónál kezdődnek, értelmes nincs 900ezer alatt, vagy nagyon ki kell fogni, de ez minden más autóra is igaz.

tserrof77: ez csak legenda, nálam az országúti fogyasztás 6,6 liter, klímával 7, és nincsen könnyű lábam. Városi fogyasztás dugófüggő, nálam 6ezer fős kisvárosban és néha Miskolcon 8-9 liter között változik. Ezek egyáltalán nem tragikusabb értékek a korabeli szívóbenzineknél.

[ Szerkesztve ]


Geller72
(veterán)

Hiába, nem tudod meggyőzni. :D. De ha egy lakatost megkérdezel, csuklóból ezeket sorolja, ha kiejted a szádon az Astra szót.


bambano
(titán)
Blog

ha egy karosszérialakatost megkérdezel, minden autó rohad.
mert amelyik nem, azt nem viszik hozzá.


Vismajor01
(addikt)

Az aki azt mondja ennyiért ne vegyél autót engedd el. Ennyi pénzed van hitel nélkül, simán bírni fogod a folyamatos költségeket mert mint alkalmazott nem a havi 20-30 ezres biztositas +benzin pénz fog földhöz csapni hanem ha belevagnal vmi koszlott német premiumba és akkor csak a gumik 400e. Sztem egy normális embernek a tankolás nem okoz gondot, hiába fogyaszt többet és akkor évi 200e Ft mint dízel ami nem eszik viszont egy kettostomegu meg egy kuplung együtt 200e és azt bizony egyszerre kell kicsengetni.

És rendes autót is lehet kapni ennyiért, én ezt onnan tudom hogy 600ert adtam el feleségem Pug 206osat, amin zsiruj műszaki volt, és előtte volt rakoltve 150e Ft szervizben számlákkal igazolva szóval minden megvolt rajta csinálva 600ert meg a hatsoajtot is lefenyeztettem mert pattogott lefele a lakk. Jaes 63 ezer km volt benne :) Klíma nem volt benne de ennyiért ne is várjon el az ember semmit.

Szóval én teljesen megértelek, én 250 ezres tanári fizetésből bevallaltam egy személyi kölcsönt és vettem egy Kettes priust amit használtam 2 évig majd többért adtam el mint amennyiért vettem és a kamatokkal együtt ki is fizettem a hitelt. Nem akarok a zsebedben turkálni, te tudod a szitudat, de sztem érdemesebb akár hitelben is gondolkodni és inkább fixen havi Xx kalkulalhato torlesztovel tudsz számolni, és csökkentett annak a kockázatát h megkotlik alattad és egyszerre kell sokkal többet razuditani.

De amint mondtam ha ennyi van akkor ennyi van, meg kell venni azt amiben elfersz, ami nem rohad, amin sok a műszaki és ha lehet akkor adjanak hozzá jó gumit. Emellett ismert eloelet az aranyat ér, a többit h keveset fogyasszon meg beleferjen a költözés meg jéghideg klíma meg elektromos ablak meg istentudja mi azt el kell felejteni.(mármint jó ha van de ne ez legyen a keresési kritérium)


8th
(addikt)
Blog

Aha, és ezért kéne elkerülni? Ezek mind kis pénzből javítható hibák. A küszöb sarka meg a sárvédőív ahol kapja a kavicsot meg a vizet megindul? Felháborító! És melyik 20+ éves autón nem? Nézz már meg egy 2001 előtti négyes golfot, egy mk1 focust, ezredfordulós civicet pláne random mazdát abból a korszakból. Na azoktól kell félni nem a g astrától.


Geller72
(veterán)

Kis pénzből .. ne röhögtess már. Amikor elemenként 45-ért fújnak és ebben nincs benne a lakatos meló. Persze ha neked a sarki ricsike ecsettel megoldja okosba egy ötösért, akkor hajrá. Ha kicsit jobban figyeltél volna vagy elolvastad volna a többi kommentemet akkor láthattad volna hogy mit írtam. Azt írtam ne vegyél semmilyen öreg szart ami rohad mert a gatyád rámegy. Tök mindegy hogy gés asztra, vagy fostaliga golf.


nevemfel
(senior tag)

Én a helyedben lehet, megpróbálnék egy H Astrát keresni. Kibővítve a keretet (650e + azonnali vezérléscsere), egy ilyen talán nem lenne rossz első autónak: [link]

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

ez nekem gyanúsan "olcsó" ...tippre Z16XE1 (mint a mi B Zafink) és egy félmilliós motorfelújítás előtt is áll (többek közt), mert benyel 1000km-enként 1liter olajat :DDD ...mi 1.1ért vettük 1 éve a kocsit és ezen a műveleten már túl volt, de egy 300ezres futómű- és fékfelújítás kijárt már neki (apróságok mellett) ...kb 1.5 lett így a vége, de most lekopogom, hogy egyben van :K


nevemfel
(senior tag)

Igen, ez olcsó, nem sokkal van felette a legolcsóbb H Astráknak, de ennyiért talán már ki lehet fogni egy olyat, amelyik nem szorul motor-, vagy váltógenerálra. (mert már túl van rajta :DDD )

Kombiból nagyobb a választék, főleg ebben az ársávban, csak azért választottam példának sedant, mert én nem szeretem a kombikat.

[ Szerkesztve ]


tsiga18
(tag)

wow nem is tudtam, hogy így felment az áruk. Én tágabb családból vettem 2018 környékén 500ezerért, de jó állapotban volt. Azóta átesett egy küszöbcserén, fék tárcsa és betét illetve vezérléscserén (+ a szokásos időszakos dolgok, 10e km-enként olaj csere, stb).

Ha nem igény a fullos luxus utazás közben, akkor Skoda Feliciából patika állapotút lehet kapni már 300ezer Ft környékén.


bambano
(titán)
Blog

h astrát senkinek nem javasolnék. rossz a híre.


mephi666
(nagyúr)
Blog

...főleg aminek befőttesüveg van a tetején? :DDD ebben mondjuk a nagyobb 1.6os motor van, erről én pont hogy inkább jókat hallottam (szerelőtől)


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Van abból a korszakból egy négyes golfunk. PDTDI, automata. Szerintem mindent elmondtam ;] Vezérműtengely, hidrotőkék, turbófelújítás, pd elemek felújítása, hűtőszivárgás. Az előző tulajok taknyolásai, pl sziló a vízpumpa tömítés helyén, ami emiatt csöpögött, persze az önindítóba. Valami hülye elvette az izzítási időt az agyában, nagy hidegben a Máriának nem indult. Még ráz valamelyik féltengely, foglalkozni kéne a rozsdával, elfolyik az ablakmosó, meg egy lelkes szerelő a folyton hibásan jelző kiegyenlítő tartálytból kikötötte az érzékelőt csere helyett... Rövden ennyi, de az Asszony szereti.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Igen. Kis pénzből. Ha csak felületi korrózió van egy autón szerintem hülyeség fejvesztve lakatoshoz meg fényezőhöz rohanni egy eldobható félmillió forint alatti autóval. Az ember egy kicsit utánaolvas mit hogyan csináljon összevásárolja a cuccokat kikeverteti a festéket és megcsinálja saját magának otthon. Nézd meg az árakat. [link] Néhány tízezer forintból otthon lejavítható négy felületi rozsdás kerékív és két küszöb. Ha nem bénázik az ember még csak látszani sem fog, hogy diy javítás.


nevemfel
(senior tag)

Bizonyos motoroknak rossz a híre, amire a kollega is utalt, vagy az egész szériának?


bambano
(titán)
Blog

én a teljes h szériát hanyagolnám, ha tanácsot kellene adni.


futo001
(senior tag)
Blog

Fordosként írom, hogy Fusiont ne. Nem fogsz beleférni, véleményem szerint nem sok rondább Ford létezik és sokat fogyasztanak a benzinesei.
Mondeo, Octavia, talán Astra és Vectra. Bár a Mondeo futóműve tud költséges lenni, ahogy a lerúgott dízelei is bár utóbbi más márkákra/típusokra is igaz. Sajnos a pénz amit rászánsz szinte garantálja, hogy kompromisszumos lesz az autó, főleg a megemelkedett használtautó-árakkal. Ebből a keretből 1 valamire figyelj: ésszel dönts, ne hagyd magad elcsábítani extrák, km állás, márka stb által, az sokba kerülhet, racionális döntést hozz.
Amit ne: BMW-t még akkor se, ha találsz jó áron, neked szűk lesz a lábtér és ez fel sem fog tűnni a próbakör alatt, de mikor mész rokonlátogatóba, négykézláb fogsz kiszállni, pedig baromi kényelmesek, de nem közel 2m-es magassághoz. :DDD Persze attól is függ ki hogyan szokott ülni, ez kicsit szubjektív vélemény részemről. Régi Suzuki Swift detto, túl alacsony az ülés neked és ez sem fog feltűnni, mikor kipróbálod.
Octavia, G Astra vagy b/c Vectra lesz az szerintem.

Nekem egy Suzuki Swift 1.3 volt az első autóm, azóta csak 1 volt amit gyakrabban kellett szervizbe hordani. Lehet csak nem volt szerencsém. Mondjuk nálam mindennek működnie kell, mintha új lenne. Az ülés viszont még páromnak is túl alacsony volt, pedig csak 170cm. Áldás volt akkor átülni a Focusba, minden szempontból.

Ami meglepett a régi Renault Cliok. Lehet neked az is kicsi, de engem megdöbbent mennyire megbízhatóak. Apóséknak mindig van 1 a hétköznap használt autók mellett tartalékosnak ha történne valamelyikkel valami. Gyakran használom mikor ott vagyunk, jópofa és semmi gond nincs velük (volt már több nekik). Modern autó után picit fura, főleg a váltó, de 10 perc megszokni. Ezeket már 200-300 körül meg lehet venni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek