[Re:] [chopin42:] Friss jogsi, első autó...de milyet? Kis pénz, kis foci, tudom... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


PDA_FAN
(tag)
Blog

Na most az, hogy a japán az szétrohad - ebben a formában fasság. A 22 éves Toyotámon nincs korrodált elem, nem kell egyhamar lakatosra költeni. Ellenben Mazdából bőven találni olyat, ami már nagyrészt vasoxid. Pedig az adott évjáratok Mazdái általában korszerűbbek, mint a Toyoták, csak épp nem annyira volt a tartósság a fő szempont.

A G Astra lehet nagyon jó - van olyan is a családban - csak nagyon számít az előélete. Az 1.6-os motorral jobb vétel, nem fog többet enni az 1.4-esnél, cserébe legalább valamennyire megy. A Classic széria nem biztos, hogy annyira jó, de ha sokáig szakszervizbe járt, és minden szavatossági cserét megcsináltak rajta, akkor lehet jó vétel.

A VW csoport legtöbb autója ebben az árkategóriában már betegágy. Rozsda plusz elhanyagoltság jellemzi a legtöbbet, azaz te fogsz majd rákölteni vagyonokat, hogy életben tartsd. Csak olyat vegyél, amelyiknek ismered az előéletét (nem a kereskedőtől hallod).

Fiat, Ford, francia: a 3F szabály szintén baromság. Típus, évjárat függvénye, hogy melyik garantált bukta, és melyik jó. Itt már érdemes autóhoz tényleg jól értő segítségét kérni.


C0R0
(csendes tag)
Blog

Témaindító alapján:
Erre van (lesz) kb 600 ezer Ft, ami gyakorlatilag nemigen lehet több, tanár vagyok, lakáshitellel, diákhitellel. Tudom, kis pénz. Ez van...

Ha csak lesz és nem is lesz több, akkor én inkább az alábbi típusokban gondolkodnék:

Fiat: Punto (1. generáció), Seicento
Renault: Twingo, Clio (1. generáció)
Daewoo: Matiz, Lanos
Peugeot: 106, 206
Citroen: Saxo
Suzuki: Swift (ős)
Skoda: Felicia

Csak benzinest keresnék. Másik egyenértékű szempont, hogy minél kevesebb rozsda legyen rajta. Ahol egyszer megjelent komolyabban, ott már nem lehet semmit tenni csak tákolni hosszú távon.

Ezek műszakilag egyszerű gépezetek még, az alap karbantartásokat még te is el tudod végezni, ha nagyon szorul a nadrágszíj.

Az hogy miben fogsz elférni úgyis akkor derül ki, ha beleülsz. Mindenki más pozíciót tart kényelmesnek, így ami valakinek kényelmetlen az neked még lehet jó. Ennélfogva nem nagyon zárnék ki egy típust sem.
Volt 160kg-os 185 cm magas ismerősöm, aki Daewoo Tico-val járt (+ feleség + 2 kislánya). A szükség nagy úr...


mephi666
(nagyúr)
Blog

...ha egy évvel korábban veti fel, akkor a rendesen kilakatolt 92-es F-ünket ajánlottam volna :DDD az ennyiből kényelmesen meg lett volna +10év szervizzel, műszakival és a maradék pénzből lehetett volna még sokáig tankolni... (oké, fapad, klíma sincs, de állapotra teljesen egyben volt... 9 év alatt mindig megcsináltattuk rajta, amit kellett és soha nem rohadt le alattunk)

ui: ősszel vitték el, most jár le majd júliusban a műszaki... majd csekkolom ügyfélkapun, hogy kap-e újat és milyen képek készülnek róla :)

[ Szerkesztve ]


C0R0
(csendes tag)
Blog

Sajnos az 1 évvel korábban volt, felmentek az árak (autó és szerviz esetében is). :(

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

ja, 130-ért adtuk el... beszéltem F-es sráccal pár hete, aki a régi kocsi alkatrészéből vitt el tőlem, mondta hogy most 250ért rohadó kotlákat lehet kapni...

jobban is járhattunk volna, de inkább arról az oldalról nézem, hogy Zafit most 1.1ért nem nagyon lehet olyan állapotút kapni, amit mi vettünk :K még úgy se, hogy azonnal számolnunk kellett a futóművel+fékekkel, de így kikupálva most még jóval többen lenne... (nem sajnálom, amivel többet foghattunk volna az F-en)


M0ng00se
(őstag)
Blog

totalcaros videoban volt nem regen a daewoo lanos, nem gondoltam volna de nekem meg tetszik is a hatulja :B


mephi666
(nagyúr)
Blog

munkatársamnak volt régi lanos: még annyit szívni kocsival :DDD nagyon kifogta... az a kocsi olyan hóbortos volt, hogy randomra ha olyan napja volt, akkor egyszerűen nem indult... mindig megtalálták a hibáját, ráköltött 1-1 százast, majd 1-2 hétig-hónapig tökéletes volt.... utána egy random reggelen megint nem indul, mert nem ez volt mégse a hibája :DDD gyűlölte a végére azt a verdát...

ezzel nem azt mondom, hogy az egész típus szar, csak azt, hogy ki lehet ilyet is fogni... (típusfüggetlenül)

[ Szerkesztve ]


Victoryus
(addikt)
Blog

De ezek többsége kicsi, amiben nem fog elférni, meg abs, klíma légzsák...
Akkor már inkább egy 2006, 2007-es Logan. 500e-ért van most HAHU-n. A loganben tuti elfér, mert én is 186 magas vagyok és nagyon jól elfértem. Jó eséllyel működik benne a klíma is. Van abs,esp,légzsákok. Hátsó kerékjárat hajlamos rozsdára, de volt rá anno visszahívás.
Másik hiba ami előfordulhat: fhp, sebeség jeladó hiba, de ezek viszonylag olcsón javíthatók. (sebesség jeladó 20e volt márkaszervizben) Ablakemelő motor, meg kp-i zár motor is pár ezet forint csak. Én anno Ali-ról rendeltem kp-i zár motort, valami 2000 forint körül volt hozzá. Csomagtartója is nagy, hátul is van elég hely. Sandero is jó lehet ugyanilyen évjárat.
Ha jól be van állítva a motorja, tényleg elmegy 6 literrel vegyesben, országúton meg 5,5-tel.
Presztizse nulla, de kit érdekel. Cserébe nem is lopják legalább. Lakótelepen se kell félteni.

[ Szerkesztve ]


C0R0
(csendes tag)
Blog

ABS, klíma,stb --> Kis pénz, kis foci. Én inkább a jövőmre költeném a pénzt mint önteném bele egy autóba.
Nem fog elférni --> ezt ki kell próbálni
Nincs nagy csomagtartó --> nincs gyerek (a leírásból ezt veszem ki), le lehet dönteni a hátsó ülést vagy pakolni rá. Bármelyiket is választja ezek közül nagy valószínűséggel nem lesz a társa 10+ évig. Én inkább a kis értékvesztést választanám (= kis értékű autó) és már most raknám össze a pénzt egy komolyabb gépre.


chopin42
(őstag)
Blog

Kb azért hoztam létre a bejegyzést, hogy képbe kerüljek, és kaptam is rengeteg tippet. Van miből válogatni :K Mármint ki mit tart jónak.
a "-a japán drága rozsda
-német osztrák import a só miatt rozsda,
-francia fúj,
-alfás szerint csak alfa, mások szerint csak azt ne
-fiat fúj
-ennyi pénzért nem érdemes venni semmit és társai"
Az irónia akart lenni, de gyakorlatilag ezt hallom jobbról balról. Ahogy írtam, igyekszem figyelmen kívül hagyni. Böngészem a hirdetéseket, próbálok beülni ismerősök autóiba, aztán meglátom. Nem rögtön kell szerencsére.


freeknight
(őstag)
Blog

Ha sikerül venni valamit, mindenképp írd majd meg, mi lett a választás!:R


Tüzi
(veterán)
Blog

Én nem hagynám ki a szórásból az 1.9jtd olaszokat, mondjuk a stilo-t, kappát sem.
de ha tényleg low budget van, akkor az 1.0-s swiftek környékén húznék egy olyat ami nem rohad (nagyon)
felette lehet nézni akár 1.6 fókákat, netán benyás seatokat.
innen jönnek a jazzek, toyoták, accordok.
de ha tényleg helyet és megbízhatóságot keresel, a carina-e -ket ne hagyd ki.

használt, és legfőképpen _magyar_ piac, szóval, ne hagyd, hogy átb.sszanak.


8th
(addikt)
Blog

Még senki sem írta de elsősorban a benzin-gázüzemű autók közt keresgélnék a helyedben. Vagy valami nagyon egyszerű szívódízelt (adagolós 1.9 sdi). A sima benzines szerintem felejtős. Az árstopot nem lehet a végtelenségig fenntartani előbb vagy utóbb de biztosan vége lesz és akkor masszívan 700 forint fölé ugrik a benzin ára. Az lpg 370 körül van úgy, hogy most emeltek azon is. Tanárként sajnos nem vagy agyon fizetve így pláne nem mindegy mennyiért tankolsz.


Tüzi
(veterán)
Blog

lpgből 20%al többet eszik.
kb
az újabb rendszerek biztos jobbak már, de azt meg nem fogod 15 éves autóban megkapni.


freeknight
(őstag)
Blog

Ez most becsapós, mert az lpg-re nem vonatkozik a hatósági ár. Legfeljebb a nyaralási szezon végén eltörlik az árstopot (már szoktatják is a jobbágyokat a tudathoz, mert már mindenhol a valós árakat látod), akkor azért változik a matek, és még így is, jelenlegi árakkal is olcsóbb az lpg-vel autózás, fogyasztásnövekedés ide vagy oda.


zuhi_
(senior tag)
Blog

egy szónak is száz a vége. vagy veszel 400-ért (max. 450-ért) valamit amire költesz átírást+új gumikat+biztosítást és ott vagy 600-nál (vagy kicsit többnél), vagy nézel 600-ért és fokozatosan teszed (veszed) meg ezeket...akkor viszont már többen lesz. :P


8th
(addikt)
Blog

A túlfogyasztás inkább csak 10-15% között de az egyszerűség kedvéért számoljunk 20%-al.
Eszerint a képzeletbeli autónk 7 liter benzin helyett 8,4 liter gázt fogyaszt el 100 kilométerenként.
Tegnap voltam tankolni mol kúton. E10: 480 Ft (amúgy 719,9 Ft). LPG: 371,9 Ft. Tehát már most is 108 forinttal olcsóbb a gáz. Ha lekerül az ársapka akkor már 348 forinttal lesz olcsóbb minden egyes liter. Ha teljes áron kell majd tankolni kilométerenként 19 forinttal jár jobban az aki autógázzal közlekedik. Azért az nem kevés.


chopin42
(őstag)
Blog

Toyota avensis nevezetű drága japán rozsdáról mi a közvélekedés? Pár népítéletet átnézve jókat olvastam róla, a kilómétereik valósnak tűnnek (300k körüliek), formára tetszik. Természetesen a 2003-ig gyártottról beszélek. Méretre belül nem tudom, hogy mekkora.


Geller72
(veterán)

Nagyon jók voltak. Mostanra ezek is öregek, ami nekem volt, akkor volt ~10-15 éves. Anno volt Carina 2-m, E-m is, mindkettőt imádtam, hatalmas hely volt mindegyikben. Az avensis szerintem egy kicsit kisebb, de még mindig "nagy autónak" számít. Az enyémet 274 ezer km-el vettem, a szerelőm szerint legalább be van járatva. Akkor ezt mondta. :D. Az első évben 74k km-t raktam bele, csak a kötelező dolgokat kellett cserélni. Nekem lengéscsillapítókat hátul, fékek, olajak, szűrők és kb ennyi.Ha kifogsz egy jó állapotban lévőt, még mindig jó vételnek tartom.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Egy jó tanács, először nézz körbe motortól/állapottól függetlenül miben férsz el, mi az ami kényelmes.

Nagyon különbözőek vagyunk, ami egy másik 2 méter magas embernek kényelmes, lehet neked nem lesz az, mert mondjuk hosszabb a lábad vagy éppen más a test alkatod, stb.--> plusz milyen kompromisszumra vagy akár képes, tudok olyat aki minden reggel kicsomagolja magát az autóból, de belül kényelmesen elvan még.

Aztán ha megvan miben férsz el lehetne nézni bele konkrét motort meg típust.

Amíg ez meg nincs ez egy végtelen beszélgetés lesz.

És a végére berakni azt is, hogy 600-ért bármit veszel kb. költeni fogsz rá, többet vagy kevesebbet.

650-ért hoztunk el falusi ingázónak egy 2006-s Swiftet, rozsda mentes de lehet rá költeni bőven és tényleg az lesz ráköltve ami kell is (gumik 1 szett 4 évszakos, mindenféle olajcsere, klíma, stb).

Illetve nem tudom mi várható Bp-n, nem vagyok helybeli csak nehogy kitiltsák ezeket a EUR2-3 szintű autókat hirtelen.

[ Szerkesztve ]

üzenetek