Na most az, hogy a japán az szétrohad - ebben a formában fasság. A 22 éves Toyotámon nincs korrodált elem, nem kell egyhamar lakatosra költeni. Ellenben Mazdából bőven találni olyat, ami már nagyrészt vasoxid. Pedig az adott évjáratok Mazdái általában korszerűbbek, mint a Toyoták, csak épp nem annyira volt a tartósság a fő szempont.
A G Astra lehet nagyon jó - van olyan is a családban - csak nagyon számít az előélete. Az 1.6-os motorral jobb vétel, nem fog többet enni az 1.4-esnél, cserébe legalább valamennyire megy. A Classic széria nem biztos, hogy annyira jó, de ha sokáig szakszervizbe járt, és minden szavatossági cserét megcsináltak rajta, akkor lehet jó vétel.
A VW csoport legtöbb autója ebben az árkategóriában már betegágy. Rozsda plusz elhanyagoltság jellemzi a legtöbbet, azaz te fogsz majd rákölteni vagyonokat, hogy életben tartsd. Csak olyat vegyél, amelyiknek ismered az előéletét (nem a kereskedőtől hallod).
Fiat, Ford, francia: a 3F szabály szintén baromság. Típus, évjárat függvénye, hogy melyik garantált bukta, és melyik jó. Itt már érdemes autóhoz tényleg jól értő segítségét kérni.