üzenetek

hozzászólások


Játékos
(addikt)

Gratulálok a teszthez! Látszik, hogy volt vele "némi" meló!
:C :R

Ollie:
Does Cache Size Really Boost Performance?
Játékoknál jól jön... :K

[ Szerkesztve ]


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Sőt, még a 3MB vs 6MB L2-nél is jelentős különbségek vannak játékokban:

Influence of L2 Cache Size on Wolfdale Performance


spirit007
(senior tag)
Blog

Na ne fárasszál már , hogy 4-8 % jeletős különbség ... egyedül az UT3-ban van 14,2% , de az is jelentéktelen .
Egyébként meg ha szaggat egy játék pl. 15 FPS-t produkál akkor a hajadra kenheted ezt a pár + százalékot .
Tudod miben van különbség ? Az árakban ! És nem 4-8 vagy 14 % :D


gbors
(nagyúr)
Blog

OK, tehát a 4M cache 0-10% között hoz az 1M-hez képest (a Penryneket ne keverjük ide). Ez a teszt eredményeinek szempontjából a következőkkel jár:
- Az NFS és a CoD4 ugyanúgy kényelmesen elmegy 2.66-on
- Az UT3, az Oblivion és az Assassin's Creed 2.66-on még pár %-nyi VGA overclockot is elvisel
- A Heroes 5 egy kicsit gyorsabb lesz E4x00-zal, és még egy kicsit E6x00-zal
- A World in Conflict kikapcsolt Debris Physics mellett nem igényel 3GHz-es CPU-t, elég a 2.66

Most akkor ebben mi olyan szörnyen félrevezető?
Szerintem btw. rosszabb lett volna, ha E6x00-zal mérek, és utána valaki pofára esik egy E2180-nal...


Hebry
(senior tag)

Jó lett a teszt!
A Cashe jól jöhet, de azért az túlzás, hogy az eredmények nem érnek semmit, és azért szerintem elég sok ember gépében van 2xxx C2D.


Biomokus
(tag)

Nagyon jó és nagyon hasznos a cikked! Gratulálok hozzá, és köszönöm! :R


CSorBA
(őstag)
Blog

Nagyon szép, igényes írás! Gratula. :)


gbors
(nagyúr)
Blog

... de hogy teljesen korrekt legyen a konklúzió, a végére betettem egy paragrafust erről a témáról.


horitomy
(tag)

Vazeee!

Ezeket a kérdéseket teszem fel hetek óta a fórumban! Ilyen processzor tulaja vagyok 3000en járatva 900as memóriával. Igaz én 8800gt 512-ben gondolkodom. Ezek után nem kérdés, hogy 8800gt kell nekem!

Lehet, hogy nem lesz sok értelme majd húzni a videókártyát mivel a proci nem szeret 3000 fölé menni?! Azért egy 700mhz-es beállítást bevállalok azért. :)

"sajnos" 24"-os a monitorom. így hát nem ezek a felbontások fognak játszani, de 1920x1200ban már hajlandó vagyok lemondani az élsimításról egy kicsit.

Ezer köszönet a tesztért!

[ Szerkesztve ]


Geller72
(veterán)

..megnézzük a 19x12-es beállításod..:-D


gbors
(nagyúr)
Blog

19x12-ben szerintem kb. még alapórajelen is elég lesz a CPU-d :)


horitomy
(tag)

Azt mondjátok, hogy szűrés és élsimítás nélkül is kevés lesz?


dr.radon
(csendes tag)

Nem csalódtam benned. Nagyon remek és precíz munka. :)


gbors
(nagyúr)
Blog

check this, ez pont az, amire kíváncsi vagy. ahogy elnézem a leírást, nem egy szuperintenzív szekciót teszteltek.


fagy53
(nagyúr)

Grat! :C
Tisztességes munka, és az ilyen konfiggal, VGA-val rendelkezők számára tanulságos is.
Azok is profitálhatnak belőle aki most készülnek egy ehhez hasonló összeállítás megvásárlására, de mi van a többiekkel?
Te ezt szépen megcsináltad, de ennél jóval sokszínűbb a paletta!
Tulajdonképpen nyitni kellene egy topicot, ahol a különböző CPU/VGA párosítású lelkes konfigtulajok egy szigorúan meghatározott, körülírt tesztsorozatot lefuttatnának, az eredményeket rendszerezve, nyilvánosságrahozva bárki számára elérhetővé téve, lehetőség nyílna arra, hogy egy CPU/VGA párosítás milyen játékokban, milyen beállításokkal működik elfogadhatóan, ill. összehasonlíthatóvá válnának egymással ezek a párosítások.


gbors
(nagyúr)
Blog

köszi :) az ötlet jó, már csak egy házigazda hiányzik hozzá :)

amúgy úgy csináltam meg a teszteket, hogy könnyű legyen más konfigokra is következtetéseket levonni belőlük. A 800x600-as teszteken látszik, mit bír a CPU (kivéve CoD4 és NFS), ehhez tudod viszonyítani az összes VGA-t a 3850-től a 9800GTX-ig (vagy a 4850-ig :) ), olyan kis távolságra vannak egymástól. GTX280-at meg teszteljen valaki más :DDD

a CPU-k tekintetében, az jól látszik, hogy a keményen limites esetekben a CPU és a memória együtt mozgatása szépen hozza a várt eredményt (kivéve NFS :F ), itt csak az egyes CPU-k közötti átlagos /core clock-for-clock különbséget kell mellétenni, és akkor van egy jó közelítésed. valahogy így fest szerintem, de javítson ki, akinek pontosabb infoi vannak:
- X2 + 10% = E2000
- Phenom = E2000
- E2000 + 5% = E4000
- E2000 + 10% = E6000
- E6000 + 15% = E8000

ezek közelítő számok, de ezt a párosítást úgysem centizve kell csinálni. ill. a lényeg úgyis az, hogy melyik játékok hajlamosak CPU-limitre - a CoD4-nél mindenki azt tippelte, az Assassin's Creednél meg azért meglepődtem...

akkor fog borulni a dolog, ha elkezdenek azok a játékok jönni, amik intenzíven megdolgoztatják a 4 magot. onnantól egy ilyen tesztet minimum 2 CPU-val kell megcsinálni.

[ Szerkesztve ]


Eugene Roe
(őstag)
Blog

Egy Supreme Commander-re nagyon kíváncsi lennék ;), de így is jó a teszt, szerintem sokaknak segít(ett) is.


Kmaarci
(csendes tag)

Hu hát végre valaki megcsinálja egy ilyen tesztett. Nekem is szükségem van erre de nagyon. Minden elismerésem gbors csak igy tovább. Ez nagyon hasznos sok-sok fps gamernek, köztük nekem is.:D cs1.6,cs:s,cod4. Csak igy tovább!!! :R


I
(tag)

Nagyon jó írás, remélem lesz AMD procikhoz is egy jó kis teszt... :)


ProEvoFan
(nagyúr)

köszönöm a cikket jó volt elolvasni


agressiv
(addikt)
Blog

Én is megosztanék egy tapasztalatot mégpedig az FSB-vel kapcsolatban!

Bár a konfigom nem mai darab és nem is mai játékokkal próbákoztam azt kell hogy mondjam, bizony sokat számít az FSB és le is írom a konkrét példát, hogy miről is lenne szó!

Socket A-s :D Tokozású AMD sempron-os konfigot hajtok most és elég érdekes dolgokat tapasztaltam.
Van egy 2300+-os Sempronom és egy 2600+-os. A különbség a kettő között mindössze annyi, hogy a 2300+-asnak 9.5 a 2600+-osnak 11-es szorzója van, a memória frekije az FSB-vel párhuzamosan változott!! Mindkét processzornak 333-az alap FSB-je amit jobb FPS reményében tuningoltam a tapasztalat a következő.

A 2300+-os 2033Mhz-es órajelen járt 428Mhz--es FSB mellett. A 2600+-os 2133Mhz-en ment viszont csak 390Mhz-es FSB mellett. Bizony azt tapasztaltam, hogy például Need For Speed Uderground 2 a 2600+-os proci mellett akár 5-6FPS-el volt gyorsabb azonos beállítások mellett ami így elsőre nem tűnik soknak de ez a különbség (30/35FPS ami 16% körül van).
A probléma akkor kezdőtött amikor nagy reményekkel elindítottam a Counter Strike Source-ot és a többi HL2 motoros játékot és elkezdtem játszani reménykedve, hogy jobb lessz az FPS amikor robbangatok hordókat és egyéb elmozdítható dolgokat. A gond viszont az volt, hogy lényegesebb FPS csökkenést tapasztaltam amikor csak futkáróztam a játékban ellenben a robbanásokat valamivel jobban viselte a processzor VGA limitről szó sincs. Mivel minden beállítás azonos volt a VGA is ugyanaz volt a CPU is magasabb órajelen járt viszont az FSB nem sokkal ugyan de lassabb volt és ezzel eggyütt a ram is és már észre lehetett venni a különbséget a Need For Speed-ben növekedett az FPS a HL2-ben viszont érdekes eredmények születtek amiből csak arra tudok következtetni, hogy bizony nem mind1 milyen az FSB és ezzel eggyüt a memória freki és, hogy milyen a játék motorja.

A lényeg az egészben az, hogy nem mondanám ki ilyen bátran ahogy már megtörtént, hogy "nem ér semmit a cikk" mert csak E2180-as procival lett tesztelve hiszen az én konfigom mérföldekkel le van maradva az tesztkonfigurációtól és mégis lényegében hasonló eredmények születtek, pedig ez még nem is Intel alapú konfig!!

[ Szerkesztve ]


fsb1000
(nagyúr)

Bocs!
Én még mindig ovatosan kezelném a "konkluzió" első mondatát.
Annak ellenére, hogy a 666 és 800 Mhz-s RAM-ok között elvileg 20% sávszélesség különbség lehetne, a mérési eredményeidben nem hogy ennek fele, de még 5-6%-ot meghaladó fps különbségek sincsenek a két tesztkonfig adatai között.
Szerintem kb. ennyi a szubjektív különbség-érzékelés határa is.

Talán a kérdést eldönthetné 1066-on járatott RAM (azonos időzítésekkel: további elvi +20%), mert ha ebben ez esetben azonos mértékben növekszik az FPS 800-hoz képest, mint 666->800 esetén akkor már valószínűsithető a RAM freki és az FPS között valamilyen lineáris összefüggés.

Nem kételkedem a tesztedben... csak az általad használt "platform-limitáció" kifejezést tartom nagyon találónak, és kicsit túlzónak a RAM sebesség hangsúlyozását.


gbors
(nagyúr)
Blog

miután a memória sebessége végigkíséri a teljes folyamatát annak, amíg előáll a kép, az a tippem, hogy a 800->960-as emelés kb. annyit hozna, mint a 666->800, esetleg kicsit kevesebbet a rendszerbusz miatt.
lehet, hogy egy kicsit tényleg túlhangsúlyoztam a memória szerepét, de annyi helyen olvastam, hogy a memória sebesség kb. semmit nem számít, hogy a tesztek eredményét látva valószínűleg kicsit "átbillentem" :D


fsb1000
(nagyúr)

Ebben egyetértünk! A semminél biztosan többet számit a RAM freki növelése.
És sajnos tényleg az az elterjedt nézet hogy semmit sem számít.
Pedig X% CPU tuning se X% futási vagy fps növekményt hoz, hanem kevesebbet.


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

A 3MB és 6MB L2 között olyan 10% teljesítménykülönbség van játékokban:

3MB vs 6MB L2

Na most ennél jóval nagyobb lehet egy 1MB és egy 3MB, netán 1MB vs 6MB L2-es cpu között. Ezért nem alapozhatunk erre a tesztre, nem lehet lowend processzorral tesztelni CPU limitet.

Forrás: X-bit labs


gbors
(nagyúr)
Blog

Tekintve, hogy két eltérő micro-architektúráról van szó, ez a következtetés ebben a formában nem állja meg a helyét.
Azt meg már fentebb is írtam, hogy tekintheted az E6xx0-es CPU-k szemszögéből a teszt eredményét felső limitnek - szerintem pont elég sokatmondó az az eredmény, hogy a 2.66GHz / 800MHz kombinációnál szinte soha nem kell több ebben a VGA-kategóriában, 12x10-ben. A pontos MHz-re / MByte-ra bontott elemzést pedig meghagyom Neked - a logout mindenki számára nyitott :)


szasanyi
(félisten)

Jól áttekinthető, összefogott munka. Nekem tetszett, gratulálok!


Perzsa
(tag)

Sziasztok!

P4 1,8@2,6Ghz, 4X AGP, 1GB Ram -os géphez mi a maximum GPU amit még kihajt?
Ati 3450 256Gbyte?

Köszi!


Perzsa
(tag)

up

üzenetek