Gratulálok a teszthez! Látszik, hogy volt vele "némi" meló!
Ollie:
Does Cache Size Really Boost Performance?
Játékoknál jól jön...
[ Szerkesztve ]
Gratulálok a teszthez! Látszik, hogy volt vele "némi" meló!
Ollie:
Does Cache Size Really Boost Performance?
Játékoknál jól jön...
[ Szerkesztve ]
Sőt, még a 3MB vs 6MB L2-nél is jelentős különbségek vannak játékokban:
Na ne fárasszál már , hogy 4-8 % jeletős különbség ... egyedül az UT3-ban van 14,2% , de az is jelentéktelen .
Egyébként meg ha szaggat egy játék pl. 15 FPS-t produkál akkor a hajadra kenheted ezt a pár + százalékot .
Tudod miben van különbség ? Az árakban ! És nem 4-8 vagy 14 %
OK, tehát a 4M cache 0-10% között hoz az 1M-hez képest (a Penryneket ne keverjük ide). Ez a teszt eredményeinek szempontjából a következőkkel jár:
- Az NFS és a CoD4 ugyanúgy kényelmesen elmegy 2.66-on
- Az UT3, az Oblivion és az Assassin's Creed 2.66-on még pár %-nyi VGA overclockot is elvisel
- A Heroes 5 egy kicsit gyorsabb lesz E4x00-zal, és még egy kicsit E6x00-zal
- A World in Conflict kikapcsolt Debris Physics mellett nem igényel 3GHz-es CPU-t, elég a 2.66
Most akkor ebben mi olyan szörnyen félrevezető?
Szerintem btw. rosszabb lett volna, ha E6x00-zal mérek, és utána valaki pofára esik egy E2180-nal...
Jó lett a teszt!
A Cashe jól jöhet, de azért az túlzás, hogy az eredmények nem érnek semmit, és azért szerintem elég sok ember gépében van 2xxx C2D.
Nagyon jó és nagyon hasznos a cikked! Gratulálok hozzá, és köszönöm!
... de hogy teljesen korrekt legyen a konklúzió, a végére betettem egy paragrafust erről a témáról.
Vazeee!
Ezeket a kérdéseket teszem fel hetek óta a fórumban! Ilyen processzor tulaja vagyok 3000en járatva 900as memóriával. Igaz én 8800gt 512-ben gondolkodom. Ezek után nem kérdés, hogy 8800gt kell nekem!
Lehet, hogy nem lesz sok értelme majd húzni a videókártyát mivel a proci nem szeret 3000 fölé menni?! Azért egy 700mhz-es beállítást bevállalok azért.
"sajnos" 24"-os a monitorom. így hát nem ezek a felbontások fognak játszani, de 1920x1200ban már hajlandó vagyok lemondani az élsimításról egy kicsit.
Ezer köszönet a tesztért!
[ Szerkesztve ]
19x12-ben szerintem kb. még alapórajelen is elég lesz a CPU-d
Azt mondjátok, hogy szűrés és élsimítás nélkül is kevés lesz?
Nem csalódtam benned. Nagyon remek és precíz munka.
check this, ez pont az, amire kíváncsi vagy. ahogy elnézem a leírást, nem egy szuperintenzív szekciót teszteltek.
Grat!
Tisztességes munka, és az ilyen konfiggal, VGA-val rendelkezők számára tanulságos is.
Azok is profitálhatnak belőle aki most készülnek egy ehhez hasonló összeállítás megvásárlására, de mi van a többiekkel?
Te ezt szépen megcsináltad, de ennél jóval sokszínűbb a paletta!
Tulajdonképpen nyitni kellene egy topicot, ahol a különböző CPU/VGA párosítású lelkes konfigtulajok egy szigorúan meghatározott, körülírt tesztsorozatot lefuttatnának, az eredményeket rendszerezve, nyilvánosságrahozva bárki számára elérhetővé téve, lehetőség nyílna arra, hogy egy CPU/VGA párosítás milyen játékokban, milyen beállításokkal működik elfogadhatóan, ill. összehasonlíthatóvá válnának egymással ezek a párosítások.
köszi az ötlet jó, már csak egy házigazda hiányzik hozzá
amúgy úgy csináltam meg a teszteket, hogy könnyű legyen más konfigokra is következtetéseket levonni belőlük. A 800x600-as teszteken látszik, mit bír a CPU (kivéve CoD4 és NFS), ehhez tudod viszonyítani az összes VGA-t a 3850-től a 9800GTX-ig (vagy a 4850-ig ), olyan kis távolságra vannak egymástól. GTX280-at meg teszteljen valaki más
a CPU-k tekintetében, az jól látszik, hogy a keményen limites esetekben a CPU és a memória együtt mozgatása szépen hozza a várt eredményt (kivéve NFS ), itt csak az egyes CPU-k közötti átlagos /core clock-for-clock különbséget kell mellétenni, és akkor van egy jó közelítésed. valahogy így fest szerintem, de javítson ki, akinek pontosabb infoi vannak:
- X2 + 10% = E2000
- Phenom = E2000
- E2000 + 5% = E4000
- E2000 + 10% = E6000
- E6000 + 15% = E8000
ezek közelítő számok, de ezt a párosítást úgysem centizve kell csinálni. ill. a lényeg úgyis az, hogy melyik játékok hajlamosak CPU-limitre - a CoD4-nél mindenki azt tippelte, az Assassin's Creednél meg azért meglepődtem...
akkor fog borulni a dolog, ha elkezdenek azok a játékok jönni, amik intenzíven megdolgoztatják a 4 magot. onnantól egy ilyen tesztet minimum 2 CPU-val kell megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
Egy Supreme Commander-re nagyon kíváncsi lennék , de így is jó a teszt, szerintem sokaknak segít(ett) is.
Hu hát végre valaki megcsinálja egy ilyen tesztett. Nekem is szükségem van erre de nagyon. Minden elismerésem gbors csak igy tovább. Ez nagyon hasznos sok-sok fps gamernek, köztük nekem is. cs1.6,cs:s,cod4. Csak igy tovább!!!
Én is megosztanék egy tapasztalatot mégpedig az FSB-vel kapcsolatban!
Bár a konfigom nem mai darab és nem is mai játékokkal próbákoztam azt kell hogy mondjam, bizony sokat számít az FSB és le is írom a konkrét példát, hogy miről is lenne szó!
Socket A-s Tokozású AMD sempron-os konfigot hajtok most és elég érdekes dolgokat tapasztaltam.
Van egy 2300+-os Sempronom és egy 2600+-os. A különbség a kettő között mindössze annyi, hogy a 2300+-asnak 9.5 a 2600+-osnak 11-es szorzója van, a memória frekije az FSB-vel párhuzamosan változott!! Mindkét processzornak 333-az alap FSB-je amit jobb FPS reményében tuningoltam a tapasztalat a következő.
A 2300+-os 2033Mhz-es órajelen járt 428Mhz--es FSB mellett. A 2600+-os 2133Mhz-en ment viszont csak 390Mhz-es FSB mellett. Bizony azt tapasztaltam, hogy például Need For Speed Uderground 2 a 2600+-os proci mellett akár 5-6FPS-el volt gyorsabb azonos beállítások mellett ami így elsőre nem tűnik soknak de ez a különbség (30/35FPS ami 16% körül van).
A probléma akkor kezdőtött amikor nagy reményekkel elindítottam a Counter Strike Source-ot és a többi HL2 motoros játékot és elkezdtem játszani reménykedve, hogy jobb lessz az FPS amikor robbangatok hordókat és egyéb elmozdítható dolgokat. A gond viszont az volt, hogy lényegesebb FPS csökkenést tapasztaltam amikor csak futkáróztam a játékban ellenben a robbanásokat valamivel jobban viselte a processzor VGA limitről szó sincs. Mivel minden beállítás azonos volt a VGA is ugyanaz volt a CPU is magasabb órajelen járt viszont az FSB nem sokkal ugyan de lassabb volt és ezzel eggyütt a ram is és már észre lehetett venni a különbséget a Need For Speed-ben növekedett az FPS a HL2-ben viszont érdekes eredmények születtek amiből csak arra tudok következtetni, hogy bizony nem mind1 milyen az FSB és ezzel eggyüt a memória freki és, hogy milyen a játék motorja.
A lényeg az egészben az, hogy nem mondanám ki ilyen bátran ahogy már megtörtént, hogy "nem ér semmit a cikk" mert csak E2180-as procival lett tesztelve hiszen az én konfigom mérföldekkel le van maradva az tesztkonfigurációtól és mégis lényegében hasonló eredmények születtek, pedig ez még nem is Intel alapú konfig!!
[ Szerkesztve ]
Bocs!
Én még mindig ovatosan kezelném a "konkluzió" első mondatát.
Annak ellenére, hogy a 666 és 800 Mhz-s RAM-ok között elvileg 20% sávszélesség különbség lehetne, a mérési eredményeidben nem hogy ennek fele, de még 5-6%-ot meghaladó fps különbségek sincsenek a két tesztkonfig adatai között.
Szerintem kb. ennyi a szubjektív különbség-érzékelés határa is.
Talán a kérdést eldönthetné 1066-on járatott RAM (azonos időzítésekkel: további elvi +20%), mert ha ebben ez esetben azonos mértékben növekszik az FPS 800-hoz képest, mint 666->800 esetén akkor már valószínűsithető a RAM freki és az FPS között valamilyen lineáris összefüggés.
Nem kételkedem a tesztedben... csak az általad használt "platform-limitáció" kifejezést tartom nagyon találónak, és kicsit túlzónak a RAM sebesség hangsúlyozását.
miután a memória sebessége végigkíséri a teljes folyamatát annak, amíg előáll a kép, az a tippem, hogy a 800->960-as emelés kb. annyit hozna, mint a 666->800, esetleg kicsit kevesebbet a rendszerbusz miatt.
lehet, hogy egy kicsit tényleg túlhangsúlyoztam a memória szerepét, de annyi helyen olvastam, hogy a memória sebesség kb. semmit nem számít, hogy a tesztek eredményét látva valószínűleg kicsit "átbillentem"
Ebben egyetértünk! A semminél biztosan többet számit a RAM freki növelése.
És sajnos tényleg az az elterjedt nézet hogy semmit sem számít.
Pedig X% CPU tuning se X% futási vagy fps növekményt hoz, hanem kevesebbet.
A 3MB és 6MB L2 között olyan 10% teljesítménykülönbség van játékokban:
Na most ennél jóval nagyobb lehet egy 1MB és egy 3MB, netán 1MB vs 6MB L2-es cpu között. Ezért nem alapozhatunk erre a tesztre, nem lehet lowend processzorral tesztelni CPU limitet.
Forrás: X-bit labs
Tekintve, hogy két eltérő micro-architektúráról van szó, ez a következtetés ebben a formában nem állja meg a helyét.
Azt meg már fentebb is írtam, hogy tekintheted az E6xx0-es CPU-k szemszögéből a teszt eredményét felső limitnek - szerintem pont elég sokatmondó az az eredmény, hogy a 2.66GHz / 800MHz kombinációnál szinte soha nem kell több ebben a VGA-kategóriában, 12x10-ben. A pontos MHz-re / MByte-ra bontott elemzést pedig meghagyom Neked - a logout mindenki számára nyitott
Jól áttekinthető, összefogott munka. Nekem tetszett, gratulálok!
Sziasztok!
P4 1,8@2,6Ghz, 4X AGP, 1GB Ram -os géphez mi a maximum GPU amit még kihajt?
Ati 3450 256Gbyte?
Köszi!