üzenetek

hozzászólások


agressiv
(addikt)
Blog

Én is megosztanék egy tapasztalatot mégpedig az FSB-vel kapcsolatban!

Bár a konfigom nem mai darab és nem is mai játékokkal próbákoztam azt kell hogy mondjam, bizony sokat számít az FSB és le is írom a konkrét példát, hogy miről is lenne szó!

Socket A-s :D Tokozású AMD sempron-os konfigot hajtok most és elég érdekes dolgokat tapasztaltam.
Van egy 2300+-os Sempronom és egy 2600+-os. A különbség a kettő között mindössze annyi, hogy a 2300+-asnak 9.5 a 2600+-osnak 11-es szorzója van, a memória frekije az FSB-vel párhuzamosan változott!! Mindkét processzornak 333-az alap FSB-je amit jobb FPS reményében tuningoltam a tapasztalat a következő.

A 2300+-os 2033Mhz-es órajelen járt 428Mhz--es FSB mellett. A 2600+-os 2133Mhz-en ment viszont csak 390Mhz-es FSB mellett. Bizony azt tapasztaltam, hogy például Need For Speed Uderground 2 a 2600+-os proci mellett akár 5-6FPS-el volt gyorsabb azonos beállítások mellett ami így elsőre nem tűnik soknak de ez a különbség (30/35FPS ami 16% körül van).
A probléma akkor kezdőtött amikor nagy reményekkel elindítottam a Counter Strike Source-ot és a többi HL2 motoros játékot és elkezdtem játszani reménykedve, hogy jobb lessz az FPS amikor robbangatok hordókat és egyéb elmozdítható dolgokat. A gond viszont az volt, hogy lényegesebb FPS csökkenést tapasztaltam amikor csak futkáróztam a játékban ellenben a robbanásokat valamivel jobban viselte a processzor VGA limitről szó sincs. Mivel minden beállítás azonos volt a VGA is ugyanaz volt a CPU is magasabb órajelen járt viszont az FSB nem sokkal ugyan de lassabb volt és ezzel eggyütt a ram is és már észre lehetett venni a különbséget a Need For Speed-ben növekedett az FPS a HL2-ben viszont érdekes eredmények születtek amiből csak arra tudok következtetni, hogy bizony nem mind1 milyen az FSB és ezzel eggyüt a memória freki és, hogy milyen a játék motorja.

A lényeg az egészben az, hogy nem mondanám ki ilyen bátran ahogy már megtörtént, hogy "nem ér semmit a cikk" mert csak E2180-as procival lett tesztelve hiszen az én konfigom mérföldekkel le van maradva az tesztkonfigurációtól és mégis lényegében hasonló eredmények születtek, pedig ez még nem is Intel alapú konfig!!

[ Szerkesztve ]


fsb1000
(nagyúr)

Bocs!
Én még mindig ovatosan kezelném a "konkluzió" első mondatát.
Annak ellenére, hogy a 666 és 800 Mhz-s RAM-ok között elvileg 20% sávszélesség különbség lehetne, a mérési eredményeidben nem hogy ennek fele, de még 5-6%-ot meghaladó fps különbségek sincsenek a két tesztkonfig adatai között.
Szerintem kb. ennyi a szubjektív különbség-érzékelés határa is.

Talán a kérdést eldönthetné 1066-on járatott RAM (azonos időzítésekkel: további elvi +20%), mert ha ebben ez esetben azonos mértékben növekszik az FPS 800-hoz képest, mint 666->800 esetén akkor már valószínűsithető a RAM freki és az FPS között valamilyen lineáris összefüggés.

Nem kételkedem a tesztedben... csak az általad használt "platform-limitáció" kifejezést tartom nagyon találónak, és kicsit túlzónak a RAM sebesség hangsúlyozását.


gbors
(nagyúr)
Blog

miután a memória sebessége végigkíséri a teljes folyamatát annak, amíg előáll a kép, az a tippem, hogy a 800->960-as emelés kb. annyit hozna, mint a 666->800, esetleg kicsit kevesebbet a rendszerbusz miatt.
lehet, hogy egy kicsit tényleg túlhangsúlyoztam a memória szerepét, de annyi helyen olvastam, hogy a memória sebesség kb. semmit nem számít, hogy a tesztek eredményét látva valószínűleg kicsit "átbillentem" :D


fsb1000
(nagyúr)

Ebben egyetértünk! A semminél biztosan többet számit a RAM freki növelése.
És sajnos tényleg az az elterjedt nézet hogy semmit sem számít.
Pedig X% CPU tuning se X% futási vagy fps növekményt hoz, hanem kevesebbet.


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

A 3MB és 6MB L2 között olyan 10% teljesítménykülönbség van játékokban:

3MB vs 6MB L2

Na most ennél jóval nagyobb lehet egy 1MB és egy 3MB, netán 1MB vs 6MB L2-es cpu között. Ezért nem alapozhatunk erre a tesztre, nem lehet lowend processzorral tesztelni CPU limitet.

Forrás: X-bit labs


gbors
(nagyúr)
Blog

Tekintve, hogy két eltérő micro-architektúráról van szó, ez a következtetés ebben a formában nem állja meg a helyét.
Azt meg már fentebb is írtam, hogy tekintheted az E6xx0-es CPU-k szemszögéből a teszt eredményét felső limitnek - szerintem pont elég sokatmondó az az eredmény, hogy a 2.66GHz / 800MHz kombinációnál szinte soha nem kell több ebben a VGA-kategóriában, 12x10-ben. A pontos MHz-re / MByte-ra bontott elemzést pedig meghagyom Neked - a logout mindenki számára nyitott :)


szasanyi
(félisten)

Jól áttekinthető, összefogott munka. Nekem tetszett, gratulálok!


Perzsa
(tag)

Sziasztok!

P4 1,8@2,6Ghz, 4X AGP, 1GB Ram -os géphez mi a maximum GPU amit még kihajt?
Ati 3450 256Gbyte?

Köszi!


Perzsa
(tag)

up

üzenetek