[Re:] Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Feketelaszlo
(senior tag)

Lassan 1 hónap eltelt a botrány kitörése óta és meglepődnék, ha nem az lett volna az összes autógyártó/kutatóegyetem/motofejlesztő/szaklap első dolga, hogy minden kéznél levő modern dieselt letesztel fékpadon, van-e benne csalószoftver (vagyis történik-e drasztikus változás a vezérlésben teszt alatt). Eddig csak a VW-ről bizonyosodott be, s nekik is csak egy motortípusnál. A tesztelést felismerő ECU és a teszt által megszabott követelményekre való optimalizálás között éppen csak annyi a különbség, hogy az első bizonyíthatóan a hatóság félrevezetése, s e miatt rakott félre egy nagy valag pénzt a konszern a különböző kártérítési perekre már az első napon. Nem azt mondom, hogy nem derülhet ki még másokról is, de szerintem a bennfentesek már elkezdtek volna ujjal mutogatni...

Egyébként nem értem sokak részéről ezt a negatív felfogást, hogy "irreálisak a követelmények" meg "fizikai képtelenség". Nem, nem az, csak nem 500$-ért lesz gyártható egy fapados motor (pl. 1.3 sor4), hanem 1000$-ért. A vásárlók nem szívesen fizetnek többet minden új EURO-norma bevezetésénél (mindenkinek tetszik a környezetvédelem ideája, de ha pénzbe kerül, akkor inkább szívnának - bezzeg ha +lóerőkről van szó!). Biztos lehetne olyan motort sorozatgyártani már most, ami előre tudja az EURO8-at vagy akármi jön utána. Hasamra ütök: 3-4000$-ért - az már elég jelentős összeg egy Suzuki Swift árából.

üzenetek