Egyébként nem értem sokak részéről ezt a negatív felfogást, hogy "irreálisak a követelmények" meg "fizikai képtelenség".
Tényleg irreálisak a követelmények - az egész belsőégésű motor dolog a lehetőségeinek a legvégén jár, egyre kisebb fejlődés is egyre nagyobb befektetést követel. Ugyanakkor a teljes CO2 kibocsátásért ~ 10%-ban felelnek mindössze a gépkocsik, ha jól emlékszem a számokra.
Extra, hogy az újabb és újabb normák tényleges környezetvédelmi értéke kérdőjeleződik meg ma már. A CO2 kibocsátás csökkentését a motorokon az üzemidő, a javíthatóság, az extra kiegészítők terén fizetjük meg - életciklusra vetítve a legkevésbé sem egyértelmű, hogy környezetvédelemben az utolsó két szigorítással beljebb vagyunk-e.
Fizikai képtelenség: a belsőégésű motorok hatásfokának van egy abszolut felső korlátja, ami körül ráadásul igen cifra világ tenyészik már. Egyre növeklvő befektetésekkel közelebb és közelebb lehet tolni a motorokat ehhez a határhoz, de tetszőlegesen nagy befektetéssel sem lehet átlépni.