[Re:] Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Feketelaszlo
(senior tag)

Senki nem beszélt hatásfokokról - nem attól fogod megtizedelni a károsanyagkibocsátást, hogy 0,5%-al jobb lesz a hatásfokod drága hengerfejbevonatoktól, tuti szívócsonktól, stb. Rá kell rakni az ezres kismotorra is egy ló méretű katalizátort meg mindenféle utánkezelő berendezéseket (nem olcsó, az tény, de hasznos). A szóban forgó típusokkal sem lett volna semmi baj, csak a fejlesztés végéhez közeledve észrevették Jürgenék, hogy a vadiúj bestseller motorjuk már nem fogja tudni a pár év múlva eljövendő határértékeket, de mivel akkoriban minden a world engineről (gyártsuk ugyanazt a motort az egész világnak, mert az olcsó) és hasonlókról szólt, ki kellett találni valamit. Rárakhatták volna már akkor az AdBlue rendszert - ismét teljesen hozzánemértő tipp: darabonként 100$-al növelve a gyártási költséget. Esetleg külön motort gyárthattak volna Észak-Amerikának. Nem tették, inkább írtak egy szoftvert és rátöltötték mind a tizenegynehány millió ECU-ra. Az lett a vége a garasoskodásnak, hogy most autónként 1-3000 $-os kártértési költségekről beszélnek, ha utólagosan módosítani kell valamit.

"kibocsátás csökkentését a motorokon az üzemidő, a javíthatóság, az extra kiegészítők terén fizetjük meg"
Ezt mondták anno sok biztonsági funkcióra is - ma már ritkaságszámba megy, hogy ABS, légzsák vagy másegyéb csődöt mondjon. Idővel ezek a rendszerek elég hülyebiztosak lesznek. Azzal részben egyetértek, hogy a túlzott CO2 minimalizálás hülyeség, de az csak egy összetevő a kipuff. gázban, a többi attól még nem lesz rózsás illatfelhő...

üzenetek