[Re:] Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

""Ráadásul a dízel motorok teljesítménye, a fordulatszámmal egyenesen arányos."
"A teljesítmény maximuma, a maximális fordulatszám alatt van."
"Ez a két mondat egymást kizáró állítást tartalmaz.""

Ha random válogat össze mondatrészeket, akkor ellentmondást tudsz kreálni.
Az első idézett rész a Diesel motorra, a második Otto motorra vonatkozik.

Tesztelték az egyik bukott VW motort, és az Eu előírás 70%-át hozta NOx kibocsátásban.

Talán alapjáraton. Városi körülmények között a megengedett érték ötszörösét is hozza időnként.
A német kormányzat már bejelentette, megszigorítják a környezetvédelmi előírásokat és azok ellenőrzését, az új járművek forgalmazásának esetében. Valós körülmények között kell jövőre vizsgálni a szennyezőanyag kibocséjtés mértékét.

"A benzingyártás mellékterméke a gázolaj."
Nem éppen. A finomítókban azt gyártanak a kőolajból, amire kereslet mutatkozik.

Meg azt, amit az összetétele megenged. Nem lehet annál több benzint kiszedni belőle, mint amennyi a keverékben van. (Persze lehet, kémia eljárásokkal átalakítani a molekulákat, csak elég drága eljárás.)

"széndioxidból a felét bocsájtja ki a dízel motor, teljesítmény arányosan, a benzinesekhez képest."
Ha ez igaz lenne, akkor a Dieselek azonos távolságon azonos módon használva mindössze a 49%-át fogyasztanák a benzineseknek (kg-ban). Ez 10 vs. 4,42 liter/100 km.

Ezt gondold át.
Nincs egyenes arányosság az üzemanyag tömege és az égetéséhez szükséges oxigén tömege között, eltérő üzemanyagok esetében. Az üzemanyagok esetében a széndioxid mellet hidrogéndioxid is keletkezik. A kettő aránya változó az üzemanyag típusok esetben. (tiszta hidrogén esetében nem keletkezik széndioxid)

üzenetek