üzenetek

hozzászólások


eclipse006
(őstag)
Blog

Azóta már csöppet átalakult a bicó. ;]

A váz a régi, csak lefestve, illetve komplett kormányszerkezet csere.


erhas01
(tag)

Jó ránézni! Hatalmas változás.

Teleszkóp, markolatváltó, lámpa, pedál, állítható kormány stucni, tengely, bowden.
Városi használat? Kormány állítható része kikophat.
Túra erdőben is. Jó.
Városba, ki- bejáró?
A lámpák észrevehetősége a kevésbé világított helyeken, vagy szürkületben 3 méter!
- A láthatóság nálam nem egyenlő a látásunkkal. -
Prizma, vagy más, esetleg Láthatósági mellény is.
A gumiszereléshez, a kerék kivételéhez jelen állapotban a kulcskészlet vinni kell.
A bowdenekre, - ha már új a festés - a váz védésére egy pár gumigyűrűt ráfűznék.
Hasonlóan, ahogyan a Merida láncvédőt is felszerelted.
A hátsó váltóbowden nekem egy kicsit hosszúnak tűnik, beleakadhat valamibe.

[ Szerkesztve ]


eclipse006
(őstag)
Blog

Köszi!

Amiket felsoroltál nagyjából azok változtak (marokváltó, pedál, tengely kivételével). Eddig is marokváltó volt, csak nem egyfajta Shimano, ezért vettem rá azonos szériából, hogy ne legyen ilyen-olyan. A kormány résznél gyárilag ugye menetes nyakkal egy merev villa volt, aminek a helyére került AHEAD-es, 1 1/8-os Suntour teló.
Vidéken lakom, és a szomszédos kis városba járok vele rendszeresen, főleg aszfaltos utakon.Gyakran a Tisza-tó menti bicajúton szoktam vele közlekedni, illetve körbetekerni a tavat. Rossz időben nem nagyon szoktam használni, próbálom kímélni.
Egyébként a kerék tengelyei kivételével minden imbuszos, amihez van egy jó kis szettem. Gyorszáras kerekekre való csere most anyagilag nem fér bele, na meg az eredeti agyakkal nincs semmi gond, emiatt még maradnak egy jó darabig. A gumik egyébként elvileg defekt védelemmel vannak ellátva, persze lehet, hogy semmit sem ér, de idáig még nem volt probléma velük, nem úgy mint a korábbi gumikkal.
A láthatóságot illetően, ugye vannak most rajta szilikonos lámpák, a jobb fajtából. Prizma csak a pedálokon van, de nem is szeretnék többet rá, számomra nem illene a képbe. Idáig még nem volt problémám igazoltatás során.
A váltó bowden még a festés, kormányszerkezet csere előtt lett újítva, már akkor is ilyen hosszúra lett hagyva, akkor még egy ismerősöm segített, akinek a javaslatára maradt ilyen hosszú. Merev a bowden ház, illetve a váz sem engedi, hogy pl. a küllők közé akadjon, ugyanakkor a váltás nagyon pontos, és könnyedén történik, emiatt sem nyúltam hozzá. :)

Itt van még néhány fotó a bringáról.

[ Szerkesztve ]


GaTToN1
(csendes tag)

Üdv! Csepel Rapid 3 vázba bele megy a Csepel torpedo 3-as villa? Esetleg ugyan az a kettő?

[ Szerkesztve ]


erhas01
(tag)

Egyetértünk.

Pár kiegészítés a városkörnyéki és távolabbi túrához:

Részemről olyan megfigyelések, amik inkább pszihológiai tesztek az életben maradásomért.
Apróságok, amik az egyedül közlekedő bringás biztonságérzetét esetleg növelheti.

Kereszteződés:
A prizma egy kerékszélességű fénycsóvát "húz" , sokkal messzebbről látszik, mint a lámpa.
A lámpa, ha villog, akkor is egy pontban világít.

A prizma főleg kereszteződésekkor fontos, kihajtanak a főútra elém, vagy kanyargós úton, a pedállal sem tekerek mindig, az nem mozog folyamatosan.
Nagyjából a 30 méteren belüli, az ütközési zónában segít látszani az első prizma. Ez az a balesetveszélyes terület, ahol még megállni sem tudok, ha gyorsabban megyek, vagy a jármű sem gyorsul fel még arra, mire odaérek.

Legnagyobb távolságú láthatóság:
A sárga mellényben kb. 350m a nappali látótávolság érzékelése,
ha egy motoros padló gázzal jön felém, a gépjárműnél ennek csak a fele.
Miért? Talán a szemüveg, vagy sisaküveg merőlegesebb a szemtengelyre, a szélvédő pedig dőlt.
Valahol itt lehet a megoldása a kérdésnek.
A sárga mellény az egy nagy hirdető tábla.

Kikerülés, előzés:
Közúton,ha szembe forgalom érkezik és mögöttem is jönnek felém az úton egyéb ruházattal is lehet segíteni az észlelést, fehér, vagy fényvisszaverő színű a zokni.
A fehér zokni hasonló egy nagy fehér felező vonalhoz, amit úgy érzékelnek az átlagos, szabályosan 90km jövő sofőrök kerülni kell.
Lelassíthatnak! majd nagyjából fél, egy méterrel nagyobb kikerülési hellyel végzik az előzésem, mint hagyományos ruhában.

Naplemente, szürkület:
Ha a pillanatnyi útvonallal párhuzamos a naplemente, vagy már szürkül a sárga mellény bizonyos szögből beleolvadhat a napba, valami sötét csík kell a ruházatba. A piros szín feketének látszódhat ilyenkor. A fekete ruházat szinte egybeolvad az aszfalttal. Ezért, ha lehetőség van rá egy sárga és egy másik színű ruhát is viszek az útra, amit ilyenkor felcserélek.

Bowden:
Azért is raknak gumiütközőt a vázvillánál a bowdenre, mert a váznak ütődik zöröghet, és hosszú távon leszedheti a festéket, belevág magába a vázba is.

A váz festése, látathatósága:
Greg LeMond 2015 Giro kommentátor kerékpára. A fekete alapszínű kerékpáron a sárga függőleges, álló irányú sárga vonalú festés nagyon szépen, messziről észrevehetővé teszi őt a közlekedésben. A fehér vázadra is lehetne egy másik szín is esetleg.


Nirvanus
(aktív tag)

Csak a Csepel. :C :R

üzenetek