üzenetek

hozzászólások


Alchemist
(addikt)

Országútit lendületből felrántva át lehet emelni az ilyeneken, viszont az éles szélű mélyebb kátyúk ellen a teló sem sokat véd.


#19617792
(veterán)

hiába dobáltam pénzt a monitor felé, nem jött ez a fémparipa :O :O

[ Szerkesztve ]


MaxTorque
(tag)

Tannus tömör gumi? Nekem nagyon megtetszett, sajnos sok felé ahol tekerek van üvegszilánk is.


Alchemist
(addikt)

Ha a köpenyben a futófelület alatt kevlár betét van, akkor is jelentéktelen a defekt esélye, viszont kb. 8 bar-os nyomásnál jóval kisebb a gördülési ellenállása, mint a tömörnek.


toth_janika
(őstag)

Sziasztok!

Én most szereztem egy fehér Torpedó vázat. Ebből szeretnék egy bringát összerakni, de elindulni sem tudok, lévén, hogy hülye vagyok az egészhez, mint tyúk az ABC-hez :DDD
Esetleg tudtok ajánlani boltot, vagy embert, aki segít Nekem összerakni ezt a gépet Szegeden?


padre71
(tag)
Blog

Ő sokat tud segíteni: [link]
Írtam prívátot is. Szegeden meg tudod nézni az én bringámat, amiről a beszámolót írtam.


MaxTorque
(tag)

Ez a beszámoló nagyon király :)


padre71
(tag)
Blog

Köszi. :))


Dark Archon
(addikt)
Blog

Nem a beállításról volt szó, vázméretről. Én is úgy tudom, hogy akkorának kell lennie, hogy a felső cső épp, hogy ne vágjon tökön, ha a talajon állsz.


zoli03
(őstag)

A felső cső hossza sokkal fontosabb, mint a nyeregvázcsőé. Úgyhogy az a módszer, amit te írtál a vázméret meghatározására, nem sokat ér.


Fall-N
(veterán)

+1
Egyáltalán nem felesleges a teló, sőt a magyar útviszonyok ismeretében még városi gépekbe is kell legalább egy SunTour XCM/XT. Legalább is ha akar az ember némi komfortot is.

A szerzőnek meg gratulálok nagyon jó kis gép használd sok örömmel.

Én is egyedileg rakattam össze a saját bringámat , a régi cruiser vázam maradt csak ami kapott egy homokfúvást majd egy KTM narancs színt. A többi nem ennyire bonyolult mivel sima single speed..

[ Szerkesztve ]


Kex613826
(tag)
Blog

Szép lett, viszont a markolat szerintem eem illik oda


padre71
(tag)
Blog

Milyen legyen helyette? Fekete? Ötleteket várok, mert sokaknak nem tetszik. :)


ivana
(Ármester)
Blog

:F Ez későbbi rész, én javasoltam a kollégának, hogy nagyobb bringa kell. (#136-ban le is írom én milyet használok, szintén 175cm-esen. Országútira igaz amit mondasz, viszont fölfele nem szabad eltérni (haver bringájával múltkor sikerült, elég fájdalmas élmény volt)...

(#151) Fall-N: Ha komfortot akarsz régi rugós nyereg, jobb mint egy teleszkóp és nem dög nehéz. Ha meg menni, akkor outi kerekek (vagy esetleg slick) és merev villa.

(#153) padre71: Lehetne sötétebb kék, de még mindig jobb mint egy fekete, nem árt egy kis szín :DD


simonzé
(addikt)
Blog

Szép lett a végeredmény. De azt nem értem, hogy 97 kilosan miert nem egy trekking bicajt építettél inkább.


padre71
(tag)
Blog

Trekkinget is vettem közben, azzal szoktam túrázgatni, sportolni. Egy Kellys Coach Moonlight :DD

Igazából egy visligumis cirkálóra is vágytam. Dolgozni is kerékpárral járok, ami naponta 26 km-t jelent, könnyebb ezt a távot kis súlyú bringával megtenni. Nem vagyok kövér egyébként, csak 188 cm magas. Persze 4-5 kg súlyfelesleg van rajtam, de rajta vagyok a témán. :K


Gainka
(őstag)

Csak àtfutottam igérem elolvasom. Sokàig épitettem én is mig meglàttam egy kirakatban a magnumot. Megtetszett. :) 2012-13 model narancs-fehér-fekete. Mielott megvettem olvasgattam rola utànajàrtam milyen kero is ez és meggyözött. Nem bàntam meg pont most sept. 1 éves és ugy gondolom simano cuccokkal konnyu terepre valo elso teleszkopja es nem utolso sorban aluminiun vàzzal megérte az àràt. Amire nekem kell arra megfelel konnyu terep/turàra vàrosba egyarànt. 65 000 forint volt.


Csaber
(senior tag)

A " virsligumis " cirkálónak vegyél egy olcsó exage/rx100 -al szerelt használt versenykerót.Az olcsón lehet javítani és fenntartani őket . Én ezzel úgy két hete lettem kész
KTM Strada SR Super corsa (1984) hiánytalan Shimano 600 AX-el szerelve bónuszként egy aero Nitto kormánnyal a fényezés és a matrica eredeti patinás ( még meglehet csinálni) :
[link]
[link]
[link]


Alchemist
(addikt)

Pöpec :)


padre71
(tag)
Blog

Jól néz ki. :C


eclipse006
(őstag)
Blog

Azóta már csöppet átalakult a bicó. ;]

A váz a régi, csak lefestve, illetve komplett kormányszerkezet csere.


erhas01
(tag)

Jó ránézni! Hatalmas változás.

Teleszkóp, markolatváltó, lámpa, pedál, állítható kormány stucni, tengely, bowden.
Városi használat? Kormány állítható része kikophat.
Túra erdőben is. Jó.
Városba, ki- bejáró?
A lámpák észrevehetősége a kevésbé világított helyeken, vagy szürkületben 3 méter!
- A láthatóság nálam nem egyenlő a látásunkkal. -
Prizma, vagy más, esetleg Láthatósági mellény is.
A gumiszereléshez, a kerék kivételéhez jelen állapotban a kulcskészlet vinni kell.
A bowdenekre, - ha már új a festés - a váz védésére egy pár gumigyűrűt ráfűznék.
Hasonlóan, ahogyan a Merida láncvédőt is felszerelted.
A hátsó váltóbowden nekem egy kicsit hosszúnak tűnik, beleakadhat valamibe.

[ Szerkesztve ]


eclipse006
(őstag)
Blog

Köszi!

Amiket felsoroltál nagyjából azok változtak (marokváltó, pedál, tengely kivételével). Eddig is marokváltó volt, csak nem egyfajta Shimano, ezért vettem rá azonos szériából, hogy ne legyen ilyen-olyan. A kormány résznél gyárilag ugye menetes nyakkal egy merev villa volt, aminek a helyére került AHEAD-es, 1 1/8-os Suntour teló.
Vidéken lakom, és a szomszédos kis városba járok vele rendszeresen, főleg aszfaltos utakon.Gyakran a Tisza-tó menti bicajúton szoktam vele közlekedni, illetve körbetekerni a tavat. Rossz időben nem nagyon szoktam használni, próbálom kímélni.
Egyébként a kerék tengelyei kivételével minden imbuszos, amihez van egy jó kis szettem. Gyorszáras kerekekre való csere most anyagilag nem fér bele, na meg az eredeti agyakkal nincs semmi gond, emiatt még maradnak egy jó darabig. A gumik egyébként elvileg defekt védelemmel vannak ellátva, persze lehet, hogy semmit sem ér, de idáig még nem volt probléma velük, nem úgy mint a korábbi gumikkal.
A láthatóságot illetően, ugye vannak most rajta szilikonos lámpák, a jobb fajtából. Prizma csak a pedálokon van, de nem is szeretnék többet rá, számomra nem illene a képbe. Idáig még nem volt problémám igazoltatás során.
A váltó bowden még a festés, kormányszerkezet csere előtt lett újítva, már akkor is ilyen hosszúra lett hagyva, akkor még egy ismerősöm segített, akinek a javaslatára maradt ilyen hosszú. Merev a bowden ház, illetve a váz sem engedi, hogy pl. a küllők közé akadjon, ugyanakkor a váltás nagyon pontos, és könnyedén történik, emiatt sem nyúltam hozzá. :)

Itt van még néhány fotó a bringáról.

[ Szerkesztve ]


GaTToN1
(csendes tag)

Üdv! Csepel Rapid 3 vázba bele megy a Csepel torpedo 3-as villa? Esetleg ugyan az a kettő?

[ Szerkesztve ]


erhas01
(tag)

Egyetértünk.

Pár kiegészítés a városkörnyéki és távolabbi túrához:

Részemről olyan megfigyelések, amik inkább pszihológiai tesztek az életben maradásomért.
Apróságok, amik az egyedül közlekedő bringás biztonságérzetét esetleg növelheti.

Kereszteződés:
A prizma egy kerékszélességű fénycsóvát "húz" , sokkal messzebbről látszik, mint a lámpa.
A lámpa, ha villog, akkor is egy pontban világít.

A prizma főleg kereszteződésekkor fontos, kihajtanak a főútra elém, vagy kanyargós úton, a pedállal sem tekerek mindig, az nem mozog folyamatosan.
Nagyjából a 30 méteren belüli, az ütközési zónában segít látszani az első prizma. Ez az a balesetveszélyes terület, ahol még megállni sem tudok, ha gyorsabban megyek, vagy a jármű sem gyorsul fel még arra, mire odaérek.

Legnagyobb távolságú láthatóság:
A sárga mellényben kb. 350m a nappali látótávolság érzékelése,
ha egy motoros padló gázzal jön felém, a gépjárműnél ennek csak a fele.
Miért? Talán a szemüveg, vagy sisaküveg merőlegesebb a szemtengelyre, a szélvédő pedig dőlt.
Valahol itt lehet a megoldása a kérdésnek.
A sárga mellény az egy nagy hirdető tábla.

Kikerülés, előzés:
Közúton,ha szembe forgalom érkezik és mögöttem is jönnek felém az úton egyéb ruházattal is lehet segíteni az észlelést, fehér, vagy fényvisszaverő színű a zokni.
A fehér zokni hasonló egy nagy fehér felező vonalhoz, amit úgy érzékelnek az átlagos, szabályosan 90km jövő sofőrök kerülni kell.
Lelassíthatnak! majd nagyjából fél, egy méterrel nagyobb kikerülési hellyel végzik az előzésem, mint hagyományos ruhában.

Naplemente, szürkület:
Ha a pillanatnyi útvonallal párhuzamos a naplemente, vagy már szürkül a sárga mellény bizonyos szögből beleolvadhat a napba, valami sötét csík kell a ruházatba. A piros szín feketének látszódhat ilyenkor. A fekete ruházat szinte egybeolvad az aszfalttal. Ezért, ha lehetőség van rá egy sárga és egy másik színű ruhát is viszek az útra, amit ilyenkor felcserélek.

Bowden:
Azért is raknak gumiütközőt a vázvillánál a bowdenre, mert a váznak ütődik zöröghet, és hosszú távon leszedheti a festéket, belevág magába a vázba is.

A váz festése, látathatósága:
Greg LeMond 2015 Giro kommentátor kerékpára. A fekete alapszínű kerékpáron a sárga függőleges, álló irányú sárga vonalú festés nagyon szépen, messziről észrevehetővé teszi őt a közlekedésben. A fehér vázadra is lehetne egy másik szín is esetleg.


Nirvanus
(aktív tag)

Csak a Csepel. :C :R

üzenetek