üzenetek

hozzászólások


DraXoN
(addikt)
Blog

A helyzet az, hogy a lánc és a lánckerekek összekopnak.. azaz ha a lánckerék már kopott de új a lánc, akkor a lánc élettartama sokkal rövidebb lesz mint ha a fogaskereket is a lánccal egy időben cserélte volna az ember.
És ez fordítva is igaz a régi lánc hamarabb elkoptatja az új fogaskereket..
Ha csak nem mechanikai oka van akkor úgy tudom együtt érdemes cserélni.


erhas01
(tag)

Szia!
Ha a linkelt, a képen látható csepel lett volna kitárgyalva, ahhoz nem is írtam volna egy sort sem. Egyrészt, mert az nagyon messze áll a jelenleg használtamtól, általános elképzeléseimről.
A másik.
Országúti eseteimre szűkítve...
A 80kg felett csak annak nem pattogott ki a küllője anno, aki a 3-5% "hegyen" 30-40Km/h nem másolta "Tomá Vöklert" stílusát. A vasúti átjárókon szintén ez volt a vízvonal választó, csak 30Km/h alatt.
Minden máshoz érdemben, sem szakmailag sok mindent már nem tudok hozzáírni.

Én kanyarodom, turistaként veszem az ívet, a versenyzők legtöbbje dönti a kerékpárt.
Ha esik, csepeg, csúszik, teher van a kerékpáron az enyém a függőlegesebb helyzetem talán előnyösebb.

A 9, 10 sorra a lánc olyan mértékben vékonyított, ami számomra nem pénztárcabarát.


Alchemist
(addikt)

Én kanyarodom, turistaként veszem az ívet, a versenyzők legtöbbje dönti a kerékpárt.

Hát még megrakott túratandemmel a szerpentinen, a kanyarban úgy mint egy nyergesvontatóval...
:)


Alchemist
(addikt)

Kb. 2 lánc egy fogaskoszorú vagy nagyon kopott lánckerék cseréje.


MaxTorque
(tag)

Tetszett az írás nagyon!
Nekem egy 24" Magellán van. Méretben tökéletesen. Tavaszra szeretném felújítani, vagy építeni is, ha van rá keret. A váz marad, nem deformálódott, és nagyon szeretem. Ami a problémám: néha sietek, de néha padkán is megyek fel-le, ezért már sikerült egy nyolcast ütni a hátsó kerékbe. Ami kell majd:
-hajtómű
-fogaskeréksor
-lánc
-felni
-Tannus tömör gumi (túlságosan tetszik)
-első villa
-finoman gördülő csapágyak
-nyereg

Sajnos nem vagyok otthon a márkákban, ezért kérem a segítségeteket. Leginkább helyek kellenek, ahol tájékozódhatom, mert szép meg jó a sok online katalógus, de sokszor csak pár sor, meg az ár van odaírva. Ha tudtok tanácsokat adni, vagy helyeket ajánlani, ahol olvashatok a témáról azt nagyon megköszönném.

Havi 150-180 km-t tekerek városban.

Egy rossz minőségű kép a paripáról, a vásárlás után, a nyeregért én kérek elnézést, a nedűt természetesen csak szállítottam a kulacstartóban:


forestia
(tag)

Tetszik a kulacsod. :))

Mod: csak utólag olvastam el a hsz-ed...

Mod2: én is dobnék képet a bringá(i)mról, de félek savaznátok...

[ Szerkesztve ]


forestia
(tag)

Amúgy tetszik az írás, illetve a drótszamár is. A markolat szerintem színben passzol, csak a formája...
A lényeg pedig: "Egy biztos, amit nem lehet pénzben kifejezni, az a bringaépítés élménye…"


Csaber
(senior tag)

Nagy igazság megépíteni , felújítani valamit , és vagy látni miből mi lett majd menni velük egy jó kis kört teszt kép örök élmény, amúgy mellékesen az itt [link]bemutatott kerók közül 9-el mentem :)


#Morcosmedve
(veterán)

Jó kis gépezet, biztos jó élmény volt, megcsinálni, össze vadászni, de az a markolat...hát finoman szólva se illik rá, de lehet pont ez a cél, hogy kilgjon a sorból, stb.


ivana
(Ármester)
Blog

Hány centi vagy? 150? :D

Egy slick külső meghálálja magát városba.


MaxTorque
(tag)

175 cm :DDD Pont akkora a váz, hogy amikor a lábam közé veszem még épp elfér fölötte a zacsi :DDD
Van tippetek ár/érték arány bajnok csapágyakra? A slick külsőnek utána nézek


ivana
(Ármester)
Blog

Ez neked nagyon kicsi, én is annyi vagyok. Egy bringa úgy kell beállítani, hogy alsó pedál állásban, ha ülsz a nyergen nyújtott legyen a lábad. Így csak szétszeded a térded, és lassan mész. Egy 58-as outi vázon se eresztem le a nyerget teljesen.

[ Szerkesztve ]


MaxTorque
(tag)

Valószínüleg igazad van. Ki kellene próbálnom egy nagyobb biciklit. Egyébként a képen látott állapotnál jóval magasabban van már az ülés, úgy zsugorban tekertem.


zoli03
(őstag)

Konkrétan mit értesz csapágy alatt?
Amúgy én erre semennyit se költenék, neked ez nagyon kicsi, először egy normális méretű vázat/biciklit kéne venned.


MaxTorque
(tag)

Milyen vázméret az ideális átlagos testmérethez? 26"-nál elég nagy a választék, ahogy hirtelen szétnéztem. Egy értelmes trekking vázzal, nem gagyi első villával néha vadulhatok padkák környékén? Illetve gondolom egy dupla falú felni is elkéne. És elnézést, hogy értetlen vagyok, de kusza még nekem a biciklizés ilyen mélységekben.


ivana
(Ármester)
Blog

Montiból nekem 55-ös van. A csepel félouti vázam, amiből városi cirkáló lesz pedig 58-as. Ezek ideális méretek 175 centihez. A montiváz lehet kisebb, az enyém kicsit trekkinges.


zoli03
(őstag)

Én 18"-os vázat néznék a helyedben. Trekkinghez nemigazán kapsz nem gagyi teleszkópot.


vadkörte
(addikt)
Blog

Én idén vettem le a 14 éve szögreakasztott bringám.
Röviden:
1994-ben vásárolt, UNO "márjájú" 26"-os MTB, 52cm-es nyeregcsővel, 61 cm-es felsőcsövel. 18 fokozatú Shimani SIS váltóval (3x6) űberfasza - vagyis kicentrírozhatatlan - alufelnivel, Ofmega hajtóművel és agyakkal. Igazi '90 évek elejei style.

Idén 14 év állás után minimális felújítást kapott, hogy legalább idén tudtam használni.
Le lettek cserélve a 20 éves gumik, sajnos brutánbütyköst tettek rá. Szopok is vele aszfalton. Sajnos ment a racsni is, mert teljesen gajra ment a húzófej, valamint az ülést is lecseréltem. Sajnos komfort nyerget kapott, így ez hamarosan eladósorba kerül.
Az első lánckerekek még gyáriak, a lánc szintén(!) és még 20 évesen is teszi a dolgát.

Jövőre kicsit komplexebb felújítás lenne szükséges.
Kicsit országútibb gumik, új kerekek, mert a mostani echte alufelni kopik és kb olyan a fék, mintha bekentem volna a felnit vazelinnel. A négyszögtengely helyett monoblokk, mert zabálja a csapágyakat, egy új sport(osabb) ülés. A merev első villa helytt egy teleszkópos, mert szarrárázza a csuklóm. A kormányoszlop már csak hab a tortán. Kicsit ropog, meg a stucni sem csavaros, hanem hegesztett.
Gyakorlatilag a vázon kívül menne majdnem minden.


ivana
(Ármester)
Blog

Teleszkóp felesleges városba, duplafalú felni és bármilyen külső jó.


vadkörte
(addikt)
Blog

Ha nem asztalsimaságú úton használj az ember nem olyan felesleges az. Felénk sok kerékpárút felületét a közelükben lévő fák gyökerei szépen megemelték és eltörték. Izgalmas, amikor az ember gyereke átkotor egy ilyenen. :S

üzenetek