üzenetek

hozzászólások


erhas01
(tag)

Csepel Torpedo-ról a képek alapján a véleményem, kiegészítéseim a 95Kg-hoz!
, hétköznapi nyelven:

- Első féknél az a fekete kis műanyag. Nagyon jó, ha egy gödörbe kicsi 8 kapsz állítható!
- Szinte minden csavarfej imbusz. Kevés szerszám kell. Súlymegtakarítás.
- Gyors záras kerék. Gumicserénél előny.
- Hegesztési varratok, szép nagyok, erősek.
- A gumi nem teljesen sima felületű. Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
- 622-28-as gumi. A tulajdonos tömegének megfelelő.
- A fékpofán van sárvető.
- A bowdenek nincsenek teljesen tövig hajtva. Még engedhető, állítható is.
- A kormánystucni kettő-kettő imbuszcsavarral rögzül. Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
- Bowdenek összekötve.
- A nyereg formailag, ha a geometria megfelel, tökéletes ebben az árban.
Megjegyzés: A nyeregszíne fehér legyen annak, aki szeret 30-45 fok között aszfalton 10-12 órát tekerni. A világosabb szín kevésbé forrósodik fel. Oldalsó koptató esetleg.
- Imbusz csavaros nyeregrögzítés. Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
- A nyereg sima felületű, az a pár vájat elég a stabil csúszásmentes üléshez.
- Hajtómű fekete. Az olaj és a kosz kevésbé látszik.
- A felni kopásmélységjelzős és csíkozott húzott. A legjobban fékezhető felület.
- Vázvillavédő rendben.
- A hátsó kazettasor meredek 3-asával ugrik. Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó. A városi közlekedésben,lámpáknál, csomagcipeléskor a kereszteződéskor előny lehet ez az áttétel. Nagyobb terhet megmozdítani jobb ez a típus. Nekem laposabb van, mivel én kb. 40Kg -mal könnyebb vagyok.
- A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
- A magas peremes abroncs. Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
- A szelepek sugárirányba mutatnak, a tengely központja felé. A belső gumi, nincs elcsúszva, nem áll fenn szelepszakadás.
- A küllő fűzésének módjához, perpillanat, nem tudom melyik a legmerevebb technika.
- A gumiköpeny szépen kijött a felnin, nem látok ütést. A raktárban vetemedett gumit szappanos vízzel rá lehet bírni.
- A 48-38-28 az egyik legjobb összeállítás. Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
- Az Acera váltógörgő szép nagy átmérőjű. Kevésbé tömődik el kosszal.
- A külső gumin a CST felirat közepénél kellene lennie a szelepnek. Este szürkületben könnyebb defektet javítani, tudod hol volt a szelep és attól számítva a lyuk. Ott feltétlenül ellenőrizni kell a külsőt a defektvédő szalagot, a felnit, maradt e szilánk, szeg, stb.
- A felső csövön felül nincs bovden, a felső cső vízszintes. Jó! Ha megéhezel ráülsz.
Alul sincs bowden. Jó! Aki emeletes házban lakik és nincs lift cipeléskor nem vágja a vállát.
Oldalt van a bowden.

- A váltóbowden alsó csövön futó részére. Egy átlátszó fóliát ragasztanék a fényezést védeni.
- A hátsó agy kónuszos? Aki be tudja állítani annak jó.
A bolti leírás alapján ez monoblokkos, vagy kónuszos? A monoblokkosból olyan kell, ami eső és por védett gumírozott.
- Van normál sárvédő hely.
- Csomagtartó?
- Kettő kulacstartó. Aki hosszabb 10-12 órát utazik, annak kötelező.
- Hagyományos vázgeometria. Nagyon masszív.
- Nincs teleszkóp. Eggyel kevesebb hibalehetőség.
- A kormány keskeny. Városba ez kell.
- A váz színe kék. Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
- A váz letámasztása jó! Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
- Markolat. A gumit meg kell nézni, mennyire kenődik. Ha puha, ott gyorsan elvásik, ha ritka mintás, akkor ott vágja a kezet.
- Pedál. SPD, túra cipővel kombinálva.

Végigmazsolázva nagyon összeszedett a kerékpár! Megjelenik a tulajdonosa a paraméterek alapján. :)


Maximum1
(őstag)

Azért egy ilyen bringára nem illett volna ez a hajtás, bármennyire is az ár dominált.
Nem is értem ezt hogy emelhetted ki, a többit nem is említem, igazából az egész írásod megdöbbent.


padre71
(tag)
Blog

Az országúti fitnesz kerékpárok közül elég soknál ezt a 48/38/28-as hajtóművet alkalmazzák belépő szintnél. Csak néhány példa: Merida Speeder T1 (ennél ugyan az a Shimano FC-M131 (48/38/28) hajtómű van, mint az enyémen), TREK 7.1 FX, Kross Seto,

Szóval egyáltalán nem idegen ez a hajtás a bringán. Persze ez csak az én véleményem.

erhas01: Köszönöm a véleményed, jól kivesézted. :)


rbalint88
(addikt)
Blog

Nem idegen a hajtás, csak csúnya :) Következő fejlesztés lehetne mondjuk egy alfine vagy sora integrált hajtány. Merevebb, könnyebb, szebb.


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Akkor most sorolhatom aminél kiguvadtak a szemeim? ;)

Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
WTF? Amúgy bringán nincs aquaplanning, a negatív mintázat makrosima aszfalton akár el is hagyható.

A tulajdonos tömegének megfelelő.
Aha, ok, ha te mondod.

Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
Ha eltörik az egyik, akkor valószínűleg előbb a kórházba akarnék menni, nem haza.

Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
Ha vki lopni akar, visz magával egy 5-ös imbuszt.

A legjobban fékezhető felület.
Miért?

Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó.
Van cad. mérőm és pörgetek is. Akkor nekem miért kéne megarange helyett combosabb áttétel? Éppen azért illik a stílusomhoz a megarange, mert lehet vele pörgetni.

A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
A szegecsek a korrózióvédelmet szolgálják elsősorban. Bár van némi mechanikai haszna, de azért nem vízválasztó.

Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
Miért éppen emelkedőre? Hisz nagyobb a tehetetlensége, tovább gurul lendületből. Gyorsítani nehezebb, emelkedőn felfelé kevés ember szokott gyorsítani.

Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
Ez az én tájékozatlanságom, de mi köze a kettőnek egymáshoz? Illetve mit jelent az, hogy arányos az áttétel? Azt hittem ez csak felhasználói igény kérdése, ki milyen áttételt használ.

Ha megéhezel ráülsz.
Hogy mi? Ez vmi bringás zsargon? :D

Aki be tudja állítani annak jó.
Aki nem tudja az... áh hagyjuk is. Az vegyen iparit kétszer annyiért. :P Mert ugye alapvetés, hogy a szerviz sem végez tökéletes munkát. Legalábbis 10-ből 9 munkájába bele lehet kötni.

Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
No comment.

Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
Mintha láttam volna feljebb is ezt a letámasztásos dolgot. Elmagyaráznád nekem itt mi az összefüggés?

Valamint még mindig nem tudom te mit értesz "kormányvilla" és "vázvilla" alatt.
Mivel telóról volt szó, ezért csak sejthetem, hogy a villaszárat és a becsúszót.
Vagy esetleg fejcső és villanyak?
A vázon meg két részegységnél szerepel ez a kifejezés: támvilla és láncvilla.


padre71
(tag)
Blog

Igazad van, a Sora és az Alfine is szebb, csak éppen annyiba kerülnek, mint maga a váz. :Y Erre a Csepel vázra drága cuccokat szerintem felesleges rakni. A koncepcióm is az volt, hogy olcsó gépet összerakni kevés pénzből. A váz is ennek szellemében került kiválasztásra. :K

Egy Merida vázra pl. már nyilván jobb hajtóművet raknék, de az már egy drágább projekt lenne és nem is biztos hogy olcsóbbra jönne ki, mint a gyári összeszerelés.


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Na meg milyen nem szívesen hagynám ott már ezt az értékű bringát sem kikötve sehol. :N


zoli03
(őstag)

"A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna."

"A szegecsek a korrózióvédelmet szolgálják elsősorban. Bár van némi mechanikai haszna, de azért nem vízválasztó."

Pedig sok helyen írják a mechanikai hasznot, többször van róla szó, mint a korrózióvédelemről, ami amúgy is csak alu küllőanyánál lehet problémás.


rbalint88
(addikt)
Blog

Nincs azzal baj, hogy olcsó legyen, én bringám is 85ezer volt, csak 15 évesen, használtan :) ez is tökéletesen működik. mondtam, bringasznob vagyok, de inkább járok 15 éves top kategóriás bringával, mint vadiúj alappal.
kinek mi, adott esetben szerintem mindkét megoldás védhető, te az olcsó új bringát válaszotad, megértem a döntést, napi járkálósnak jobb megoldás is biztosan, mint egy öreg gép.


Maximum1
(őstag)

Igazad van, linkelnem kellett volna.
Szerintem egy ilyen bringára minimum egy ilyen való, és akkor maradtunk a 4szög tengelynél, ne lépjünk át más dimenziókba.


erhas01
(tag)

Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton! :)

A hajtómű, áttétel kihasználásban semmi különbség nincs városi használatban a 3x8 vagy 3x7 között. Ha keresztben a láncvonalvezetés, az máris kiesett a tartomány.

Nálam eltérő lett - 48x38x28 ez volt - .Ennyi a kihasználható. :
A 3x8 -ból 48x36x26 11-28 ( 11-26 ) egyedileg összerakott, én gyengébb vagyok .
48 1,2,3,4
36 3,4,5,6
26 5,6,7,8
Ez mindössze csak 12 fokozat!
Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.
Számomra szükséges volt a 4,akárhány és a 1:1 nagyon széles tartomány a sok 10-17% os emelkedők miatt.

Amennyiben egy személy x áttételt bír hajtani kényelmesen, ahhoz kell ragaszkodnia!
A fogszámot osztom a másik fogszámmal, ez ad egy arányt.
Amennyiben terhet cipel, akkor azt legalább 1,6-tal elosztani.

pl. : találomra írom max 4,0000 - 3,0000 között ( 48-12 , stb. )
, akkor nekem kiesett az 50x40x30 fogas , a kéttányéros 52x42, 52x39, 52xyy fogas hajtómű.
Súllyal a túrázás úgy néz ki: 15-30 kg-nál legyen elég tartománya az egy az egy felé.
Kb 10 foggal mínuszban lefelé. 3,000 - tól 1:1 hez.

Ehhez számítom a terepviszonyt, az éppen aktuális felkészültséget.
Továbbá megadom az 1 órás átlagomat, és a 100km átlagomat a sík és dombos vidéken,
az adott cél, a megállópontok, hol vannak, ahhoz képest, mikor kerülök lassulási tartományba. Az energia,stb. anyagokat alapesetben nem használom a tiszta eredményhez. A reggeli indulás termikkel szemben, háttal, vagy oldalt?
Egész napos, vagy nem, egy, vagy többnapos túra. Szállás van, vagy sátorozok.

Ezek után meg lehet mondani előre, nagy biztonsággal, hogy egy személy a csoportból ilyen és ilyen felszereléssel a körülményekhez viszonyítva teljesítheti e az adott utat és eléri a vonatot.
( 150km fotós városnézéses, vegyes terep, csoport 20 fő, menetidő 10 óra. Előre letekerem, plusz 50 km azonos idő alatt. )
Vagy pedig, agyonvernek ... miután hazaért... , erre még nem került sor. :)

Egyedül és csoporttal, indulás előtt nekem mindig kell legyen ABCDEF terv.
Láncszakadás, defektszerelés lásd: gyors záras a kerék, vastag a lánc 7 sor.
Útvonallezárás. plusz 50km. A szomszédos utak ismerete, vajon odaérek e?
Tengelytörés, hajtómű, fékkar leesés, gumiszétrobbanás, árokba szaltó, kőomlás, halál is, bármi lehet.
Nekem volt mindkettő defektes kerékkel 40km 19% emelkedőn és lejtőkön 8Km/órával ,
tériszony, vérnyomásleesés,magasságtól fejfájás, rovarcsípés, kidőlő fák,
útsüllyedés, baleset előttem, árvíz, kihűlés, hibernáció, eléhezés, napszúrás.

Ezután nagyon nem foglalkoztat a drágább felszerelés.
Az ár érték és fenntarthatósági arány legyen megfelelő nekem.

Legyen öröme benne, céljai, ahova eljut és képei, amiket az utókornak meg tud mutatni.


erhas01
(tag)

Így értettem: kifutottam a szerkesztésből.. 15 s

A többi elfogadva!
1
Nedves úton, kezdő még cseppfoltos esőnél a levegő sűrűsége, az útfelület tapadása csökken.
2
Ha az egyik csavar eltörik, anyagfáradás miatt és kettő nekem van, nagyobb az esély hogy a másik még kitarthat. Legalábbis, amit láttam az alapján. Továbbá az egyik csavar kilazulása, még elvileg, ha nincs imbuszkulcs nálam és észrevettem, akkor még kormányozható maradhat a kerékpár.
3
A legjobban fékezhető felület.
Miért?
Mert nagyobb a felület! VVVVVVV és nem ilyen __________ azért. Ez próba lapján is mértem.
4
Van cad. mérőm és pörgetek is.
Erre: Lance Amstron, Contador, Froome, Nibali, Toni Martin. A válasz.
Laposabb sor 11,12,13,14,15,16 ... azonos pedálfordulat mellett az áttétel változtatásakor nem változik jelentősen a pulzusszám, a szívet kevésbé terheli a kisebb kilengés.
5
Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
Ez egy magasabb falú felni. Ezzel én lassabban haladtam a dombon, a versenyzők is.
6
Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
Ez két mondat akart lenni!
pl.: A Shimano, vagy a gyártó kiszámolta átlagosan mi a legmegbízhatóbb tartomány
Az előző 111 hsz leírtam. 48x38x28
7
Ha túrázol napok óta! Akkor nyereg a legkényelmetlenebb.
Leszállok és nekitámaszkodva ülök rajta. Nekem jó, ha vízszintes. Ennyi.
8
Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
Ha azon az oldalon támasztod valaminek megálláskor és eldől a kerékpár, akkor épen maradhat a váltó és minden.
9
fejcső és villanyak?
Az lesz az. Mindent én sem tudhatok. :)

10
Négyszögtengely stb. ott nekem megáll a tudományom. :)


Don't Panic
(senior tag)

klassz gép!

[ Szerkesztve ]


Maximum1
(őstag)

"Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton!"
Nem ezt a vázat+villát választottam volna, akkor elférne vastagabb gumi is stb...
100+kg-nál a 2forgáspontos fék esőben nem lesz a kedvenc.

Csepel berkein belül is létezik "Csepel Rapid" néven, szélesebb gumi is belefér, jobb féket lehet rászerelni, a hajtás is inkább erre illik, stb...

[ Szerkesztve ]


elmepocok
(tag)

Kicsit túlmisztifikáljátok ezt a súly kérdést, szerintem simán bírnia kéne még egy könnyebb országútinak is 100kg-ot. Én örökhajtóson, ugye városban is használtam már 20-as külsőt és a gumi élettartama alatt egyszer sem volt becsípődéses defektem, pedig 85kg vagyok.
Amikor már egy belépő gyári kerékszett is 20-24 küllős, akkor a 32 küllőre már akármit rá lehet bízni.
Többet bírnak ezek, mint ahogy látszik...


Maximum1
(őstag)

Engem nem a súly zavart, a hajtás nem tetszett.
Én 92kg vagyok van 2 bringám, mindkettő merev villás, acél és alu, 622-25 és 622-35 a gumiméret.
SS gép és alfine 8.
Hamar meglehet vele tanulni manőverezni, miután egy kereszteződésben 30 felett próbálsz átjutni és közben tüdőn vág a kormány. :DDD


Alchemist
(addikt)

Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.

Szerintem ez túl van misztifikálva, amikor nekem ilyen tripla hajtóművem volt (országúti), a középsőt 6 kombinációban is használtam, mégis a hosszirányú nyúlás miatt kellett évente legalább egyszer cserélnem.

Tandemen, nagyobb csomagos túrán kb. 1000-1200 km után is már új lánc (nem az összekötő) kellett. :)


flanki
(aktív tag)

Nekem az egész bringában csak a váz nem tetszik, és a stucni! ;]

[ Szerkesztve ]


Peterson_
(addikt)
Blog

Cserélni?
Szemet kivenni már smafu?:DDD

[ Szerkesztve ]


Alchemist
(addikt)

Nem a teljes lánc hosszával van ilyenkor probléma, hanem az összes szem megnyúlásával, ami lassan megeszi a fogaskoszorú gyakrabban használt lánckerekeit is...

üzenetek