üzenetek

hozzászólások


ivana
(Ármester)
Blog

Outi kerekekhez nem illik a sárvédő, lámpáknak meg jók azok a gumi izék.


Csaber
(senior tag)

Én A Dura Ace 7400 egyforgáspontos fékjét a Kékestetőn és Padiș Glăvoi.1100 méter
(Pietorosa mint közeli falu félúton a Buga telepen szálltunk meg) Erdélyben is elégnek találtam , csak jó fékpofák kellenek ;)

[ Szerkesztve ]


DraXoN
(addikt)
Blog

Én azokat a gumi izéket utálom.. lehet "kompakt" meg nem ront a bicikli összképén sokat, de nem látszik olyan jól.. látni vele meg nem is lehet. Legalább valami elemes (CREED) lámpa kéne a kormányra, annak jó a fénye. A villogók se jók.. lehet távolról könnyebb észrevenni a bicajost, de ha kerülöd autóval nehezebb felmérni a távolságot ha mondjuk az emberke feketében teker.. bár tény még ezek a gumi bigyók is jobbak mint a sok este kivilágítatlanul közlekedő emberkék (kb. minden 2. vagy 3. akit látok ilyen.. itt pesten.. háát.. hol vannak ilyenkor a nappal lámpa nélkülieket szívató rendőrök? ... csak este kéne kimenni és látnának sok csodát.. bár lehet mivel nincs lámpájuk nem is látják őket ezért ússzák meg..).

[ Szerkesztve ]


halkow
(őstag)

Illik nem illik én minden bringámra teszek a por és a víz tud komoly bajokat okozni, a villogó micsodák meg semmit nem érnek amikor szükség lenne rájuk


zolka78
(senior tag)
Blog

Nekem is jobban tetszett a bringám sárvédő nélkül. De a második segg áztatáskor a szakadó eső miatt már nem volt olyan jó. Másnap reggel az első dolgom a sárvédő beszerzése volt. Ezt mondjuk sosem fogom megérteni, hogy valaki csak azzal törődik, hogy a bringa jól nézzen ki. De bizonyos helyzetekben már nem tud vele közlekedni, vagy nem biztonságos. Kivétel az aki sportból nyomja, ott tényleg minden kacat teher. Szoktam röhögni amikor melóhelyemen elkezd szakadni az eső, és mindenki hagyja ott a bringát, és inkább buszra szál. Vagy várják amig elál, mert biciklis ruhában meg cipőben ciki a buszon menni :W . Ilyenkor felveszem az esőkabátot és vigan haza tekerek, szarok az esőre.


rbalint88
(addikt)
Blog

Szép építés a bringa!
Nekem a pedál nem, a markolat kicsit, a hajtás viszont nagyon szúrja a szemem (bár én bringasznob vagyok). Egyrészt az a műanyag védő csúnya rajta, másrészt nem valami merev egy ilyen négyszögtengelyes csoda.
A műanyagpedállal nincs gond, kevésbé szedi szét a cipőt, élettartamban pedig nem jelent hátrányt egy fémhez képest, mivel az olcsó fémpedálokban ugyanolyan fos csapágyazás van. Na meg ha baj van, esel, felakadsz, inkább a pedál törjön, mint hogy elgörbítse a hajtókart a merevsége miatt. Városi használatra tökéletes egy ilyen pedál, nekem is ilyen van. Ha szétmegy, akkor legfeljebb veszel megint ezerért vagy kétezerért újat.
Tavaly cseréltem le a városi bringám (kevés volt az egy sebesség), hónapokig árultam, pedig nem volt drága se és szar se éppen, míg a Csepelek alig olcsóbban, viszont sokkal gyengébb felszereléssel csak úgy pörögtek egyik napról a másikra. Csak összehasonlításként: az én bringámon Ultegra fékek, XTR fékkarok, egy 80ezres Novatec kerékszett, új Alfine hajtás, FSA, Easton alkatrészek voltak. Ezt akartam eladni 120ezerért, szép állapotban, 8kilós súllyal (egy csepel 12-13kg legalább). Végül barátnőm öccse vette meg 100-ért, mert találtam egy bakancslistás bringát jó áron, amiről nem akartam lecsúszni. A Csepeleken pedig matricázott kínai alkatrészek vannak, Longus, Bike+ szint, ugyanaz az alkatrész, mivel ugye ezek OEM cuccok tetszőleges matricával. 80 körül úgy mentek, hogy csak na, de néhány szebb állapotúért megpróbáltak elkérni 100ezret is és azok is elmentek. Szóval nem értem, hogy miért látták meg a lehetőséget a bringában, alkatrészenként kiárulásra is megérte volna megvenni valakinek.
De ezt a kis keserű szájízt leszámítva (hogy inkább veszik a szart, csak olcsó legyen) nem bánom, hogy lecseréltem a suhanóst egy 15 éves Cannondale-re :)) Kompatibilis a most használt szabványokkal, szóval ha bármi megkoltik rajta, nem lesz gond cserélni, addig meg élvezem azt, hogy a Shimano XT váltás '99-ben is olyan szinten működött, ami a mai napig etalon :)


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Olvasmány. :K Kedvenc írásom Jorus fórumtárs tollából, nem tudom megunni. :))

(#33) kameraman77
Az olcsó bringán belépő szintű (ki mit ért belépőszint alatt, a már jól használható vagy a létező legolcsóbb kategóriát) alkatrészek vannak, amik hamar elkopnak a mindennapi használatban. Volt, hogy egy nagyon olcsó láncot és fogassort alig 1000 km-ig használtam, aztán ment is a kukába. Bicikliből sem szabad megvenni a legolcsóbbat, elvégre tartós használati cikk, nem egy nyárra vesz az ember biciklit.

[ Szerkesztve ]


Teasüti
(nagyúr)
Blog

A tájékozatlanság beszél belőled, hisz ha mondjuk a PH melett olvasgatnál néha Bikemag-ot is, akkor látnád, hogy egy mai technikával felszerelt össztelós sporteszköz, amit vérbeli terepen való csapatásra találtak ki, ott 6-700k-nál van még csak a belépőkategória. :O Ehhez képest ha a szegény magyar megengedhet magának használtan 3-400k-ért egy pár éves ilyen gépet, na akkor az azt fogja tudni, hogy öklömnyi kövek közt 40 kmph óra felett mosollyal az arcodon lehet száguldozni lefelé, mert a bringa üzemszerűen elviseli ezt az igénybevételt, sőt ennél többet is sok-sok éven keresztül, ha karban van tartva, mert akkora biztonsági tartalékok vannak a gépben.
Valamint nem csak lefelé lehet vele durvulni, mint egy DH géppel, ami ugyan igen masszív jószág és rendesen van benne anyag, alaposan túl van építve és viszonylag olcsó a belépő szint, mert semmi másra nem való, mint lefelé száguldozni. Ezzel szemben egy vérbeli mtb, azon belül is mondjuk egy All Mountain kategória elviseli akár a DH-s zúzást is, de emellett a súlyt is kordában kell tartani, vagyis nincs túlépítve, ezért olyan anyagokat, megmunkálást (K+F, gyártási technológia) kell bevetni, amivel kellően erős marad a gép, de a tömeg lemegy akár 14 kg alá is.
Mert nem csak lefelé akarunk vele menni, de jó lenne felmenni a hegyre is, de ahhoz a rugózásnak már jó lenne alkalmazkodni is, nem lenne jó ha össze-vissza mozogna, miközben kiállva tekerünk, mert lehet, h kényelmes lefelé száguldozva, de felfelé bizonytalan lesz és elnyeli a mozgási energiákat is. Vagyis nem mindegy milyen teleszkóp és rugóstag mozog benne, ami esetleg testre szabható, állítható a keménysége, a csillapítása, a rugóútja és akár mindezt a kormányról menet közben. És ezeket az igényeket ilyen drágán mérik, de akkor még egyetlen versenyre sem mentünk el, ahol még jobban ki van élezve a technika, hanem csak hobbi szinten tekerészünk.

Az országúti vonalon meg szintén megtalálható ugyanez a technikai fejlettség, ott mások az igények, a végletekig lekönnyített alkatrészeknek is hasonlóan erősnek kell lenniük (van youtube videó, ahol országúti bringával trialoznak páran), de maximálisan hatékonynak kell lennie a hajtásnak, vagyis szuper csapágyazások kellene, merev alkatrészek, hogy a tekerésnél ne a vázat és egyéb alkatrészeket hajlítgassuk össze vissza, hanem lehetőleg a kerékre kerüljön át az erő, valamint kényelmesnek is lennie kell, mert ki akarna egy olyan biciklin ülni, ami kirázza a tömést a fogából, amikor a virsligumikban akár 8-12 bar nyomás is van. Vagyis egyszerre legyen a váz és alkatrész rugalmas és merev, ehhez úgy tervezik a vázat is, hogy adott irányú erőhatásoknál mereven viselkedjen, más irányokba rugalmas legyen. Ehhez már karbon szövetet használnak, az most jelenleg az etalon.
És akkor az alkatrészekről még egy kanyi szó sem esett, hogy miért kerül egy-egy alkatrész szett önmagában annyiba, mint egy belépő kategóriás bicikli.

Szóval ez is ugyanolyan technikai sport, mint mondjuk az F1.
Csak két-három nagyságrenddel kisebb költségekkel jár.

Persze átlagembernek a hátköznapokba bőven megteszi a Suzuki (közlekedési eszköznek), csak el kell fogadni, hogy a Suzukival ne akarjunk Subaru WRC-set játszani a Mecseken (sport eszköz)... Bicikliből is lehet venni vmi szart pár tízezresért használtan, 100k körül újonnan, meg lehet venni két misiért is versenygépet. Illetve amatőr szinten és hobbi tekerésre sajnos használtan is 200k felett kezdődik az a kategória, ahol már a gép többet tud, mint az ember, ahol nem a gép jelenti a szűk keresztmetszetet és még élvezetes is menni vele. Újonnan meg háromszor ennyinél kezdődik. Ez van.

Amúgy minden létező hobbinál megfigyelhető, hogy nagyon durván megugrik az ár, amint fejlődik a technika, mindegy miről beszélünk, legyen az akár házimozi, hifi, pc, horgászat, rc autó, bármi. Mindegyik olyan költségekkel jár, ami egy laikus szemében durva rácsodálkozással jár, hogy mi a frász kerül százezrekbe egy pecaboton, amikor egy darab faággal és némi zsineggel is lehet halat fogni, vagy mi kerül egy hifi rendszerben egy nyavalyás máfél méteres IC kábelben 200 ezerbe, ami az erősítőt köti össze a lejátszóval, vagy mi kerül egy vetítővászonban 100 ezerbe, vagy miért kell megvenni a PC-be a videókártyát 180 ezerért, de mi kerül az iPhone-ban 200-ba, stb, stb.
Miért lenne pont a bicikli lenne kivétel ez alól? Lehet ezt is komolyan csinálni, meg lehet boltba járni is vele.

[ Szerkesztve ]


ivana
(Ármester)
Blog

Szakadó esőben bringán kb. tökmindegy mindig vizes leszel. Egy ilyen kerék azért nem hányja annyira a sarat.


rbalint88
(addikt)
Blog

Itt a lényeg:
"Amúgy minden létező hobbinál megfigyelhető, hogy nagyon durván megugrik az ár, amint fejlődik a technika, mindegy miről beszélünk, legyen az akár házimozi, hifi, pc, horgászat, rc autó, bármi. Mindegyik olyan költségekkel jár, ami egy laikus szemében durva rácsodálkozással jár, hogy mi a frász kerül százezrekbe egy pecaboton, amikor egy darab faággal és némi zsineggel is lehet halat fogni, vagy mi kerül egy hifi rendszerben egy nyavalyás máfél méteres IC kábelben 200 ezerbe, ami az erősítőt köti össze a lejátszóval, vagy mi kerül egy vetítővászonban 100 ezerbe, vagy miért kell megvenni a PC-be a videókártyát 180 ezerért, de mi kerül az iPhone-ban 200-ba, stb, stb.
Miért lenne pont a bicikli lenne kivétel ez alól? Lehet ezt is komolyan csinálni, meg lehet boltba járni is vele."


zolka78
(senior tag)
Blog

Vizben úszni max csak a cipőm szokott meg a nadrágom alsó része szakadó esőben. A sár hányásától nem is félek, de esőben sárvédő nélkűl fél perc alatt úszik az egész segged, és a derekadtól a talpadig tocsogsz. Ez elkerülhető sárvédővel. Tudom, mert 2 napja is szakadő esőben tekertem, és lám, csak váltó zoknira meg cipőre volt szükségem. Persze ehez kell egy viszonylag jó esőkabát is.


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Bakker ennyi helyesírási hibát... :DDD
Moderáltatni kéne a hosszú hsz-eket, mert hibába olvasom át 3x. :B

Jah, kezdhettem volna ezzel is. :D

[ Szerkesztve ]


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Szép bringa lett, sok balesetmentes kilométert! :R


Alchemist
(addikt)

Ne essünk végletekbe, 70-80 ezerért már lehet olyan bringát venni vagy ügyesen összerakni, ami - a tescos bringákkal ellentétben - nem esik szét a mindennapos városi használat alatt.
Amatőr országútizásban pedig a 15 évvel ezelőtti technológiával összerakott bringával is lenyom az, aki erősebb...


User64476
(őstag)

A hifi rossz példa mert ott jellemzően a hit kerül pénzbe, nem mérhetően jobb az extrém drága, sok a porhintés is. A többszázezres ic kábel pont ez a hit kategória, létezése mással nem indokolható, viszont a hit hegyeket mozgat.


erhas01
(tag)

Sziasztok!

... Lenry ... is

A 30 ezer forintos kategória: Írom úgy, ahogyan kettő nap alatt végig nézhettem.

... A gyereknek, lánynak vettek egyet ... három nap használat után ez látszott.
Végre kezem közé került. Gyanakodtam a működőképességére. Nézzük meg szemmel. Nincsenek itt. Elővettem az összes kulcsot.

Hibalista:

Fék első, hátsó:
Az első fékpofatartó konzol különböző minőségű, anyagú és méretű rugóval szerelt.
A vázon a fékpofa tartó felhegesztett fül nem egyformán áll. Másképpen fog a fék.
A fékkonzol egyik fele nem mozog, fixre állították.
A fék szerelésekor látszott a kerék a vázvillában nem pontosan középre van befogva. A fékerőnek megközelítőleg egyformának kell lennie a leggyorsabb megálláshoz. A gumi féloldalasan kopik, a fékezés hatékonysága romlik. Továbbá a fékkar behúzásakor a kerék nem térhetne el az optimális futásának középtengelytől, féloldalra nyomódik a kerék. A fékpofa gumi találkozását a kerékfelnivel folyamatosan ellenőrizni kell, mert elfordulhat nagyobb erőkifejtéskor.

Az első kerék:
Centírozni kell.
Az abroncs hajlított lemez, egy lapos valami, nem kétkamrás alumínium.
Ennek az az ára következménye:
A gumiabroncs 3-4 bar környékén egyszerűen szétnyomja a peremet.
Eredménye következménye:
A fékpofa gumi nem fekszik fel a felületre. Megállás hosszabb utat igényel.
A Guminyomás befolyásolja az abroncs felület elhajlási dőlésszögét és a fékpofa mindig másképpen viselkedik.

Küllő:
Egy oldalt volt meghúzva tojás és oválisan is torz a kerék. A számomra az elfogadható lenne ebben a minőségben az 1 mm oldal és 0,5 mm hossz irányú eltérés.

Pedál:
A hajtómű felőli oldalon laza volt a csavar.
A másik oldalt 2,5 cm -t lógott!
Az egyik műanyag pedál már eltörött.

Kormány:
A kormány Stucni, befogó része és a kormányrúd keresztmetszete eltérő vastagságú.
A kormányrúd vékonyabb, mozog!

Első villa:
A villa 4-5 mm holtjátékkal mozog a vázban, nincs meghúzva a csavar.
Szétszedtem, a csapágyazás száraz volt, a perselyben fém forgács volt.
A kormányvilla és a vázvilla csőmérete között nagy volt az eltérés. Szerintem kisebb lenne a hibalehetőség, ha elhagynák ezt... a cső a csőben és csak egy szorítóanyával rögzítik.

Ülés:
A nyereg a vízszintestől hátrafelé 3-4 cm-re dőlt!
Szerintem 1-3 mm előre kellene.
A nyereg alacsonyan volt beállítva.
Ülve,kinyújtott talpal, sarok a pedálon, helyette a földre ért a láb.
A rögzítő csavar a fémlemezt szinte átszakítja a nyeregsínnél.

Hátsó kerék.
Hasonló az elsőhöz, továbbá.
A csapágyazás száraz, fémpor a házban!
A fogaskoszorús résznél, mivel nem volt otthon ilyen kulcsom kénytelen voltam úgy hagyni. Hallani ahogyan a fém a fémen súrlódik. A préselt lemezkerékagyak talán tavaszig bírhatják. Véleményem szerint ajánlott a kész ipari csapágyas kétkamrás alumínium kerekekre cserélni. Ezt eldobni. A fogaskoszorú maradhat.

A gyerek 45kg.
Ez a csupasz kerékpár 18Kg. Nehéz, egy felnőttnek is! 13-14kg kiegyeznék. Így élvezhetetlen. Pénzkidobás.

Szerintem: hosszabb távon, és évi 2-3000 Km -től aszfalton.
70Kg -ig elvileg szabadabbak a lehetőségek 622- 20, 622- 23.
78Kg - ajánlott a lassabb áthaladás a vasúti sínen.
80Kg felett - ajánlott fogyni. Jobb elkerülni az anyagfáradásos törést.
Mínusz 2-6Kg -onként kettő három fokozattal, áttétellel erősebben lehet haladni felfelé.
Ajánlott a patent pedál, méréseink szerint kb plusz hatvan százalék távolság, és felfelé is hasonló a teljesítmény növekedés, hatékonyabb.
A becsatolós klipszes pedált kerülném.
Minden egyébre túrázáskor hozzáadódik 10-30-50Kg tömeg, ezt indulás, kerékpárvásárláskor előtt észbe kell tartani.
Ami jó egy városi bevásárláskor, vagy sík terepen,....
A terheléssel x 3 megháromszorozódik a veszély is.
Előre kell gondolkodni, tervezni.
Az autó megvédi utasát, holnap veszel egy újat.
A kerékpáron te magad töröd össze magad.

Én sem ismerem fel a kerékpáromat,ha átfestik. Az ember ilyen. :)


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Olvasd el mire válaszoltam! ;)

(#95) Baskiria
Rosszul értelmezed. A hobbi anyagi vonzatairól van szó, nem arról, hogy miért fizetünk konkrétan. Van aki 200k-s IC kábelt vesz, mert megteheti, van aki meg elektromos váltót a bringára, mert megteheti.

[ Szerkesztve ]


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Ez a csupasz kerékpár 18Kg. Nehéz, egy felnőttnek is! 13-14kg kiegyeznék. Így élvezhetetlen. Pénzkidobás.
Főleg, hogy ha a csupasz alatt egy kiegészítők nélküli merevvázast értesz.
Főleg, hogy manapság ott tart a technika, hogy egy AM gép 150 mm rugóúttal teljes menetfelszerelésben is befér 14 kg alá. :K Persze nem a 100k-s városi bicikli kategória.

A villa 4-5 mm holtjátékkal mozog a vázban, nincs meghúzva a csavar.
Szétszedtem, a csapágyazás száraz volt, a perselyben fém forgács volt.
A kormányvilla és a vázvilla csőmérete között nagy volt az eltérés. Szerintem kisebb lenne a hibalehetőség, ha elhagynák ezt... a cső a csőben és csak egy szorítóanyával rögzítik.

Ezt nem értem. A kormánycsapágyban van 5 mm kotyogás? :Y Csoda, ha ezzel akkor a srác nem törte össze magát idáig. Mi az a kormányvilla és vázvilla?


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Egyébként a 7-es váltókart lehet használni 8-as sorral.
Én mikor menetesről kazettára váltottam akkor csak 8-as sor volt polcon, de a szerelő azt mondta ez nem probléma.
Néztem rá furcsán, de tényleg nem probléma. 6/7/8-as láncnál és sornál a szélességek ugyanakkorák, szóval a bovdenhúzása a 7-es és 8-as karnak ugyanakkora. Én most olyan beállítással megyek, hogy a legkisebb lánckerékre nem vált le, de nincs is rá szükségem. Emiatt biztos nem veszek 8-as kart.


erhas01
(tag)

Késő volt...

Behúzott fékkel a kormányvillaszára a vázhoz képest a kormány előre hátra mozdításakor 5 mm volt. Ennyi a vásárolt kerékpárnak a gyári holtjátéka.

Kimaradt tegnap:
A kormány egy centivel oldalra volt a közepétől.
A kormány szélességéből 5cm levágtam.
A gumihoz beállítottam a fékkarokat szögbe, a váltót is úgy, hogy ne csípje be a kesztyűt.
A csengő elforgott a kormányon.
A baloldali fékkar imbuszcsavarja nem volt betekerve.
A kormány 1cm ferde volt a hosszirányú merőlegeshez képest.
( Az az érzésem ezt a kerékpárt vagy "rabok", vagy gyerekek rakták össze. )

Elindulás előtt Álló helyzetben!!! általában ellenőrzöm:

Első, illetve hátsó fék - külön külön - teljesen behúzva nem érhet a kormányszárhoz.
Első fék behúzásakor a váznak előre meg kellene emelkednie.
A hátsó fék behúzásakor gurulni nehezen tudjon.
A kormánycsapágynál ne legyen kotyogás.
Az első és hátsó kerék nem érhet a fékhez, vázhoz. Körbeforgatom.
A hajtómű, a pedálok, az első és hátsó kerék nem kotyoghat.
A forgó alkatrészeknél ne legyen szorulás. Egy ujjal mozgatni lehessen.
A kerekek simán fussanak, a kormányzás egy ujjal is végezhető legyen.
A küllőket találomra mindkettő keréken ellenőrzöm.
A kulacstartó, nyeregrögzítés, csomagtartó, lámpa, prizma, váltó stabil.
A fékpofák állapota, és pontos helyzete. Ellenőrizni a fékpofa a használat során nem mozdult e el.
A felnik felületét indulás előtt vizes ronggyal letörlöm, ha tudom, hogy hegymászás lesz. Sokkal jobb lesz a tapadás! Méterekkel előbb meg lehet állni!
Csörgő, zörgő, fémes hang nincs, irány a 17% emelkedő.
Ez begyakorolt mozdulatsorral kb. 1 perc.

A megérkezés után, ha befejeztem a kerékpározást, a felesleges nyomást kiengedem a kerékből.
6 bar helyett kettő legyen a kerékben.
A kerékgumi által keltett nyomó feszültséget megszüntetem a kerékabroncsban.
A letámasztás a hajtóművel átellenes pedál felőli oldalra támasztva. Ez pl. miért? Passz.

Ezeket a dolgokat a pénztárca kímélés miatt használom.
Minden egyes lépés 4-5 évig, 100-200 - szor lett elmondva nekem is. :)

üzenetek