üzenetek

hozzászólások


ivana
(Ármester)
Blog

generálozási legendákat hagyjuk már

:W A kerék csapágy felszedi a koszt, de ez egyébként igaz kb. az összes csapágyra. Néha ki kell takarítani, mert lassabb lesz és gyorsabban kopik, nem akkorra feladat bezsírozni egy agyat, az a 10 perc amíg bezsírozol egy kereket, meghálálja magát. A láncot is érdemes takarítani.

Az emberek nagy elég nagy hányada széles monti kerekekkel megy, amiknek annyi az értelme aszfalton, hogy berregnek és lassúak. Simán lehet menni vékony kerékkel is elég sáros, szar utakon.
(A géped nem 10k-s az biztos, 10k-ért kb. egy régi fecskét kapsz.)


glutamin
(őstag)

Nekem is valami hasonló "csodám" van. Iga az enyém egy Auchanos példány volt. Azóta cseréltem rajta külső belső gumikat, ülést, nyeregcsövet, régi váltó helyet új fékváltókarokat kapott, valamint hátsó váltót és fogaskoszorút (ez utóbbi tönkrement és akkor cseréltem 6-osról 7-esre).

Az eredeti ülés, nyeregcső, váltók a használhatatlanság határán voltak. A hátsó racsni meg pár hónapnyi használattól megadta magát. Árban összesen 20e + 35e =55e körül tartok. Ha ennyiből nem is de 70-80e körül már egy egészen használható bicajt lehetne venni újonnan. Igaz, akkor a szerelgetés élménye nem lett volna meg :)


k.istvan80
(csendes tag)

Gratula, szép munka!

Én is magam építgetem a kerómat, egy régi acélvázas Schwinn-Csepel Ranger-t amit kb. 4 éve vettem 9ezerért kompletten, és azóta a vázon és a kormányon kívül szinte már minden új rajta (duplafalú Remerx felnik, Acor monoblokk, Vittkop nyereg, Saccon V-fékek, Shimano hajtómű, első váltó és fékváltókarok, rövidkanalas Sunrace hátsó váltó és fogaskoszorú, nyárra 1,4-es slick, télre 1,95-ös bütykös gumik). Így lett belőle egy megbízható, mindennapos használatra, és akár túrázásra is bevethető gép.


eclipse006
(őstag)
Blog

Én még vidéken vettem, egy helyi boltban. :))

Egyébként a váz számomra kényelmes, a mérete is jó, hosszabb távon sem fáradok el, van, hogy 80 kilométert tekerek vele.
Ha most összeadom, amennyit ráköltöttem, bőven 60 felett van, de számomra is a szerelés élménye hozzátesz az egészhez. :K


Maximum1
(őstag)

"felfedezhető különbségek vannak. erősebb motor,"
50es táblánál a városban?, nem mindegy?

"a biciklinél a motor én vagyok, annyit fogyaszt, amennyit én eszek"
egy drágább bringánál kevesebbet kell enned ugyanannyi távon.

"sose vettem 30-40k-ért cipőt pont ugyanezért. 8-10k-ért is pont ugyanakkora sebességgel sétálok benne."
csak éppen 3x addig sétálgathatsz a drágábbikban.


batai15
(félisten)
Blog

A cipős hasonlat nem feltétlen igaz.


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

50es táblánál a városban?, nem mindegy?
Gondolom neked vagy a szüleidnek is egy 650 köbcentis polskijuk van a mai napig, hiszen az 50-et tartja a városban, és a szervízköltségek is a békasegge alatt vannak egy másik autóhoz képest...


kameraman77
(aktív tag)

Pedig 10k volt.. Még az adásvételije is megvan, azon rajta áll - nem vagyok őrült adásvételi nélkül bringát venni :D Srác nagyon meg volt szorulva és mindenét pénzzé tette a városunkban, hogy ki tudjon menni külföldre dolgozni. Amúgy valós, hogy nem nyúlok hozzá nagyon, nagyritkán fújtam rá valami rozsdaoldót, meg olajozót .. kb ennyi. Nem kímélem, igazi tank, van súlya rendesen, és szerencsére nem összteleszkópos...
tehát ki lehet azért fogni gépeket.. de én személy szerint soha nem adnék 20k-nál többet egy bringáért. (Persze attól még más adhat ennyit)


Maximum1
(őstag)

Ugyan már, kibeszél itt arról kinek mije van, itt a kommentelő gondolkodásmódjával nem értettem egyet.


#56573440
(nagyúr)
Blog

a miért jó a drága vs olcsó szakértők tollából :D

egyébként szép lett, bár én inkább a természet fele mozdulok el többet, így városban nyöszörgős a terepgumi, de hétvégén a virslivel nem jutnék messzire a murvában :D

ismerős gyereke olcsó gépen ült, benyalta a hátsó váltó magát a küllők közé. volt móka kacagás...

[ Szerkesztve ]


potyautas
(csendes tag)
Blog

Nekem az SR-26 is csinált olyat, pedig nem volt egy olcsó gép. (szovjet: 8-900 Ft; Csepel: 1200 Ft; SR-26: 1610 Ft. Nem mostanában, hanem 1971-ben)


ivana
(Ármester)
Blog

ismerős gyereke olcsó gépen ült, benyalta a hátsó váltó magát a küllők közé. volt móka kacagás...
Ez nem feltétlen a bringa minőségi hibája, egy nagyobb eséstől el tud görbülni a váltótartó szem és akkor 1-esben simán van ilyen. Elég gyakori egyébként.

[ Szerkesztve ]


hypno skate
(senior tag)

Igen, ezzel a cikkel kellett volna kezdeni a magyarázatot.


#56573440
(nagyúr)
Blog

furcsa, én estem párat hint sokat, de nem fordult elő. az már igen hogy az eséstől befordult a küllők közé, de meg lehetett berhelni hogy hazáig jó legyen.

tudom. ugyanolyan gyakori mint a hátsó váltóról leeső lánc ami szépen megszorul a váz és a koszorú között, és instant előreszaltót okoz. egy normális, beállítható váltóval ez pl nem fordul elő. de egy teszkóbikeot nem fogsz beállítani értelmesen soha, ha sikerül is, akkor is max időszakosan, pár hét vagy hónap után már megint minden vetemedik, nyúlik, deformálódik.


elmepocok
(tag)

Szeretem a Csepeleket, ez a bicó is mutatós, bár én inkább "országútisabbra" vettem volna a figurát. A 3x7 szerintem sok, főleg az Alföldön, bőven elég lett volna a 2x7, vagy én lehet még előre egy tányért tettem volna. A belépő országúti alkatrészek sem drágák, és ilyen vázhoz jobban illenek, plusz ugye a súly sem utolsó szempont.
Mondjuk igazából ez ízlés kérdése, az én szívem az országút felé húz... :)

Ne haragudj, nem válasznak ment, csak félrenyomtam!

[ Szerkesztve ]


gzbotii
(veterán)
Blog

Nekem egy Peugot felverseny van, azzal meloztam bo felevet mint biciklis futar. Most a szobamba pihen, osszel tervezem elvinni felujitattni. Ettol csak meg nagyobb kedvem lett hozza


Csaber
(senior tag)

Ez igaz használtan ma is jó vételek a régi versenycuccok főleg egy egy szép széria.. " cirádás " arabesque 600 ,105 Golden Arrow ,de még a régi 6207-es 600-as széria is a szép és megfizethetőek közé tartozik .

[ Szerkesztve ]


User64476
(őstag)

:-D ott a pont!


darthdenes
(tag)

Frankó bringát építettél, gratula érte.
Viszont az hozzászólásoknál felmerült minőség kérdéshez szeretnék hozzászólni.
Véleményem szerint több bringát kell tartani, ez a hosszú életű bicikli első alaptörvénye. Belépő szint az adott város lopásfertőzöttségét is figyelembe véve lehet Csepel Landrider. A matrica helyett érdemes inkább a felhasznált alkatrészeket figyelni. Ugyan ez Gepida néven már pár ezerrel több és a tolvajok is jobban szeretik.
Én 10ezer km tekertem bele az alap shimano menetes 7s sorral és kmc láncával. A váltás még mindig jó volt, de a lánc már kicsit kiélt volt ezért jobbnak láttam a cserét. De 1-2 ezer tuti volt még benne.
Minden tavasszal vastagon befújom brigéciollal a bringát és elteketek egy autós mosóba ahol lemosom.
Utána olyan mintha új lenne. Hazatekerek és újra zsírzom az összes csapágyat kónuszt, golyót cserélek.
Így 3 év téli nyári használat utan is frankó a bringa, de sajnos be kellett látni, hogy a tél hihetetlen módon pusztítja a kerót. Az elmúlt télen, amikor esett a hó vagy sózták az utakat egy öreg Csepel túrát hasznaltam aminek 635 kerekei nagyon nagyon tudnak suhanni. Tavasszal a saját bringámon tapasztaltam, hogy a sózós idő kihagyásának köszönhetően szinte alig romlott a keró állapota!
Saját bringa építés azért is nagyszerű dolog mert a saját igényeid alapján választhatod meg az alkatrészeket. Én pl a váltás (shimano sora) fék (1forgós 600) teljesítményét bőven elégnek talátam alföldre. Viszont a hajtás(ultegra), agyakra (105) többet költöttem. Nagyon szépen forog egy 105agy egy noném vagy alap shimanóhoz képest. Így amikor tekerek olyan érzésem van mintha húznának egy kötélel :)
Részemről ennyit szerettem volna hozzá tenni.


halkow
(őstag)

Jó bemutató lett! sárvédőt és lámpákat nem árt még hozzá beszerezni szerintem.

üzenetek