üzenetek

hozzászólások


Because
(őstag)

neked megfelel használatban és nekem is, hétköznapi körülmények között nem fog kijönni a különbség (hacsak nincs vagy 30 kiló az a tesco bringa) úgy ahogy az emberek 90%-nak se....
akik tudják is mire használják azoknak meg kell fizetni az anyagokat, a technológiát, a végletekig könnyített alkatrészeket.

(#36) hypno skate: amíg nem olvastam a PH lapcsaládot codegen házban lc power táppal ugyan úgy működött a gépem, mint most fractal házban és evga táppal, csak sznob lettem azóta :D rossz példát hoztál

[ Szerkesztve ]


Chimpy
(tag)
Blog

A tescos bringa kontra drága keró témához halkan csak annyit jegyeznék meg, hogy aprók a különbségek, de összeadva azért elég sokat számíthatnak. Pl az olcsó kerókon olyan váltó van amit nem vagy csak nehezen tudsz rendesen beállítani, a fékpofák silány minőségűek, nem duplafalú a felni, a tengelyek nem megfelelő keménységűek ezért gyorsabban kopnak, stb. Alapból ezek is használhatóak és lehet hogy a tulaj észre se veszi a különbséget mindaddig, amíg át nem ül egy drágábbra. Én is így voltam, jó nekem az öreg vas, aztán pár év alatt annyit költöttem alkatrészekre, hogy azon vehettem volna valami normálisabbat is. És ugyan nem 30, de 50-60 ezerből már elfogadható kerót lehet venni.

De hogy érdemben is hozzászóljak: markolatból én valami bilincses rögzítésűt tennék rá. Színválaszték dögivel és könnyebb is cserélni.


Dark Archon
(addikt)
Blog

A 15 éve vásárolt bringádból még feltehetőleg nem spórolták ki az anyagot. De amit néhány éve egy haverom vett, azon az első (!) úton lenyalódott az egyik pedál, annyira semmilyen anyaga volt. A BP belváros - Tahi utat 8 óra alatt tettük meg, mert folyton meg kellett állni a leeső / elforduló pedál miatt. Mondjuk felejthetetlen élmény volt. Azóta szinte a teljes felszerelést le kellett cserélje, csak a váz maradt meg. Egyszerűen életveszélyes, megbízhatatlan vackok ezek.

Attól, mert a te elvárásaidat kielégíti ez a két dolog, még nem feltétlenül igaz mindenkire. Én például elvárom a bringámtól - mint sporteszköztől - hogy bírja, amire tervezték, azaz hegyi utakra, ösvényekre, mind felfelé úgy lefelé, száraz úton úgy, mint sárban, váltson megbízhatóan, a kerekek bírják a strapát. S, ha egy mód van rá, ne legyen 20kg, az pedig manapság normális áron csak alumíniummal érhető el. Ha egy teszkós, mondjuk MTB-t tényleg arra használnál, amit ez a három betű jelent, az első alkalommal visznek is a kórházba (jobb esetben). A teszkós össztelós - downhill gépekre jellemző - bringákról nem is beszélve, garantált a temető az első lejtmenet után.

De, ha egyébként úgy sem győz meg semmi, miért vesz valaki jobb bringát, akkor legyen elég annyi, hogy: mert megteheti.

Plusz, 15 éve 20k szerintem felér ma egy százassal, szóval miről is beszélünk? :)

[ Szerkesztve ]


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Az Audi kisebb koccanásnál nem hajlik meg, mint a papír, kényelmesebb az ülés, minőségibbek az anyagok, halkabb a menet, nem szakad be az ablak, nem rohad szét az autó 10 éves korára, van benne egy darab rohadt óra, nem szakad le a motorháztető nyitó füle, nem rohad bele az ízzó a búrába ezáltal nincs az az isten, hogy kicseréld, nem rohad porrá a kipufogó, lehet belülről szabályozni a tükröket.

Egy Suzukival járó élménybeszámolóját láthattad :D

Amúgy a bicikli nagyon szexi, bár soha nem fogok bicajozni pesten. Ja és vigyázz rá, mert a bidámbidámok szeretik az ilyen bicikliket ;)


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Akkor Lenry mellett én is kérdezek egy hasonlót. A 200 és az 500.000-es DH, országúti, vagy tudom is én milyen bicajok között mi a lényegbeli különbség? Ugye már a teszkó/auchan kategória a látótérben sincs, és egy bicajhoz képest ez már elég durva ár.


zoli03
(őstag)

Pár dolog, például egy MTB-nál:
- Normális teleszkóp nélkül nem lesz élvezetes a terepezés, ezt nem fogod tudni, amíg nem próbáltad. A tescos példánál maradva egy normális teleszkópot 30e Ft alatt nemigen kapsz. Összteleszkópos vázakról nem is beszélve.
- Olcsóbb biciklikben menetes villa vagy teleszkóp van, ami kizárja a továbbfejleszthetőség lehetőségét.
- Drágább bicikliknek normális, megtervezett vázgeometriája van, ami sokat számít mászásnál, lejtőzésnél, míg egy tescosnál még méretválaszték se nagyon van.
- Nem mindegy, milyen váltó van a biciklin. Ha jön egy emelkedő, vagy sár, nekem váltson le azonnal, akár terhelés alatt is. Ez egy gagyi váltó nem fogja tudni.
- Nem mindegy, hogy milyen nehéz egy kerék. Nagyon sokat számít, hogy milyen könnyű, főleg a kerék külső kerületén. A könnyű kerék meg nem olcsó.
- Ha ezeknek a kerekével kimennék terepere, hamar nyolcas lenne bennük. Valószínűleg nem is duplafalú a felni. A horganyzott küllő össze fog rohadni egy idő után, aztán centrírozni se lehet, mert meg sem mozdul a küllőanya. Rozsdamentes küllőnél ilyen nem lesz, de az persze drágább.
- Nekem terepre olyan fék, kell amiben megbízhatok minden fajta körülmény között, akár nagyon hosszú lejtőn is.
- Olcsóbb bicikliken nincs olyan áttétel, ami nekem megfelelő lenne emelkedőkön, pl 22-3x.
- Olcsóbb bicikliken menetes agy van, terepen elég hamar megadná magát a tengely.
- Tescos bicikliken olyan csapágyak vannak, hogy már valószínűleg gyárilag se lehet beállítani, vagy rág, vagy kotyog. Normális bicikliknél ilyen nincs, több év és több újrazsírózás után is be lehet őket állítani, meg lehet hozzájuk venni pótalkatrészt.
- Olcsóbb bicikliknek acélváza van (valószínűleg Hi-Ten), ami sokkal kevésbé merev, mint egy aluváz vagy karbon váz. Nem mindegy, hogy az energiám mozgássá alakul, vagy a vázat hajlítgatom vele.
- Olcsóbb bicikliken négyszögtengelyes hajtás van, ami merevségben sehol nincs egy integrált hajtóműhöz. Nem mindegy, hogy emelkedőn nagy erővel tekerve annyira hajlik a hajtómű, hogy beleér a lánctányér a váltóba.

Ez persze csak pár szempont, de aki terepre megy MTB-vel, az valószínűleg élvezni is akarja, így ezeknek a szempontoknak nagy része fontos lehet neki.


Dark Archon
(addikt)
Blog

Hát ez már egy jóval értelmesebb kérdés, amit viszont szerintem inkább ITT kellene megkérdezni. Az biztos, hogy a 200k kategória még mindig alumínium, 500-ért már talán van karbon is, ami elég lényeges - versenyen.


hypno skate
(senior tag)

Ezt nem lehet elmagyarázni egy olyan embernek, akit pont nem érdekel egy téma.

Nagyjából az iPad kontra bármi más, vagy iPhone vs. bármi más összehasonlítással tudnám számodra jellemezni.


eclipse006
(őstag)
Blog

Gratulálok a bringához, szép lett, nekem tetszik!

Bár én nem új vázra építkeztem, hanem a közel tíz éves noname bringámat újítottam fel. A vázon, kormányon, felniken és első-hátsó agyakon kívül minden új. A vázra már ráférne egy újrafestés, mert néhol elég ütött-kopott. :)

A hátsó váltónak örültem a legjobban, szerintem a Shimano Claris széria ár-értékben verhetetlen.

[ Szerkesztve ]


FireFox1996
(őstag)
Blog

Szép munka, főleg ezért az élményért! :R
(OFF: én is sokszor házilag készítem a horgász cuccaimat :) ON)


Lenry
(félisten)
Blog

miért ne lehetne?
a kolléga a #46-os hsz-ben pl totálisan érthető dolgokat sorolt föl.
mostmár értem, hogy egyszerűen a sokszázezres bringának nem én vagyok a célcsoportja, de látom, hogy mire jó, vagy mivel tud többet, mint az olcsó.

csak sokan inkább sznobkodnak egyet és "úgyse értenéd"...


Alchemist
(addikt)

a 15 éve is 20k körül vásárolt bringám a mai napig nem esett szét

Ennyi idő alatt hányszor tízezer km-t tettél bele?

Nekem ennyi idő alatt minimum 40-50 ezer km van benne, alaphangon 10-15 lánccserével plusz 6-7 fogaskoszorú cserével... mert a lánc nyúlása és a fogaskerék kopása miatt már ugrik a lánc.


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Miután megkérdeztem(-tük) valószínűleg mégis érdekel valamennyire a dolog.


padre71
(tag)
Blog

Jól összefoglaltad a árúházi-minőségibb bringa közötti különséget. Egyet értek veled minden pontban. :K

Az áruházi bringákkal kapcsolatban nekem is az a tapasztalatom, hogy a legtöbbjük gyenge pontja a váltókar, a váltók és a hajtás. A legtöbb esetben az olcsó és rossz minőségű váltókart és a váltót nem igazán lehet jól beállítani, pontatlanok, könnyen tönkre mennek. Van ugyan váltó, de nem lehet használni. A hajtás esetében a lánctányér már új korában is szabályos nyolcast ír le, a hajtókarban a pedál pedig a menetet darálja szét. Ha a javítások költségeit hozzáadnánk a vételárhoz, akkor kiderül, hogy azért a pénzért lehetett volna venni egy jobb minőségűt is és elkerrülhető lett volna a sok bosszankodás.

A vázak közt is van minőségi különbség természetesen, de az igazi különbséget a minőségi alkatrészek ára okozza. Ha el szeretnéd kerülni a folyamatos bosszankodást, hogy most éppen ez vagy az ment tönkre a bicikliden, akkor érdemesebb egy kicsit többet rászánni. És máris ott tartól, hogy a 80-100 ezer forint körüli bringákat nézegeted.

Egy szűkebb réteg számára a bringa nem csak egyszerű eszköz, hanem élményforrás is. Akkor is teker, ha nincs különösebb célja, csak élvezi a szabadságot. Azért, hogy ez az élmény minél tökéletesebb legyen, hajlandó is áldozni rá, pénztárcájához mérten. Hobbi, ami pénzbe kerül de közben sok örömet is okoz.


Csaber
(senior tag)

Akik a használt kerót éltetik igazuk van , úgy 90-es évek elejéig a gyártók büszkék voltak arra hogy , az örökkévalóságnak gyártották a kerójukat , na azóta rájöttek ez nekik nem annyira jó...


.mf
(veterán)

"Nekem egy 10.000 forintos használt gépem van olyan 4-5 éve...egy aukciós oldalon vettem (Gripshift váltókarokkal és Promax tárcsafékekkel, Canfox aluvázzal"

-- amit nagyon nyomott áron akart végszükségben nagyon gyorsan pénzzé tenni az eladója, vagy/és lopott volt... Amiket felsoroltál, messze nem ennyibe kerülnek.


tisn
(addikt)

a gagyi bringa csak bosszusagot okoz (mint kb. mindenbol a legolcsobb termek), ha keves penz van (30-50k) erdemesebb egy hasznaltat beszerezni


batai15
(félisten)
Blog

50körül mit lehetne összerakni ? Napi 20km használatra? Nem városba hanem közutra


Mister_X
(nagyúr)
Blog

A lényeg az, hogy lehet a két típus között ilyen, első látásra nem szembetűnő különbségeket sorolni, ahogy a 30k-s teszkós bicikli és a 100k+-os kerékpár között is ilyen "apróságok" vannak :)

ON: nekem a bicikliben csak a kormány babakékje nem tetszett, de jó munka. Nekem elmenne a kedvem félúton, gondolom én az a típus vagyok, aki leemeli a polcról, készen.


IDZ
(tag)

nagyon szép lett, grat :C

üzenetek