üzenetek

hozzászólások


Andreaspasco
(junior tag)

Szabályosan mennek!
A nyergessel taposnálak laposra! ☝️


Mustaros
(aktív tag)

Valakit/valamit utálni kell, mert ha nem, akkor ki fogsz lógni a sorból... (Vagy nem ez a magyar mentalitás?)
Én pl : a poloskát utálom, de nagyon.. nem vagyunk egyformák..


Emericus Max
(tag)

Ha az árral szemben megélést olyan értelemben használod, hogy leszarom a mainstream propagandát és magam akarom eldönteni, hogy nekem magamnak mi a jó, akkor teljes mértékben igazad van.

Valóban rossz nekem, hogy az e-autó őrület, meg a környezetvédelem nevében ha új autót akarok venni és ezen nem egy luxuscikket értek, hanem egy közlekedési eszközt, ami elvisz ahová menni akarok vele, akkor a hülyeség miatt most 2-3x annyiba fáj ez nekem, mint régebben. Közben lelassult a globális felmelegedés? Nem igazán, nem igaz?
Valóban rossz nekem, hogy zöld rendszámos 2-3 tonnás bálnák miatt veszélyesebb a közlekedés, mert ha ilyennel ütközöl egy 'hagyományos' autóval, akkor olyan kb. mintha vonat ütne el. És ezek parkolnak ingyen mindenhol stb.

Mint mondtam, véleményem szerint ez egy álszent és képmutató gondolkodás.
Vajon hányan vannak a nagy környezetvédők, akik metróval járnak dolgozni autó helyett, de után szépen felülnek a repülőre ha nyaralni megy a család, majd naptejjel szennyezik a testükről az óceánt.

Éppen ezek a derék véleményformáló politikusok háborúznak a szomszédban a Rajna mellet (milyen Rajna?, Ukrajna) ahol nem baj ha ég a gázolaj, meg atomerőművek mellett suhannak el a rakéták, az idióta orosz katonák meg beássák magukat Csernobilnál a sugárszennyezett talajba. Nem, a mi gondunk az, hogy az asszony e-autóval megy-e bevásárolni és hogy vonul-e a pride az Andrássy úton, vagy jobb lenne-e ha az anya nem nő lenne, hanem életet adó személy, az anyatej meg emberi tej. Meg milyen frankó dolog, hogy nincs töltő a mobilok dobozában stb. Na szóval ez lenne az árral úszás, ha ezekre a dolgokra csak bólogatnánk és hagynánk, hogy a kollektív hülyeség vezessen, mert majd az influenszerek megmondják...


8th
(addikt)
Blog

Féláron lenne létjogosultsága, de b*zdki 7+ millióért? Ne vicceljünk már. Ez egy kerekeken guruló toi-toi budi nem autó. :U


Somatom
(veterán)
Blog

Gőzöm sincs. De, gondolhatod, hogy milyen boldog vagyok, amikor a 40 tonnával araszolok a bringás mögött. ITT 7:10 -től látszik a lehajtás. Onnan kb. 100 méterre beszűkül az út, jön egy balos visszafordító és az emelkedő. Az autósor eleje még el tud menni a széles részen, de a közepe már az emelkedőnél éri utól a bringásokat.


Chereiose
(addikt)

Citigo az durván megérte, de abból eleve alig volt pár darab szinte, sietni kellett vele. Mondjuk ezzel a Springgel is, a támogatás elfogyott 1 nap alatt. Még ha idén lenne megint, akkor nem olyan rossz vétel, ha bár azóta emelkedett rendesen az ára ennek is.


yerico
(senior tag)

Először is, igen, drága. Mármint árügyileg. Amúgy meg rettentő olcsó. Anyaghasználatilag. Egy viccnek néz ki. 8 milla, ha most akarnám megrendelni. Egy bődületesen sok. 4.5-ért állami támogatással jó lett volna. De 8-ért azért már sokkal jobb elektromos autók vannak pár évesen.
Viszont városba még mindig tökéletes. 10 kWh-s fogyasztást tud 100 km-re, ami még utcai gyorstöltővel piaci áron is csak 1300 HUF. Ugyanez benzinből, 5 literes fogyasztást feltételezve most, a rablóáron 2400 HUF, piaci áron meg inkább 3500HUF. Szóval még mindig csak 2 literes benzinre átszámított fogyasztása van. Ha meg valaki tudja otthon tölteni, akkor 500 HUF körül kijön, napelemmel 0. Ezt viszont már semmilyen benzines nem übereli, és a többi elektromos fogyasztása meg sokkal több.


Felesbandi
(senior tag)

Ez a zoldek vagyunk az E autoval szerintem is parasztvakitas, ezen semmi nem fog mulni.
Abban se lennek biztos, hogy hosszu tavon jobban megerne egy E auto. Akinek meg most van penze pl. 15-20 millas elektromos autora, az gyanitom nem fog varni 10+ evet a lecserelesevel, hogy kijojjon a matek, hogy megerte.

En szivesen vennek egy jo elektromos autot, de csak azert, mert csondes. Nem azert, mert ovja a kornyezetet. Nem szennyezek szandekosan, de nem fogok a kornyezet megovasa erdekeben tenni semmit, ami szembemegy a kenyelmi es anyagi erdekeimmel. Majd ha a celebek nem magangepekkel repulnek, az elektronikai cuccok javithatoak lesznek, nem pedig elavulasra tervezve es torvenyesen orrbaverheto lesz mindenki, aki a cigicsikket leburja a foldre, majd akkor talan elgondolkozok ezen.

Amugy ezt a Dacia-t biztos nem vennem meg. Ezen az aron inkabb vennek valami mast, ami nem elektromos. Nyilvan ez valahol szubjektiv is, akinek bejon ez a kocsi, hasznalja egeszseggel. Az en automnal biztos jobb ez (mi nem? :DDD ), de ez meg nem jelenti azt, hogy jo vetel lenne.

Bar ez a Dacia-k lenezese is egy vicces dolog. Atlag magyar ezt a kocsit nem tudna megvenni (legalabbis hitel nelkul), szoval aki ezzel jarkal az gyanithatoan az atlagnal jobban keres, megis lenezik, mert fapados marka. Bar nem dobbenek meg ezen, aki a nemetektol hozat be 15+ eves BMW-t meg VW-t, az gyanitom elobb ulne bele a "nem ciki" 15+ eves nemet kocsiba, mint a "ciki" zsir uj elektromos Dacia-ba. Es ismetlem, nekem szemely szerint egyik Dacia se jon be, ahogy ez se, ezert az arert inkabb vennek valami benzines autot, esetleg valami 2-3 eves hasznaltat, ami cserebe minosegibb, de ne tegyunk mar ugy, mintha a 15+ eves autonk jobb lenne ennel, mert nem jobb. Max ar/ertekben, de vezetesi elmenyben biztos nem.

Ez nem pont neked, meg kicsit OFF is:
Nemreg vettem meg az elso automat, egy 16 eves Suzuki SX4-et aranylag keves kilometerrel. A szerelo szerint nagyon jol kifogtam, mert motorikusan kb. patika allapotu. Kozben valamikor beultem a haverom jopar evvel fiatalabb, kb 5 eves (azt hiszem szinten SX4-es) Suzukiaba. Gyorsan realizaltam, hogy csak azert, mert mindketto megbizhatoan elvisz A-bol B-be, meg nem lesz egy lapon elmitheto a ketto. Az en kocsimban autopalyan kb. zenet alig lehet hallgatni, olyan hangos az auto beltere, haverom kocsija ehhez kepest nema kussban ment. Szoval az, hogy ez a Dacia esetleg nem jo vetel a legtobbunknek meg nem jelenti azt, hogy 10+ eves autokkal egy lapon emlitheto.


nuke7
(veterán)
Blog

Szomorú, de lassan luxus lesz az egyéni mobilitás :(


nuke7
(veterán)
Blog

Ne haragudj, de vezetési élményben a 18 éves, 120 lóerős benzines Hondam bármikor jobb vezetési élményt ad és minden szempontból jobban használható - szerviz élni valóban drágább…


Bear16
(csendes tag)

Egyetértek, legolcsóbb automata Swift is már 6 millió, azt a különbséget behozza ~50 ezer kilométer alatt otthon töltve.
Ha lejárnak a román példányok egyéves értékesítési tilalmai megint jó áron lesz, addig onnan lehet beszerezni olcsón, a helyi roncsprémiummal.


tomcat78
(őstag)

"de ne tegyunk mar ugy, mintha a 15+ eves autonk jobb lenne ennel, mert nem jobb. Max ar/ertekben, de vezetesi elmenyben biztos nem."
Azért ez erősen függ attól, hogy mibe ülsz bele, összehasonlítani.... Az én egyik autóm 21 éves, és garantáltan jobb még mindig, minden tekintetben. És most kizárólag vezetési élményről beszélünk!
Nem mellesleg konkrét példa az sx4-re: Ha csendes autót akarsz (benzinesben) nem azt nézel.... És nem, semmi bajom a Suzukikkal.....sem. Volt alkalmam néhány ezer km-t eltölteni egy kb új példányban.... Őőőőőőő..... Fogalmazzunk úgy, hogy erősen függ attól, hogy miből ülsz át. Pont a menetzaj az semmi extra benne.


Somatom
(veterán)
Blog

"Amugy ezt a Dacia-t biztos nem vennem meg. Ezen az aron inkabb vennek valami mast, ami nem elektromos."

+1
8,5 egy zsír új Lowrider S.


Felesbandi
(senior tag)

Nyilvan egy regi Ford Mustang is jobb elmenyt ad. Remeltem azert implikalva van, hogy hasonlo kategorias autoval osszehasonlitva ertem ezt. Kis varosi boltba ugralost a kis varosi boltba ugralossal, nagy terepjarot a nagy terepjaroval, stb.


nuke7
(veterán)
Blog

Es vagy nem ültél meg jó 15+ éves autóban, vagy nem tudsz vezetni, de vezetési élményről egy ezer kilós 45lőerős autóban kizárólag negatívan lehet nyilatkozni, ez természetes.


Felesbandi
(senior tag)

Mint fentebb irtam, nyilvan nem mindegy, milyen kategoriaju autoval hasonlitod ossze. De varosban ugrandozos kis autokat nezve (persze latatlanban) csak jobb ez, mint egy 15 eves varosi ugralos.

Ami az SX4-et illeti, elso autonak vettem, sajnos pont azutan, hogy a hasznalt kocsik arai is megugrottak. Es igazabol mivel ez az elso autom, magam se tudtam pontosan, hogy mik a prioritasaim. A csendesseget tudtam, de az adott arsav nem eppen volt tele a megbizhato ES csondes autokkal. :DDD


nuke7
(veterán)
Blog

De ha városban is el tudok járni az enyémmel 7 liter körül, akkor minek vegyek sokkal kisebbet, ami nem megy és 6 litert fogyaszt mondjuk..? :F

meg rohadtul nincs igazad, mert az ára alapján hasonlítjuk össze az autókat és ennek a Dacianak az árából kijönne minimum négyszer az autóm - de állami támogatással is háromszor biztosan :K

[ Szerkesztve ]


Felesbandi
(senior tag)

Attol fugg, mit varsz egy varosi ugrandozos autotol. En speciel ettol a kocsitol azt varnam, hogy varoson belul kenyelmesen es csondben eljussak a legkozelebbi boltba, nem azt, hogy a Nürburgring palyan csapatva erezzem a sebesseget. Erre a celra ez gyanitom jobb elmenyt nyujt, mint anyam regi Fabia-ja, ami szinten kicsi, varosba idealis kisauto.

Aztan egy jo oreg Supra biztos jobb valasztas lenne Nürburgring-es csapatasra, de nem egy kategoria a ketto. Nagyon nem. Lehet vitatkozni arrol, hogy kinek mi adja meg a jo vezetesi elmenyt, de ha az Aldi-ba akarok leugrani, akkor nekem az, hogy csondes az auto es nincs semmi drama.


nuke7
(veterán)
Blog

De te nem tudod, hogy mi a vezetési élmény ezek alapján :D
fogadni mernek nem kis összegben, jobb az én autómat vezetni 70-el városban mint ezt… ( halkabb is, dinamikusabb is, nagyobb is, kényelmesebb is )

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Már ne haragudj, de ahogy a kolléga is írja, ennél lejjebb gyakorlatilag csak a lábbal hajtós moszkvics van.... Bár gyerekként lehet még az is nagyobb élményt adott :DDD
Nem rossz az sx4, nem lehúzni akartam! Nekem az egyetlen bajom az összes ilyen autóval..... Hát a motorjuk.... Meg a futómű soknál. Bár konkrétan az sx4 az ilyen tekintetben jobb volt, mint vártam. Egy új rs Octávia adaptívnak kikiáltott futóműve pl egy katasztrófa volt kipróbálva a motorjához képest. A fék meg konkrétan egy vicc alatta..... Mármint a Skodán. És ez szigorúan az rs-re értve! A többihez nem volt szerencsém az újak közül.
A Suzukik nagy előnye, hogy javarészt nem ígérnek olyat, amit nem tudnak. Amit tudnak, azt viszont stabilan. Sokan lenézik őket, pedig nem rossz autók. csak tudni kell helyén kezelni. Azokkal az 1.4-es motorokkal soha nem lesz versenygép belőlük. Ezt meg sokan elfelejtik.... És turbós lévén sokan használni sem tudják őket. 30ezres olajcsere pl? Ugyanmár.... Egy olaj sem bírja addig, pláne ha egy motor csak pörgetve megy. Na mindegy.... Ez már messze van a cikk témájától talán.... :U

üzenetek