üzenetek

hozzászólások


NoZoli
(tag)

Benne van az infokonzol, de teljesen más, mint a Daciaban. És 29 kilóval még könnyebb a Dongfeng, tehát, anyagában is más(ak) valami(k). Az a gyanúm, hogy ez inkább koppintás, mint testvérmodell. A Renault K-ZE van említve testvérmodellnek, ami 2019-ben is 8650$ alapárról indult Kínában, az ottani támogatással együtt (amiről nem tudom, mennyi volt akkor).


Noukoum
(veterán)

Nem irreális, csak érteni kell hozzá.


Somatom
(veterán)
Blog

Az alap menettulajdonságok megegyeznek. Tehát az akku, motor, vezérlő ugyanaz. A csak 29 Kg különbség is ezt támasztja alá. Több hozzáértő is tesztelte az autót és nem tudtak rámutatni a több, mint háromszoros árat indokló különbségre. Itt sincs hozzáértő, mert csak tippeket írtak.


stickermajom
(addikt)
Blog

Rajtad kívül szerintem mindenki érti miből áll össze egy aktuális trendet követő külföldről importált autó ára hiánygazdaságban. Ehhez azért nem kell nagy szakértelem.


Noukoum
(veterán)

Nagy hozzáértők lehetnek ha ismeretlen számukra a szállítási költség, vám, áfa hármas. Úgy hogy nem is a 8000€-s autót hozták EU-ba.

Abba tökéletesen igazad van hogy te nem értesz hozzá, bár ahhoz elég lett volna 2 hsz is, felesleges volt a topik 1/5dét teleszemetelni.


Somatom
(veterán)
Blog

Majd az eladott/meghibásodott darabszám eldönti, hogy ki a szakértő.


tomcat78
(őstag)

Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem.


b0bcat
(addikt)
Blog

Romániából 4,5 millióért lehet vásárolni új Springet. Annyi van, hogy 1 évig nem kaphat magyar rendszámot, de használni lehet így is itthon.


beef
(őstag)

Az nem egy államilag támogatott ár, mint itthon is volt?


b0bcat
(addikt)
Blog

De igen, az. Csak ott most is jár a támogatás, itthon meg éppen nincs rá keret.


Fryskitt
(addikt)

Már kilenc millió… végérvényesen kútba esik az autó vásárlás az átlagembernek.

üzenetek