üzenetek

hozzászólások


tomcat78
(őstag)

Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem.

üzenetek